handdator

Visa fullständig version : Max-OT dagen efter samma pass (läs för att förstå)


Hannes
2005-07-28, 09:41
Igår så körde jag mitt bröst - triceps pass.
men jag började sen läsa om Max-OT, eller jag har hört talas om det men igår så läste jag in mig i det och det låter vettigt.
Tänkte börja med Max-OT då.

men nu till frågan: jag kommer nämligen vara borta en del av nästa vecka och vill börja med Max-OT så fort som möjligt. så är det dumt o köra ett Max-OT pass på samma muskler som jag körde igår? alltså bröst - Triceps.

Jag menar dom kommer ändå få en veckas vila till nästa gång. Eller är det ett säkert kort för onödig träning. som sagt vill börja med Max-OT så fort som möjligt ;) det verkar kanon och det har gått trögt med muskelutvecklingen på senaste tiden och jag har insett att det inte är rätt sätt o träna för mig som jag har gjort. och kanske Max-OT är, är det så, kommer jag träna med det regelbundet, nån som har testat Max-OT?

jwzrd
2005-07-28, 09:55
Varför vill du prompt träna dom två dagar i rad? Vad väntar du dig ska hända under passet som inte kan vänta till nästa vecka? Ta benpasset istället vettja! :thumbup:

King Grub
2005-07-28, 10:12
Den förhöjda proteinsyntesen från förra passet pågår fortfarande; att störa den är direkt kontraproduktivt.

Forza
2005-07-28, 10:59
grejen med Max-OT e att du behöver följa det slaviskt, det viktigaste e principerna. Kah tex kör 4 ggr/vecka enl max-ot och kör bröst /biceps fred.
Som jwzrd sa :kör ett benpass.

Max-ot e bra, även om det inte e så revolutionerande som många tror, de har doick en bra sammanställning i sitt 12 veckors program. Se upp för all kosttillskotts propaganda, den e helt sjuk :devil: typ vill inte säga att nåt e dåligt men allt annat e skit förutom AST-produkter hehe som sagt ta det med en nypa salt
:cool:

Hannes
2005-07-28, 12:39
Varför vill du prompt träna dom två dagar i rad? Vad väntar du dig ska hända under passet som inte kan vänta till nästa vecka? Ta benpasset istället vettja! :thumbup:

japp får väll göra det , var bara det att jag är allmänt sugen på och se om Max-OT skulle fungera riktigt effektivt för mig. Vilket jag är säker på att det gör :thumbup:

grejen med Max-OT e att du behöver följa det slaviskt, det viktigaste e principerna. Kah tex kör 4 ggr/vecka enl max-ot och kör bröst /biceps fred.
Som jwzrd sa :kör ett benpass.

Max-ot e bra, även om det inte e så revolutionerande som många tror, de har doick en bra sammanställning i sitt 12 veckors program. Se upp för all kosttillskotts propaganda, den e helt sjuk typ vill inte säga att nåt e dåligt men allt annat e skit förutom AST-produkter hehe som sagt ta det med en nypa salt
:cool:

Jo, jag vet jag kommer inte följa helt slaviskt, men jag lär mig nog principerna med Max-OT, det handlar ju egentligen bara om rejäl Lågrepsträning.
Har tränat ett tag, men jag körde nåt liknande Max-OT i början(vet att ökningarna i början är större) och växte bra på det. nu har det gått trögt ett bra tag och jag tror ganska säkert att Max-OT kommer fungera riktigt bra för mig och min muskelutveckling.

Kosttillskot propagandan har ingen chans mot mig ;) handlar ofta lite vanligt whey-100 det vill säga budget tillskott. man har ju en ekonomi som e ganska begränsad *cry*

tack för alla svar

jwzrd
2005-07-28, 13:06
Det låter som om du köper programmet som något av ett mirakelmedel för muskelbygge. Du måste ju ändå träna, det är ju vad det handlar om. Jag är inget fan av att slänga sig från ett program till ett annat utan tycker det är mycket bättre att du skriver ned dina resultat och dina erfarenheter löpande och LÄSER en väldig massa träningsprogram och resultat. Tricket är att du sen ser efter bland dina resultat och bland andras för att se vad som är gemensamt och vad andra får bättre resultat av än du får. Tanken är att lära sig själv hur det hela hänger ihop och vad som fungerar.

H.Emanuel
2005-07-28, 13:30
Efter ett par månader eller så med Max-ot började jag göra vissa tillägg samt vissa avdrag. Jag säger inte att Max-Ot är dåligt, absolut inte, men jag började tycka att deras antal set per övning var för få och la till ett par extra-set, dessutom behöver jag träna baksida axlar. Men det var en kick att gå deras "kurs". För mig blev det en nytändning i träningen. Men som sagt, varför hålla på och träna samma musklelgrupp två dagar i rad? Tänk på att det handlar om en långsiktighet att träna. och framförallt, sköt kosthållningen!