handdator

Visa fullständig version : Lite resultat från SM i AF


Jorgen
2005-07-30, 19:47
Då jag inte har någon startlista så sket det sig med att komma med några resultat. Liiiite svårt att komma ihåg allas namn. ;)

Anna Bergli blev dock klar segrare i långa damklassen med 4 poäng, etta i alla momenten alltså. Jättegrattis till dig vännen. :thumbup:

Mats Egelstig kom på sjunde plats i långa herrklassen.
Seth Ronland vann.

Korta herrklassen vanns av Martin Hanzel.

Korta damklassens segrare heter Anoma Marasinghe.

Grattis till alla som ställde upp!


Trevligt att träffa lite känt folk också. Mystic och AFanatic (right?) hann jag prata några ord med. Men ingen som bet mig i rumpan. :( Hann prata lite med Janna också. Och denna gången även Gosh. :thumbup: Har kanske glömt någon, men då får ni *slap* mig.

Jay-Z
2005-07-30, 19:48
Seth Ronland? Who that? EDIT: Han här.

Allan
2005-07-30, 19:51
Seth Ronland? Who that? EDIT: Han här.

http://www.gymboden.com/team-filer/seth/seth.jpg


http://www.ystadsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050720/SPORT/107200656/1365


Och ett jättemegagrattis till alla vinnarna från Kolozzeumstaffen. Stor bonus till de andra Kolomedlemmarna också......


allan

Matte_Maiden
2005-07-30, 19:52
Grattis alla! =)

Piranha
2005-07-30, 20:09
Hur gick de för vår "titan erövrare , kort å gott Göteborgare" Adde ?

Jorgen
2005-07-30, 20:13
Hur gick de för vår "titan erövrare , kort å gott Göteborgare" Adde ?
Vet ej. Han låg på 15 plats innan hinderbanan.

AFanatic
2005-07-30, 20:45
Trevligt att träffa lite känt folk också. Mystic och AFanatic (right?) hann jag prata några ord med. Men ingen som bet mig i rumpan. :(

Japp! Brukar presentera mig med namn och inte nick :MrT: :D Mys glömde hålla fast dig så tänkte det var bäst att låta bli.


Grattis Anna!

Cilia
2005-07-30, 20:46
Japp! Brukar presentera mig med namn och inte nick :MrT: :D Mys glömde hålla fast dig så tänkte det var bäst att låta bli.
tror inte han hade smitit om du hade försökt.


Edit: va fin hon är Anna.

Dalì
2005-07-30, 20:55
Vad hände med Mats???

Jorgen
2005-07-30, 21:01
tror inte han hade smitit om du hade försökt.
Självklart INTE.

Jay-Z
2005-07-30, 21:08
Vad hände med Mats???

Gissningsvis var inte hinderbaneresultaten inräknade när Allan startade tråden?

Cilia
2005-07-30, 21:16
Självklart INTE.
du är för lättläst Jörgen
du måste skaffa dig lite mer mystik omkring dig.

Allan
2005-07-30, 21:17
du är för lättläst Jörgen
du måste skaffa dig lite mer mystik omkring dig.

Han har inte tid med sånt där tjafs. Han har en stor skylt på ryggen där det står "Ledig!".,,,


allan

Cilia
2005-07-30, 21:18
Han har inte tid med sånt där tjafs. Han har en stor skylt på ryggen där det står "Ledig!".,,,


allan
och ni ser inte sambandet?

cosmo
2005-07-30, 21:18
ca 120 bilder är på gång från spektalket!
inkl bilder på gästposerande 140kg martin kjällström!

Allan
2005-07-30, 21:22
ca 120 bilder är på gång från spektalket!
inkl bilder på gästposerande 140kg martin kjällström!


Bravo!!!!


allan

Coldsmith
2005-07-30, 21:22
För en icke så kunnig. Kan någon förklara varför Mats hamnar längre ner än vad man alltid tycker att han borde? På gamla bilder från tidigare tävlingar så ser han i mina ögon långt mer symmetrisk osv ut? Nån förklaring?

AFanatic
2005-07-30, 21:23
Självklart INTE.

:naughty:


Cilia: Mystik på din nivå? :cool:


cosmo: Härligt! 140 kg är :hbang: ...Nästan det roligaste på hela dan :em:

AFanatic
2005-07-30, 21:25
För en icke så kunnig. Kan någon förklara varför Mats hamnar längre ner än vad man alltid tycker att han borde? På gamla bilder från tidigare tävlingar så ser han i mina ögon långt mer symmetrisk osv ut? Nån förklaring?

Symmetrin är ju bara en del...sedan ska man prestera väl i chins, dips o hinderbanan också.

Coldsmith
2005-07-30, 21:27
Symmetrin är ju bara en del...sedan ska man prestera väl i chins, dips o hinderbanan också.

har för mig att man gör två bedömningar? Varav själva "utseendet" är en del, och det är denna jag reagerat på.

AFanatic
2005-07-30, 21:28
har för mig att man gör två bedömningar? Varav själva "utseendet" är en del, och det är denna jag reagerat på.

Asså du menade så... :sleep:


Ta upp det med domarna! :D

Allan
2005-07-30, 21:29
Vi ska se hur protokollen ser ut. Domarna brukar vara överens, och oftast ligger deras bedömningar lite vid sidan av vad vi vanliga tycker. Det kan också ha att göra med hur mycket man sett av personen innan (man vänjer ögat vid en typ av fysik).

allan

Cilia
2005-07-30, 21:31
Cilia: Mystik på din nivå? :cool:

jag är inte så kräsen.
går bra bara med ett "ugghhh du där?"

Jorgen
2005-07-30, 21:38
För en icke så kunnig. Kan någon förklara varför Mats hamnar längre ner än vad man alltid tycker att han borde? På gamla bilder från tidigare tävlingar så ser han i mina ögon långt mer symmetrisk osv ut? Nån förklaring?
Du kan inte bedömma något sådant utifrån gamla bilder. Det är hur det ser ut på scen NU och hur dom andra tävlande som står sidan om på line som spelar roll.

Jorgen
2005-07-30, 21:41
har för mig att man gör två bedömningar? Varav själva "utseendet" är en del, och det är denna jag reagerat på.
Fysikrond, styrkerond, hinderbana. Följt av ännu en fysikrond för dom sex som baserat på det sammanräknade resultatet av de första tre ronderna kommit till final.

Och det heter inte symetrirond utan fysikrond!

Jorgen
2005-07-30, 21:48
du är för lättläst Jörgen
du måste skaffa dig lite mer mystik omkring dig.
Varför då? ;)

Jag pratar skånska, kan det bli mer mystiskt än så?

Coldsmith
2005-07-30, 21:48
Du kan inte bedömma något sådant utifrån gamla bilder. Det är hur det ser ut på scen NU och hur dom andra tävlande som står sidan om på line som spelar roll.

När jag säger gamla bilder så menar jag givetvis gamla bilder från tävlingar när jag kikade igenom gamla B&K och så.


Fysikrond, styrkerond, hinderbana. Följt av ännu en fysikrond för dom sex som baserat på det sammanräknade resultatet av de första tre ronderna kommit till final.

Och det heter inte symetrirond utan fysikrond!

Jag skrev: "långt mer symmetrisk osv"

Har aldrig sagt att något heter symmetrirond heller.

Tagga ner lite. ingen krigsfront här. Frågade bara.

Cilia
2005-07-30, 21:50
Varför då? ;)

Jag pratar skånska, kan det bli mer mystiskt än så?
eeehhhhhhh


jo!

Jorgen
2005-07-30, 21:52
När jag säger gamla bilder så menar jag givetvis gamla bilder från tävlingar när jag kikade igenom gamla B&K och så.




Jag skrev: "långt mer symmetrisk osv"

Har aldrig sagt att något heter symmetrirond heller.

Tagga ner lite. ingen krigsfront här. Frågade bara.
Jo, jag förstod det. Men det beror som sagt även på vem som står sidan om en på bilderna/linen. Folk och motståndare blir bättre/sämre.

Det var bara ett förtydligande.
Jag krigar aldrig, jag är en snäll gosse. :D

Coldsmith
2005-07-30, 21:55
Jo, jag förstod det. Men det beror som sagt även på vem som står sidan om en på bilderna/linen. Folk och motståndare blir bättre/sämre.

Det var bara ett förtydligande.
Jag krigar aldrig, jag är en snäll gosse. :D

SÅ bra att du aldrig krigar :)

Vet inte om du riktigt förstår. Bilderna jag pratar om, då menar jag hela fältet den tävlingen och jag jämför han med övriga i den tävlingen. DÄr jag tycker att han har bättre fysik än övriga (iaf vissa som placerades bättre). Det var detta jag tyckte var märkligt.

Flygplan
2005-07-30, 22:06
Mer bilder på Seth!!

Han tränar tydligen på mitt gamla gym, men jag har aldrig sett honom :(

Jorgen
2005-07-30, 22:15
Vet inte om du riktigt förstår. Bilderna jag pratar om, då menar jag hela fältet den tävlingen och jag jämför han med övriga i den tävlingen. DÄr jag tycker att han har bättre fysik än övriga (iaf vissa som placerades bättre). Det var detta jag tyckte var märkligt.
Ah, I see. Men som sagt innan så är det mer än fysikronden som avgör.

Allan
2005-07-30, 22:23
Bilderna jag pratar om, då menar jag hela fältet den tävlingen och jag jämför han med övriga i den tävlingen. DÄr jag tycker att han har bättre fysik än övriga (iaf vissa som placerades bättre). Det var detta jag tyckte var märkligt.

Nu ska inte det här bli en pro/contratråd ang Mats. Jag vet att han har rätt bra koll på vad domarna tycker han bör förbättra; han har själv skrivit om det i en av sina träningstrådar. Sen har det att göra med vilken "blick" man har för det. Som ny åskådare har man en bild av hur symmetri ska bedömas, efter ett tag förskjuts den bilden. Det funkar ännu mer på det viset inom byggning ska gudarna veta. Och sen är det en ohygglig skillnad på att se folk på scen mot att se bilder.
Folk som på scen ser kanonbra ut kan se platta och livlösa ut på kort. Därför är kort alltid orättvisa.


allan

henke_in_training
2005-07-30, 23:03
den enda jag såg där var jörgen, borde kanske stigit fram och hälsa men du såg så arg ut så jag vågade inte närå men skämt å sido, var stressigt nästan hela tiden dock såg jag dig också inne på burger king :D

adde
2005-07-30, 23:07
Hur gick de för vår "titan erövrare , kort å gott Göteborgare" Adde ?

Jag lyckades få 6 ettor i protokollet!

Tyvärr betyder det 11:a , 11:a och 11:a.

Förbaskat bra nivå på allt - dags att lägga av nu tror jag. 31 Chins var väl enda glädjeämnet för min del, även om det iår inte räkte mer än till en 4:e plats... Hade jag varit i denhär formen i min första tävling hade jag vunnit.

Nu blir det surf som gäller...
http://www.surfzone.se/pp_data/500/377IMGP0346-med.jpg

/adde

Sverker
2005-07-31, 06:52
Då är jag först till att gratulera adde till en bra tävling :thumbup:

adde
2005-07-31, 07:01
Då är jag först till att gratulera adde till en bra tävling :thumbup:

Tack.

Gifflar till frukost :hbang:

/adde

J.Saarela
2005-07-31, 07:35
Varför då? ;)

Jag pratar skånska, kan det bli mer mystiskt än så?



Skånska så sexigt å mystiskt det kan bli när man inte fattar ett skit ;)

J.Saarela
2005-07-31, 07:35
Glömde ...ANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :bow:

Fairing
2005-07-31, 10:09
Jag lyckades få 6 ettor i protokollet!

Tyvärr betyder det 11:a , 11:a och 11:a.

Förbaskat bra nivå på allt - dags att lägga av nu tror jag. 31 Chins var väl enda glädjeämnet för min del, även om det iår inte räkte mer än till en 4:e plats... Hade jag varit i denhär formen i min första tävling hade jag vunnit.

Nu blir det surf som gäller...
http://www.surfzone.se/pp_data/500/377IMGP0346-med.jpg

/adde

Grattis till er alla i Fitnessgruppen för en otroligt strong insats :hbang: :thumbup:

vildängel
2005-07-31, 10:17
När jag nu har bevittnat min första riktiga AF-tävling kan jag bara säga att jag är djupt imponerad av samtliga deltagare! Det var jätteroligt att se, alla kämpade på så bra de kunde verkade det som. Jätteskoj!

Dessutom har jag nu smygkollat på Jörgen ;) Fast vi vågade inte hälsa, han såg så upptagen ut hela tiden... Hehe...

-xR-
2005-07-31, 10:43
Mats vann fysikronden om jag minns rätt men var sämre på de andra momenten - chins framförallt.

Lallle
2005-07-31, 10:54
Länka gärna till bilder här

påven
2005-07-31, 11:19
ca 120 bilder är på gång från spektalket!
inkl bilder på gästposerande 140kg martin kjällström!

ja vi väntar otåligt här *popcorn*

Cilia
2005-07-31, 11:51
Dessutom har jag nu smygkollat på Jörgen ;) Fast vi vågade inte hälsa
Det var det jag visste!!!!!!!!!!!!!!
Jörgen är farlig!

tinus
2005-07-31, 11:52
Det var det jag visste!!!!!!!!!!!!!!
Jörgen är farlig!


Han är livsfarlig! :thumbup:

AFanatic
2005-07-31, 12:20
När jag nu har bevittnat min första riktiga AF-tävling kan jag bara säga att jag är djupt imponerad av samtliga deltagare! Det var jätteroligt att se, alla kämpade på så bra de kunde verkade det som. Jätteskoj!



Meen nästa gång kräver jag att du hälsar! *slap*


(Ha gärna en skylt där det står vildängel så man ser dig. :D )

Jorgen
2005-07-31, 12:42
Dessutom har jag nu smygkollat på Jörgen ;) Fast vi vågade inte hälsa, han såg så upptagen ut hela tiden... Hehe...
Men vad fasen? *grr27*

Nästa gång så hälsar du. Annars. :whipped:

Jorgen
2005-07-31, 12:44
Han är livsfarlig! :thumbup:
Pfff. Det är jag inte alls. Var det därför som du inte släppte Jarod under koloträffen? :naughty:

tinus
2005-07-31, 12:48
Pfff. Det är jag inte alls. Var det därför som du inte släppte Jarod under koloträffen? :naughty:

Jaa..behövde ju beskydd mot dig! :D

Jet
2005-07-31, 12:52
Skånska så sexigt å mystiskt det kan bli när man inte fattar ett skit ;)

Därför du alltid är naken när ni pratar *flex*

mystic[-_-]
2005-07-31, 13:48
Trodde inte jag skulle förstå Jorgen eftersom jag är kass på skånska :D Men det gick kanon.
Hur kännde du dig när du pratade med källström? :cool: Kännde mig liten av att vara i samma lokal som honom

Zlin
2005-07-31, 15:09
Får även jag då gratulera till Anna, som såg helt överlägsen ut. Enorm klasskillnad, inte pga dåligt motstånd, utan snarare på grund av en grym prestation. Grattis också till övriga tävlande. Chinsantalet hos killarna var helt stört för övrigt, jag hade behövt tredubbla mitt antal för att kunna överhuvudtaget kunna hävda mig.

JAM
2005-07-31, 15:20
ca 120 bilder är på gång från spektalket!
inkl bilder på gästposerande 140kg martin kjällström!
Men du! Bilderna på Kjällström får du gärna posta! :)

EDIT: Ja, några övriga också...

Jorgen
2005-07-31, 15:59
']Trodde inte jag skulle förstå Jorgen eftersom jag är kass på skånska :D Men det gick kanon.
Hur kännde du dig när du pratade med källström? :cool: Kännde mig liten av att vara i samma lokal som honom
Allt går om man vill. :)

Hehe, han är en "rätt" grov kille den där Martin. :hbang:

Jorgen
2005-07-31, 17:50
Gosh har tagit en massa bra bilder från tävlingen.
Återfinns här -> http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=8402

Bra jobbat Gosh. :thumbup:

Coldsmith
2005-07-31, 19:39
Intressanta bilder minsann! Utan att vara partisk (vilket jag oftast är). Så måste jag säga att Mats var den klart bästa posören (rätt ord?). Stolt, rak och med klara rena linjer. Han såg inte ut som att han bajsade ner sig eller som om han hade potatissäckar i släkten.

Intressant också att se hur annorlunda fysik människor har. Även om de alla är deffade och vältränade så skiljer dom sig åt nå vanvettigt rent fysiskt. Tänker man som inte på annars.

Action
2005-07-31, 19:41
Intressanta bilder minsann! Utan att vara partisk (vilket jag oftast är). Så måste jag säga att Mats var den klart bästa posören (rätt ord?). Stolt, rak och med klara rena linjer. Han såg inte ut som att han bajsade ner sig eller som om han hade potatissäckar i släkten.

Intressant också att se hur annorlunda fysik människor har. Även om de alla är deffade och vältränade så skiljer dom sig åt nå vanvettigt rent fysiskt. Tänker man som inte på annars.

Tack.. Jag är otroligt nöjd med att få vinna fysikronden. Sen är jag inte besviken över min 7:e plats totalt. Jag hade gärna varit topp6 så man fått fysiken bedömd ytterligare en gång. Men annars är jag inte bättre än så här.

Coldsmith
2005-07-31, 19:45
Tack.. Jag är otroligt nöjd med att få vinna fysikronden. Sen är jag inte besviken över min 7:e plats totalt. Jag hade gärna varit topp6 så man fått fysiken bedömd ytterligare en gång. Men annars är jag inte bättre än så här.

Vad är det som hindrar bättre placering då? Nyfiken som man är.

Action
2005-07-31, 20:07
Vad är det som hindrar bättre placering då? Nyfiken som man är.


Helt enkelt att jag är dålig i övriga moment. (chins, dips och hinderbana)

Såg även på de bilder Gosh tagit att ljuset på tävlingsarenan försämrade formen för de tävlande ganska så rejält.. Alla ser mycket slätare ut tyvärr.

Arne Persson
2005-07-31, 20:11
Helt enkelt att jag är dålig i övriga moment. (chins, dips och hinderbana)

Såg även på de bilder Gosh tagit att ljuset på tävlingsarenan försämrade formen för de tävlande ganska så rejält.. Alla ser mycket slätare ut tyvärr.


Hur var chins/dipsbedömningarna?

Jorgen
2005-07-31, 21:01
Hur var chins/dipsbedömningarna?
Förmodligen skitdålig.
Det brukar den ju vara.

vildängel
2005-07-31, 22:33
AFanatic: Men jag vet ju inte hur du ser ut! Vi får trycka upp tröjor med namnen på nästa gång ;)

Jorgen: Se inte så upptagen ut då, man vågade ju inte störa... ;)

Jorgen
2005-07-31, 22:43
Jorgen: Se inte så upptagen ut då, man vågade ju inte störa... ;)
Jag är så förvirrad och inne i mitt när det är tävling att jag ser ut på det viset. Bara att sparka mig på benet, eller ännu hellre komma fram och ge mig några bars. :eating: Jag har tid över och skulle jag inte ha det talar jag om det. :)

adde
2005-07-31, 22:57
Förmodligen skitdålig.
Det brukar den ju vara.

Haha, den var helt okej. Saknade dock information i förväg om att man bara fick vila på exakt 10:e, 20:e, 30:e etc repset... Jag hade "tur" att personen framför fick tillsägningar i chinsen och jag fick klura ut en ny strategi för vilan.

/adde

Zlin
2005-07-31, 23:02
Jag är så förvirrad och inne i mitt när det är tävling att jag ser ut på det viset. Bara att sparka mig på benet, eller ännu hellre komma fram och ge mig några bars. :eating: Jag har tid över och skulle jag inte ha det talar jag om det. :)

Jag tror att du kände igen oss i hemlighet, men vågade inte hälsa. Du projicerar alltså din feghet på vildängel. :D Skämt åsido, nästa gång hälsar vi säkert.

Angående chins/dips-bedömningen: Chinsen gick väldigt snabbt för många i början, hinner man verkligen se om folk sträcker ut tillräckligt i bottenläget?

Framförallt damdipsen såg ibland ut som om folk bara gungade bakåt istället för att sänka ner sig, benens höjd från golvet var i princip konstant på vissa, men fick ändå dipsen godkända?

Ingen kritik åt domarnas håll överhuvudtaget, de har säkerligen ett mycket otacksamt jobb, och gör säkert sitt allra bästa för att det skall bli rättvist. Detta var bara grejer jag reagerade på.

Arne Persson
2005-07-31, 23:04
Haha, den var helt okej. Saknade dock information i förväg om att man bara fick vila på exakt 10:e, 20:e, 30:e etc repset... Jag hade "tur" att personen framför fick tillsägningar i chinsen och jag fick klura ut en ny strategi för vilan.

/adde


Det är HELT felaktigt! Det är mellan 1-10, 11-20, 21-30 ósv. Vem har instiftat den regeln????

vildängel
2005-07-31, 23:08
Jag är så förvirrad och inne i mitt när det är tävling att jag ser ut på det viset. Bara att sparka mig på benet, eller ännu hellre komma fram och ge mig några bars. :eating: Jag har tid över och skulle jag inte ha det talar jag om det. :)
Hehe, okej, nästa gång ska jag ha med mig lite bars att muta till mig en pratstund med :thumbup:

Allan
2005-07-31, 23:22
Som jag har förstått det så lämnade tydligen arrangemanget en del övrigt att önska när det gällde ljus o liknande. Man kanske ska vara tacksam för det lilla startfältet...


allan

Zlin
2005-07-31, 23:33
Som jag har förstått det så lämnade tydligen arrangemanget en del övrigt att önska när det gällde ljus o liknande. Man kanske ska vara tacksam för det lilla startfältet...


allan

Framförallt värmen var grymt irriterande för oss åskådare, kan tänka mig att det var än värre för de tävlande.

EDIT: Helt OT, men hur brukar kvalen gå till? Samma moment?