handdator

Visa fullständig version : Hållbarhet på Lidls kvarg?


donum_dei
2005-07-31, 16:39
Måste bara höra med er andra som stoppar i er denna produkt. Hur länge håller en sådan oöppnad burk (500 g) i kylen? När jag letade efter ett bäst före datum så var det närmaste jag hittade ett par siffror på undersidan. Min fråga här på forumet kommer sig av att jag tycker att dessa siffror verkar så långt fram att jag tvekar på att de är de eftersökta siffrorna. Burkarna inhandlades igår och skulle enligt burken hålla fram till slutet av augusti. Låter länge tycker jag för en mjölkprodukt. Har hittills handlat kvag en gång i veckan men det vore ju skönt att handla på sig för en längre tid om det är möjligt, så slipper man ju gå in allt för ofta i den sunkbutiken.

tp_88
2005-07-31, 16:41
Det står ju som sagt bäst före datum på undersidan. Det brukar vara ~1månad framåt i tiden har jag för mig. Jag har väl som längst haft dem i kylen 3-4 veckor, inga som helst problem iaf.

donum_dei
2005-07-31, 16:43
Tackar för det snabba svaret.

userfriendly
2005-08-01, 07:41
Det står ju som sagt bäst före datum på undersidan. Det brukar vara ~1månad framåt i tiden har jag för mig. Jag har väl som längst haft dem i kylen 3-4 veckor, inga som helst problem iaf.


Precis!!! däremot så vare mögel i en av mina en ggn (hade ej gått ut över tiden) *grr27* *cry*

Sverker
2005-08-01, 08:05
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48219&highlight=keso

tp_88
2005-08-01, 13:12
Precis!!! däremot så vare mögel i en av mina en ggn (hade ej gått ut över tiden) *grr27* *cry*
Det var ju mindre bra! :)

Stått utanför kylskåp länge under leverans eller i butik eller nåt kanske? Annars ska ju det angivna stämma.

Tolkia
2005-08-01, 13:58
Precis!!! däremot så vare mögel i en av mina en ggn (hade ej gått ut över tiden)
Mögel har ju inte bara med produktens ålder att göra; har det kommit dit någon skit växer det rätt bra även i färska matvaror. Tyvärr ... :(