handdator

Visa fullständig version : Nicklas Journal


Mini_me
2005-07-27, 11:36
Hejsan. Jag har vart medlem här ett tag och läst runt som anonym. Jag är nybörjare som har tränat ca 7 månader, och tänkte att det nu fanimej är dags att börja skriva ned allting.

Info om mig

Längd:185 cm

Vikt: 122 kg

Ålder 19 år.

Jag har alltid varit överviktig. Vägde 80 kg när jag gick i 5:an. Var då ganska kort också, men nä rjag växte på längden så såg jag smalare ut. I nian vägde jag ca 100 kg. Började på amerikansk fotboll i slutet av 8:an och det blev mycket springade och gick då ned till 90 kg ungefär. Slutade när jag hade gått ut högstadiet pga problem med mina knän. Har aldirg brytt mig särskilt med vikten efter detta, utan tycker bara att det är kul att träna.

Mitt mål är att blir större och starkare. Vägde ca 112 nä rjag började träna för ca 7 månader sedan.

PB's:

130 i knäböj
175 i marklyft
115 i bänkpress
310 i benpress

Ökade bra i början och fick sedan en ständigt tillbakakommande smärta i mina underarmar. Kan tex inte köra rakstång bicepscurl pga av detta. Biceps träningen har jag inte haft som prioritet precis. HAr haft problem med mina knä under min träning också men det börjar bli bättre.

När jag tränar så försöker jag ligga mellan 4-7 reps. Marklyft är min favorit. Brukar köra lite på känn och följer inte ett strikt schema. det brukar bli ungefär ut så här:

Pass 1: Bröst (ibland +axlar eller triceps)

Pass 2: Ben & vader

Pass 3:Biceps (Försöker)

pass 4: Rygg

Pass 5: Axlar (om jag ej kört det på pass 1)

Rygg är min favorit utan tvekan. Bröst är också kul och Ben när det går bra.

Amerikansk fotboll är den enda sport jag gått på som liten så mina ben var väldigt klena när jag började med det. Jag gick till doktorn när jag började få ont och han sa att mina ben var inte så utvecklade som de skulle vara och mina leder hade därför tagit stryk. Jag försöker åtgärda detta nu för tiden, men de ser fortfarande klena ut. Hela kroppen ser klen ut iofs.