fista_nemOO
2005-07-26, 21:46
jag undrar vad jag skall äta innan match eller täning framför allt match för då vill jag verkligen få ut 100 procent utav mig själv.Alltså jag skulle vilja ha lite enkla tips på rätter, inget speciellt eftersom jag bor ensam och inte är så hemma i köket. men jag vill verkligen känna mig pigg i benen så jag kan gå ut och ge allt. Det är inte så att jag har något jätte problem direkt men ibland kan jag dock känna mig lite tung eller lite sugen på något mer i magen liksom.
detta har säkert att göra med hur långt tid innan match man skall äta också. vi har samling 2 timmar innan match och en ishockey match pågår cirka 2.5 timme så det är ganska långt :S vi får dock bananer och lite övrig frukt i period pauser. undrar också hur mycket vatten man bör dricka un der och innan match, de flesta säger mycket innan och inget under själva matchen!?
hoppas på GOA LÅNGA HÅRDA SVAR! JAG ÄR rOOKIE BARA SÅ NI VET :cool:
detta har säkert att göra med hur långt tid innan match man skall äta också. vi har samling 2 timmar innan match och en ishockey match pågår cirka 2.5 timme så det är ganska långt :S vi får dock bananer och lite övrig frukt i period pauser. undrar också hur mycket vatten man bör dricka un der och innan match, de flesta säger mycket innan och inget under själva matchen!?
hoppas på GOA LÅNGA HÅRDA SVAR! JAG ÄR rOOKIE BARA SÅ NI VET :cool: