handdator

Visa fullständig version : Mediaspelaren krånglar... hjälp.


nordland
2005-07-29, 11:04
Har som sagt ett problem med mediaspelaren. Ända tills idag så har den fungerat bra, men nu har den börjat bråka.. Filmen startar som vanligt, men efter ca 20sek så blir bilden liten och flyttas ner i vänster hörn??? :MrT: Jag har inte varit och gjort några "egna" inställningar utan den går på basinställningarna... Hur får jag bilden "normal" igen? Tycker mig ha prövat alla inställningar som existerar, men får inte den normal..

Säkert lättlöst problem, men jag är inte någon nörd precis...

mvh/N

Myten
2005-07-29, 11:14
Codec?
Det är inte filmens fel ?

Ninjasmurf
2005-07-29, 11:38
ladda ner http://www.videolan.org/vlc/ den funkar bättre än den muppiga mediaspelaren

heltzonicka
2005-07-30, 02:42
Angående det här med mediaspelaren - är det något jäfla ljudvirus som håller på och cirkulerar runt på diverse datorer?!!
Jag har ett problem med mediaspelaren, för att göra en lång historia kort så:

När jag låter mediaspelaren starta en låt så startas låten som vanligt men ljudet blir konstigt "lågt" på något vänster, skulle jag däremot spola lite låten höjs volymen (kvaliten?) markant och det blir genast bättre.
Virus eller ej det är frågan.

aliquis
2005-07-30, 02:55
Angående det här med mediaspelaren - är det något jäfla ljudvirus som håller på och cirkulerar runt på diverse datorer?!!
Jag har ett problem med mediaspelaren, för att göra en lång historia kort så:

När jag låter mediaspelaren starta en låt så startas låten som vanligt men ljudet blir konstigt "lågt" på något vänster, skulle jag däremot spola lite låten höjs volymen (kvaliten?) markant och det blir genast bättre.
Virus eller ej det är frågan.err.. han på s, sunkan? fick ju något "ljudvirus" iaf, HUR det lät konstigt vet jag dock inte.