handdator

Visa fullständig version : Gammal protein?


strimbo
2005-07-26, 13:42
Har börjat träna nu efter en längre tids uppehåll och har kvar en massa protein, då är frågan.. är det dåligt nu på nåt vis :confused:

Bäst före datumet har gått ut men jag känner ingen smakskillnad eller så :)

Akilles
2005-07-26, 13:47
Enligt Fredrik Paulún är proteinet nu a) mindre effektivt och b) ohälsosamt. Enligt de flesta på forumet är proteinet både funktionellt och ofarligt. Jag har inte sett vilka källor Paulún lutar sig mot i denna frågan.

strimbo
2005-07-26, 14:32
jaha, att det är ohälsosamt kan jag inte tänka mig..

jaja, jag äter upp det så får vi se .. jag kanske krymper rentav :D

dtox
2005-07-26, 15:04
Jag skulle inte använda pulvret om datumet gått ut, för att vara på den säkra sidan. sen kan man ju tänka såhär; att mjölk som gått ut oftast inte blir dålig, utan håller några dagar efter bäst-före-datumet. Så det beror ju kanske på hur länge sen det gick ut.

strimbo
2005-07-26, 16:06
Jag skulle inte använda pulvret om datumet gått ut, för att vara på den säkra sidan. sen kan man ju tänka såhär; att mjölk som gått ut oftast inte blir dålig, utan håller några dagar efter bäst-före-datumet. Så det beror ju kanske på hur länge sen det gick ut.

4-5 månader *rolleyes*

MyungChul
2005-07-26, 20:13
Jag skulle inte använda pulvret om datumet gått ut, för att vara på den säkra sidan. sen kan man ju tänka såhär; att mjölk som gått ut oftast inte blir dålig, utan håller några dagar efter bäst-före-datumet. Så det beror ju kanske på hur länge sen det gick ut.

oöppnad förpackning håller antagligen i minst en vecka efter datumet.

och det här är ju tom ultrafiltrerat, så länge det inte kommit i kontakt med fukt så borde det inte vara något fel på det. iallafall någon månad efter bfd

strimbo
2005-07-27, 09:08
Ok, då kastade jag det ... blev ganska rejält illamående :(

smeklol
2005-07-30, 13:31
Mitt Triple Whey Fuel gick ut i Juni..
Käkar det fortfarande.