handdator

Visa fullständig version : Vilken är den bästa 80-talsactionserien genom tiderna?


Endumen
2005-07-25, 23:09
Som topic!

spacedog
2005-07-25, 23:11
Miami Vice tycker jag håller fortfarande, men det finns nog fler.

Edit: Å fan, skulle det vara en poll också. Ja, då får det bli Magnum. För Tom Sellecks mustasch och Higgins, förstås. Men jag tycker fortfarande Miami Vice är betydligt bättre.

henke_in_training
2005-07-25, 23:14
Alla är bra, men Airwolf är nog ändå favvo

Arne Persson
2005-07-25, 23:14
Snälla nån! Knight Rider är obligatoriskt röstalternativ oavsett vad man egentligen tycker.

Allan
2005-07-25, 23:14
Vill inte vara oförskämd men det där är ju en lista över de sämsta.Huvva! Magnum är ju den som är minst dålig i såna fall.


allan

Endumen
2005-07-25, 23:15
Vill inte vara oförskämd men det där är ju en lista över de sämsta.Huvva! Magnum är ju den som är minst dålig i såna fall.


allan


Vem kan inte älska A-team?

Snake
2005-07-25, 23:15
Lägg till ett "alla är lika grymma" så har du min röst. The A-team :MrT:

mini_Arnold
2005-07-25, 23:16
alla 5 är exakt lika bra :hbang:

Allan
2005-07-25, 23:16
Vem kan inte älska A-team?


*spy*


allan

Myten
2005-07-25, 23:17
Va In I Helvete Är Hunter Och Miami Vice!

Gabriel_
2005-07-25, 23:17
A-team och airwolf var dom serierna som berörde mig mest när jag var liten..
A-team med sina häftiga bilar som dom satte på en massa skrot så dom blev skottsäkra och B.A:s "FOOOOOOOOL"
Airwolf med sina häftiga helikopter scener, och man blev helt i exstas när
den röda helikoptern kom med sin laser och röjde.. ojojoj

palme
2005-07-25, 23:17
Knight Rider lätt, A-team och Airwolf kommer på delad #2. De andra var så dåliga så de förtjänar inte att va med på listan ens.

Miami Vice är oxå en klassiker.

Sen får v inte glömma Dallas och Falcon Crest.

Endumen
2005-07-25, 23:17
*spy*


allan


:laugh:

Endumen
2005-07-25, 23:18
Va In I Helvete Är Hunter Och Miami Vice!


Var lite för ivrig när jag skrev in dom, sorry!

Allan
2005-07-25, 23:19
Låt mig gissa att det här är TV-serier ni sett eftermiddagsrepriserna på när ni kommit hem från mellanstadiet eller nåt, tillsammans med Jenny Jones och Glamour?


allan

spacedog
2005-07-25, 23:19
Sen får v inte glömma Dallas och Falcon Crest.

Klassiska actionserier... :D

Myten
2005-07-25, 23:19
Klart bästa action serien!


http://www.sampeckinpah.com/mt-34.jpg

Allan
2005-07-25, 23:20
Var lite för ivrig när jag skrev in dom, sorry!

allan fixar

Myten
2005-07-25, 23:20
Var lite för ivrig när jag skrev in dom, sorry!


Irriterande..har redan lagt min röst!

Pez
2005-07-25, 23:22
Det roliga är att 4 av ovanstående 5 alternativ är Glen A. Larson-serier. :D
Snacka om att prägla en hel generation osnutna ungjävlar.

Allan
2005-07-25, 23:22
Dessutom: Hill Street Blues, McCloud, Cannon, Kojak, Pluton B i Vietnam, Baretta, Helgonet, Snobbar som Jobbar, Par i Brott, men aldrig aldrig aldrig Remington Steele.

Av dessa är Kojak i särklass. Jag kan ha glömt nån men åttiotalet började faktiskt 1980....


allan

Endumen
2005-07-25, 23:22
allan fixar


Tusen tack :thumbup:

spacedog
2005-07-25, 23:23
Låt mig gissa att det här är TV-serier ni sett eftermiddagsrepriserna på när ni kommit hem från mellanstadiet eller nåt, tillsammans med Jenny Jones och Glamour?

Ånej, de avnjöts på bästa sändningstid på den gamla goda tiden då det räckte gott och väl med två kanaler och då tecknat bara sändes på lördagsmorgnarna och på julafton. :thumbup: ...och då man av någon outgrundlig anledning tyckte Sven Melander och Åke Cato var roliga.

palme
2005-07-25, 23:23
Haha 21 jump street då med en väldigt ung johnny depp *flex*

Jay-Z
2005-07-25, 23:24
Håller med Allan. Detta är verkligen bottenskrapet.

Jag röstar på Magnum om någon håller en pistol mot mitt huvud.

EDIT: Jaha, mer kandidater. Remington Steele, dåra.

EDIT2: Nähä, skit it då. :D

Allan
2005-07-25, 23:25
Ånej, de avnjöts på bästa sändningstid på den gamla goda tiden då det räckte gott och väl med två kanaler och då tecknat bara sändes på lördagsmorgnarna och på julafton. :thumbup: ...och då man av någon outgrundlig anledning tyckte Sven Melander och Åke Cato var roliga.

Men sketchen med Melander och ungen han ska ha att säga "fred" är lysande. För övrigt satt jag och moderatorJörgen och glodde på Trazan och Banarne i söndags morse!


allan

Krampus
2005-07-25, 23:25
"V" var inte dum då..
Nu är den skitdum...

Myten
2005-07-25, 23:27
"V" var inte dum då..
Nu är den skitdum...


Det kommer en ny inspelning!

Endumen
2005-07-25, 23:28
Låt mig gissa att det här är TV-serier ni sett eftermiddagsrepriserna på när ni kommit hem från mellanstadiet eller nåt, tillsammans med Jenny Jones och Glamour?


allan



Ja, det kan man väl säga... Men det började när jag redan som 4-åring satt fastklistrad framför TVn varje vardageftermiddag klockan 1700, då A-team, MacGyver och Airwolf efterföljde varandra. Det var tider det ;).

Off topic: Är det någon som kommer ihåg det goaste barnprogrammet av dem alla: THUNDERCATS???

spacedog
2005-07-25, 23:31
Men sketchen med Melander och ungen han ska ha att säga "fred" är lysande. För övrigt satt jag och moderatorJörgen och glodde på Trazan och Banarne i söndags morse!

Den är faktiskt rolig... "men för helvete ungjävel, tänker du bara på prylar?!" :laugh: Och Melander gör ju en klassisk roll i första Sällskapsresan. Trazan och Banarne borde liksom Fem Myror funka än i dag.

Mmm...det var bätte förr...

Pez
2005-07-25, 23:31
"V" var inte dum då..
Nu är den skitdum...
Ja, jag menar det.. många nostalgiska fina minnen har sabbats på senare år när man får för sig att kika på gamla favoriter.
Min största "jag önskar att jag inte såg den igen" är "Starzinger".
I mitt huvud var det da bomb.. alas..no more. :/

Krampus
2005-07-25, 23:31
Det kommer en ny inspelning!

Allvar? Coolt!
Kan du inte dra upp en tråd om det?

Myten
2005-07-25, 23:32
Apropå nöjesmasskern sketcher!
Gillar den där Oral garvanism eller vad den heter!

Myten
2005-07-25, 23:33
Allvar? Coolt!
Kan du inte dra upp en tråd om det?

Stor risk att Arne raderar!

Jorgen
2005-07-25, 23:33
Pluton B i Vietnam. :thumbup:

Jorgen
2005-07-25, 23:34
Stor risk att Arne raderar!
Arne?
Kan han sånt? :confused:

Endumen
2005-07-25, 23:34
Pluton B i Vietnam. :thumbup:


Grymt bra serie :D

spacedog
2005-07-25, 23:34
"V" var inte dum då..
Nu är den skitdum...

V! Ytterligare en klassiker. Första omgången var ju bra när man inte fick se ödlorna, men sedan ballade det ur totalt. Fast det är klart, såg man den idag så skulle väl även första säsongen vara rätt töntig.

När vi ändå är igång: kan vi inte räkna Familjen Macahan som actionserie? Uncle Zeb hade ju en stor kniv han svängde med. Och Luke var rätt tuff.

Krampus
2005-07-25, 23:34
Ja, jag menar det.. många nostalgiska fina minnen har sabbats på senare år när man får för sig att kika på gamla favoriter.
Min största "jag önskar att jag inte såg den igen" är "Starzinger".
I mitt huvud var det da bomb.. alas..no more. :/

Det enda som igentligen håller från de filmer/serier man hade som hjältar när man var liten tycker jag är de gamla Star Wars filmerna.
De blir fan ALDRIG gamla!
Nu är det Sci-fi och inte Action på samma sätt som tex Magnum, men ändå..
Indiana Jones var sjukt bra tyckte man oxå!

Endumen
2005-07-25, 23:35
V! Ytterligare en klassiker. Första omgången var ju bra när man inte fick se ödlorna, men sedan ballade det ur totalt. Fast det är klart, såg man den idag så skulle väl även första säsongen vara rätt töntig.

När vi ändå är igång: kan vi inte räkna Familjen Macahan som actionserie? Uncle Zeb hade ju en stor kniv han svängde med. Och Luke var rätt tuff.


Familjen Macahan är en av mina favoriter, dock en 70talsserie ;)

Myten
2005-07-25, 23:36
Arne?
Kan han sånt? :confused:


Allan....fumlade med handen pga diverse aktiviteter!

Krampus
2005-07-25, 23:38
[QUOTE=spacedog]V! Ytterligare en klassiker. Första omgången var ju bra när man inte fick se ödlorna, men sedan ballade det ur totalt. Fast det är klart, såg man den idag så skulle väl även första säsongen vara rätt töntig.

Haha, jag freakade ur när jag såg människorna de hade i sarkofagerna och farsan berättade att de skulle äta upp dem!

Jorgen
2005-07-25, 23:39
Allan....fumlade med handen pga diverse aktiviteter!
Sitt inte och runka framför kolo. *screwy*

Endumen
2005-07-25, 23:41
Sen måste även en gammal goding från 64 tas med : Mannen från U.N.C.L.E

Jorgen
2005-07-25, 23:43
Sen måste även en gammal goding från 64 tas med : Mannen från U.N.C.L.E
Jag läste alla böckerna. Serien var inte alls lika bra.

Metal_boy_
2005-07-26, 00:00
McGyver lätt!! När han gör sprängdeg av ett Jenka-tuggummi och stubin ( hittar på en egen kemisk reaktion), samt bygger flottar med tändsticksaskar :hbang:

Joker
2005-07-26, 00:12
Oavsett vilken serie som är bättre än en annan så är Macgyver han som hade vunnit om man släppt lös varenda en av dessa galningar själva på jorden, hoppas ingen säger något annat. Inte ens Knight rider bilen hade haft någon chans mot Mac´s intelekt... :cool:

Krokodil
2005-07-26, 00:13
Vaffan ni har glömt...HULK!!! :hbang:

edit: Nån som kommer ihåg "Guldapans hemlighet"?

spacedog
2005-07-26, 00:16
Oavsett vilken serie som är bättre än en annan så är Macgyver han som hade vunnit om man släppt lös varenda en av dessa galningar själva på jorden, hoppas ingen säger något annat. Inte ens Knight rider bilen hade haft någon chans mot Mac´s intelekt... :cool:

Äh... Crockett och Tubbs hade sparkat stjärt med dem allihop. Ty de hade ärmlösa t-shirts under kavajerna och inga strumpor i skorna. Sådan hårdhet går inte att fejka.

andeN.
2005-07-26, 00:16
Airwolf utan tvekan, när det var på tv när man var liten var man som klistrat!

Joker
2005-07-26, 00:19
Äh... Crockett och Tubbs hade sparkat stjärt med dem allihop. Ty de hade ärmlösa t-shirts under kavajerna och inga strumpor i skorna. Sådan hårdhet går inte att fejka.

Har jag jävligt svårt att tro. Önskar jag jag visste mer om den, men jag har inte ens hört talas om det, men skitsamma DU HAR FEL!!!
Oavsett va dina snubbar gör så kommer Mac på något som är 1000000 gånger bättre och det gäller allt och alla....Stjärnstopp ;)

Pez
2005-07-26, 00:27
Har jag jävligt svårt att tro. Önskar jag jag visste mer om den, men jag har inte ens hört talas om det, men skitsamma DU HAR FEL!!!
Oavsett va dina snubbar gör så kommer Mac på något som är 1000000 gånger bättre och det gäller allt och alla....Stjärnstopp ;)
Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk.. Mac och resterande Glen A. Larson-serier hade ju "kasta skurken över kameran/upp på motorhuven" samt "skjuta i marken efter skurken som springer så sanden yr" som standard. Airwolf sköt visserligen ner en hel del baddies men det var ju rätt opersonligt - samt förväntat, när musiken led mot sitt slut så var det ju dags. :D

spacedog
2005-07-26, 00:31
Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk..

Miami Vice är faktiskt rätt brutal för att vara en 80-talsserie. Crockett och Tubbs håller som sagt inte igen när det skall rensas upp i handlarträsket och så med Michael Manns kalla stil. Det är... hårdkokt, helt enkelt. :thumbup:

Kaboffastar
2005-07-26, 00:33
Snälla nån! Knight Rider är obligatoriskt röstalternativ oavsett vad man egentligen tycker.

så jävla rätt

Joker
2005-07-26, 00:36
Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk.. Mac och resterande Glen A. Larson-serier hade ju "kasta skurken över kameran/upp på motorhuven" samt "skjuta i marken efter skurken som springer så sanden yr" som standard. Airwolf sköt visserligen ner en hel del baddies men det var ju rätt opersonligt - samt förväntat, när musiken led mot sitt slut så var det ju dags. :D

Du ska nog se att Mackan har sprängt, kört och skjutit ihjäl en och annan han med, visst har kankse inte dödat lika många som dina cricket och knubbs eller va dom heter, men han får alltid som han vill oavsett dom hamnar bakom lås och bom eller i en likkista. Men om vi nu ska räkna kroppar så kan du få den...

Pez
2005-07-26, 00:41
[QUOTE=Pez]Crocket och Tubbs hade ju inga problem med att blya en o annan skurk.. Mac och resterande Glen A. Larson-serier hade ju "kasta skurken över kameran/upp på motorhuven" samt "skjuta i marken efter skurken som springer så sanden yr" som standard. Airwolf sköt visserligen ner en hel del baddies men det var ju rätt opersonligt - samt förväntat, när musiken led mot sitt slut så var det ju dags. :D[/QUOT

Du ska nog se att Mackan har sprängt, kört och skjutit ihjäl en och annan han med, visst har kankse inte dödat lika många som dina cricket och knubbs eller va dom heter, men han får alltid som han vill oavsett dom hamnar bakom lås och bom eller i en likkista. Men om vi nu ska räkna kroppar så kan du få den...
Nå.. nej.
MacGyver carries with him only a Swiss Army knife and sometimes a roll of duct tape. He's deeply opposed to the use of lethal force because of a childhood incident that traumatized him for life.
saxat från: http://www.tvland.com/shows/macgyver/character1.jhtml

Det visste väl alla.. Macgyver är ju klassisk 80-talsfamiljeserie. Spännande nog för pappa men snällt nog för barnen typ.

Joker
2005-07-26, 00:48
Jag har aldrig påstått att Macgyver är den bästa serien, men jag har däremot påstått att han hade vunnit en battle mellan alla galningar från 80-talet om man släppte dom lösa på jorden utan civila. Du kan KANSKE även få den att "din" serie är bättre än Macgyver men bara kankse eftersom jag inte sett den.













(Faan du har ju ett litet försprång, du har ju sett båda sidor;) )

Pez
2005-07-26, 00:52
Jag har aldrig påstått att Macgyver är den bästa serien, men jag har däremot påstått att han hade vunnit en battle mellan alla galningar från 80-talet om man släppte dom lösa på jorden utan civila. Du kan KANSKE även få den att "din" serie är bättre än Macgyver men bara kankse eftersom jag inte sett den.













(Faan du har ju ett litet försprång, du har ju sett båda sidor;) )
Jag motsatte mig enbart detta "Du ska nog se att Mackan har sprängt, kört och skjutit ihjäl en och annan han med..." - att rätta folk är en liten hobby. :)
Vem som hamnar på toppen på en ev. actionserierfrån80taletsböghög lämnar jag åt er andra att klura ut.

datorjaevel
2005-07-26, 01:13
Moonlighting med Bruce willis?

Maggie
2005-07-26, 01:47
McGyver var min idol, är min idol!!! :hbang:

Maggie
2005-07-26, 01:48
McGyver lätt!! När han gör sprängdeg av ett Jenka-tuggummi och stubin ( hittar på en egen kemisk reaktion), samt bygger flottar med tändsticksaskar :hbang:

Jajamensan fattas bara!!!!! Och hör sen!!!! :bow:

Fatalist
2005-07-26, 01:57
Knight Rider, introt är skitbra jue (köp Front 242 - Tragedy for You, likheten är slående!)

Zafer
2005-07-26, 02:24
Låt mig gissa att det här är TV-serier ni sett eftermiddagsrepriserna på när ni kommit hem från mellanstadiet eller nåt, tillsammans med Jenny Jones och Glamour?


allan


Ni får tänka på att Allan redan var runt 60 på 80-talet!

Jense
2005-07-26, 05:27
Magnum är roligt att titta på. ser det dock med som komedi och väljer därför bort att rösta på den.

Macgayver är skittråkigt hockefrilleskit, samma gäller miami vice, knightrider suger då föraren till bilen är äcklig.


A-team är den bästa, ack vare mr Ts frisyr

Kristian
2005-07-26, 07:45
Tycker mig sakna Automan...

Leon
2005-07-26, 07:59
Miami vice! *popcorn*

Gabber
2005-07-26, 08:15
Varför är det ingen som nämner Hulken och Panter Tanter(Golden Girls) för? De var ju skitbra också.

Sen vet jag inte om Alf är 80-tals men den ska vi inte glömma :)

Snake
2005-07-26, 08:15
Dessutom: Hill Street Blues, McCloud, Cannon, Kojak, Pluton B i Vietnam, Baretta, Helgonet, Snobbar som Jobbar, Par i Brott, men aldrig aldrig aldrig Remington Steele.

Av dessa är Kojak i särklass. Jag kan ha glömt nån men åttiotalet började faktiskt 1980....


allan

Columbo!!

Columbo knäcker Kojak med hästlängder, även om dom är -70.

christian
2005-07-26, 08:24
Knight Rider tätt följd av Airwolf.

Sen började ju Baywatch sändas -89... och det var ju action med Hasselhoff och regnskogen på bröstet. :D Always keep them running.

Mission Impossible "generation 2" började sändas -88 och var nog närmast i klass med A-team om jag inte minns fel? Helt ok var det iaf.

christian
2005-07-26, 08:26
Columbo!!

Columbo knäcker Kojak med hästlängder, även om dom är -70.

Jo, men Kojak har tillsammans med Yul Brynner en klippningsmetod uppkallade efter sig. Svårslaget.

userfriendly
2005-07-26, 08:26
way too young to answer... *rolleyes* *flex*

bengdoktor
2005-07-26, 09:00
MEN vad hette serien som ingen verkar veta namnet på!
Det var två nissar, allas vår Hulk Hogan tillsammans med nån annan jöns. Vet inte riktigt vad dom skulle göra men dom jagade väl lite skurkar och så. Dom hade en stor motorbåt som dom åkte runt i, och inuti var den bra mkt större än man kan tro med en rejäl instrumentpanel över hela väggen. 400 olika blinkande lampor i ren 80-tals anda. Men vad var seriens namn?

Snake
2005-07-26, 09:05
MEN vad hette serien som ingen verkar veta namnet på!
Det var två nissar, allas vår Hulk Hogan tillsammans med nån annan jöns. Vet inte riktigt vad dom skulle göra men dom jagade väl lite skurkar och så. Dom hade en stor motorbåt som dom åkte runt i, och inuti var den bra mkt större än man kan tro med en rejäl instrumentpanel över hela väggen. 400 olika blinkande lampor i ren 80-tals anda. Men vad var seriens namn?

Thunder in paradise, 90-talsserie.

christian
2005-07-26, 09:06
MEN vad hette serien som ingen verkar veta namnet på!
Det var två nissar, allas vår Hulk Hogan tillsammans med nån annan jöns. Vet inte riktigt vad dom skulle göra men dom jagade väl lite skurkar och så. Dom hade en stor motorbåt som dom åkte runt i, och inuti var den bra mkt större än man kan tro med en rejäl instrumentpanel över hela väggen. 400 olika blinkande lampor i ren 80-tals anda. Men vad var seriens namn?

Thunder in paradise? http://imdb.com/title/tt0108958/

Dock från 90-talet så den ogillas.. ;)

Edit: *darnit*

Kwon
2005-07-26, 09:40
Bara jag som minns

Greatest American Hero (Rocketman / Titta han flyger) med William Katt och Connie Sellecka (tyckte hon va assnygg förr) och Automan? :D

åsså gillade jag Wilma i Buck Rodgers med Gil Gerard

http://www.greatestamericanhero.com/main.aspx

http://www.robbscelebs.co.uk/noops466/buck_rogers0019.jpg

koola outfits :D

http://www.robbscelebs.co.uk/noops466/buck_rogers0006.jpg

Kjellstroem
2005-07-26, 09:52
Mannen som kunde desarmera en bomb med ett gummiband, en snickers och en toarulle får givetvis min röst.


(för länge sedan jag såg det för att komma ihåg hur han gjorde alla saker men min beskrivning passar nog ganska bra in ändå :))

Pingu
2005-07-26, 10:45
Den var riktigt svår ju *grr27*

Valde Magnum men alla var riktigt bra

Slartibartfast
2005-07-26, 10:51
MacGyver, trots att serien gjorde en brutal störtdykning i kvalitet mot slutet.

wepp
2005-07-26, 11:12
miami vice & macgyver