handdator

Visa fullständig version : Nutidens serier då?


Endumen
2005-07-26, 00:06
Nu får ni inga alternativ, bara pumpa ut bra serier från 2000-talet :D...

Själv är jag speciellt förtjust i "Scrubs" som är den mest överlägsna komediserien som någonsin existerat.

Som actionserie gillar jag JAG (På heder och samvete) samt CSI.

Solros
2005-07-26, 00:07
American Dad

chevychase
2005-07-26, 00:12
Family Guy & American Dad är riktigt grymma.



Glen Quagmire :hbang:

nemd
2005-07-26, 00:13
OC, Scrubs och the 70's show är dem grymmaste :D

andeN.
2005-07-26, 00:15
Åhh jag älskar På Heder och Samvete, Csi är ju nartuligtvis en favorit med!

Annars finns det många sköna komediserier också de som går på tv3's sk. 'Thanks God its Friday' är rirkigt trevliga :D

Joker
2005-07-26, 00:16
Bästa 2000-tals serierna hittils är, enligt mig, Family guy och Lost. Sen å andra sidan har jag ju inte sett ALLA.

Pez
2005-07-26, 00:20
Nörd som jag är så är jag ju svag för "dåliga" scifiserier, among other..
Enterprise, Stargate Atlantis, Stargate SG:1, Battlestar Galactica 2003, The 4400..
Annars är det som gäller fn: Simpsons, Family Guy, 24, South Park, Boston Legal, Drew Carey Show, Chappelle Show, MASH..osv.

Ja, jag tittar en hel del på TV. Jag är rätt töntig på det sättet. :)

High1ander
2005-07-26, 00:20
Nip/Tuck

Six Feet Under

The Shield

South Park

Simpsons

Det är bra grejjor!

spacedog
2005-07-26, 00:22
Sopranos och West Wing. Sedan är ju förstås the Office lysande, men jag har lite svårt att titta på det eftersom det är alldeles för realistiskt.

Frantic
2005-07-26, 00:23
Lost
CSI
24
OC är faktiskt bra också
Räknar ni South Park hit så toppar den listan

Joker
2005-07-26, 00:23
Nörd som jag är så är jag ju svag för "dåliga" scifiserier, among other..
Enterprise, Stargate Atlantis, Stargate SG:1, Battlestar Galactica 2003, The 4400..
Annars är det som gäller fn: Simpsons, Family Guy, 24, South Park, Boston Legal, Drew Carey Show, Chappelle Show, MASH..osv.

Ja, jag tittar en hel del på TV. Jag är rätt töntig på det sättet. :)

Jag tror utan tvekan, och helt seriöst att du har sett ALLA, för det va nästan alla!!!!;)

Robbelibob
2005-07-26, 00:25
Scrubs
Family Guy
Whose LIne Is It Anyway
American Dad
According To Jim
24
Malcolm In The Middle
Simpsons
Curb Your Enthusiasm
Dead Like Me
Wildboyz
Viva La Bam

Det är mina absoluta favvo-serier. Bara komedieserier nästan :) Whose line är nog det jag garvat mig mest fördärvad åt.

Endumen
2005-07-26, 00:26
OC, Scrubs och the 70's show är dem grymmaste :D


Citat av Dr Cox:
"I tell you something about Dr Kelso, he is the most evil person in the world and may infact be satan himself"

:laugh: :laugh: :laugh: Jag grät av skratt!

Olsson
2005-07-26, 00:47
The O.C
Lost

Finns inga andra som är värda att nämna äns :cool:

Diana
2005-07-26, 00:59
Csi
Scrubs
oprah? :D :hbang:

Aslan
2005-07-26, 01:09
Någon som har sett "Dead Like Me"? Sändes 2003-2004 i USA. Enligt en poolare ska det vara svart humor när det är som bäst.

IMDB URL: http://www.imdb.com/title/tt0348913/

nemd
2005-07-26, 01:28
Citat av Dr Cox:
"I tell you something about Dr Kelso, he is the most evil person in the world and may infact be satan himself"

:laugh: :laugh: :laugh: Jag grät av skratt!


Haha mm finns många fina citat o hämta från Dr cox. Hahaha han är bara för skön med sina dryga komentarer. :D

Endumen
2005-07-26, 01:31
Haha mm finns många fina citat o hämta från Dr cox. Hahaha han är bara för skön med sina dryga komentarer. :D

Det finns andra sköna rollfigurer också, som Janitor. Han är också sådär dumdryg o skön :)

Krampus
2005-07-26, 01:37
Nu får ni inga alternativ, bara pumpa ut bra serier från 2000-talet :D...

Själv är jag speciellt förtjust i "Scrubs" som är den mest överlägsna komediserien som någonsin existerat.

Som actionserie gillar jag JAG (På heder och samvete) samt CSI.



Kollar jävligt lite på TV numer, men hinner jag kollar jag helt klart på C.S.I, företrädelsevis orginal versionen, men N.Y är helt ok oxå, Miami är sådär...
Har precis fått upp ögonen för Scrubs och det är fan i mej det bästa i humorväg sedan Southpark kom. Dr.Cox känns lite som en tvillingsjäl vissa dagar.. Minns ni honom från "PLATOON" föresten?

Maggie
2005-07-26, 01:45
CSI är ju bra ja.
Sex and the city är underhållande.
L-word....lebb sex är ganska nice att titta på ibland(fast man är ganska så hetro...) Nej, förlåt inte lebb sex, lebb kärlek menar jag!!! *popcorn*

Krampus
2005-07-26, 01:50
CSI är ju bra ja.
Sex and the city är underhållande.
L-word....lebb sex är ganska nice att titta på ibland(fast man är ganska så hetro...) Nej, förlåt inte lebb sex, lebb kärlek menar jag!!! *popcorn*


Haha, har du blivit galen!? :D
Tjejer i varje inlägg nu ju!

Fatalist
2005-07-26, 01:56
Ni kanske inte har insett det än, men Family Guy är samma serie som Simpsons fast med andra röstskådisar och animatörer.

Scrubs är överlägsen alla andra serier!

drkrupp
2005-07-26, 02:13
Futurama!

Bender: "Bodies are for hookers and fat people"

Fler Futurama-citat (http://www.drkrupp.se/film_citat.html#futurama)
:hbang:

Fatalist
2005-07-26, 02:15
Futurama!

Bender: "Bodies are for hookers and fat people"

Fler Futurama-citat (http://www.drkrupp.se/film_citat.html#futurama)
:hbang:

Sant, Futurama är en riktig suvve serie!

Bjorne
2005-07-26, 02:40
Family.Guy.The.Movie finns ute för er som gillar Family Guy; http://www.imdb.com/title/tt0385690/

Personligen angånde bästa serierna, skulle jag nog säga:
That 70's show - även om det inte produceras något mer.
Family Guy
Och någon av alla de serier som går på National Geographic och Discovery Channel.

Såg precis en dokumentär om USS Ronald Reagan (ett hangarfartyg), fyfan vad mäktigt.

Rataxes
2005-07-26, 02:40
Just nu, bara Deadwood. Övrigt utbud på TV framstår som skolteater vid jämförelse. ;)

Six Feet Under, när den drar igång igen.

24, kanske, när det drar igång igen om nu 4:e säsongen är så bra som det sägs, tröttnade på den 3:e ungefär halvvägs.

Simpsons, när de kör nåt avsnitt från säsong 1-10.

Lite olika miniserier som SVT kör lite då och då. Roots som gick för nån månad sen var ju t ex rätt bra.

internethjälten
2005-07-26, 02:48
Futurama...

Bjorne
2005-07-26, 02:54
Någon som har sett "Dead Like Me"? Sändes 2003-2004 i USA. Enligt en poolare ska det vara svart humor när det är som bäst.

IMDB URL: http://www.imdb.com/title/tt0348913/Gillar du det där, lär du gilla Six Feet under, skapad av samma kille som skrev American Beauty.

Fartman
2005-07-26, 02:57
Oz
Deadwood
Lost
American Dad
Family Guy
Southpark
Futurama

Axon
2005-07-26, 04:22
Smallville=bäst :)

King Grub
2005-07-26, 06:04
24, Lost, Smallville, Star Trek Enterprise, Futurama, Deadwood. Stargate Atlantis är rätt kul.

Fultjack
2005-07-26, 06:38
Scrubs ( kan season 5 komma !!)
the 4400 ( kan season 3 komma?!!)
Lost
the simple life :hbang:

Snake
2005-07-26, 08:00
Alias, bara för att Jen Garner är så beauuuutiful :love: Ska knäcka den där jävla Ben Affleck när jag gått på roids ett tag till.

Kristian
2005-07-26, 08:25
Enterprise, Stargate Atlantis, Stargate SG:1, Battlestar Galactica 2003, The 4400..


:hbang: :hbang:

Honn
2005-07-26, 09:22
Gillar Scrubs, CSI Las Vegas, Futurama, Simpsons, Stargate, Star Trek (alla), Boston Legal, Boston Public, The 4400, Desperate Housewifes och säkert någon till jag inte kommer ihåg. Har också börjat fasta lite för Deadwood.

Jay-Z
2005-07-26, 09:29
Har precis fått upp ögonen för Scrubs och det är fan i mej det bästa i humorväg sedan Southpark kom. Dr.Cox känns lite som en tvillingsjäl vissa dagar.. Minns ni honom från "PLATOON" föresten?

Njiet, men jag kommer ihåg honom som FBI-agent Ben Harper i Point Break (för övrigt 90-talets coolaste rulle)

Ben Harp: Special agent Utah! This is not some job, flipping burgers at the local drive-in! Yes! - your surf board bothers me! Yes! - your approach to this whole damn case bothers me! And yes! - YOU BOTHER ME! And Pappas! Oh, for the love of Christ. How the hell did I even let you talk me into this whole bone-headed idea to begin with.
Pappas: Harp! We are working under-cover. It takes time. We've produced a few...
Ben Harp: NO! No no no no no no NO! Let me tell you what you've produced... Over the last two weeks, you two have produced exactly squat! SQUAT! During which time the ex-presidents have robbed two more banks. Now for Christ's sake, does either one of you have anything even remotely interesting to tell me?
[brief pause]
Johnny Utah: I caught my first tube today... Sir.

---------------------------------------------------------


Ben Harp: You're a real blue flame special, aren't you, son? Young, dumb and full of come, I know. What I don't know is how you got assigned here. Guess we must just have ourselves an asshole shortage, huh?
Johnny Utah: [quietly] Not so far.

christian
2005-07-26, 09:34
Scrubs, CSI, 24, Lost, OC och sist men absolut inte minst Simpsons som gått sen -89. :hbang:

grisbil3n
2005-07-26, 09:41
Att ingen har nämnt The Shield förfasar mig. Sedan så har vi ju Sopranos, Arkiv X, Lost med flera..

JLL
2005-07-26, 09:44
That 70's show
Seinfeld
Vänner (fast det var mest på 90-talet den var bra)

Johan O
2005-07-26, 10:00
Är det bara jag som tycker Third Watch (Tredje skiftet) är fruktansvärt bra?

Annars försöker jag se så mycket Scrubs, Lost och The 4400 som möjligt.
Sitter och harvar (garvar) mig igenom alla säsonger av Seinfeld på DVD.
Sen glömmer ni väl inte Mythbusters på Discovery!
De första säsongerna av Scrubs finns väl på DVD nu också om någon missat det.

Moonbeam
2005-07-26, 10:09
Orange County Choppers på discovery brukar jag se på, hoppas de kommer att visa lite nya avsnitt snart.

wepp
2005-07-26, 11:17
smallville, one tree hill, the o.c

så härliga. finns en hel hög till att nämna.

spacedog
2005-07-26, 11:20
Dr.Cox känns lite som en tvillingsjäl vissa dagar.. Minns ni honom från "PLATOON" föresten?

Jajjemen, han var väl den mustaschprydde sergeanten som hela tiden slickade Barnes (Berengers) arsle och gömde sig under ett lik på slutet?

Yankeee
2005-07-26, 11:25
Är det bara jag som tycker Third Watch (Tredje skiftet) är fruktansvärt bra?


Nädå :thumbup:

Synd att det var delay på ljudet på s03 och 04, vill inte gärna hoppa till s05. Får kolla runt lite.

Annars är det tunt på serier nu, alla är likadana, same shit hela tiden. Top gear, Family guy och american dad är nog de enda jag följer nu.

Scrubs är ruskigt bra annars, men har ju sett alla så det är lite trist. Får vänta på s05. Om den ens kommer.

Tolkia
2005-07-26, 11:33
jag tittar uppenbarligen för lite på TV ... men Kommissarie Morse på sin tid, och TV-serien/serierna de har gjort av Elizabeth Georges böcker (vad heter den?). Ja, och så StarTrek och Buffy, då, som jag "vet" är "dåliga" men kollar på ändå, när jag kommer ihåg dem.

Pingu
2005-07-26, 11:37
Simpsons
Svamp-bob
Oggy och kackerlackorna

Aahh jag ser ju bara på teknat, men det är braaa *popcorn*

Pudzianovski
2005-07-26, 11:41
Smallville
Scrubs

NavyCIS (överlägset bäst)

:thumbup:

Fettecke
2005-07-26, 11:44
CSI... som komedi vet jag inte, då jag tröttnat på Simpsons alla undermedvetna meningar... visst, komedin är ju chef, men resten... Blää, Scrubs blir de..

Yankeee
2005-07-26, 11:49
Förstår inte riktigt vad ni alla ser i CSI...

1. Pelle blir mördad
2. Lysa med lampa, skrap med tops
3. En "uppenbart skyldig" påträffas
4. Lite mer lysande och skrap
5. Efter lite prat så inser de att den "uppenbart skyldige" inte är skyldig
6. När det är 5 minuter kvar så träder en person som man knappt har sett in som är den skyldige

skaparn
2005-07-26, 12:12
Rederiet är faktiskt den serie jag följt mest troget. Om den sen är bäst är en annan femma, men inte är den dålig.

skaparn
2005-07-26, 12:13
Förstår inte riktigt vad ni alla ser i CSI...

1. Pelle blir mördad
2. Lysa med lampa, skrap med tops
3. En "uppenbart skyldig" påträffas
4. Lite mer lysande och skrap
5. Efter lite prat så inser de att den "uppenbart skyldige" inte är skyldig
6. När det är 5 minuter kvar så träder en person som man knappt har sett in som är den skyldige

Tack! Äntligen någon som vågar peka på kejsaren och säga att han saknar kläder. Själv står jag inte ut med CSI, eller iallafall inte det faktum att så många dyrkar den, det gör ont i kulturhjärtat.

High1ander
2005-07-26, 12:15
Ingen har sagt Sopranos?
Ingen har sagt Nip/tuck, som vann Golden Globe det här året i dramaklassen, före Deadwood, 24, Lost och Sopranos.

Office den engelska versionen var också vidrigt bra.

Aja, snart får man väl se folk skriva upp Big Brother, Farmen, osv som "bra" serier...

Frantic
2005-07-26, 12:21
Pimp My Ride

Endumen
2005-07-26, 12:21
Kollar jävligt lite på TV numer, men hinner jag kollar jag helt klart på C.S.I, företrädelsevis orginal versionen, men N.Y är helt ok oxå, Miami är sådär...

Ja, jag håller med att orginalet är överlägset bäst, dock är den blonda bruden i C.S.I Miami mycket vacker :).

Har precis fått upp ögonen för Scrubs och det är fan i mej det bästa i humorväg sedan Southpark kom. Dr.Cox känns lite som en tvillingsjäl vissa dagar.. Minns ni honom från "PLATOON" föresten?

Klart jag gör :D. En mycket bra film btw.

Monoxide
2005-07-26, 12:24
Deadwood är den enda serien som jag följer för tillfället. Den är riktigt jävla bäst. *popcorn*

Lodiz2
2005-07-26, 12:24
Joey
Csi(miami , las vegas)
according to jim
fraiser
8 simple rules

finns mer bra ...

Jay-Z
2005-07-26, 13:04
Förstår inte riktigt vad ni alla ser i CSI...

1. Pelle blir mördad
2. Lysa med lampa, skrap med tops
3. En "uppenbart skyldig" påträffas
4. Lite mer lysande och skrap
5. Efter lite prat så inser de att den "uppenbart skyldige" inte är skyldig
6. När det är 5 minuter kvar så träder en person som man knappt har sett in som är den skyldige


:laugh: :laugh: Huvudet på spiken, my dear Sherlock. :)

JoelR
2005-07-26, 13:49
Följer bara en och det är Lost.
Sånt som kan va kul att titta på ibland är:
Simpsons
South Park
Beverly Hills :em:
Djurpoliserna på animalplanet

kharon
2005-07-26, 14:31
Lost, desperate housewives, mythbusters. Allt på discovery channel är också bra!
Simpsons, friends och southpark är givet, men inte något jag följer ständigt.

Gillar dokumentärer som handlar om det mesta! Har sakta men säkert börjat avsky dokusåpor och diverse reality TV shows.

Dipshit
2005-07-26, 16:09
OC, Scrubs och the 70's show är dem grymmaste :D
PUNKT SLUT!

kan inte vänta ;) på att få veta va Hyde gör i första avsnittet i höst!

O.C med alla babes, roliga snubbar o feta omgivningen! :hbang:


EDIT: Am. Chopper ses ju alltid också! och mythbusters..när det inte är repris för 4:e gången..

Metal_boy_
2005-07-26, 16:36
Mythbusters, Orange County Choppers och Tour de France är nog det enda jag tittat på om jag tittat på tv över huvud taget på senare tid. Serier och skit är sånt som kommer och går, vem orkar följa det? Alla Älskar Raymond var bra( speciellt kalhygget= The old man). Det är bara massa skit för det mesta.

Maggie
2005-07-27, 10:44
Är det bara jag som tycker Third Watch (Tredje skiftet) är fruktansvärt bra?

Annars försöker jag se så mycket Scrubs, Lost och The 4400 som möjligt.
Sitter och harvar (garvar) mig igenom alla säsonger av Seinfeld på DVD.
Sen glömmer ni väl inte Mythbusters på Discovery!
De första säsongerna av Scrubs finns väl på DVD nu också om någon missat det.

Självklart Tredje skiftet!!!!Bäst av dem alla!!! Hur i hela friden kunde jag glömma den? *screwy*

Kjellstroem
2005-07-27, 11:06
Håller med de som sa att CSI är sjukt överskattat. Tycker nästan programmen är en parodi på sig själva (åtminstone NY och Miami vilket är de jag sett mer än 2-3 program av iaf).

Ser inte på tv alls nu längre nästan men när jag var sjuk i ett halvår i vintras var det Family Guy och Scrubs som stod för den bästa underhållningen.
Vad det gäller drama så är fortfarande Sopranos och The West Wing bäst. Gillar även Desperate Housewives och faktist O.C också.

spacedog
2005-07-27, 11:07
Vad det gäller drama så är fortfarande Sopranos och The West Wing bäst.

Äntligen en till som håller dessa två utmärkta serier högt. Än finns det hopp på Kolozzeum. ;)

Olsson
2005-07-27, 11:10
Förstår inte riktigt vad ni alla ser i CSI...

1. Pelle blir mördad
2. Lysa med lampa, skrap med tops
3. En "uppenbart skyldig" påträffas
4. Lite mer lysande och skrap
5. Efter lite prat så inser de att den "uppenbart skyldige" inte är skyldig
6. När det är 5 minuter kvar så träder en person som man knappt har sett in som är den skyldige

Haha så rätt!
Glöm inte bilspåren som en 20 tons lastbil skulle behövas för att skapa. Eller synliga blodfläckar mitt framme på ratten i bilen, och en hel hårtoffs mitt på förarsätet. :sleep:

High1ander
2005-07-27, 11:16
Äntligen en till som håller dessa två utmärkta serier högt. Än finns det hopp på Kolozzeum. ;)
Måste skriva en 3e gång, någon som ens sätt Nip/Tuck? Jag kolla förrut på West Wing och Sopranos, men Nip/Tuck är en mycket bättre dramaserie, framförallt bättre än West Wing.

Myten
2005-07-27, 11:21
Sitter som klistrad när "Skölden" går på trean!
Tycker Michael Chiklis är fenomenal!

Hoppas mycke på The Inside
http://www.imdb.com/title/tt0412148/
Men nu verkar det som serien läggs ner på en gång, trots att den är populär!

spacedog
2005-07-27, 11:33
Måste skriva en 3e gång, någon som ens sätt Nip/Tuck? Jag kolla förrut på West Wing och Sopranos, men Nip/Tuck är en mycket bättre dramaserie, framförallt bättre än West Wing.

Jag har faktiskt inte sett Nip/Tuck, så jag har kanske något att se fram emot. West Wing kräver nog kunskap, intresse och inte minst goda kunskaper i engelska språket för att man skall hänga med i svängarna - annars kan jag lätt förstå att man tycker serien är tråkig. ;) :booty:

z_bumbi
2005-07-27, 11:34
jag tittar uppenbarligen för lite på TV ... men Kommissarie Morse på sin tid, och TV-serien/serierna de har gjort av Elizabeth Georges böcker (vad heter den?).

Morse är bra.

Kommissarie Lynley är den serie du letar efter, bra serie.

Morden i midsommer är också bra.

Engelska deckare är oftast bra och jag tror att tidsaspekten är viktig, man slipper skära bort så mycket av livet omkring som man blir tvungen att göra om det bara är en timme inklusive 5 reklamavbrott.

England har ju även producerat den bästa aktion-tv-serien någonsin, Livvakterna.

spacedog
2005-07-27, 11:42
Apropå engelska serier: Javisst herr minister/premiärminister! :thumbup:

High1ander
2005-07-27, 11:44
Jag har faktiskt inte sett Nip/Tuck, så jag har kanske något att se fram emot. West Wing kräver nog kunskap, intresse och inte minst goda kunskaper i engelska språket för att man skall hänga med i svängarna - annars kan jag lätt förstå att man tycker serien är tråkig. ;) :booty:
Gillar inte engelskan i West Wing för "alla" är för kvivktänkta och kommer hela tiden på rätt saker att säga, och tror knappast att det är fel på min engelska då jag pluggar i USA...

Nip/Tuck är oerhört bra skådespel i, grymt regisserad, mycket bättre än många filmer i story från avsnitt till avsnitt, väldigt bra skapta karaktärer.

Serien handlar om 2st plastikkirurger som driver en klinik, ena snubben är en familjefar, den andra värsta playern, svinet man kan tänka sig, men han är endå inte genom-rutten, utan han har bara blivit som han blivit, osv... Alltid bra intressanta teman och intriger i varje avsnitt.

William
2005-07-27, 11:48
Ingen som gillar Coupling? Grymt rolig i mitt tycke. Finns nog ingen annan serie som jag skrattat högt åt i min ensamhet :) Saknar dock Jeff :(

Myten
2005-07-27, 11:57
Ricky Gervais nya!

http://www.imdb.com/title/tt0445114/

High1ander
2005-07-27, 11:58
Ingen som gillar Coupling? Grymt rolig i mitt tycke. Finns nog ingen annan serie som jag skrattat högt åt i min ensamhet :) Saknar dock Jeff :(
Jo den serien var bra, tyvärr tyckte jag att vissa saker blev för förutsägbart, men när man skämtar så som de gör om sex, så gillar jag det oavsett vad.