handdator

Visa fullständig version : Willys egna drickyoghurt

tenchi
2005-07-27, 17:26
Har ni testat? Jag drack två sådana efter styrkepasset nyss. Jävlar va det satte fart på magen! Inom nån minut så smattrade det.... :)

Tillverkad i Polen.... :cool:

Beast
2005-07-27, 17:27
Varför dricker du yoghurt efter träningen?

tenchi
2005-07-27, 17:27
Varför dricker du yoghurt efter träningen?

varför inte?

Max
2005-07-27, 19:14
Varför dricker du yoghurt efter träningen?Gott, bra protein, smidigt osv...

Beast
2005-07-27, 21:42
varför inte?

För att det helt enkelt inte är lika bra som vitargo/malto/dextro och protein.

Metal_boy_
2005-07-28, 03:06
Drick inte sånt som skitan spricker av.

tenchi
2005-07-28, 03:47

och exakt HUR mycket bättre är det? 100 ggr bättre? 2? är det inte protein i yoghurt?

tenchi
2005-07-28, 03:47
Drick inte sånt som skitan spricker av.

dvs drickyoghurt från Polen :)

Nadja
2005-07-28, 11:28
Ibland är det väl härligt befriande att vara icke-optimal? Lågfett/låg-sockrad yoghurt lär ju inte höra till kategorin ohälsosam föda i af. Iofs framgick det ej huruvida den polska yoghurten tillhörde denna kategorin :D

Tacka vettja Arla yoggi mini björnbär/vanilj :thumbup:

tenchi
2005-07-28, 12:15
Ibland är det väl härligt befriande att vara icke-optimal? Lågfett/låg-sockrad yoghurt lär ju inte höra till kategorin ohälsosam föda i af. Iofs framgick det ej huruvida den polska yoghurten tillhörde denna kategorin :D

Tacka vettja Arla yoggi mini björnbär/vanilj :thumbup:

tror näringsvärdet på polackyoggan va
per 100g
15g kolhydrater
3g protein
1,5g fett

nä fan inte behöver man va optimal hela tiden. och hade allt som rekommenderats och som de flesta här verkar följa så hade de väl ändå fått überresultat och inte halvtaskiga som jag får ändå? *rolleyes*

Beast
2005-07-28, 13:20
För efter träningen vill du inte sköta allt såbra som möjligt? Då kan du lika gärna gå till gymet och köra mindre reps för vad spelar det för roll?

tenchi
2005-07-28, 13:22
För efter träningen vill du inte sköta allt såbra som möjligt? Då kan du lika gärna gå till gymet och köra mindre reps för vad spelar det för roll?

men svara på frågan: hur mycket mer ger det? är det meningsfullt?

efter att ha provat gainer, gainer med extra tillsatt protein i, 100grams proteinare plus skumgodis, protein med banan, det klassiska 100g kolhydrater 40g protein, tonfisk plus banan, 1liter yoghurt, 1 liter mjölk, gainomax, enbart bananer, cheeseburgare så kan jag se att det spelar fan ingen roll, jag är ingen elitmotionär. Jag har ingen strävan efter att vara optimal 24-7 även om jag tänker på att inte äta HELT värdelöst.

Vill du lägga ut pengar på en s k optimal återhämtning så fine. Men vet du fortfarande HUR mycket bättre det är? Slänger du pengar i sjön bara för att "vara säker"? Det kanske går lika bra med Willys polackyogga?

Coldsmith
2005-07-28, 18:06
Vilket tjollrande om optimalt hit och dit. Folk äter som dom vill! Finns ingen anledning att hoppa på folk för att man inte tycker att dom äter optimalt dygnet runt. Jösses amalia.

Yankeee
2005-07-28, 19:45

Tja, finns otaliga exempel på folk som har lyckats utan att vara "optimala" i alla lägen. Det är helheten som spelar roll. Dessutom får han i sig fullvärdigt protein och kolhydrater.

Beast
2005-07-28, 20:28
Ok, jag ska försöka förklara min syn på det hela. Tränar du ENBART för att det är kul så gäller detta inte alls dig/er.

Du går och tränar, kör hårt och tar verkligen ut dig, vill du då inte få ut max av vad det kan ge? istället för att bygga 3g muskler hade du inte hellre velat få 6g ?
Ja en gång i tiden körde jag också mjölk efter passen och det är STOR skillnad på mig. Pengar är inte allt i världen och det kostar inte speciellt mycket för den delen heller.
Vad jag förstått har du inga direkta mål eller kör inte speciellt hårt.

tenchi
2005-07-28, 20:31
Ok, jag ska försöka förklara min syn på det hela. Tränar du ENBART för att det är kul så gäller detta inte alls dig/er.

Du går och tränar, kör hårt och tar verkligen ut dig, vill du då inte få ut max av vad det kan ge? istället för att bygga 3g muskler hade du inte hellre velat få 6g ?
Ja en gång i tiden körde jag också mjölk efter passen och det är STOR skillnad på mig. Pengar är inte allt i världen och det kostar inte speciellt mycket för den delen heller.
Vad jag förstått har du inga direkta mål eller kör inte speciellt hårt.

har du förståt det? från vad? det går bra att träna utan supermegarecoverygainer och få bra resultat. Du vet inte om det ger mer, eller hur?

Jag kanske rent av tränar hårdare än vad du gör, vem vet? Och mina mål? Tja, jag har inte berättat nåt om det. men du verkar ju ha ett sjätte sinne. Men det var inte det frågan gällde från början. Den ursprungliga frågan var om nån mer druckit skiten och fått räserbajs.

Weird
2005-07-28, 22:09
man ska inte underskatta placeboefekten....

tenchi
2005-07-28, 22:41
den här tråden spårade ju ur....

jag ska ta mig en polarbröd extrem med jordnötssmör på och lite makrill till. Eller är jag inte tillräckligt optimal? kanske går miste om 1 g muskler eller så lägger jag på mig 2g fett. *popcorn*

Coldsmith
2005-07-28, 23:14
den här tråden spårade ju ur....

jag ska ta mig en polarbröd extrem med jordnötssmör på och lite makrill till. Eller är jag inte tillräckligt optimal? kanske går miste om 1 g muskler eller så lägger jag på mig 2g fett. *popcorn*

jag hoppas att du dagligen kollar blodsockret också! Helst flera ggr om dagen. För att vara optimal!

Näe.. tacka vet jag Rocky IV. Vem vann i slutändan. Han med high-tech eller han som kämpade i snön? :)

tenchi
2005-07-29, 04:41
jag hoppas att du dagligen kollar blodsockret också! Helst flera ggr om dagen. För att vara optimal!

Näe.. tacka vet jag Rocky IV. Vem vann i slutändan. Han med high-tech eller han som kämpade i snön? :)

självklart, jag har mitt mätinstrument!

H.Emanuel
2005-07-29, 06:23
Rätt befriande att läsa om denna yoghurt och att den innehåller protein som man behöver. Man måste hitta en väg som känns bra för en själv. Just nu kör jag gainer innan och efter träning, blandar proteinpulver + dextropur. Men kanske din yoghurt skulle funka minst lika bra? Denna "optimala strävan" kan göra en tvångsmässig, särskilt om man som jag är osäker. Så kör på om det känns bra säger jag!

King Grub
2005-07-29, 06:31
Men kanske din yoghurt skulle funka minst lika bra?

Nej, antagligen inte. Men det är inte ett dåligt val på något sätt, inget som gör att träningen inte ger resultat. Det fungerar att äta ett vanligt mål mat efter träningen också, i stället för någon gainer. Det beror på vad man vill uppnå och hur "seriös" man ät - om man vill leva för att träna eller träna för att leva, som någon sade.

H.Emanuel
2005-07-29, 06:43
Okej. Jag tränar nog för att leva isåfall. Jag orkar tillexempel sitta rakt upp och ned på en stol bättre om jag håller igång träningen :)

MrBoris
2005-07-29, 08:45
men samtidigt kan man ju också tänka att om man slösar så många timmar på gymmet, varför inte slösa några minuter till för att optimera återhämtningen efteråt med att blanda iordning en gainer osv..så tänker jag iaf. Ska jag slösa så många timmar av mitt liv på träningen är det väl lika bra att vara seriös runtomkring också så att man får ut så mycket man kan av träningen. Men det är ju upp till var och en som sagt...detta är ju min hobby/intresse så det är väl därför man lägger ner så mycket energi på det :) Hade varit en annan sak om man också spelat golf eller nåt samtidigt..

*edit* det betyder inte att jag alltid försöker vara optimal, kan supa ganska frekvent osv. Man måste ju kunna leva också :cool: *edit*

Max
2005-07-29, 11:40
Jag tror trådskaparen (eller om det var någon annan) skrev någonstans att han hade testat tonfisk+banan, proteinpulver, gainer, bara banan osv. utan att kännan någon skillnad. I detta fall finns det ju ingen anledning att vara optimal utan bättre att ta nåt välsmakande som man tycker funkar lika bra, och drickyoghurt lär ju inte vara helt förkastligt.

Själv använder jag en suboptimal drink med banan, druvsocker, och protein men tycker samtidigt denna ger en bra återhämtning jämfört med bara mat.