handdator

Visa fullständig version : Uppsala tråden!


John_r
2005-07-26, 13:28
Med tanke på Allans tråd om vart man bor så kom det nästan fram att var och varannan kotte bor här i lärdomens stad *rolleyes* !
Så nu är detta Uppsala tråden :D!
De som vill kan skriva upp vart de tränar och bor i för stadsdel :)

Jag tränar på friskis och svettis (ekeby och väderkvarn), ska sen byta till utk när mitt nuvarande kort går ut. Bor när fyrishov så ska bli skönt sen!

palme
2005-07-26, 13:50
Är du grov? Tränar på UTK och vill inte se allt för liten ut i ditt sällskap...

Destra
2005-07-26, 13:58
Jag tränar också på friskis och svettis, framförallt i Ekeby eftersom jag bor i Eriksberg.

/Richard

High1ander
2005-07-26, 15:14
Uppsala är så himla pungsvettigt tycker jag :/

Vad finns det att göra i Uppsala egentligen, tycker det är en så himla liten stad med inga "roliga saker att göra i".

Säg skulle jag träffa en tjejkompis i Uppsala, vad finns det för aktiviteter man kan ha utan att gå på bio, fika, äta (och inte ligga med varandra)?

Bor 4-5 mil utanför Uppsala, närmsta "storstaden" för mig...

emmzan
2005-07-26, 15:43
Är du grov? Tränar på UTK och vill inte se allt för liten ut i ditt sällskap...

Med tanke på att jag tränar där känner du väl pytteliten jämt??? *innocent*

JoelR
2005-07-26, 15:44
Är du grov? Tränar på UTK och vill inte se allt för liten ut i ditt sällskap...

han är lång och smal ;)

blunder
2005-07-26, 15:55
Tränar på F&S Väderkvarn, bor vid Kvarnen så det känns som närmaste gymmet att träna på. :eating:

palme
2005-07-26, 16:10
Med tanke på att jag tränar där känner du väl pytteliten jämt??? *innocent*

Ja...jag är smurf bredvid dig :(

Arnesson
2005-07-26, 16:20
Tränade på Exhale, men det stängde ju :(

Nu köpte jag ett kort på friskis som ligger nära hemmet, men det suger ju hårt.
Men är på gång och köpa lägenhet, så jag väntar med att leta upp ett bättre gym, tills jag vet var jag kommer bo.

UTK är ju sjyst, men öppetiderna passar absolut inte mig.

Nån som testat workout i luthagen?

JoelR
2005-07-26, 16:36
Tränade på Exhale, men det stängde ju :(

Nu köpte jag ett kort på friskis som ligger nära hemmet, men det suger ju hårt.
Men är på gång och köpa lägenhet, så jag väntar med att leta upp ett bättre gym, tills jag vet var jag kommer bo.

UTK är ju sjyst, men öppetiderna passar absolut inte mig.

Nån som testat workout i luthagen?

Jag tror det var en tråd om workout på exhale, så ett tips är att kolla där =)

Evensar
2005-07-26, 16:48
Bor också nära kvarnen. Tränade på Exhale, men blir F&S om någon vecka.

chevychase
2005-07-26, 16:52
Är gymlös för tillfället sen Exhale stängde. Men det blir nog UTK.
Bor i Nyby.

palme
2005-07-26, 16:53
Fan många grovingar som kommer till utk nu...bäst jag börjar träna och slutar gymma :D

Baha
2005-07-26, 17:01
Jag bor i tierp men kanske förhoppningsvis snart nånstans i Uppsala(sakta men säkert)

Körde ett pass idag på F&s upp epå stan, tyckte det var helt ok där ändå, nästa pass så skall jag testa UTK. SKall meddela innan eftersom vikterna troligtvis inte kommer räcka till så många fler än mig.


(förlåt att jag skrev i tråden fast jag inte bor i uppsala)

palme
2005-07-26, 17:13
Jag bor i tierp men kanske förhoppningsvis snart nånstans i Uppsala(sakta men säkert)

Körde ett pass idag på F&s upp epå stan, tyckte det var helt ok där ändå, nästa pass så skall jag testa UTK. SKall meddela innan eftersom vikterna troligtvis inte kommer räcka till så många fler än mig.


(förlåt att jag skrev i tråden fast jag inte bor i uppsala)

De räcker till emmzan så du ha nog så du klarar dig ;)

Baha
2005-07-26, 17:20
Hörde ngt om att hon körde med en specialbyggd förlängd stång som kunde ta extra mkt vikter.


han den där som var rätt fet förut styrkelyftaren, yngwe johansson eller vafan han heter, tränar han på UTK?

jakke
2005-07-26, 17:22
Tränar i hyresrättsföreningensgym. Utrusning som var modern på Arnoldspappas tid..

John_r
2005-07-27, 22:33
Uppsala är så himla pungsvettigt tycker jag :/

Vad finns det att göra i Uppsala egentligen, tycker det är en så himla liten stad med inga "roliga saker att göra i".

Säg skulle jag träffa en tjejkompis i Uppsala, vad finns det för aktiviteter man kan ha utan att gå på bio, fika, äta (och inte ligga med varandra)?

Bor 4-5 mil utanför Uppsala, närmsta "storstaden" för mig...


ja du det är väl samma sak som med de flesta andra medelstora städer, jag älskar uppsala för att det är min hemstad så jag har inga problem att komma på saker att göra i Sveriges finaste stad :hbang: :cool:

Vart bor du då?

John_r
2005-07-27, 22:33
Jag tränar också på friskis och svettis, framförallt i Ekeby eftersom jag bor i Eriksberg.

/Richard

Okej känner en hel del eriksbergare :) !

John_r
2005-07-27, 22:35
Tränade på Exhale, men det stängde ju :(

Nu köpte jag ett kort på friskis som ligger nära hemmet, men det suger ju hårt.
Men är på gång och köpa lägenhet, så jag väntar med att leta upp ett bättre gym, tills jag vet var jag kommer bo.

UTK är ju sjyst, men öppetiderna passar absolut inte mig.

Nån som testat workout i luthagen?

Det ligger på sturegatan ? Verkar vara jävligt skumt :S Ser aldrig folk som tränar där!

John_r
2005-07-27, 22:36
Jag bor i tierp men kanske förhoppningsvis snart nånstans i Uppsala(sakta men säkert)

Körde ett pass idag på F&s upp epå stan, tyckte det var helt ok där ändå, nästa pass så skall jag testa UTK. SKall meddela innan eftersom vikterna troligtvis inte kommer räcka till så många fler än mig.


(förlåt att jag skrev i tråden fast jag inte bor i uppsala)

Du är förlåten *yourock* !

*Flash*
2005-07-27, 22:42
Uppsala är så himla pungsvettigt tycker jag :/

Vad finns det att göra i Uppsala egentligen, tycker det är en så himla liten stad med inga "roliga saker att göra i".

Säg skulle jag träffa en tjejkompis i Uppsala, vad finns det för aktiviteter man kan ha utan att gå på bio, fika, äta (och inte ligga med varandra)?

Bor 4-5 mil utanför Uppsala, närmsta "storstaden" för mig...
Flytta då

High1ander
2005-07-27, 23:32
ja du det är väl samma sak som med de flesta andra medelstora städer, jag älskar uppsala för att det är min hemstad så jag har inga problem att komma på saker att göra i Sveriges finaste stad :hbang: :cool:

Vart bor du då?
4-5 mil nordväst om Uppsala, men egentligen i USA. Men säg att jag ska träffa en tjejkompis där, finns det några "måsten" man måste göra, bra fik, resturanger, och helst något som inte har med mat att göra, typ bowla, osv, men inte på fyris, ska vara centralt, dvs gångavstånd från gågatan...

Flytta då
Bor inte där, vill inte bo där, när pisskomunen vägra betala för skolan jag skulle gå på för även fast de var tvugna enligt lag så åkte jag till Stockholm, även fast det är ca 12 mil från där jag bor... och Uppsala är ca 55 min med buss... Nu pluggar jag i USA och är hemma under sommaren. Som sagt vad finns det för roliga aktiviter där?

*Flash*
2005-07-28, 08:36
High1ander: Jag har ingen aning om vad du tycker är "roliga aktiviteter".
Vill du bowla så finns ju alltid Bowlaget som ligger väldigt centralt, är nog mest din fantasi som stoppar dig att hitta på nåt...
Om du nu inte vill fika eller gå på bio så varför inte dra iväg och bada, spela biljard, festa, träna, spela minigolf eller vad du nu känner för.

z_bumbi
2005-07-28, 08:40
finns det några "måsten" man måste göra

Botaniska med en picknickkorg.

High1ander
2005-07-28, 10:57
High1ander: Jag har ingen aning om vad du tycker är "roliga aktiviteter".
Vill du bowla så finns ju alltid Bowlaget som ligger väldigt centralt, är nog mest din fantasi som stoppar dig att hitta på nåt...
Om du nu inte vill fika eller gå på bio så varför inte dra iväg och bada, spela biljard, festa, träna, spela minigolf eller vad du nu känner för.
Ja, men VART finns de sakerna i?

John_r
2005-07-28, 20:18
Ja, men VART finns de sakerna i?

Tjejen du känner kanske vet? Bowlaget ligger på skolgatan. Finns ju en hel del att göra, testa www.uppsala.com , www.fyrishov.se, www.katalin.com och så vidare...minigolf finns på studan och fyrishov. Sen finns det massa parker du kan hänga i med härlig vy (läs stadsparken medtages t.ex. kubb,grill lr ja va fan som helst :em: ), sätt dej med alla minderåriga i slottsbacken och drick sprit när de dricker folköl (rekommenderas om du vill bli tagen av polisen ;)) BARA FANTASIN SÄTTER STOP! Varför inte testa något nytt gym? :

High1ander
2005-07-28, 20:55
Tjejen du känner kanske vet? Bowlaget ligger på skolgatan. Finns ju en hel del att göra, testa www.uppsala.com , www.fyrishov.se, www.katalin.com och så vidare...minigolf finns på studan och fyrishov. Sen finns det massa parker du kan hänga i med härlig vy (läs stadsparken medtages t.ex. kubb,grill lr ja va fan som helst :em: ), sätt dej med alla minderåriga i slottsbacken och drick sprit när de dricker folköl (rekommenderas om du vill bli tagen av polisen ;)) BARA FANTASIN SÄTTER STOP! Varför inte testa något nytt gym? :
Tack, aja får se vad man kan hitta på, vet inte ens om jag ska träffa kompisen i Uppsala.

Fatcan
2005-08-17, 00:06
Först vill jag bara säga att uppsala är en rolig och fin stad med många personligheter :D.

Jag bor i malma backe, ligger mellan valsätra och norby, tränar på nautilus i boländerna.

Zealot
2005-08-17, 03:13
Tränar på friskis & svettis på väderkvarn mån-ons samt fredag 16.30 & framåt...

Zealot
2005-08-17, 03:14
Tränade på Exhale, men det stängde ju :(

Nu köpte jag ett kort på friskis som ligger nära hemmet, men det suger ju hårt.
Men är på gång och köpa lägenhet, så jag väntar med att leta upp ett bättre gym, tills jag vet var jag kommer bo.

UTK är ju sjyst, men öppetiderna passar absolut inte mig.

Nån som testat workout i luthagen?

Å vad är det för fel på friskis?? :laugh:

charmed
2005-08-23, 16:15
Ska börja studera till hösten och ska bo i Flogsta området, vad blir det närmaste/bästa gymmet för mig?

Hur lång är det ca: till UTK?

Arnesson
2005-08-23, 16:36
Å vad är det för fel på friskis?? :laugh:

De har en(!!!) skivstång!

Destra
2005-08-23, 16:37
Ska börja studera till hösten och ska bo i Flogsta området, vad blir det närmaste/bästa gymmet för mig?

Hur lång är det ca: till UTK?

Närmaste är F&S i ekeby.
Utk ligger väll ett par km därifrån, skulle jag tippa på.

Zealot
2005-08-23, 17:02
De har en(!!!) skivstång!

Och hur många använder skivstången på F&S? Med andra ord ingen längre väntetid för att få den... *rolleyes*

Zealot
2005-08-23, 17:04
Ska börja studera till hösten och ska bo i Flogsta området, vad blir det närmaste/bästa gymmet för mig?

Hur lång är det ca: till UTK?

Närmast är nog det lilla gymmet i Hågaby...inte speciellt stort & men å andra sidan inte så mycket folk där heller. Vill du ha ett lite större som ligger i närheten är det F&S ekeby som gäller..

CyberHamster
2005-08-24, 00:17
Tränade på Studenthälsan (Stallet) tills mitt kort gick ut nu blir det nog UTK. Bor utanför Uppsala men man har ju bil så det funkar.

pabb
2005-08-24, 13:37
Tränar på F&S i ekeby, bor ca. 2 min där ifrån.

Destra
2005-08-24, 14:15
Tränar på F&S i ekeby, bor ca. 2 min där ifrån.

Då är vi några stycken härifrån som brukar hänga där nere ju. :hbang:

petersson
2005-08-24, 15:40
Närmast är nog det lilla gymmet i Hågaby...inte speciellt stort & men å andra sidan inte så mycket folk där heller. Vill du ha ett lite större som ligger i närheten är det F&S ekeby som gäller..

Vad kostar det att träna där? Har de skivstång och ställning? :-)

petersson
2005-08-24, 15:42
Då är vi några stycken härifrån som brukar hänga där nere ju. :hbang:

Hur är det att träna där? Jag bor i Eriksberg så jag funderar på att dra ner och kolla när mitt månadskort på Stallet gått ut.

Zealot
2005-08-24, 17:11
Vad kostar det att träna där? Har de skivstång och ställning? :-)

Det va ett tag sen jag tränade där o då gjorde jag det gratis...Men det va en annan kille som internmailade mig så jag gav han deras hemsida. Kostade 1600 för ett år o 1000 för termin. Skivstång o ställning finns samt allt annat nödvändigt. Jag trivs mycket bättre på F&S väderkvarn men hade jag bott i närheten så hade det kanske varit ett alternativ för mig.

John_r
2005-08-24, 17:28
Många här som tycks träna på ekeby friskis och svettis :thumbup:

pabb
2005-08-24, 17:41
Hur är det att träna där? Jag bor i Eriksberg så jag funderar på att dra ner och kolla när mitt månadskort på Stallet gått ut.

Finns hantlar till 47,5kg tror jag, EN skivstång och ställning (inte powerrack) brukar oftast användas till att köra "reverse grip frivändningar". Mest kärringar och studenter där inte speciellt inspirerande m.a.o.

Destra
2005-08-25, 01:26
Finns hantlar till 47,5kg tror jag, EN skivstång och ställning (inte powerrack) brukar oftast användas till att köra "reverse grip frivändningar". Mest kärringar och studenter där inte speciellt inspirerande m.a.o.

Det räcker väll med en skivstång, det finns ju trots allt 2 st cabecross :D .

Adde_15
2005-08-25, 10:23
En fraga bara ar det nagon har fran Uppsala som spelar handboll?

Niclaaas
2005-08-25, 12:43
tränar också på F&S ekeby, helt OK imo. fler ställningar, stänger och någon powerrack så skulle jag inte sakna något

Arnesson
2005-09-13, 15:07
Var första gången och tränade på Workoutcenter igår. Riktigt bra gym, enligt mig. Hade allt som jag vill ha. Dessutom öppet 24/7.

Så det kan jag rekomendera starkt.

Fatcan
2005-09-13, 15:27
Vart ligger det och vad kostar årskort?

jakke
2005-09-13, 15:27
Var första gången och tränade på Workoutcenter igår. Riktigt bra gym, enligt mig. Hade allt som jag vill ha. Dessutom öppet 24/7.

Så det kan jag rekomendera starkt.
ligger?

chevychase
2005-09-13, 15:29
Var första gången och tränade på Workoutcenter igår. Riktigt bra gym, enligt mig. Hade allt som jag vill ha. Dessutom öppet 24/7.

Så det kan jag rekomendera starkt.



Vilken/vilka är det som driver det?

Arnesson
2005-09-13, 15:29
Vart ligger det och vad kostar årskort?

Sturegatan, Luthagen.

Priser och info finns på den mindre bra uppdaterade hemsidan:

http://www.workoutcenter.se/

chevychase
2005-09-13, 15:29
ligger?


Sturegatan, nära Fyrisskolan.

Arnesson
2005-09-13, 15:31
Vilken/vilka är det som driver det?

Vet inte. Fick kortet av pappa, så jag har ej träffat dem själv.

Fatcan
2005-09-13, 16:16
Verkar skitbra där, blir medlem när nautiluskortet går ut.

jakke
2005-09-13, 16:21
för dyrt =(

Arnesson
2005-09-13, 20:16
Verkar skitbra där, blir medlem när nautiluskortet går ut.

Bara säga till om du är sugen på att komma och provträna.
Är ju lite bökigt när det knappt är någon som jobbar där.

Fatcan
2005-09-29, 12:46
Hur tunga hantlar har dom föresten?

Arnesson
2005-09-29, 12:49
Hur tunga hantlar har dom föresten?

Ingen riktig koll, tyngre än jag orkar iaf :) Kanske till 50-60kg...
Dock så verkar det vara lite stora hopp på de tyngre hantlarna.

Jakelol
2005-09-29, 12:55
OMG bor fan 500m där i från lär ju skaffa ett årskort när F&S kortet går ut. Skönt att det är 24h öppet. Men inte va det så fasligt dyrt inte? Är inte tex SATS mycket dyrare?

Arnesson
2005-09-29, 17:04
OMG bor fan 500m där i från lär ju skaffa ett årskort när F&S kortet går ut. Skönt att det är 24h öppet. Men inte va det så fasligt dyrt inte? Är inte tex SATS mycket dyrare?

Är väl dyrare än friskis, men billigare än sats.

jakke
2005-09-29, 17:42
Ang. Uppsala. Palme var du på den där modeshowen på fyrisshov igår?

John_r
2005-09-29, 18:49
hörde att det var han som var modell *rolleyes* !

John_r
2005-09-29, 18:50
OMG bor fan 500m där i från lär ju skaffa ett årskort när F&S kortet går ut. Skönt att det är 24h öppet. Men inte va det så fasligt dyrt inte? Är inte tex SATS mycket dyrare?

Vi kanske är grannar :thumbup:

Arnesson
2005-09-29, 18:59
Vart bor alla i Uppsala då?

Jag bor på Kantorn (kvarngärdet) just nu, men ska flytta till Fålhagen i november.

John_r
2005-09-29, 19:02
Jag och brorsan Joel bor i Luthagen, precis vid lärarhögskolan.

emmzan
2005-09-29, 19:05
2 mil österut.

Fatcan
2005-09-29, 19:25
Bor i malma backe ligger typ mellan valsätra och norby, Uppsalas tråkigaste områden.

chevychase
2005-09-30, 15:29
Bor på Lidnersgatan i Nyby. Det var tydligen skottlossning (http://www2.unt.se/article/1,1786,MC=1-AV_ID=436051,00.html?from=most_read) här i natt. Hörde dock inte något själv.

palme
2005-09-30, 15:34
Ang. Uppsala. Palme var du på den där modeshowen på fyrisshov igår?

HUH!?!? Missa detta totalt *grr*

Btw var du på utk nyss? Såg en kille som likna din avatar men jag vet inte...


Vill ni veta var jag bor så PM:a en bild på er själva flickor.

petersson
2005-09-30, 16:01
Eriksberg.. tränar på friskis.. det ligger ju nära. Alltför långt till UTK :/

jakke
2005-09-30, 16:05
HUH!?!? Missa detta totalt *grr*

Btw var du på utk nyss? Såg en kille som likna din avatar men jag vet inte...


Vill ni veta var jag bor så PM:a en bild på er själva flickor.
Nja. Har varit i badhuset nyligen. Inte på UTK..

Fatcan
2005-09-30, 18:27
Arnesson: Är det nån av dom här man ska ringa angående provträning?http://www.workoutcenter.se/kontaktaoss.php

Kan man inte bara köpa ett endagskort och provträna själv? Gillar inte med instruktör...

Runda Grodan
2005-09-30, 19:00
Arnesson: Är det nån av dom här man ska ringa angående provträning?http://www.workoutcenter.se/kontaktaoss.php

Kan man inte bara köpa ett endagskort och provträna själv? Gillar inte med instruktör...
Det är bara bemannat två timmar i veckan, tisdagar och torsdagar 19-20, har jag för mig. Tror inte tiderna på hemsidan stämmer. Du kommer inte in när det är obemannat om du inte har passerkort.

Ingen risk att du ska bli tvungen att träna med instruktör...

EDIT. Jag kan ha fel gällande tiderna.

Arnesson
2005-10-27, 20:26
Det är bara bemannat två timmar i veckan, tisdagar och torsdagar 19-20, har jag för mig. Tror inte tiderna på hemsidan stämmer. Du kommer inte in när det är obemannat om du inte har passerkort.

Ingen risk att du ska bli tvungen att träna med instruktör...

EDIT. Jag kan ha fel gällande tiderna.

Tror dessa tider stämmer. Dagarna stämmer iaf.

Tror båda nummeren på hemsidan stämmer.

Runda Grodan
2005-10-27, 20:30
Tror dessa tider stämmer. Dagarna stämmer iaf.

Tror båda nummeren på hemsidan stämmer.
Tiderna stämmer. Jag har kollat dem. Tränade du idag btw?

Arnesson
2005-10-27, 20:31
Tiderna stämmer. Jag har kollat dem. Tränade du idag btw?

Japp. Liten 80kg fet kille :)

Runda Grodan
2005-10-27, 20:32
Japp. Liten 80kg fet kille :)
Tyckte jag såg någon som såg ut som dig. Körde du bänk och fick ont i nacken?

Arnesson
2005-10-27, 20:32
Tyckte jag såg någon som såg ut som dig. Körde du bänk och fick ont i nacken?

Stämmer, har oppererat axeln, så har problem med bröstträningen. Vem var du då?

Runda Grodan
2005-10-27, 20:33
Lång kille i vit Tshirt. Mp3 spelare på armen.

Arnesson
2005-10-27, 20:35
Lång kille i vit Tshirt. Mp3 spelare på armen.

Okej, den största killen med andra ord :) Får säga hej nästa gång :)

Runda Grodan
2005-10-27, 20:39
Okej, den största killen med andra ord :) Får säga hej nästa gång :)
Längst i alla fall. :D Skulle sagt hej om jag var säker på att du var "Arnesson" men ville inte fråga. See ya.

Fatcan
2005-11-01, 20:58
Nu har jag varit där och tränat. Det var inte ett så bra gym enligt mig, allt kändes skrangligt och gammalt. Nautilus var bättre utrustat plus att dom hade fräschare och modernare saker. Såg ingen kabelrodd eller smithmaskin därinne men dom kanske hade det, bara jag som missade dom?

Det enda positiva var nog en extremt sexig tjej i ett par små rosa shorts som tränade där.:D

everete
2005-11-01, 21:15
tränar på ekeby. stallet suger så jävla kewk

Fatcan
2005-11-01, 21:30
Hur dåligt utrustat är det på stallet då? Vad saknas? Har aldrig tränat där.

everete
2005-11-01, 21:46
på stallet?

De har dåliga öppettider, halvotrevlig personal, väldigt lite utrymme, bara en skivstång, ofta upptaget.

Arnesson
2005-11-01, 21:48
Nu har jag varit där och tränat. Det var inte ett så bra gym enligt mig, allt kändes skrangligt och gammalt. Nautilus var bättre utrustat plus att dom hade fräschare och modernare saker. Såg ingen kabelrodd eller smithmaskin därinne men dom kanske hade det, bara jag som missade dom?

Det enda positiva var nog en extremt sexig tjej i ett par små rosa shorts som tränade där.:D

Pratar du om workout?

Fatcan
2005-11-01, 22:04
Ja.

Arnesson
2005-11-01, 22:16
Ja.

De har både kabelrodd och smith.

Vad upplevde du som skrangligt?

Det är inte de nyaste sakerna, men vad spelar det för roll? Man ska ju träna med dem.

Fatcan
2005-11-01, 22:29
Vart stod dom :confused:. Fattar inte hur jag kunde missa. Tyckte det mest var skranligt, eller så är det bara jag som har vant mig med nautilus utrustning ;). Chin-räcket var rätt konstigt också, det vinklas aldeles för tidigt, så det känns som man måste hålla på den vinklade biten. Sen megalåsen till skivstängerna, hur mycket väger en sån egentligen?

Aja, så himla dåligt var det inte. Kanske bara jag som behöver vänja mig lite vid grejerna.

Arnesson
2005-11-04, 02:22
Vart stod dom :confused:. Fattar inte hur jag kunde missa. Tyckte det mest var skranligt, eller så är det bara jag som har vant mig med nautilus utrustning ;). Chin-räcket var rätt konstigt också, det vinklas aldeles för tidigt, så det känns som man måste hålla på den vinklade biten. Sen megalåsen till skivstängerna, hur mycket väger en sån egentligen?

Aja, så himla dåligt var det inte. Kanske bara jag som behöver vänja mig lite vid grejerna.

Rodden är efter cabelkrossen (sett från hantlarna), och efter rodden är smithen.

Du kunde kanske testat chinsräcket en meter till vänster om du ville ha ett rakt? :D

Låsen väger väl 1,25kg eller nått, vanliga standardlås.

z_bumbi
2005-11-04, 08:46
Tyckte det mest var skranligt,

När jag var där var det mesta davidsmaskiner och det är i alla fall inte mitt favoritmärke.
Kabelroddar mm var "standard"utförande på och de funkade vad jag kommer ihåg ganska bra.

peak
2010-09-27, 18:50
Jag letar boende i Uppsala, kan ha en lägenhet i Nyby på gång.

Nyby, bu eller bä? Det verkar ju ligga en bit utanför iaf, men verkade vara ett trevligt område. Blir man väldigt isolerad från stan där? Närmsta gym osv? :) Jag har noll koll på Uppsala, så era erfarenheter värderas högt!

dared
2010-09-27, 19:05
Nu har jag varit där och tränat. Det var inte ett så bra gym enligt mig, allt kändes skrangligt och gammalt. Nautilus var bättre utrustat plus att dom hade fräschare och modernare saker. Såg ingen kabelrodd eller smithmaskin därinne men dom kanske hade det, bara jag som missade dom?

Det enda positiva var nog en extremt sexig tjej i ett par små rosa shorts som tränade där.:D

Jag gillar WC, har dock knappt sett någon tjej där, ännu mindre någon sexig med rosa shorts :whipped:

Arnesson
2010-09-27, 19:06
Jag letar boende i Uppsala, kan ha en lägenhet i Nyby på gång.

Nyby, bu eller bä? Det verkar ju ligga en bit utanför iaf, men verkade vara ett trevligt område. Blir man väldigt isolerad från stan där? Närmsta gym osv? :) Jag har noll koll på Uppsala, så era erfarenheter värderas högt!

Nyby är rätt ok. En bit från stan men det tar väl ca 10-15min med cykeln ned på stan.

Det finns flera trådar med gym i Uppsala om du söker.

Lycka till.

Arnesson
2011-03-07, 15:38
Någon som kör konditionsträning i Uppsala?
Funderar på att dra igång lite på min hobbynivå och skulle vara skoj med lite sällskap.

Eddie Vedder
2011-03-07, 15:46
Någon som kör konditionsträning i Uppsala?
Funderar på att dra igång lite på min hobbynivå och skulle vara skoj med lite sällskap.

Ja vi är många. Men pratar du om att komma igång i någon klubb eller bara allmänt hitta någon att jogga lite med?

Arnesson
2011-03-07, 15:51
Ja vi är många. Men pratar du om att komma igång i någon klubb eller bara allmänt hitta någon att jogga lite med?

Funderar på klassikern men känner att jag behöver en massa träning för det. Sprang maran i somras på en usel tid (kramp i vaderna). Är inte intreserad av att börja i klubb och tävla utan mer att få bättre motion och göra klassikern.

benacii
2011-03-09, 14:26
tränar på antoni´s gym i börjetull