handdator

Visa fullständig version : Goda gener.


Henke83
2005-07-27, 20:46
Hur kan man misstänka att man har goda gener? Vilka kännetecken kan man tänka sig? Och behandla inte frågan som den naiva idiotfrågan den är. :D

Allan
2005-07-27, 20:47
Goda gener...FÖR VAD?


allan

Henke83
2005-07-27, 20:49
Goda gener...FÖR VAD?


allan
Ja för vad? Det kan man verkligen fråga sig.
Bli stor o stark kanske.

*Flash*
2005-07-27, 20:49
Jag gillar ordvalet "misstänka" :D

Allan
2005-07-27, 20:55
Ja för vad? Det kan man verkligen fråga sig.
Bli stor o stark kanske.

Frågan var inte alls obefogad. Folk har helt olika målsättningar fast de skriver här. Min spontana reaktion är att man nog måste ha tränat bra länge för att kunna avgöra om man har bra gener/anlag för sin sport. Det finns de som är jätteduktiga som juniorer (jag) men som inte blir världsstjärnor.

allan

s_himself
2005-07-27, 21:00
Frågan var inte alls obefogad. Folk har helt olika målsättningar fast de skriver här. Min spontana reaktion är att man nog måste ha tränat bra länge för att kunna avgöra om man har bra gener/anlag för sin sport. Det finns de som är jätteduktiga som juniorer (jag) men som inte blir världsstjärnor.

allan


fast borde man inte t.ex. efter 3 års träning kunna avgöra om man har bra gener om man fått en ritkigt bra muskelutveckling som är över vad genomsnittet ökar? Det är väl givetvis svårt att jämföra då folk tränar olika hårt och kost, sömn osv. Men annars får jag väl hålla med dig :)

Henke83
2005-07-27, 21:00
Ok, jag kanske har en något förutfattad mening om människorna här.

Allan
2005-07-27, 21:01
Ok, jag kanske har en något förutfattad mening om människorna här.

Du trodde att alla här vill se ut som Coleman eller?


allan

Henke83
2005-07-27, 21:03
Ja, men vill inte alla det?

s_himself
2005-07-27, 21:04
Ja, men vill inte alla det?

Långt ifrån alla vill det.

Allan
2005-07-27, 21:07
Ja, men vill inte alla det?

Nu ska vi se här - vi har byggare, AF-folk, styrkelyftare, starkemantävlande, tyngdlyftare, lite bodyfitnessfolk, kampsportsfolk, friidrottare, cyklister, kanotister, och så en jävla massa folk som bara tränar styrketräning vid sidan av sin vanliga träning. Dessutom tillkommer en massa folk som ska rehabilitera sig, och en gigantisk skara med folk som bara tränar för att de tycker det är kul.

Colemanwannabees lär vara en minoritet. Varför vill du veta om man kan bedöma sin egen genetiska kapacitet?

allan

Metal_boy_
2005-07-27, 21:09
Tror det handlar om hur mycket jävlaranama man har för intresset helt enkelt.

Metal_boy_
2005-07-27, 21:11
Ja, men vill inte alla det?


Nej tack. Inget ont om Coleman, jag gillar han som fan men jag vill inte vara tvungen att gå i mysbyxor, ha lår som går emot varandra. Flåsa som ett ånglok eller se ut som ett fetto med kläder på.

Henke83
2005-07-27, 21:19
Jag har nog alltid varit lite intresserad av gener, genteknik osv. på gränsen till rasism skulle nog många som inte begriper så mkt säga, men jag är bara rent evolutions enligt och fakta mässigt intresserad. Jag tror att olika raser naturligt har olika förutsättningar för diversse fysiska aktiviteter.

Myten
2005-07-27, 21:23
Jag har nog alltid varit lite intresserad av gener, genteknik osv. på gränsen till rasism skulle nog många som inte begriper så mkt säga, men jag är bara rent evolutions enligt och fakta mässigt intresserad. Jag tror att olika raser naturligt har olika förutsättningar för diversse fysiska aktiviteter.


Exempel, världseliten i friidrott när det gäller hundra och tvåhundra meter består uteslutande av svarta!
Medans det i kastgrenar är tvärtom!

z_bumbi
2005-07-27, 21:23
fast borde man inte t.ex. efter 3 års träning kunna avgöra om man har bra gener om man fått en ritkigt bra muskelutveckling som är över vad genomsnittet ökar?

På tio-15 års sikt kan det vara den som inte ökar riktigt lika snabbt i början som går om i utvecklingen, under tre år har man knappt skrapat på ytan vad gäller styrka och teknik. Det kan vara så enkelt att person1 från början var bättre "kopplad" nervmässigt men att när person2 har tränat i tre år så har han/hon kommit ikapp och t o m går om när det gäller den frågan osv.
Har man blivit tävlingstor på 3 år så vet man iofs att man har en del gratis. :D

En stor nackdel i många idrotter idag är att man börjar toppa tävlandet för tidigt och sållar bort ungdomar som kanske skulle bli bra om de fick utvecklas i sin egen takt.
Inom byggningen är ett problem att det inte finns någon som helst "byggartränare" på gymet som kan ge lite tips längs vägen så att de som utvecklas långsammare inte ger upp. Här finns det mycket att jobba på för alla rör sig på gymen.

Sonny
2005-07-27, 22:17
Ja, men vill inte alla det?
Absolut inte!

kelk
2005-07-27, 22:23
Att vara envis är en bra början!

blekfet2
2005-07-27, 22:43
jag misstänker att jag har goda gener....men jag vet inte riktigt för vad ännu.....

Diana
2005-07-27, 22:49
Va de inte nån som skrev förr i en tråd om gener att människor som har grova vader/(ben) innan de börjar träna, trots att den enda träning de ägnat sej åt är gå i uppförsbackar ibland som bäst, att dessa har goda gener för massbygge..? Vetifasen sanningshalten i påståendet :D men nån kanske kan bekräfta/dementera :thumbup:

Spiffy
2005-07-27, 22:54
Va de inte nån som skrev förr i en tråd om gener att människor som har grova vader/(ben) innan de börjar träna, trots att den enda träning de ägnat sej åt är gå i uppförsbackar ibland som bäst, att dessa har goda gener för massbygge..? Vetifasen sanningshalten i påståendet :D men nån kanske kan bekräfta/dementera :thumbup:

Om man har grova vader, men smala lår då? :D

Kebab-Arne
2005-07-27, 22:55
Tror helt klart att de som har supergener upptäcker det tidigt. Alltså får bra resultat fort även utan prepp. Nu pratar Olympia gener, skulle tro alla har gener att bli någorlunda stora om man bara ger det tillräckligt mkt tid.

Diana
2005-07-27, 23:01
Om man har grova vader, men smala lår då? :D

Hah ja precis de va mest de ja menade att just vaderna är grova i jämförelse me resten innan man ens börjar träna dem, vi kanske är nåt på spåret här ...?:D

Trance
2005-07-28, 00:48
Ja, du har bra gener för att bli stor om du blir stor lätt. Så svårt det var.

Endumen
2005-07-28, 00:56
Nu ska vi se här - vi har byggare, AF-folk, styrkelyftare, starkemantävlande, tyngdlyftare, lite bodyfitnessfolk, kampsportsfolk, friidrottare, cyklister, kanotister, och så en jävla massa folk som bara tränar styrketräning vid sidan av sin vanliga träning. Dessutom tillkommer en massa folk som ska rehabilitera sig, och en gigantisk skara med folk som bara tränar för att de tycker det är kul.


allan



WORD! :hbang:

AndersHermansson
2005-07-28, 02:18
Va de inte nån som skrev förr i en tråd om gener att människor som har grova vader/(ben) innan de börjar träna, trots att den enda träning de ägnat sej åt är gå i uppförsbackar ibland som bäst, att dessa har goda gener för massbygge..? Vetifasen sanningshalten i påståendet :D men nån kanske kan bekräfta/dementera :thumbup:

I mitt fall stämmer det iallafall inte. Jag tar lätt dubbla min kroppsvikt i vadpress utan att ens träna dem, men jag är är väldigt tunn i övrigt.

Tricklev
2005-07-28, 02:44
men jag vill inte vara tvungen att gå i mysbyxor, ha lår som går emot varandra. Flåsa som ett ånglok eller se ut som ett fetto med kläder på.

Har inte det skeppet redan seglat? :D

Ps; Förlåt.

Metal_boy_
2005-07-28, 02:48
Har inte det skeppet redan seglat? :D

Ps; Förlåt.


För första och sista gången :) Tar det inte negativt så det e lungt ;)