handdator

Visa fullständig version : Utomjordingar


rQx
2005-08-01, 00:06
Tror ni på dem?

Själv tror man på det. Vore ju lite naivt att tro att vi är dem enda i hela universum som har liv på planeten? Jag menar det finns miljoners mer ljusår "rymd" än vad vi kan ens föreställa oss och det expanderar fortfarande.
Vore lite osannolikt att vi är de "enda".

aliquis
2005-08-01, 00:09
Är verkligen utomjordingar och utomjordiskt liv samma sak? Pollrubriken säger med än inläggsrubriken.
Med utomjordingar vill jag nästan gå så långt som varelser som åker och besöker oss, eller iaf finns på en planet och är fullt synbara och går att agera med. Utomjordiskt liv däremot har jag inte lika höga krav på ;)

aliquis
2005-08-01, 00:12
Vore lite osannolikt att vi är de "enda".För att inte tala om hur pass snabbt det ändå har utvecklats här (om jorden är drygt 4 miljarder år och det tog typ ett halvt, och universum är runt 15, frågan är ju iofs hur tidigt de första solsystemen och planeterna kom till? Eller är vi en av de första? Frågan är ju isf om det kommer fler senare eller inte (vet att man ibland hittar nya solsystem så man får väl anta att det gör det? men flera av dem är kanske så långt bort att man bara ser bakåt i tiden?)

Sedan är ju frågan om allt sprids och slocknar ut, går ihop och krasar sönder eller om det faktiskt finns en framtid :D

Davil
2005-08-01, 00:13
Jag tror att det finns liv på andra planeter än jorden ja !

JAM
2005-08-01, 00:24
Tror ni på dem?

Själv tror man på det. Vore ju lite naivt att tro att vi är dem enda i hela universum som har liv på planeten? Jag menar det finns miljoners mer ljusår "rymd" än vad vi kan ens föreställa oss och det expanderar fortfarande.
Vore lite osannolikt att vi är de "enda".
Jag förstår inte hur man inte kan tro på det. Med tanke på hur vansinnigt stort universum är, tycker jag att sannolikheten att något slags liv borde finnas någonstans är rätt hög. Kanske är det enkla små bakterier, kanske 450-kilos stenhårda 140 centimerersbyggare med ett IQ på 1000 och låååååångt mer utvecklade samhällen än våra. Vem vet...?

The_RobRoy
2005-08-01, 00:24
Hittade dom inte liv till och med på mars?

Chansen/risken att vi är ensama i hela universum känns obefintligt liten

High1ander
2005-08-01, 00:25
Tror ni på dem?

Själv tror man på det. Vore ju lite naivt att tro att vi är dem enda i hela universum som har liv på planeten? Jag menar det finns miljoners mer ljusår "rymd" än vad vi kan ens föreställa oss och det expanderar fortfarande.
Vore lite osannolikt att vi är de "enda".

Jag tror nog att det finns ett par amöbor där ute. Men du, vad spelar det för roll om universum "expanderar"? Är fortfarande lika mycket materia, bara att den delas upp på större yta...

Tricklev
2005-08-01, 00:27
Hittade dom inte liv till och med på mars?



Dom hittade tecken på att det kan ha funnits liv där, eller att processen "till liv" iaf påbörjades.

Jepp, jag tror det finns mer, däremot skiter jag i om dom är intellektuella eller ej.

Gabriel_
2005-08-01, 00:33
Ja, befängt att tro på något annat.

Snafu
2005-08-01, 03:24
religiösa och folk som tror på utomjordingar tillhör samma skara av folk.

Bolio
2005-08-01, 03:26
religiösa och folk som tror på utomjordingar tillhör samma skara av folk.

Varför?

Bjorne
2005-08-01, 03:31
Med tanke på universums storlek och dess oändliga antal solsystem, så känns tanken att där kanske finns liv (intelligent eller inte) på något annat ställe inte helt orimligt.

Snafu
2005-08-01, 03:35
Varför?
därför det är samma slags pack som inte inser att människan is the shit, och att det inte finns någon higher beiing. Christianity entrenches mediocracy in mankind, var bara tvungen att slänga in ett nietzchecitat där lite grand. Säkerligen felciterat. Men det skiter jag i, det är ju trots allt några vodkadrinkar senare. För övrigt håller jag på att smsa en ukrainska för tillfället och det enda jag tänker på för tillfället är olm jag borde beställa en taxi kl 3 på morgonen trots att jag har ett möte imorgon MAUAHAHA

Bolio
2005-08-01, 03:43
Du mår inte bra. Och sluta våldföra dig på Nietzsche. Han har faktiskt inte gjort något ont.

King Grub
2005-08-01, 06:03
Jag kan mycket väl tänka mig liv någonstans i universum. Det livet lär dock inte se ut som humanoider, eller kanske inte ens se ut som något vi skulle känna igen som levande. Jag tror inte att det landat några aliens här på jorden.

Sverker
2005-08-01, 06:07
Ja. Det finns liv utanför våran planet.

Ja, de har varit här också.












Det trodde ni om mig :D . Men jag är övertygad.

precis
2005-08-01, 06:32
religiösa och folk som tror på utomjordingar tillhör samma skara av folk.

Eh?

Religiösa grunder sin övertygelse på sin egna indoktrination och/eller grundlös intuitiv uppfattning (finns förstås fler likartade skäl). Med andra ord primitivt tänkande.

Folk som tror på utomjordingar gör en intuitiv statistisk uppställning kring sannolikheten att något liknande vad som skett på jorden skulle ha skett på någon annan planet. Här talar vi lite mer sofistikerat tänkande.

Men, sofistikerat tänkande kan förstås bara leda till total förnekelse av kända absoluta sanningar - idag. Så sååå höga krav kan vi inte ställa. Därför tycker jag att folk som tror på utomjordingar får godkänt, eftersom de har fört en antydan till ett rimligt resonemang.

King Grub
2005-08-01, 06:41
religiösa och folk som tror på utomjordingar tillhör samma skara av folk.

Jag är tror exakt 0% religiös.

Vad har det med att liknande kemiska och biologiska reaktioner som skett här på jorden kanske kan ha skett någon annanstans i universum och skapat liv där också?

Fatalist
2005-08-01, 06:59
religiösa och folk som tror på utomjordingar tillhör samma skara av folk.

religiösa och folk som generaliserar hör iaf till samma fack :thumbup:

Jag tror absolut att det någonstans finns någon form av liv, vare sig det är bakterier eller levande madrasser som väntar på att skördas.

The Wolf
2005-08-01, 07:01
Japp, det tror jag.

FredsAmiralen
2005-08-01, 08:59
Om universum är oändligt stort borde det också betyda att det finns oändligt med möjligheter. Alltså borde det finnas en planet som är exakt som jorden, bara det att kvinnorna är nakna och ölen är gratis. Frågan är då bara, hur fan hittar man dit?

Garnax
2005-08-01, 09:42
Ja det finns liv på andra planeter...

Ja det finns intelligent liv på andra planeter...

Ja det finns liv som är mer intelligent än människan (vilket inte är en direkt hög ribba)

Garnax
2005-08-01, 09:43
Om universum är oändligt stort borde det också betyda att det finns oändligt med möjligheter. Alltså borde det finnas en planet som är exakt som jorden, bara det att kvinnorna är nakna och ölen är gratis. Frågan är då bara, hur fan hittar man dit?

Byt inte planet, åk utomlands :P

Grahn
2005-08-01, 09:56
snafu, menar du inte bara de som tror utomjordingarna varit här?

Jag tror att det finns utomjordingar med största säkerhet men de har aldrig varit här eller ens i närheten och speciellt inte i modern tid.

Hades
2005-08-01, 10:00
Om universum är oändligt stort borde det också betyda att det finns oändligt med möjligheter. Alltså borde det finnas en planet som är exakt som jorden, bara det att kvinnorna är nakna och ölen är gratis. Frågan är då bara, hur fan hittar man dit?
Nej, inte en sådan planet. Oändligt med sådana planeter.

High1ander
2005-08-01, 10:22
Om universum är oändligt stort borde det också betyda att det finns oändligt med möjligheter. Alltså borde det finnas en planet som är exakt som jorden, bara det att kvinnorna är nakna och ölen är gratis. Frågan är då bara, hur fan hittar man dit?
Universum är inte oandligt stort, det är 13,4 +- 0,1 miljarder ljusår åt både hållen som störst, om man då antar att den utvidgar sig med ljuset hastighet och har gjort den sen den smälldes. Däremot verkar det kunna vara så att det "utanför universum" är oändligt.

aliquis
2005-08-01, 10:22
religiösa och folk som tror på utomjordingar tillhör samma skara av folk.Är det inte tvärtom? Om man nu vill tro att någon skapade VÅR värld, så visst... och livet här.

Men om det nu inte var så? Utan vår planet bara är en av en jäkla massa andra, varför skulle då bara vår ha utvecklat liv? Större delen av beståndsdelarna i VÅRA organismer består ju av väldigt vanliga grundämnen, så de är ju garanterat tillgängliga i större delen av universum.

Grahn
2005-08-01, 10:31
Universum är inte oandligt stort, det är 13,4 +- 0,1 miljarder ljusår åt både hållen som störst, om man då antar att den utvidgar sig med ljuset hastighet och har gjort den sen den smälldes. Däremot verkar det kunna vara så att det "utanför universum" är oändligt.

Är universum för dig bara området med planeter som vi känner till?

aliquis
2005-08-01, 10:31
Jag förstår inte hur man inte kan tro på det. Med tanke på hur vansinnigt stort universum är, tycker jag att sannolikheten att något slags liv borde finnas någonstans är rätt hög. Kanske är det enkla små bakterier, kanske 450-kilos stenhårda 140 centimerersbyggare med ett IQ på 1000 och låååååångt mer utvecklade samhällen än våra. Vem vet...?Få se nu, i ristråden sade sverker att det var lätt att bli matförgiftad av ris som stod framme, och det krävdes över 100.000 bakterier / GRAM, vår kropp består väl av miljardtals celler, ändå är 9/10 av alla celler i den "någon annans" så att säga, dvs bakterier o smäck som lever i/på oss ;).

Massan på hela universum är hur stor? Hur stor är sannolikheten att något liknande inte skulle finnas någon annanstans när det är så grymt vanligt här?

High1ander
2005-08-01, 10:41
Är universum för dig bara området med planeter som vi känner till?
Jag tycker det känns onödigt att räkna det som "ligger utanför" då det inte "innehåller något" iaf inte som vi vet. Därför spelar det ingen roll om det är oändligt om det ändå inte finns något där.

FredsAmiralen
2005-08-01, 10:41
Universum är inte oandligt stort, det är 13,4 +- 0,1 miljarder ljusår åt både hållen som störst, om man då antar att den utvidgar sig med ljuset hastighet och har gjort den sen den smälldes. Däremot verkar det kunna vara så att det "utanför universum" är oändligt.

Vad vet vi om det egentligen?

High1ander
2005-08-01, 11:01
Vad vet vi om det egentligen?
Är svårt att mäta något som inte finns... Man kan se hur Universum expanderar pga. man har stjärnor o annat krafs som man kan mäta, men man kan ju inte mäta det som är utanför hur stort det är, eftersom det finns inget där att mäta eller sätta som "referenspunkt".

Tänk dig själv att du sitter i en balong som blåses upp, Utan att för den delen det kommer mer energi/materia i den. Vi säger att luften bara "utvidgar sig", du ser hur balongen blir större innnuti, men du kan inte se utanför ballongen, för där finns inget att mäta, där är det bara "tom rymd".

zanzi
2005-08-01, 11:07
Vad vet vi om det egentligen?

Och det ska nån beskriva lite fort, kortfattat, här på ett träningsforum?

Är du intresserad kan du kolla upp The Universe in a Nutshell by Stephen William Hawking. En bra enkel bok med många illustrationer som man kan börja med. ;)

OnT: Spelar det någon roll? Chansen är inte så stor att vi träffar på något utomjordiskt under de närmasta hundra åren.

christian
2005-08-01, 11:12
Jag är övertygad om att det finns någonstans. Inte säkert att vi någonsin får reda på det, dock.

Drakes ekvation är ju rätt intressant i sammanhanget.

http://www.airynothing.com/smackerels/DrakeEquation.html

rQx
2005-08-01, 12:30
hehe, ja, och det som ligger utanför universum är... Ingenting... Men det finns ändå :) för det är dit universum expanderad.. Blir man konfys av rymdlära... Ja! :)

Det finns ju en stor sannolikhet att de har varit här om man tänker att det finns ett antal mer samhällen med intelligens i universum så borde ju några av dem kommit längre än vi har. Bara för att vi inte har sett dem betyder itne att de inte varit här.

http://terpsichore.stsci.edu/~summers/viz/datasets/Milky_Way_Ellen_1k.jpg

vår egen galax som innehåller några hundra miljoner stjärnor. Bara här finns ju oändliga chanser till ett utomjordingar. Sen finns det ju många fler galaxer till :P

Svarta hål är nog det mest mystiska i universum endå :)

Grahn
2005-08-01, 12:32
...

Sannolikheten att intelligent och högutvecklat liv finns nära är inte överhängande.

stridis
2005-08-01, 12:51
hehe, ja, och det som ligger utanför universum är... Ingenting... Men det finns ändå :) för det är dit universum expanderad.. Blir man konfys av rymdlära... Ja! :)


Kan vara mycket förvirrande, men försök att skippa tanken på att något utvidgas i något annat, tankefel som det här ger även religösa svar på mundana frågor, såsom världen existerar så då måste någon skapat denna.

förklarande edítering: Hjälper att tänka på universum istället för ballonger och dylikt, för ballonger har insida och utsida och något som är utanför. Universum behöver inget att expandera i, det kan lika gärna vara hela grejen. Att den expanderar är inget konstigt. Lite topologi som kan kännas lite mot intuitionen.
Ett matematiskt exempel: Tag R^2 ,planet och ruta det. Planet är oändligt (det behöver det inte vara men är pedagogiskt viktigt för annars så kommer folk tänka sig ett område som utvidgar sig i just planet! och inte som ett topologiskt rum oberoende av planet); så om du nu expanderar planet en smula så är rutorna större men planet är fortfarande planet.

Sen är det kul att försöka sia om hur universum ser ut; om det är oändligt eller om den är sluten, och om den är krökt eller ej.

Bjorne
2005-08-01, 13:33
Chansen är inte så stor att vi träffar på något utomjordiskt under de närmasta hundra åren.Att vi överhuvudtaget skulle lyckas komma i kontakt med annat intelligent liv känns jäkligt avlägset, just på grund av det enorma utrymme och antal solsystem i det, ska de åka runt till alla och undersöka alla dess planter?

mangemani
2005-08-01, 13:46
liv på andra planeter tror jag 100% på,men allt det här löjliga skitsnacket om ufon hit och dit,det tror jag inte på.

stridis
2005-08-01, 13:57
Att vi överhuvudtaget skulle lyckas komma i kontakt med annat intelligent liv känns jäkligt avlägset, just på grund av det enorma utrymme och antal solsystem i det, ska de åka runt till alla och undersöka alla dess planter?

Vi kommer kanske i framtiden att kunna hitta små steniga planeter istället för endast av jupiterstorlek eller större, och därtill möjligtvis avgöra atmosfäriskt innehåll. Om vi hittar en sådan planet med atmosfär som antyder biologisk aktivitet skulle den vara ett prioriterat mål. Annat rymdfarande liv skulle ju inte direkt åka på måfå.

precis
2005-08-01, 13:57
Teorin om att oändligt antal möjligheter innebär naknabrudarplaneter faller på:

Det finns ett oändligt antal tal mellan 0 och 1, men inte talet 2.

Tolkia
2005-08-01, 14:07
Religiösa grunder sin övertygelse på sin egna indoktrination och/eller grundlös intuitiv uppfattning (finns förstås fler likartade skäl). Med andra ord primitivt tänkande.
Liten korrigering: Religiösa (respektive folk som tror på utomjordingar) grundar sin övertygelse på vad du anser är indoktrinering respektive grundlös intuitiv uppfattning. Förutsatt att du inte sitter på bevisen för att någon gud eller några utomjordingar inte finns? I så fall kan jag gratulera dig till strålande karriärutsikter ... ;)

F.ö. skulle det inte förvåna mig et dugg om det finns liv - både intelligent och inte tintelligent sådant - någonannanstans i universum. Men jag tror inte att det har mycket gemensamt med våra föreställningar om det, som ju mest är ett slags människor med konstigt utseende och glad färg på huden.

stridis
2005-08-01, 14:08
Det jävliga kan vara att intelligent rymdfarande liv kryllar i universum men vi råkar vara öde i den här galaxen. Men men, vi får nog reda på om det finns rymdfarande liv i galaxen inom de närmaste miljoner åren, om inte vi eller dem dött ut innan dess.

High1ander
2005-08-01, 14:19
Sen är det kul att försöka sia om hur universum ser ut; om det är oändligt eller om den är sluten, och om den är krökt eller ej.
Eller om det är holografiskt som Hawkings bubbla om...

Wooch
2005-08-01, 14:21
Jag tror att det finns utomjordiskt liv, ja.

Jonny_88
2005-08-01, 14:55
Svarta hål är nog det mest mystiska i universum endå :
Tycker inte jag, det är bara material med hög densitet.

Universum expanderar ju. Och då tror jag att det kommer att gå åt andra hållet, att all meterias hastighet kommer att bromsas upp och att sedan all materia åker mot varandra ( Pga tyngdkraften ). Alltså att när allt har samlats på en plats så är det kanske bara ett svat hål kvar! Sen kanske det blir ett nytt big bang... ( Hur det skulle åstadkommas vet jag inte men så som förra gången... ) Man kan se det som ett kretslopp.

On topic: Jag tror åtminstone det finns liv i form av små encelliga bakterier eller sådant skit.

zanzi
2005-08-01, 15:03
Att vi överhuvudtaget skulle lyckas komma i kontakt med annat intelligent liv känns jäkligt avlägset, just på grund av det enorma utrymme och antal solsystem i det, ska de åka runt till alla och undersöka alla dess planter?

Jag skrev de närmaste hundra åren bara för att det var en tidsrymd som påverkar mig (Ja, jag är en egoist). Menade inte att vi kanske var nära en "lösning".
Sen om vi någonsin kommer på en "lösning" kommer den troligtvis inte vara att "åka runt till alla [solsystem] och undersöka alla dess planeter".
Sen skulle jag inte säga att universum är enormt. Universum är komplext!
Jobbigt, uttjatat men jag tänker säga det ändå :D :Jorden var platt och enormt för ett litet tag sen. Sen blev den rund och jätte enorm. Människan skulle aldrig under sin livstid hinna besöka alla de olika kontinenterna och att ge sig ut mot kropparna som "snurra runt våran jord" kunde man inte äns föreställa sig.
Senare blev rymden större när man började se fler kroppar och vi fick ett solsystem och sen ännu större med teorier om universum osv.
Så med tillräkligt med tid (vad tid nu egentligen är?) så kommer vi komma dit... eller så kommer "dom" hit. =)


Här skulle jag nu backa upp mina resonemang med nått jätte smart men eftersom jag inte känner till alla teorier som finns nu nöjer jag mig med att säga att jag för sådär tre år sen läste om Strängteorin som kunde vara ett sätt att "gå runt" universums komplexitet.
Som sagt så finns det säkert lite annat nytt som kommit fram nu men sen jag börja läsa fysik så har jag tröttnat på allt som just har nått med fysik att göra. Skolan har en tendens att göra så med äns intressen. :D
Men vem vet, vi kanske kommer på en Infinite Improbability Drive (finite improbability :laugh: ). Kan inte vara svårt att då finna det man söker om man finner sig på alla ställen i universum på en och samma gång... eller nått. =)

zanzi
2005-08-01, 15:22
Teorin om att oändligt antal möjligheter innebär naknabrudarplaneter faller på:

Det finns ett oändligt antal tal mellan 0 och 1, men inte talet 2.

Eller faktumet att om det finns en liten chans till att jorden (vårat solsystem/kosmos/Gud?) kan upphör att finnas (fin tanke) så kommer den lilla chansen att förverkligas. Med andra ord så borde vi inte "finnas till".
Universum kan vara oändligt men massan i denna är inte "oändlig".

(Där fick jag till det med parenteser och citattecken :) )

precis
2005-08-01, 17:13
Liten korrigering: Religiösa (respektive folk som tror på utomjordingar) grundar sin övertygelse på vad du anser är indoktrinering respektive grundlös intuitiv uppfattning. Förutsatt att du inte sitter på bevisen för att någon gud eller några utomjordingar inte finns? I så fall kan jag gratulera dig till strålande karriärutsikter ... ;)

Jag behöver inte bevisa motsatsen för att kritisera någon argumentation.


T.ex.
A: 1+1=2 för att äpplen smakar gott.
B: det var ett dåligt argument, men jag kan inte bevisa att 1+1 inte är lika med 2.

smeklol
2005-08-01, 18:22
förmodligen så finns det liv på någon annan planet..
de kanske däremot inte kan höra eller se.
de kanske har något extra sinne?
vem vet.

men med tanke på hur många planeter som finns så är vi nog knappast den enda där liv uppstått.

Trance
2005-08-01, 18:26
Ja det finns liv som är mer intelligent än människan (vilket inte är en direkt hög ribba)

Är det inte? Säg något mer intelligent än människan?

rQx
2005-08-01, 21:18
Svarta hål är kul, och de uppkommer efter vita jättar, right? Osäker på om de uppkommer efter supernover men i alla fall :) .. Kul tanke att en exploderande stjärnas materia först utvidgas enormt för att sedan krympa tillbaka till en pytte planet med en enorm dragningskraft :) ...

Tror inte att det skulle vara konstigt om det fanns liv på nära håll som vi inte upptäckt. Jag menar om inte utomjordingar ser ut som oss hur vet vi vad vi ska leta efter på en planet?

Varför skulle de inte? Vi vill ju komma längre ut med våra rymdfärjor? Vad är det som säger att de inte kan åka flera ljusår på kort tid? Kanske vår närmaste galax granne andromeda har liv och åkt hit. Vad vet vi? :D

hobbitar
2005-08-01, 21:20
Alla människor på jorden är rymdvarelser, vi bor väl i rymden?

rQx
2005-08-01, 21:22
Vi snackar väl om utomjordingar ;) ..

Hm, hur kan man itne tro på UFO? UFO=Unidentified Flying objekt . Ser du ett objekt som flyger omkring och du itne vet vad det är så är det väl ett UFO :D :D

Tolkia
2005-08-01, 22:04
Jag behöver inte bevisa motsatsen för att kritisera någon argumentation.
Naturligtvis inte, men då skall du ju också nöja dig med att kritisera argumentation och inte uttrycka dig som om du presenterade den objektiva, absouta sanningen. Folk kan ju tro att det är det du tror att du gör ... ;)

isato
2005-08-01, 23:22
ähhh ni är ju galna hela bunten!! :D
utomjordingar *screwy*

rQx
2005-08-02, 00:10
Varför inte? :) Varför skulle dom ej existera? Skulle vi vara de enda som berikats med möjligheten till intelligent liv?

isato
2005-08-02, 21:56
Varför inte? :) Varför skulle dom ej existera? Skulle vi vara de enda som berikats med möjligheten till intelligent liv?


varför skulle dem existera *screwy*

Ame
2005-08-02, 22:32
varför skulle dem existera *screwy*
Vi finns ju, varför skulle det då inte kunna ha utvecklats liv på något annat ställe?

Grahn
2005-08-02, 22:50
varför skulle dem existera *screwy*

Varför inte?

Man kan fortsätta med dumma frågor rätt länge men nu får du allt backa upp din ståndpukt med ngt mer än dumma frågor.

isato
2005-08-02, 23:00
Varför inte?

Man kan fortsätta med dumma frågor rätt länge men nu får du allt backa upp din ståndpukt med ngt mer än dumma frågor.


vad vill du veta? folk som ser för mycket på tv som tror på sånt är min uppfattning :D

Grahn
2005-08-02, 23:02
vad vill du veta? folk som ser för mycket på tv som tror på sånt är min uppfattning :D

Ja men varför är det din uppfattning? Det är en rätt arrogant inställning att vi skulle vara så unika.

isato
2005-08-02, 23:04
Ja men varför? Det är en fruktansvärt arrogant uppfattning så du får gärna backa upp med åtminståne någon trovärdig teori här.


det är bara det att jag inte kan föreställa mig att det skulle finnas......... därför....... har inget bättre att komma med ..............
de vi inte sett finns inte

Tolkia
2005-08-02, 23:06
... de vi inte sett finns inte
Säg det till en person som fått cancer av strålskador, t.ex. :D

isato
2005-08-02, 23:07
Säg det till en person som fått cancer av strålskador, t.ex. :D

äsh gå och lägg dig och sov !!:D

Jay-Z
2005-08-02, 23:08
Ja, rimligtvis sett till universums storlek och min tro på att vi människor inte är direkt unika, finns det något slags utomjordiskt liv. Sedan inte sagt att detta liv är intelligent eller har någon önskan att komma hit för att turista.

Tolkia
2005-08-02, 23:09
äsh gå och lägg dig och sov !!:D
Skyll dig själv ... :D

isato
2005-08-02, 23:10
Skyll dig själv ... :D
hehe :booty:

Grahn
2005-08-02, 23:11
det är bara det att jag inte kan föreställa mig att det skulle finnas......... därför....... har inget bättre att komma med ..............
de vi inte sett finns inte

Bah...you no fun!....