handdator

Visa fullständig version : Aromämnen i proteinpulver


Chandler
2005-07-29, 10:59
Vad är det riktigt för aromämnen i proteinpulver? Och hur kan de vara så dyra? Ett smaksatt vassle kostar här 30-40% mer en motsvarande naturell. Notera motsvarande; jag kan tänka mig att smaksatta ofta är renare/mer påkostade etc.; men här är det alltså frågan om pulver med i princip identiska innehåll.

aliquis
2005-07-29, 11:37
och framförallt, vad skall jag smaksätta mitt skabbiga sojaprotein med nu om funlight är farligt ;)

Chandler
2005-07-29, 11:56
och framförallt, vad skall jag smaksätta mitt skabbiga sojaprotein med nu om funlight är farligt ;)

OT; är funligth farligt? Nya sötningsmedelscancerfunderingsrön? :D

OT2: essanser? Finns vid bakavdelning i de flesta livsmedelsaffärer. Köpte själv just vanlij, men det finns i ett otal smaker. De är också sjukt dyra; 3,35€/18ml, men man behöver ju inte så mycket förstås.

Metal_boy_
2005-07-29, 12:15
och framförallt, vad skall jag smaksätta mitt skabbiga sojaprotein med nu om funlight är farligt ;)

Vad är det nu för studie som kommit?

chrno
2005-07-29, 21:50
Vad är det nu för studie som kommit?
om nu acesulfam-k gav kromosomförändringar och aspartam eventuellt ger leukemi och hjärntumörer så.. /aliquis från någons user.

Berry
2005-07-29, 23:28
Vad är det riktigt för aromämnen i proteinpulver? Och hur kan de vara så dyra? Ett smaksatt vassle kostar här 30-40% mer en motsvarande naturell. Notera motsvarande; jag kan tänka mig att smaksatta ofta är renare/mer påkostade etc.; men här är det alltså frågan om pulver med i princip identiska innehåll.

Jag gissar att det inte är just smakämnena i sig som är så fasligt dyra utan det är nog snarade den extra processen samt att de smaksatta produkterna i produktkalkylen sannolikt får bära kostnaderna att ta fram smaker osv.

Metal_boy_
2005-07-30, 03:08
om nu acesulfam-k gav kromosomförändringar och aspartam eventuellt ger leukemi och hjärntumörer så.. /aliquis från någons user.


Finns det nån tråd om den studien?

userfriendly
2005-07-30, 08:34
Finns det nån tråd om den studien?


jaa det vore rätt intressant att läsa då man klämmer ner 2-3 liter koncentrerad fun light på 2 veckor under deffen.. :cryout:

King Grub
2005-07-30, 08:41
jaa det vore rätt intressant att läsa då man klämmer ner 2-3 liter koncentrerad fun light på 2 veckor under deffen.. :cryout:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46676&page=3&pp=15