handdator

Visa fullständig version : The Biggest Loser


Mashik
2005-07-30, 10:01
Senaste tiden har jag fastnat framför TV:n när de visat dåkusåpan The Biggest Loser. För er som inte sett programmet så handlade det om ett gäng överviktiga amerikaner som delades upp i två lag, med varsinn personlig tränare. Lagen tävlade sedan om vilket lag som gick mest ner i vikt. Det lag som vägde mer tillsammans vid vägningarna var tvungen att rösta ut en lagmedlem i det egna laget.
Det hela pågick 12 veckor på ett läger där deltagarna inte hade tillgång till vilken mat som helst, sedan skulle de tre finalisterna vistas 12 veckor hemma där de var tvugna att klara sig själva(utan personlig tränare) före den sista vägningen.

Amerikansk reality-tv är alltid amerikansk reality-tv men jag fann det intressant att se hurpass deltagarna gick ner i vikt och alla gick ner i vikt. Deltagarna påstod också ha försökt att gå ner i vikt tidigare men utan bestående resultat. Det bästa med programmet var att det var ett klart bevis på hurpass bra diet och träning fungerar. :hbang:
Har någon annan här på kolo kollat in programmet? vad tyckte ni?

rQx
2005-07-30, 10:03
Har sett det någon gång. Verkade ganska bra. Fast jag tror att deras ideter innehöll lite för lite kcal :)

Exhale_
2005-07-30, 10:04
Jag tyckte det var ett roligt program att kika på. Såg inte det alltför ofta dock, men de gånger jag såg det var det med en belåten min på mitt ansikte!

Favoriten var ju helt klart MO, synd bara att han hade problem med motivationen, annars hade ju han kunnat gått ner hur mycket som helst.

Vissa av deltagarna kom ju i riktigt bra form under programmets gång, vilket till stor del berodde på de duktiga personliga tränare de hade.

Ett roligt program att slötitta på, hoppas bara inte det kommer nån svensk verision med Adam Alsing som programledare.. Då spyr jag *spy*

Cilia
2005-07-30, 10:05
såg ett par avsnitt av det.
det var mer smakfullt än vad jag trodde innan.
bra PT som körde med dom. Sen är frågan om dom kan behålla resultatet.

Mashik
2005-07-30, 10:25
såg ett par avsnitt av det.
det var mer smakfullt än vad jag trodde innan.
bra PT som körde med dom. Sen är frågan om dom kan behålla resultatet.

Jo det vore intressant att se hur deltagarna har/hade det ett par år efter tävlingen. :)

Slartibartfast
2005-07-30, 11:57
Bra TV!

Dumleman
2005-07-30, 12:08
Jo det vore intressant att se hur deltagarna har/hade det ett par år efter tävlingen. :)
Jo men de hade väl nästan något utav en sådan oförberedd tävling för några månader sedan? Det var 3 st kvar i finalen och då helt plötsligt skulle de andra som satt i publiken ocksåväga sig för att se vem som gått ner mest efteråt :). Brukar följa serien när jag har tillgång till kanal 5.

aliquis
2005-07-30, 13:19
heh, slötitta på ett program om tjockisar.. hum.. :D

Boink
2005-07-30, 17:43
Ett roligt program att slötitta på, hoppas bara inte det kommer nån svensk verision med Adam Alsing som programledare.. Då spyr jag *spy*

Det börjar i höst på kanal 5 :D

Slartibartfast
2005-07-30, 18:00
Det börjar i höst på kanal 5 :D

Var det inte där Pauline Nordin skulle vara programledare?

Allan
2005-07-30, 18:19
Var det inte där Pauline Nordin skulle vara programledare?

Nej, men PT!


allan

Pellefant
2005-07-30, 18:25
Var det inte där Pauline Nordin skulle vara programledare?

"Programledare för Biggest Loser är Martin Björk och personlig coach till de sex svenska deltagarna är 22-åriga fitnessmodellen och bodybuildermästarinnan Pauline Nordin. Hennes roll blir att stötta, peppa och skälla deltagarna fram till ett nytt lättare liv och förhoppningsvis också till en vinst mot de andra skandinaviska lagen. "

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=10371

"För tillfället söker vi deltagare till den svenska versionen av programmet "The Biggest Loser"

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=3913

Perfekt för er här ska deffa då. :D

Vassego.

tossefar
2005-07-30, 19:01
Jag skulle betala för att se kolomänniskor i bantningstv! En blek pdaddy, en arg allan och en arne p som tar över programmet.

Mashik
2005-07-30, 19:46
Någon som är intresserad att anmäla sig, eller är det för sent nu?

Hur vore det då med ett motsatt program som skulle heta, The Biggest Gainer?! :eating:
Kanske mera intressant. ;)