handdator

Visa fullständig version : Lite blandade frågor!


sanoj
2005-07-31, 18:04
1.I mina överkroppspass brukar jag köra bänkpress först ena dagen o militärpress först nästa dag osv. För om jag börjar med bänkpress så brukar jag tappa 1-2 reps i militärpressen mot vad jag klarar om jag börjar med militärpressen och tvärtom. Nu är det så att jag har lite problem med bröst och undrar om det kommer få igång bröstutvecklingen om jag alltid kör bänkprssen först?

2. Är hopprep bra som konditionsträning? Hur bra är det om man jämför med att springa och om man jämför med att cykla?

3. Och så en liten dum fråga som bara poppade upp nu. Kan man träna konditionen genom att hålla andan?

aliquis
2005-07-31, 18:21
Tvivlar på att det blir någon större skillnad på bröstutvecklingen i de två fallen, men vad vet jag, däremot verkar ju folk föredra hantelpressar före bänkpress för mer massa på bröstet så du kanske borde byta övning helt och hållet?

Hopprep blir väl så jobbigt som du gör det, kan väl vara både riktigt lätt och riktigt tungt?

Ingen aning, skulle inte tro det, bättre kondition är väl effektivare syreupptag?

z_bumbi
2005-07-31, 18:59
1 Om du är trött i axlarna och triceps innan bänken så kan du inte lyfta lika mycket vikt, mer vikt innebär mer styrka som i sin tur innebär mer muskler.

2 Ja det är bra konditionsträning, exakt hur "effektivt" det är i jämförelse med något annat beror bl a på hur bra teknik du har.