handdator

Visa fullständig version : Släpar mina ben?


HenrY
2005-07-29, 21:10
Jag la upp bilder för några dagar sedan, och folk hade väldigt delade åsikter om mina ben släpade eller inte. Därför (för mitt eget intresse) skulle det vara kul att veta vad majoriteten tycker på kolo!:)
Själv kommer jag självklart rösta NEJ, då man är självkritisk o tycker att alla ens muskler släpar!:D
Vissa bilder är heller inte bara på benen, men bedöm enbart benen på dom takk!
Skriv gärna kommentarer också!
har för tillfället ingen bild bakifrån, vilket kanske är nödvändigt för helhetsbedömning!

Fatalist
2005-07-29, 21:12
Spänner du dem verkligen på bilderna? Ser jättesläta ut :)

Lite mer ben hade inte skadat, imo

HenrY
2005-07-29, 21:12
MEN! Så trycker jag NEJ på Pollen!!!!! *grr27* *grr27* *grr27*

Allan
2005-07-29, 21:12
För risiga bilder för att jag ska våga yttra mig.


allan

HenrY
2005-07-29, 21:14
Spänner du dem verkligen på bilderna? Ser jättesläta ut :)

Lite mer ben hade inte skadat, imo

Jo spänner dom, men har svårt att bli hård och få separationer i benen tyvärr. Kanske det som gör att de ser dåligare ut än vad de egentligen är.
Men jag tycker själv jag har svårt för att verkligen trycka till benen.

HenrY
2005-07-29, 21:14
För risiga bilder för att jag ska våga yttra mig.


allan

vad är det för bilder som krävs då?

Pudzianovski
2005-07-29, 21:15
Tycker bilderna var bra. Allan vill väl ha proffsbilder.

Fatalist
2005-07-29, 21:18
Jo spänner dom, men har svårt att bli hård och få separationer i benen tyvärr. Kanske det som gör att de ser dåligare ut än vad de egentligen är.
Men jag tycker själv jag har svårt för att verkligen trycka till benen.

Ahh, okej! Ljuset är ju inte det bästa heller, det kan ju göra lite

AnimalGen
2005-07-29, 21:22
Dom är inga Branch Warren, men dom släppar inte efter.

Karate_kid
2005-07-29, 21:24
Dom är inga Branch Warren, men dom släppar inte efter.


nej för hur kan ett ben eller i detta fall två ben, vara en branch warren ?


ja skulle vilja se mer massa ja.

HenrY
2005-07-29, 21:35
Detta är fan intressant, för några månader sedan fick jag mycket beröm för mina ben. Nu säger många att de släpar!
Får se hur det hela slutar!:)

Lasse Kongo
2005-07-29, 21:44
inte mkt muskler på de där benen!

Tricklev
2005-07-29, 21:53
Visst fan har du muskler på benen, och nej, tycker inte att dom släpar.

spacedog
2005-07-29, 22:41
Svårt att säga om de släpar när man inte kan få en bild av helheten. Det är ju bara första bilden som visar hela kroppen, men perspektivet är lite konstigt och får kanske benen att se mindre ut än vad de egentligen är.

aliquis
2005-07-30, 01:35
Vet inte, mer är ju alltid bättre, tror du får vänta på seperationen tills du bestämmer dig för att deffa lite.

hultman
2005-07-30, 03:27
Jag tycker att dom var bra.

Fultjack
2005-07-30, 05:39
du såg ut att ha bred midja i förhållande till benen, kan vara det som gör att dom ser mindre ut än dom kanske egentligen är?

HenrY
2005-07-30, 11:59
inte mkt muskler på de där benen!

eru seriös me det där lr? *screwy*
För isof är det ett tydligt bevis på hur missvisande bilderna är.

HenrY
2005-07-30, 12:00
Hultman: Haha, du måste vara ensam med den åsikten!:D

Fultjack: jaa asså, man e ju inte direkt super deffad på bilderna!

HenrY
2005-07-30, 12:03
Asså hur kan folk ha så delade åsikter??! :confused:

dared
2005-07-30, 12:59
Asså hur kan folk ha så delade åsikter??! :confused:

Alla har olika ideal, vissa tycker ett par rejäla buggar är grunden i ett lyckat bygge, andra har Arnold mfl som sina stora förebilder... kanske vill ha en schysst beachkropp (då menar jag inte baywatch bygge utan muskler på alla ställen bara lite annorlunda proportioner från BB-eliten, eller efterlikna de lite mer vältränade fotomodellerna eller skådespelarna.. vissa gillar ruhl coleman cutler quadzilla och deras proportioner.

I got news smaken är som baken...

Jag skulle inte säga att dina ben släper i förhållande till kroppen.. Däremot ser dem lite släta och och det kanske kan vara en anledning varför vissa tycker de släpar? Det kan också vara, jag tycker dem ser tjocka ut om man ser i förhållande till knät, men de är till exempel rätt raka från top till knät det kanske där vissa tycker de ska gå ut vid utsida lår? Jag har ingenaning försöker bara se ut olikas synvinklar.. själv har jag mindre ben
:cryout: och hade varit nöjd med dina.. medan en polare kanske har större ben en mig fast vi har slika stor överkropp och tycker det ska se ut så.. då skulle vi troligtvis ha olika åsikter.

EDIT: sorry för allt överdrivet babbel, jag är på analyshumör idag och jag är egentligen dålig på att analysera ;)

aliquis
2005-07-30, 13:07
Jag sade inte att de var för små, jag sade att mer var alltid bättre, antar att du själv är tveksam eftersom du ställer frågan? Framifrån ser de ju ok ut, från sidan ser de ju tunnare ut men det kan ju vara för att överkroppen är närmare kameran, och sedan ser väl ben ut så, tycker ju mina ser ut som pinnar från sidan med, vad MÄTER benen och vad väger och hur lång är du?

Jag är ju knappast kvalificerad att dömma någons fysik, och som sagt, om du gör dig av med lite fläsk kommer ju midjan bli mindre, benen större relativt, separationen komma, osv, och då kommer de ju se större ut.

Vad spelar det för roll, något du kan göra åt? Bara att fortsätta köra på och se om de och resten blir större :)

zanzi
2005-07-31, 15:22
Är du nöjd med benen? Eller kan det vara så att du tänkte ställa upp på någon tävling?

Troligtvis så vill du bara veta vad andra tycker och då det kan vara lite svårt att få reda på detta irl så slängde du upp några bilder på kolo. Kan tänka mig att über-biffen Allan på det lokala gymmet skulle reagera "lite" fel om du släppte ner byxorna spontant framför honom en dag, mitt i ett av hans omtalade benböj-pass, spände Gluteus Maximus och sen frågade honom vad han tyckte.

Visst, du får ett hum från kommentarerna här på kolo men du får inte glömma en sak och det tycker jag palme uttryckte rätt bra: Små räkorna, små räkorna, på kolo leker de, små räkorna, små räkorna, se så små de eeeee!
Med andra ord så kommer folk här tycka att du har stora ben oberoende.

Själv skulle jag bara lägga upp bilder på kolo för att skryta men då jag också är en av de små räkorna kommer det ta ett tag innan jag kan skryta... ett jävla tag! Kommer i alla fall (jag själv, andra för göra vad de vill) inte lägga upp bilder seriöst här på kolo. Vad ska man göra t.ex. med rådet bygg mer axlar. Va!? Vadå bygga mer axlar? Jag tränar hela kroppen till 110% Eller menar ni att man ska sluta träna resten av kroppen? Är ni galna?
Andra rådet man får är: Mer massa! Visst, fint råd... om jag tänkte ställa upp på nån tävlign men annars tänker jag sluta träna mig större då jag själv är nöjd!

Nu med allt detta sagt (säger lite emot mig själv nu) kan jag säga vad jag tycker om dina ben. Tycker de kunde varit lite större. Dina ben är säkert stora om man jämför med andra men symetriskt, jämfört med din överkropp, hade det inte varit fel med nån storlek större ben och sen lite mer formation.
Bilderna kan ju annars vara missvisande så fixa lite med ljuset, ställ dig kanske lite längre bort. Prova lite poser och se om du kan få det att se bättre ut. =)

MrBoris
2005-07-31, 15:29
Är du nöjd med benen? Eller kan det vara så att du tänkte ställa upp på någon tävling?

Troligtvis så vill du bara veta vad andra tycker och då det kan vara lite svårt att få reda på detta irl så slängde du upp några bilder på kolo. Kan tänka mig att über-biffen Allan på det lokala gymmet skulle reagera "lite" fel om du släppte ner byxorna spontant framför honom en dag, mitt i ett av hans omtalade benböj-pass, spände Gluteus Maximus och sen frågade honom vad han tyckte.

Visst, du får ett hum från kommentarerna här på kolo men du får inte glömma en sak och det tycker jag palme uttryckte rätt bra: Små räkorna, små räkorna, på kolo leker de, små räkorna, små räkorna, se så små de eeeee!
Med andra ord så kommer folk här tycka att du har stora ben oberoende.

Själv skulle jag bara lägga upp bilder på kolo för att skryta men då jag också är en av de små räkorna kommer det ta ett tag innan jag kan skryta... ett jävla tag! Kommer i alla fall (jag själv, andra för göra vad de vill) inte lägga upp bilder seriöst här på kolo. Vad ska man göra t.ex. med rådet bygg mer axlar. Va!? Vadå bygga mer axlar? Jag tränar hela kroppen till 110% Eller menar ni att man ska sluta träna resten av kroppen? Är ni galna?
Andra rådet man får är: Mer massa! Visst, fint råd... om jag tänkte ställa upp på nån tävlign men annars tänker jag sluta träna mig större då jag själv är nöjd!

Nu med allt detta sagt (säger lite emot mig själv nu) kan jag säga vad jag tycker om dina ben. Tycker de kunde varit lite större. Dina ben är säkert stora om man jämför med andra men symetriskt, jämfört med din överkropp, hade det inte varit fel med nån storlek större ben och sen lite mer formation.
Bilderna kan ju annars vara missvisande så fixa lite med ljuset, ställ dig kanske lite längre bort. Prova lite poser och se om du kan få det att se bättre ut. =)

Varför många lägger upp bilder är iaf vad jag tror för att de vill se VAD de behöver förbättra... kan vara svårt att se vad det är som släpar i spegeln!

zanzi
2005-07-31, 16:38
Varför många lägger upp bilder är iaf vad jag tror för att de vill se VAD de behöver förbättra... kan vara svårt att se vad det är som släpar i spegeln!

Nu vill jag inte gå för OT i HenrY bildtråd så jag nöjer med att säga att HenrY verkade vara rätt nöjd från början för sina ben och själv tycker jag att det är det som är viktigast men sen om han vill höra vad andra tycker också så visst.

Förlåt Henry om jag skräpar ner din tråd! Det försöker jag absolut inte att göra på något sätt. Det blev bara så att jag inte kunde sluta skriva väl när jag hade börjat. =)

aliquis
2005-07-31, 17:17
zanzi: äsch, släng upp bilder ändå, kul om bara översta halva procenten av eliten postar bilder? Jag fixar bilder då och då för att förhoppningsvis kunna se skillnad efteråt, änsålänge brukar det dock inte vara någon större skillnad :D, får väl se om jag börjar posta fetare bilder någon gång, då kanske man ser skillnad, samma sak om man lite senare postade deffade ;/

Kiboor
2005-07-31, 17:42
Jo dom släpar men inte så mycket, det skulle räcka med att du tog bort lite fett, och blä för dina dåliga bilder.

IATOAON
2005-07-31, 17:46
De matchar resten av kroppen storleksmässigt. Men för att kunna avgöra hur det är med muskelutvecklingen måste du ner på lägre fettprocent.

zanzi
2005-07-31, 20:09
zanzi: äsch, släng upp bilder ändå, kul om bara översta halva procenten av eliten postar bilder? Jag fixar bilder då och då för att förhoppningsvis kunna se skillnad efteråt, änsålänge brukar det dock inte vara någon större skillnad :D, får väl se om jag börjar posta fetare bilder någon gång, då kanske man ser skillnad, samma sak om man lite senare postade deffade ;/

Visst finns det andra bra syften med att lägga upp bilder men om det är av anledningen att man tvivlar på sig själv så vet jag inte. Det räcker med att HenrY själv tycker att han har bra ben. Vad t.ex. jag tycker i det fallet borde inte spela någon roll.
Sen angående dig själv aliquis: Vad spelar det för roll om man kanske inte är störst på gruppbilden i tråden 'Discodans på ÖKK' när man är snyggast? :naughty: Hehe.
(Störst var killen i affischen i bakgrunden :booty: )

Henry: Ännu en gång: Förlåt för all OT... du får sparka mig i pungen om vi ses nångång!

Karate_kid
2005-07-31, 20:10
Jo dom släpar men inte så mycket, det skulle räcka med att du tog bort lite fett, och blä för dina dåliga bilder.


släpar dom mindre då?

Jorgen
2005-07-31, 22:55
Där fanns en bild som var vettig (den första), dock var den av dålig kvalite, dåligt ljus och dåligt fotad. Man kan inte uttala sig baserat på den bilden.
Några helkroppsbilder som inte ser ut att vara tagna med mobilkamera. Typ dubbel biceps fram, bak och sidechest så kan man avgöra hur det ligger till.