handdator

Visa fullständig version : hemmafru


Emilia
2005-07-27, 10:20
vågar man säga att man vill gifta sig rikt, vara hemmafru och aldrig jobba. även om det inte är realistiskt. eller är det politiskt inkorrekt att säga så?

jag tycker jag har märkt att folk himlar med ögonen och kastar fula blickar om man avslöjar detta som sin hemliga önskedröm.

Allan
2005-07-27, 10:22
Jag vill inte heller jobba....


allan

mini_Arnold
2005-07-27, 10:22
vet inte och bryr mig inte vad folk tycker men det drömmer jag också om.

Myten
2005-07-27, 10:23
Skulle vilja vara hemmafru jag med!
Gifta mig rikt, träna och äta biffar!

Gabber
2005-07-27, 10:23
vågar man säga att man vill gifta sig rikt, vara hemmafru och aldrig jobba. även om det inte är realistiskt. eller är det politiskt inkorrekt att säga så?

jag tycker jag har märkt att folk himlar med ögonen och kastar fula blickar om man avslöjar detta som sin hemliga önskedröm.

tycker det är helt rätt, gör som du vill. jag ville också vara hemma"fru" men det gick inte. har inte sån tur här i livet.

spacedog
2005-07-27, 10:23
Det beror nog helt på vilka kretsar du rör dig i. En del skulle tolka det som att du frivilligt ger upp din självständighet - eller kanske mer troligt, att samhällets patriarkala strukturer tvingar dig att tro att du vill ge upp din självständighet. Andra skulle tycka att du är en stark kvinna som tar för dig.

Piranha
2005-07-27, 10:25
Det finns garanterat män som är ute efter en "hemmafru" som utför all markservice.

Om du däremot förväntar dig att inte göra ett handtag förrutom att pilla navel-ludd och sära på benen efter mannens behag så kan de nog bli lite svårare att träffa nån.

Slartibartfast
2005-07-27, 10:30
Sen när jag börjar dra in de stora kulorna så kan du stanna hemma. Så har vi ju tänkt. Men jag ska ju direkt dra ner till halvtid också, så det blir nog bara kring en 25 papp att sätta sprätt på i månan, men vi borde ju klara oss. Så kan du ha ris och kyckling färdigt åt mig efter jobbet, massera mina ömma gluteus och hålla dig i trim. ;) :thumbup:

OT: har du lugnt på jobbet då du kan skriva på kolo? :)

*Flash*
2005-07-27, 10:35
Alltså att aldrig jobba verkar inte sååå kul, jag menar bara gå hemma själv hela dagarna är nog lätt hänt att man tröttnar på.

Fast bara jobba halvtid eller något är säkert nice.
Skulle iofs kunna tänka mig att vara hemmafru om jag fick ha hästar, hundar och katter :D

Slartibartfast
2005-07-27, 10:36
Jag kunde tänka mig att vara hemmaman om jag hade bredband och gymkort.

mini_Arnold
2005-07-27, 10:38
Jag kunde tänka mig att vara hemmaman om jag hade bredband och gymkort.
:hbang:

Karl_alfred
2005-07-27, 10:40
Jag vill heller inte jobba :)

spacedog
2005-07-27, 10:42
Alltså att aldrig jobba verkar inte sååå kul, jag menar bara gå hemma själv hela dagarna är nog lätt hänt att man tröttnar på.

Men alternativen är ju inte att antingen jobba eller bara gå hemma själv.

*Flash*
2005-07-27, 11:13
Men alternativen är ju inte att antingen jobba eller bara gå hemma själv.
Menade mer att det lätt blir så att man går hemma själv mest hela dagarna

J.Saarela
2005-07-27, 11:19
Jag hade lätt kunna tänka mig att vara hemma och sköta om hemmet och barnen.

Jarod
2005-07-27, 11:26
Alltså att aldrig jobba verkar inte sååå kul, jag menar bara gå hemma själv hela dagarna är nog lätt hänt att man tröttnar på.


Ja...du borde ju veta.. *popcorn* Fast du har ju iofs mamma och pappa att umgås med... :)

Johan O
2005-07-27, 11:27
Ja...du borde ju veta.. *popcorn* Fast du har ju iofs mamma och pappa att umgås med... :)

*Fniss* :D

Piranha
2005-07-27, 11:29
jag tror att ev en överkonsumtion av Desperate Housewifes inspirerade denna tråd.

High1ander
2005-07-27, 11:29
vågar man säga att man vill gifta sig rikt, vara hemmafru och aldrig jobba. även om det inte är realistiskt. eller är det politiskt inkorrekt att säga så?

jag tycker jag har märkt att folk himlar med ögonen och kastar fula blickar om man avslöjar detta som sin hemliga önskedröm.
Du får väl gärna säga så. Men jag tror nog att många inte vill vara rika hemmafruar, vars män är ute o jobbar, och de själva inte gör något på dagen.

Sen skulle väl feminister klaga på att du blir en slav till mannen osv...

Jag skulle personligen vilja ha en flickvän som gör något väldigt aktivt även om jag är rik, vill inte att hon ska gå runt hemma och ha det tråkigt, eller eventuellt fixa en älskare för att jag inte är hemma :/

spacedog
2005-07-27, 11:29
Menade mer att det lätt blir så att man går hemma själv mest hela dagarna

Om man är hemmafru, menar du? Eller menar du att du skulle ha problem att aktivera dig om det inte fanns skola/jobb att gå till?

Slartibartfast
2005-07-27, 11:36
jag tror att ev en överkonsumtion av Desperate Housewifes inspirerade denna tråd.

Vi ser inte den serien i Finland ännu.

skaparn
2005-07-27, 11:43
Jag när alltjämt en dröm om att få bli distansstuderande hemmapappa. Att sköta hemmet skulle jag kunna göra utan att skämmas.
Så visst är det OK att vilja vara hemmafru.

Emilia
2005-07-27, 11:44
jag skulle kanske kännamig skyldig för att jag inte skulle bidra till samhället i form av skattepengar, men jag skulle definitivt inte ha tråkigt där hemma. hittar nog på en massa att göra och aktivera mig med. mer tid för löpträning, läsning, umgås med folk på kvällarna när man inte behöver göra hushållssysslor hela kvällen, föreningsliv, olika projekt... jag skulle förverkliga mig själv!

så länge det är ens eget val är man ju inte undertryckt på något sätt. enda problemet är att slarti tänker lika som jag, så jag kan inte leva på hans pengar om han inte får en fet lön! men man behöver inte så mycket för att klara sig. vi lever ju fint på studiestöd och sommarjobbspengar nu!

till slarti: jag trodde jag hade två dagar på mig att göra det här knäcket, men så blev det ändrade planer och det visade sig att jag borde bli klar idag... shit! detär alltså orsaken om jag inte hinner med några fler inlägg.

*Flash*
2005-07-27, 11:47
Om man är hemmafru, menar du? Eller menar du att du skulle ha problem att aktivera dig om det inte fanns skola/jobb att gå till?
Både och, eller ja aktivera sig är nog inga problem egentligen..mer det att JAG avskyr att städa vilket är en sak som annars upptar en hel del tid :D

Jarod: Det kallas sommarlov :thefinger

Axon
2005-07-27, 11:50
Jag måste säga att det är en otroligt skön känsla att inte känna att man måste jobba för att klara sig. Tur att jag har (rätt rika föräldrar) som bara blir rikare för varje år. Företaget som de har går bättre och bättre för varje år. Bara det här året har de gjort en profit på +40% jämfört med förra året :) (skryt)

För mig innebär detta att jag aldrig (man skall aldrig säga aldrig :) ) behöver (har behövt) jobba från 7-16 för 12 000-15 000 i månaden efter skatt för att kunna klara mig. Ärligt talat så blir man inte trött på att inte jobba. I för sig så brukar jag jobba hos mina föräldrar några timmar per dag (ibland 5h ibland 10h) mellan februari-juni under högsäsongen och oktober-november men resten av året njuter jag av den lediga tiden. Då man inte jobbar så fyller man ut sin tid med annat. Polare, träning, resor, hobby, sambo, skola, dator (2-3h per dag) fyller ut tiden just perfect.

Trots att jag har alltid haft pengar (tack vare mina päron) så har jag aldrig varit en j-la snobb och kommer aldrig att vara det heller. Klär mig som vem somhelst, uppför mig som vem somhelst. Finns för fan inget värre än folk som tror att de är nåt pga de tjänar 10 ggr mer pengar än en vanlig svensson. Känner ett par sånna tattare men är absolut inte polare med de. För mig är pengar inte status men för många är det det.

I framtiden öppnar jag förmodligen ett eget gym (av hög klass hoppas jag), men det är jävligt långt dit. Man måste väl ha 10 mille för att kunna öppna ett eget gym av hög klass. Detta kommer inte hända i närmaste framtid :D

Tolkia
2005-07-27, 12:55
Jag skulle inte ha något emot att inte behöva jobba, fast UTAN karl'n ... :D
(är det "ekonomiskt oberoende" man kallar sådant?). Däremot är jag inte så säker på att jag i en sådan situation verkligen skulle välja att inte jobba ALLS. Forska på halvtid låter dock inte så dumt ...

Jense
2005-07-27, 12:59
jag skulle tänka mig att vara hemmaman.. så gott alltså, fullt med mat i kylen, gym hemma, MMMMM godt

Mental
2005-07-27, 13:17
Jag fortsätter skrapa en triss i veckan, kanske kanske ;)

Myten
2005-07-27, 13:19
Jag fortsätter skrapa en triss i veckan, kanske kanske ;)


:cryout: :cryout:
The truth is out there!

mangemani
2005-07-27, 13:25
varför skulle man vilja leva på en annans liv och bekostnad *screwy*
det är väl klart att man ska arbeta så man kan försörja sej själv.

Myten
2005-07-27, 13:27
varför skulle man vilja leva på en annans liv och bekostnad *screwy*
det är väl klart att arbeta så man kan försörja sej själv.


Ställ den frågan till trådskaparen och miljoner desperata husfruar!

mangemani
2005-07-27, 13:32
Ställ den frågan till trådskaparen och miljoner desperata husfruar!


det är ju det jag gör nu.

Emilia
2005-07-27, 14:02
För att man är lat och inte har någon stolthet!

Semiramis
2005-07-27, 14:20
Jag skulle inte ha något emot att inte behöva jobba, fast UTAN karl'n ... :D
(är det "ekonomiskt oberoende" man kallar sådant?). Däremot är jag inte så säker på att jag i en sådan situation verkligen skulle välja att inte jobba ALLS. Forska på halvtid låter dock inte så dumt ... Precis så!

aliquis
2005-07-27, 14:25
vågar man säga att man vill gifta sig rikt, vara hemmafru och aldrig jobba. även om det inte är realistiskt. eller är det politiskt inkorrekt att säga så?

jag tycker jag har märkt att folk himlar med ögonen och kastar fula blickar om man avslöjar detta som sin hemliga önskedröm.Jag vill hellre leva lyckligt.

aliquis
2005-07-27, 14:28
Jag kunde tänka mig att vara hemmaman om jag hade bredband och gymkort.oh, mitt liv är slartis dröm :D
Jag har tom katt! :D

aliquis
2005-07-27, 14:31
jag skulle kanske kännamig skyldig för att jag inte skulle bidra till samhället i form av skattepengar, men jag skulle definitivt inte ha tråkigt där hemma. hittar nog på en massa att göra och aktivera mig med. mer tid för löpträning, läsning, umgås med folk på kvällarna när man inte behöver göra hushållssysslor hela kvällen, föreningsliv, olika projekt... jag skulle förverkliga mig själv!

så länge det är ens eget val är man ju inte undertryckt på något sätt. enda problemet är att slarti tänker lika som jag, så jag kan inte leva på hans pengar om han inte får en fet lön! men man behöver inte så mycket för att klara sig. vi lever ju fint på studiestöd och sommarjobbspengar nu!

till slarti: jag trodde jag hade två dagar på mig att göra det här knäcket, men så blev det ändrade planer och det visade sig att jag borde bli klar idag... shit! detär alltså orsaken om jag inte hinner med några fler inlägg.
Jobba halvtid? Man behöver inte ha 20kkr/mån för att överleva. Om man skiter i flashigt hus, bil, m.m. finns det nog gott om tid att leva på.

Idiotiska män som går med på det, på tal om lat och ingen stolthet + älskarebiten som slarti nämnde. Varför vill man ha en parasit? Kunde man ju lika gärna jobba mindre själv, eller anställa någon som städar då och då.

snelhest
2005-07-27, 14:34
Jag skulle kunna tänka mig att ha en hemmafru, men jag förmodar att hennes intellektuella kapacitet är direkt proportionell mot hennes yrke så att hon inte skulle kunna rå för att hon är otrogen om dagarna. Det skulle kännas bättre om nån som inte levde som en parasit på mitt arbete var otrogen mot mig.

Slartibartfast
2005-07-27, 14:34
Jobba halvtid? Man behöver inte ha 20kkr/mån för att överleva. Om man skiter i flashigt hus, bil, m.m. finns det nog gott om tid att leva på.

Men hur många jobb för akademiker finns det där man FÅR jobba halvtid?

Slartibartfast
2005-07-27, 14:35
Jag skulle kunna tänka mig att ha en hemmafru, men jag förmodar att hennes intellektuella kapacitet är direkt proportionell mot hennes yrke så att hon inte skulle kunna rå för att hon är otrogen om dagarna. Det skulle kännas bättre om nån som inte levde som en parasit på mitt arbete var otrogen mot mig.

Så otrogen=låg intelligens? :MrT:

aliquis
2005-07-27, 14:37
Men hur många jobb för akademiker finns det där man FÅR jobba halvtid?Vad vet jag.
Problemet med den grejen vad gäller att leva på låg lön är väl att socialbidraget eller akassan täcker lika mycket, så varför jobba halvtid överhuvudtaget isf. Att jobba halvtid till heltidslön är nog svårt.

Har iofs en obildad bekant som fick 15kkr/mån för att jobba 25%, men oftast jobbade han uppemot 40% och fick lön därefter...

snelhest
2005-07-27, 14:37
Ja, det krävs ju inte någon större slutledningsförmåga att fatta vilken hane man ska sära på benen för.