handdator

Visa fullständig version : Armarna växen inte


BobTheBuilder
2005-07-27, 13:27
Har provat det mesta för att få armarna att växa. Låg- och högreppare,tränat armar 1 gång i veckan och 3 gånger i veckan, men det växer inte! Allt annat växer normalt utom amrmarna :S Vad kan man göra?

/

titanic
2005-07-27, 13:31
Har provat det mesta för att få armarna att växa. Låg- och högreppare,tränat armar 1 gång i veckan och 3 gånger i veckan, men det växer inte! Allt annat växer normalt utom amrmarna :S Vad kan man göra?

/


Hur länge har du tränat?

Allan
2005-07-27, 13:35
Växer normalt? Vad är det? Mer detaljer om dig.

allan

aliquis
2005-07-27, 15:01
ska vi gissa på att svaret blir äter mer?

jwzrd
2005-07-27, 15:18
ska vi gissa på att svaret blir äter mer?

Jag gissar gärna på: lär dig träna övningarna innan du börjar springa efter alla miljoner varianter det finns av att disponera setten och träningsdagarna.

BobTheBuilder
2005-07-27, 23:16
Har tränat seriöst i cirka ett år. Jag utför övningarna korrekt, men de växer ändå inte. Jag har blivit mkt starkare i muskeln men de ökar inte ändå. :S

Snake
2005-07-27, 23:17
Har tränat seriöst i cirka ett år. Jag utför övningarna korrekt, men de växer ändå inte. Jag har blivit mkt starkare i muskeln men de ökar inte ändå. :S

Resten av kroppen då, har du ökat nått i vikt? Eller står det still där också?

Lillgrabben
2005-07-27, 23:30
Har provat det mesta för att få armarna att växa. Låg- och högreppare,tränat armar 1 gång i veckan och 3 gånger i veckan, men det växer inte! Allt annat växer normalt utom amrmarna :S Vad kan man göra?

/


ÄT ÄT ÄT ÄT mera mat! ( troligen beror ditt dilemma på detta )


Som Allan sa nån gång, för att öka i volym måste du upp i vikt!


Till att börja med så borde du svara på ett par obligatoriska frågeställningar;

* Ålder

* Styrka

* Övningar du tränar & mängden av dessa

* Vilket förhållande har du mellan biceps & triceps i ditt träningsupplägg?

* Kroppsvikt


osv


Sen att du efter 1 år skulle vara fullärd vad gäller tekniken på dina övningar är nonsens.

Jag själv har tränat över 10 år & känner fortfarande att det inte skadar att jag förkovrar mig teknikmässigt. Teknik är A & O i träningsvärlden!

BobTheBuilder
2005-07-28, 11:46
Allt annat

* Ålder 18

* Styrka max bänk 100*3, mark 120

* Övningar du tränar & mängden av dessa
Jag gör bröst & triceps, och biceps en ensam dag med underarmar och mage, dock några dagars mellanrum mellan ryggdagen och bicepsdagen.

* Vilket förhållande har du mellan biceps & triceps i ditt träningsupplägg?

* Kroppsvikt har ökat riktigt mkt.

Ligger på cirka 70 kilo och 173 cm lång.
Som sagt så ökar allt annat riktigt mkt, har gått från 55 kilo till 110 kilo i bänk t.ex, och allt annat ökar, förutom armarna som ligger efter lite. Jag tror inte det beror på överträning eller fel kost, mina armar kanske bara är ovanligt sega?

Klart min teknik inte är 100%-ig, men den är lika bra som min bröstteknik om ni förstår..

MrBoris
2005-07-28, 11:55
men vikter när du tränar biceps då? hur länge har du tränat? viktskillnad mellan triceps-biceps?

norsk_gadd
2005-07-28, 12:04
Om du har tränat i ett år och testat ALLT som går inom armträning så skulle jag gissa på att du byter upplägg för fort. Kör få set, basövningar bara, tungt. Håll ut lite längre än en månad innan du byter upplägg.

Metal_boy_
2005-07-28, 12:27
Träna på och ät. Sen titta inte så mycket på dina armar, jag fattar nog att du spänner biceps framför spegeln varje dag, och då är det klart som fan att du aldrig ser nån skillnad. Glöm inte att vila heller. Du kanske bara behöver träna armar varannan vecka. Mer är inte alltid bättre.

aliquis
2005-07-28, 12:32
* Styrka max bänk 100*3, mark 120Säger ju nästan allt vi behöver veta, med största sannolikhet kör du för mycket tramsövningar.
* Övningar du tränar & mängden av dessa
Jag gör bröst & triceps, och biceps en ensam dag med underarmar och mage, dock några dagars mellanrum mellan ryggdagen och bicepsdagen.Tyder bara än mer på ovanstående, du kör alltså triceps&biceps tillsammans en dag i veckan och så en dag med bara biceps? Till vilken nytta? Växer armarna mer av det? (uppenbarligen inte.)
Gör om gör rätt. Nöj dig med en armdag eller kör armar med bröst/rygg/axlar.
* Vilket förhållande har du mellan biceps & triceps i ditt träningsupplägg?Mer biceps än triceps alltså?
* Kroppsvikt har ökat riktigt mkt.
Ligger på cirka 70 kilo och 173 cm lång.Jag väger runt 74 på morgonen och min största (höger) arm mäter inte ens 36cm, så har du något att jämföra med, är dina armar så små?
Som sagt så ökar allt annat riktigt mkt, har gått från 55 kilo till 110 kilo i bänk t.ex, och allt annat ökar, förutom armarna som ligger efter lite.Jag tror inte de ligger efter, jag tror bara du vill ha grövre, alternativt att de du jämför med bara har armar och inte så mycket annat.
Jag tror inte det beror på överträning eller fel kost, mina armar kanske bara är ovanligt sega?Eller din bild på kroppen som är felaktig.
Klart min teknik inte är 100%-ig, men den är lika bra som min bröstteknik om ni förstår..

Det du/vi/jag/andra korta får tänka på är väl att vi kanske inte kan jämföra armomkrets i cm med folk som är 190cm långa, de är ju större på alla ställen, varför skulle de inte vara större runt armarna med, vi får väl helt enkelt nöja oss med att jämföra armstorlek relativt resten av kroppen.

Metal_boy_
2005-07-28, 12:38
Säger ju nästan allt vi behöver veta, med största sannolikhet kör du för mycket tramsövningar.
Tyder bara än mer på ovanstående, du kör alltså triceps&biceps tillsammans en dag i veckan och så en dag med bara biceps? Till vilken nytta? Växer armarna mer av det? (uppenbarligen inte.)
Gör om gör rätt. Nöj dig med en armdag eller kör armar med bröst/rygg/axlar.
Mer biceps än triceps alltså?
Jag väger runt 74 på morgonen och min största (höger) arm mäter inte ens 36cm, så har du något att jämföra med, är dina armar så små?
Jag tror inte de ligger efter, jag tror bara du vill ha grövre, alternativt att de du jämför med bara har armar och inte så mycket annat.
Eller din bild på kroppen som är felaktig.


Det du/vi/jag/andra korta får tänka på är väl att vi kanske inte kan jämföra armomkrets i cm med folk som är 190cm långa, de är ju större på alla ställen, varför skulle de inte vara större runt armarna med, vi får väl helt enkelt nöja oss med att jämföra armstorlek relativt resten av kroppen.

Du läste lite för fort. Han tränar Bröst och triceps ihop. Biceps tränar han en annan dag :)

mr_ping2
2005-07-28, 12:42
Har brösten o det växt nåt då ?
Vanliga är att man äter för dåligt, och bara blir starkare.

Otto GROV
2005-07-28, 13:23
du kan ja alltid be nån duktig person kolla på ditt utförande .
Eller så kan du lägga upp en film här där du kör biceps.