handdator

Visa fullständig version : Kreatinladning under vilovecka?


Metal_boy_
2005-07-29, 16:06
Måsste väl gå bra va?

MyungChul
2005-07-29, 17:20
japp det måste det

HenrY
2005-07-29, 18:05
varför skulle det inte gå? :confused:

Lägg in kreatinet de mål (frukost samt förmiddag om du vill va optimal:D) du äter mest kolisar!

Sverker
2005-07-29, 18:19
Musklerna tar ju lättare upp kreatin i samband med träning, så varför inte utnyttja den möjligheten när träningen kommer igång.

Det verkar ju lite onödigt att ladda upp med kreatin en vecka när kreatinet inte skall användas

Metal_boy_
2005-07-29, 18:47
Musklerna tar ju lättare upp kreatin i samband med träning, så varför inte utnyttja den möjligheten när träningen kommer igång.

Det verkar ju lite onödigt att ladda upp med kreatin en vecka när kreatinet inte skall användas


Jag hade en teori om att min kropp återhämtar sig nu under viloveckan och därför på nått sätt tar åt sig kreatinet.

HenrY
2005-07-29, 19:03
Musklerna tar ju lättare upp kreatin i samband med träning, så varför inte utnyttja den möjligheten när träningen kommer igång.

Det verkar ju lite onödigt att ladda upp med kreatin en vecka när kreatinet inte skall användas

Aha, visste jag inte! Tack!:)

Knäböj
2005-07-30, 20:57
Metal Boi: Ta en tesked eller så bums innan ditt pass ihop med snabba kolhydrater,ta sedan en tesked(Eller hur mycket du nu behöver) direkt efter passet ihop med post-drinken. Ta sedan ytterligare litegrann tillsammans med maten när du kommer hem. Då lovar jag dig ett effektivt upptag.

Jag äter bara Kreatin de dagar jag tränar på det sätt jag nyss beskrev,det blir ungefär 15g varje träningsdag. 4 dagar/vecka. Och lite ALA på det.

magicteddy
2005-07-30, 21:02
Ursäkta om jag lånar din råd lite granna ;) jag hade tänkt påbörja en kur med kreatin nu till veckan men har inget ala ännu, vet inte när det kan tänkas komma men det spelar väl ingen större roll egentligen, eller tycker ni jag ska vänta tills jag fått ala:t?

elsmurfo
2005-07-31, 00:58
Metal Boi: Ta en tesked eller så bums innan ditt pass ihop med snabba kolhydrater,ta sedan en tesked(Eller hur mycket du nu behöver) direkt efter passet ihop med post-drinken. Ta sedan ytterligare litegrann tillsammans med maten när du kommer hem. Då lovar jag dig ett effektivt upptag.

Jag äter bara Kreatin de dagar jag tränar på det sätt jag nyss beskrev,det blir ungefär 15g varje träningsdag. 4 dagar/vecka. Och lite ALA på det.


Ett par frågor bara, hur lång tid innan passet smäller du i dig snabba kolisar (malto)? och kreatinet?

Jag trycker i mig det 1 min innan vi ska träna och sen kör vi på, är det bättre att ta det 10 min innan träningen?

Några frågor om ALA, Det intar man 20-30 min innan mat 3ggr om dagen??
Något innan träning?
Ska detta tas alla dagar i veckan eller bara dom man tränar (tränar 4 dagar i veckan)?

gleipner
2005-08-03, 14:36
Har en annan fråga..lägger den här då jag inte hittade lämplig tråd.
Jag har lite gammalt kreatin från optimum nutrititon hemma.Nu öppnade jag en burk som gick ut 05/05..det är väl ingen fara va?En oöppnad burk, pulvret verkade helt ok.
Sedan har jag en annan större burk från optimum som jag har öppnat..där står det exp: 06/04...är det bäst före 2006/04 el b. före 2004/06?
Någon som har ett säkert svar?
Tack på förhand.. :bow:

Metal_boy_
2005-08-03, 15:29
Metal Boi: Ta en tesked eller så bums innan ditt pass ihop med snabba kolhydrater,ta sedan en tesked(Eller hur mycket du nu behöver) direkt efter passet ihop med post-drinken. Ta sedan ytterligare litegrann tillsammans med maten när du kommer hem. Då lovar jag dig ett effektivt upptag.

Jag äter bara Kreatin de dagar jag tränar på det sätt jag nyss beskrev,det blir ungefär 15g varje träningsdag. 4 dagar/vecka. Och lite ALA på det.


Körde så ett tag men jag kände inte av kreatinet :( Testar nu med högre dos under uppladning sen går jag ner lite när träningen börjar igen nästa vecka. Tack för tipset iaf :thumbup: