handdator

Visa fullständig version : Dåliga fötter


*Flash*
2005-07-30, 17:26
Jag har problem med att jag väldigt ofta trampar snett och stukar/vrickar fötterna titt som tätt.
Det värsta med det är att dom blir mer eller mindre obrukbara emellanåt då jag inte kan göra nåt på ibland flera veckor utan att få ont i foten/benet så jag tänkte fråga hur man kan göra så dom blir bra fortare.
Borde man linda dom, träna jätteförsiktigt, kyla dom eller vad?
Sen vad ska man göra för att förebygga att man trampar snett?

Cilia
2005-07-30, 17:39
jag hade samma problem som du har. Tror det beror på att dom var överrörliga samt att jag som sagt stukade dom konstant och sedan tejpade dom och spelade basket ändå.

En gång i alperna var jag tvungen att röntga mig och doktorn bara skakade på huvudet åt hur det såg ut därinne.

Men jag vet inte vad jag har gjort men numer stukar jag mig inte lika ofta. Fas å andra sidan är jag heller inte lika böjlig i fotleden. Den är snarare ganska stel.

Men jag var hopplös jag kunde gå på en gata och så var det en ojämnhet i vägen och det räckte för att jag skulle trilla ihop som en hög. Det som är bra är att jag har lärt mig att trilla utan att göra mig alltför illa. Det gäller att se det positiva i varje situation.......

Sverker
2005-07-30, 17:47
Handbollsfötter :D

Hade själv sådana problem.
Jag började träna sittande vadpress där jag vinklade ut fötterna extremt. Fötterna hade en vinkel på 90 grader mellan sig när jag tränade. Det blir stor belastning över foten och fotvalvet men det stärkte upp mina svaga fotleder. Det tog kanske 6-12 månader sedan var problemen ur världen

Monoxide
2005-07-30, 17:49
Gå in på www.ryggochmuskelakuten.se

Klicka på "träningsövningar" och kolla sedan på "fotledsövningar" längst ner.
Det fungerade iallafall för mig. Även om man känner sig lite bisarr när man står där på ett ben hemma i vardagsrummet. :D