handdator

Visa fullständig version : Ätardagen


Metal_boy_
2005-07-29, 16:03
Jahopp, nån mer än jag som har ätardag imorn? Vad ska/har ni handlat då? Vad blir det för onyttigt skräp att förtära med njutning? :D

Själv har jag bara köpt 4,5L läsk och 2 kexchoklad än sålänge.

Mental
2005-07-29, 16:04
En god och slemmig pizza skall imundigas

Karate_kid
2005-07-29, 16:04
Jahopp, nån mer än jag som har ätardag imorn? Vad ska/har ni handlat då? Vad blir det för onyttigt skräp att förtära med njutning? :D

Själv har jag bara köpt 4,5L läsk och 2 kexchoklad än sålänge.


en för dig vanlig frukost ?

Själv blir det tacokryddad nötfärs i mängder :thumbup:

Metal_boy_
2005-07-29, 16:05
en för dig vanlig frukost ?

Själv blir det tacokryddad nötfärs i mängder :thumbup:

blir efter frukosten =) eller innan *innocent*

Jense
2005-07-29, 16:05
karate_kids mor ska jag äta

sen blir den väl 2 pizzor lite kotleter, potatis, läppglans, baconchips, cola och lite kaffe.

Menigar
2005-07-29, 16:06
Jag har min på tisdag, då blir det en pizza med 50cm i diameter och 2l läsk. Kanske toppar med lite chips och dipp.

Bonnie
2005-07-29, 16:09
Kladdkaka+glass, kex choklad + div skräpmat på Metaltown :)

mini_Arnold
2005-07-29, 16:11
big king xxl, stor pommes, stor milkshake choklad och så en double cheeseburger

Lillgrabben
2005-07-29, 16:11
Jag har ätardag varje dag........ :em:

tinkerbell
2005-07-29, 16:15
På söndag... blir de "bra" mat, men lite mer av de :) bl.a ... 2 port Pannkakor, massa bröd, bra mat (mumma mkt ris)

Haha, jag vet... jag är konstig :em:

Joker
2005-07-29, 16:15
Jahopp, nån mer än jag som har ätardag imorn? Vad ska/har ni handlat då? Vad blir det för onyttigt skräp att förtära med njutning? :D

Själv har jag bara köpt 4,5L läsk och 2 kexchoklad än sålänge.

Jag har också :eating: dag imon. Men å andra sidan så hade jag det idag också och även igår. Och nu när jag tänker tillbaka lite så hade jag det hela förra veckan och den veckan därpå också. Fan då va det ju inte lika häftigt å specielt längre

J.Saarela
2005-07-29, 16:19
Värdelöst med tokätardagar under diet upptäckte jag nu på senaste dieten.Nå gott kan man unna sig,men vilket tryck man hade dan efter om man fyllde på med bra mat.

Metal_boy_
2005-07-29, 16:25
Värdelöst med tokätardagar under diet upptäckte jag nu på senaste dieten.Nå gott kan man unna sig,men vilket tryck man hade dan efter om man fyllde på med bra mat.


hehe får toktryck av skitmat med. Jag förstår varförm man laddar innan tävling nu *flex*

mini
2005-07-29, 16:27
Oj, jag hade nästan glömt. Choklad ska jag ha i någon form. Kladdkaka kanske. Det värsta är att om jag bakar en kommer jag ju inte kunna ha den hemma utan att äta upp hela nästkommande dagar, och det är ju inte riktigt planen. Hm, vilket dilemma...
Middagen kommer iaf inmundigas på Max.

J.Saarela
2005-07-29, 16:33
hehe får toktryck av skitmat med. Jag förstår varförm man laddar innan tävling nu *flex*


Jo fan det får jag med,men får fan så mer tryck av bra på fyllning,gämförde några grr

Diana
2005-07-29, 16:34
Choklad? :naughty:

Sen finns de nåra mjuka digestive som legat på en lampa och jäääst smask? :D

Nån form av hemmabakat slafs får de ta och bli oxå, bejaka min innre husfru.

karate_kids mor ska jag äta
läppglans
hon kan sina grejjer den där?

Diana
2005-07-29, 16:38
Värdelöst med tokätardagar under diet upptäckte jag nu på senaste dieten.Nå gott kan man unna sig,men vilket tryck man hade dan efter om man fyllde på med bra mat.

Eller hur!! ja gjorde misstaget? att tänkte en äterdag ja skulle ladda me bra mat i början av dagen, och vips va dagen slut och de ENDA ja laddat me va bra mat, riktig ögonöppnare dagen efter, sånn skillnad de blir i tryck :hbang: jämfört me skitmats-laddningen! :D

Trance
2005-07-29, 16:44
Liten och klen som man är så har man ätardag jämt. Men när man dessutom har varit sjuk och äter kortison(väldigd ökat hunger) samt att det är helg nu så blir det extremfrossa idag.

kokt korv med bröd som snack nu.
avocado med räkröra som förrätt.
fläskfilé med bearnaise och pommes samt en öl
900 gram matador-mix(godis)
ballerina-kex med mjölk

Mmm, käka era jäkla ris med torsk ni som deffar. :)

Diana
2005-07-29, 16:59
)
ballerina-kex


DAMNIT!!! ja visste de va nåt ja glömmde köpa! *grr27* *grr27*

Metal_boy_
2005-07-29, 17:04
Jo fan det får jag med,men får fan så mer tryck av bra på fyllning,gämförde några grr


åfan får testa nångång. Korvstroganof och ris ger tryck som fan iaf :hbang:

tinkerbell
2005-07-29, 17:08
Mmm, käka era jäkla ris med torsk ni som deffar. :)

:smash: jävel ;)

Johan
2005-07-29, 17:17
Värdelöst med tokätardagar under diet upptäckte jag nu på senaste dieten.Nå gott kan man unna sig,men vilket tryck man hade dan efter om man fyllde på med bra mat.

Tror det är lite individuellt, om jag tokäter mitt favortiskräp, kanelbullar, dammsugare ballerinakex och sånna saker, snabba näringsfattiga kolhydrater.
Då märker jag mest resultat, speciellt löpning.
Kommer fortfarande ihåg för några veckor sen, tror aldrig jag haft så bra tryck i dojjorna.
King Grub skrev också för att snabba kolhydrater är att föredra framför massa mättat fett på en ätardag, om man nu vill bry sig om sånt.

tinkerbell
2005-07-29, 17:52
Tror det är lite individuellt, om jag tokäter mitt favortiskräp, kanelbullar, dammsugare ballerinakex och sånna saker, snabba näringsfattiga kolhydrater.
Då märker jag mest resultat, speciellt löpning.
Kommer fortfarande ihåg för några veckor sen, tror aldrig jag haft så bra tryck i dojjorna.
King Grub skrev också för att snabba kolhydrater är att föredra framför massa mättat fett på en ätardag, om man nu vill bry sig om sånt.

Så det är bra (bättre?) att stoppa i sig en massa snabba kolisar på en ätardag ist för mättat fett?

Metal_boy_
2005-07-29, 18:20
Tror det är lite individuellt, om jag tokäter mitt favortiskräp, kanelbullar, dammsugare ballerinakex och sånna saker, snabba näringsfattiga kolhydrater.
Då märker jag mest resultat, speciellt löpning.
Kommer fortfarande ihåg för några veckor sen, tror aldrig jag haft så bra tryck i dojjorna.
King Grub skrev också för att snabba kolhydrater är att föredra framför massa mättat fett på en ätardag, om man nu vill bry sig om sånt.

Vem bryr sig om vad som är optimalt en Lördag? Jag har en ätardag då för att skita i mattider och allt annat vad träning och sunt leverne betyder. Man måsste koppla av bnån dag från det hela för att hålla på längre sikt.

King Grub
2005-07-29, 18:33
Så det är bra (bättre?) att stoppa i sig en massa snabba kolisar på en ätardag ist för mättat fett?

Om ätardagen har som syfte att göra någon nytta och återställa leptinnivåer, ja. Är det bara smaklökarna som skall tillfredsställas är det väl bara att :eating: Skräp tjänar man inget på träningsmässigt.

tinkerbell
2005-07-29, 18:35
Om ätardagen har som syfte att göra någon nytta och återställa leptinnivåer, ja. Är det bara smaklökarna som skall tillfredsställas är det väl bara att :eating: Skräp tjänar man inget på träningsmässigt.

Vilka livsmedel innehåller snabba kolisar osm man kan njuta av ? ;) Brukar bli mkt bröd --> vitt? Blir mkt pannkakor (inte snabbt) : /.

Hmm, godis? Några tips?

Tänkte på diggestive/mariekex? =) Älskar de.

PS: Tack för ditt svar, Grub :)

Cilia
2005-07-29, 18:38
[B][SIZE=6]Nån form av hemmabakat slafs får de ta och bli oxå, bejaka min innre husfru.
ska skicka över receptet på chokladkakan jag hittade.

cosmo
2005-07-29, 18:39
tveksamt om det blir en ätardag imorgon, spårade ur totalt sist lördag *spy*

ska nog fylla på med massa kolisar istället

nossie
2005-07-29, 18:49
Vilka livsmedel innehåller snabba kolisar osm man kan njuta av ? ;) Brukar bli mkt bröd --> vitt? Blir mkt pannkakor (inte snabbt) : /.

Hmm, godis? Några tips?

Tänkte på diggestive/mariekex? =) Älskar de.

PS: Tack för ditt svar, Grub :)


Hmm pannkakor måste väll vara ganska snabba iaf, om man inte gör nån slags fullkornsvariant.


NOSSie.

tinkerbell
2005-07-29, 19:23
Hmm pannkakor måste väll vara ganska snabba iaf, om man inte gör nån slags fullkornsvariant.


NOSSie.

Hehe, just det jag gör "Graheims Pannkakor". Vill inte trycka i mig en massa onyttigheter.

Men lite långsamma kolisar skadar ju inte, så jag kan få dom ifrån mina pannkakor, men om ni har andra tips på snabba kolh som är relativt njutbara så blir de bra :)

Tacksam

Bjorne
2005-07-29, 19:35
Efter varje träning blir det "ätardag" mode, vräker i mig kolisar och protein tills jag somnar. Så ätardag orkar jag absolut inte med. :p

Fast förut när jag försökte på mig en ätardag blev det kebab/pizza, massor av godis och proteindrinkar. Idag är det nästan vardag :p

King Grub
2005-07-29, 19:36
Vilka livsmedel innehåller snabba kolisar osm man kan njuta av ? ;) Brukar bli mkt bröd --> vitt? Blir mkt pannkakor (inte snabbt) : /.

Stärkelse, druvsocker och maltodextrin. Inget (eller åtminstone lite) fruktos och sackaros.

http://www.halso.info/75.html

tinkerbell
2005-07-29, 19:41
Stärkelse, druvsocker och maltodextrin. Inget (eller åtminstone lite) fruktos och sackaros.

http://www.halso.info/75.html

Okej, *tackar* :bow:

Vilka livsmedel innehåller "stärkelse" ? Exempelvis... ?

Så man ska inte trycka mkt bananer då ? ;)

Tack för den artikeln, har läst innan någon gång, fattade inte jätte mkt men det är bara att bita ihop och gå igenom den igen.

spacedog
2005-07-29, 19:45
Det fick bli ätardag idag. Så nu sitter jag här och smäller i mig en kebab och klyftpotatis. Sedan skall jag bajsa. Livet är skönt. :thumbup:

Metal_boy_
2005-07-29, 19:46
Det fick bli ätardag idag. Så nu sitter jag här och smäller i mig en kebab och klyftpotatis. Sedan skall jag bajsa. Livet är skönt. :thumbup:


Det är nått speciellt med att bajsa. Gött som fan och sitta där & droppa tung last *popcorn*

King Grub
2005-07-29, 19:58
Vilka livsmedel innehåller "stärkelse" ? Exempelvis... ?

Potatis, pasta, ris, gryn, flingor, mm.

Så man ska inte trycka mkt bananer då ? ;)

Nope.

tinkerbell
2005-07-29, 20:07
Vilka livsmedel innehåller "stärkelse" ? Exempelvis... ?

Potatis, pasta, ris, gryn, flingor, mm.

Så man ska inte trycka mkt bananer då ? ;)

Nope.


Tack så hemsk mkt Grub, ingen typ utav godis som också går bra, kanske?

råkkare
2005-07-30, 08:10
1 300 grams grillchips.två liter cola, en påse polly nån god slemmig middag blir det också kanske en hemmagjord fettdrypande lasagne.får se rukar iaf äta så jag spricker dessa dagar

Jense
2005-07-30, 08:19
såja, en pizza nere.