Visa fullständig version : Morgonshakibake
Todilo!
Jag har börjat tröttna på min vanliga frukost med gröt och äggröra.. iof är äggröran väldigt god så den vill jag inte hoppa över, men gröten? Tycker den är så himla seg o pressa i sig när man är sliten på morgonen.. Någon som har nåt tips på snabba, enkla och goda frukostalternativ? Typ såndär havreshake? Hur mycket av allt skall man blanda i den för att det skall bli gott? Skriv gärna vad ni äter till frukost!
Jag äter lättfil, hela linfrön, loppfrön, allbran
och ett kokt ägg och en frukt. Snabbt, enkelt, gott och nyttigt!
De låter iof nice =) men nån som vet hur man gör en havreshake.. läste i någon annan tråd att man kunde ha funlight o grejer i??
Jag äter lättfil, hela linfrön, loppfrön, allbran
och ett kokt ägg och en frukt. Snabbt, enkelt, gott och nyttigt!
varför linfrön, för att sänka GI?
Är det inte redan tillräckligt lågt på fil?
King Grub
2005-07-26, 10:09
Hela linfrön sänker inte GI signifikant. Hålla magen i trim, kanske?
Japp, för att hålla magen i trim.
traidmill
2005-07-26, 10:33
Jag kör en havreshake på:
2dl Fiberberikade havregryn
1-2 matskedar Linfröolja
1 glas minimjölk
1port Proteinpulver (choklad smakar bäst)
Ner i mixern och sen drick :thumbup:
Hur gör du din äggröra?
De låter iof nice.. varför slänger du ner linfröoljan??
Jag är profs på äggröra enligt mig själv iaf =) Sätt plattan på 6:an eller 7:an och så kläcker du ner äggen i en teplonpanna (spelar väl ingen roll men inget fastnar då) o så rör du om typ hela tiden, så att det inte blir som vanliga ägg i konsistensen, smakar bäst när det är lite gäggigt. Salta lite också på det.. Mmmm!! :eating:
donum_dei
2005-07-26, 14:59
Min havreshake består av:
2 dl havregryn
2 msk solroskärnor
2 msk krossade linfrön
1 msk sesamfrön
5-6 dl minimjölk
en skvätt Fun light
Bara skaka lite på shaken (inget mixande här inte). Ätes bäst med sked.
traidmill
2005-07-26, 15:36
För att få i mig nyttiga fetter, äter alldeles för lite fett i den övriga kosten.
Smakar inte hela drinken vidrigt då, eller känns det inte?
Jag tar en msk linfröolja oxå varje dag...men tar den på sked och tar en frukt i samma tugga-hatar smaken!!
Jag är profs på äggröra enligt mig själv iaf =) Sätt plattan på 6:an eller 7:an och så kläcker du ner äggen i en teplonpanna (spelar väl ingen roll men inget fastnar då) o så rör du om typ hela tiden, så att det inte blir som vanliga ägg i konsistensen, smakar bäst när det är lite gäggigt. Salta lite också på det.. Mmmm!! :eating:
Höna? :D
MyungChul
2005-07-26, 20:23
Jag tar en msk linfröolja oxå varje dag...men tar den på sked och tar en frukt i samma tugga-hatar smaken!!
ha den över maten istället, att äta olja som den är känns inte direkt.. du vet :thumbup:
Jashguim
2005-07-26, 20:32
min ersättning till dagens morgongröt blev 2 portioner couscous =) vet inte om det är så bra, men jag var absolut inte sugen på gröt.
Jag har inte ätit "färsk" kokt gröt på nån dryg måndad nu, har varit för varmt. Det har blivit mest müsli och onaka, ibland kall gröt och alltid nån macka och frukt till det.
traidmill
2005-07-26, 21:19
Jag kör på Zetas olja, den verkar inte smaka mycket! märker inte av det iaf!
Jag kör på Zetas olja, den verkar inte smaka mycket! märker inte av det iaf!
Okey... Eftersom linfröolja är jättekänslig för ljus så har jag blivit avrådd att använda Zetas olja. Jag köper min linfröolja från hälokosten av märket 'Glanshammars Linfröolja' i en svart liten flaska. Den ska visst vara bra - men den smakar vidrigt!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.