handdator

Visa fullständig version : Off-topic-tråd


Sidor : [1] 2 3

Allan
2005-07-25, 21:04
Ibland när man ska skriva ett klokt (nåja) svar på nånting så kommer man precis att tänka på nåt som inte är så viktigt att det förtjänar en egen tråd, men som ändå borde poängteras. Som när jag hade min JÄTTESTORA signatur som irriterade folk till vansinne, eller när nån fjortis måste skriva "OT - du är zzzöt" till svenska mästarinnan.
Det här är en sån tråd, fritt fram för alla amatör-Bolios (inom vissa gränser givetvis).

Off-topic: Det kliar i mina fingrar att döpa om medlemmen Trance till Transa....


allan

JJ
2005-07-25, 21:06
Off-topic: Det kliar i mina fingrar att döpa om medlemmen Trance till Transa....


allan

Kan man gå OT i en OT tråd?

Jense
2005-07-25, 21:06
Det här är en sån tråd, fritt fram för alla amatör-Bolios (inom vissa gränser givetvis).


allan


hahaha,, jo, men alla vet vi vem bolio försöker vara som

ossie
2005-07-25, 21:06
Kan man gå OT i en OT tråd?
ja om man håller sig till ämnet

sunkan
2005-07-25, 21:07
Ibland när man ska skriva ett klokt (nåja) svar på nånting så kommer man precis att tänka på nåt som inte är så viktigt att det förtjänar en egen tråd, men som ändå borde poängteras. Som när jag hade min JÄTTESTORA signatur som irriterade folk till vansinne, eller när nån fjortis måste skriva "OT - du är zzzöt" till svenska mästarinnan.
Det här är en sån tråd, fritt fram för alla amatör-Bolios (inom vissa gränser givetvis).

Off-topic: Det kliar i mina fingrar att döpa om medlemmen Trance till Transa....


allan



jag stör mig på att folk ska rättstava det jag skriver


edit: Allan...du är nu på in lista

Allan
2005-07-25, 21:07
Kan man gå OT i en OT tråd?

Yep. Det är det som är OT


allan

Dipshit
2005-07-25, 21:07
off-topic: on-topic: är vi inte i allmänt? off-topic: är inte du moderator?

Myten
2005-07-25, 21:08
Topic........off tack!

Jense
2005-07-25, 21:10
SLUTA SKRIV OT!!!!!!!!! VAD MENAR NI? ONTOPIC ELLER OFF TOPIC????? SLUTA SKRIV OT NU




ot, varför finns denna tråden då allan, seriöst. ska man länka in till andra trådar och kanske ladda sitt vackra svar här?

Diana
2005-07-25, 21:12
Ja tror inte ja kommer klara denna vilovecka? återfall beräknas omkr torsdag?

Trance
2005-07-25, 21:15
Off-topic: Det kliar i mina fingrar att döpa om medlemmen Trance till Transa....
allan

Det är lugnt, jag är på.

Bärs
2005-07-25, 21:16
jag stör mig på att folk ska rättstava det jag skriver


edit: Allan...du är nu på in lista


Därför kan du en gång för alla lära dig att dom skrivs

DE som SUBJEKT

och

DEM som OBJEKT och EFTER PREPOSITION


DE ÄTER DEM

subjekt predikat objekt



DE LÅG PÅ DEM

subjekt predikat preposition rektion (rektion kallas ordet efter preposition)

Frantic
2005-07-25, 21:17
Ja tror inte ja kommer klara denna vilovecka? återfall beräknas omkr torsdag?

10 kr på att du håller dig till fredag runt kl 15.

Wicked
2005-07-25, 21:21
När du skriver rektion tänker jag på "erektion"? Sheo har en tråd om att kissa när man har just erektion dvs stånd. Tycker den är helt konstig, jag sa inte positiv eller negativ, utan just konstig. Men det kanske bara jag tycker.
Och det roliga är att jag kan skriva det här.

// Wicked

Überbiffen
2005-07-25, 21:24
Jag är tunn.

HenrY
2005-07-25, 21:27
Jag är tunn.

jupp ;)

Frantic
2005-07-25, 21:30
Jag har nyss plöjt igenom hela första säsongen Lost och letade efter tråden som handlade om den, men den var BORTA!!!! Sjukt bra serie för övrigt

sunkan
2005-07-25, 21:32
Jag har nyss plöjt igenom hela första säsongen Lost och letade efter tråden som handlade om den, men den var BORTA!!!! Sjukt bra serie för övrigt

Lost (http://www.google.se/search?num=100&hl=sv&q=site%3Akolozzeum.com+lost&btnG=S%C3%B6k&meta=)

jakke
2005-07-25, 21:35
Well. Jag gjorde ett grymmt benpass idag. Kommer leva veckan ut på detta.. Ibland är det att störa sig på folket jag jobbar med.

Frantic
2005-07-25, 21:38
Lost (http://www.google.se/search?num=100&hl=sv&q=site%3Akolozzeum.com+lost&btnG=S%C3%B6k&meta=)
Det var inte den men försöket uppskattas


Förövrigt så är jag kär i Mandy Moore

Jorgen
2005-07-25, 21:38
Jag kan inte få Brandts vader ur huvudet. Man får inte ha så grova vader, det går bara inte.


Edit: Ja, och triceps är en mäktig hästsko!

Myten
2005-07-25, 21:43
Billy I aint the law yet!

Frantic
2005-07-25, 22:01
Billy I aint the law yet!
Yoohoo. I'll make you famous!

Myten
2005-07-25, 22:30
Yoohoo. I'll make you famous!


Pat Garret, how do you do!

Fatalist
2005-07-25, 22:35
Därför kan du en gång för alla lära dig att dom skrivs

DE som SUBJEKT

och

DEM som OBJEKT och EFTER PREPOSITION


DE ÄTER DEM

subjekt predikat objekt



DE LÅG PÅ DEM

subjekt predikat preposition rektion (rektion kallas ordet efter preposition)


De äter dem

subjekt predikat AKUSATIVOBJEKT

ffs lär dig svenska duhhh *slap*

Fatalist
2005-07-25, 22:38
Nu vaknade 21 cm !

gomorron (wtf, tog du bort din post eller blev den deletad?)

Fullmåne var det förra veckan :) ...

inte i japan

Allan
2005-07-25, 22:38
De äter dem

subjekt predikat AKUSATIVOBJEKT


Det heter väl ändå ackusativobjekt?


Off-topic: Varför har pelle pedal så många konton på Kolozzeum?


allan

Fatalist
2005-07-25, 22:39
Det heter väl ändå ackusativobjekt?


Off-topic: Varför har pelle pedal så många konton på Kolozzeum?


allan

slant på c-knappen-......

Jorgen
2005-07-25, 22:39
Off-topic: Varför har pelle pedal så många konton på Kolozzeum?


allan
Personlighetsklyvning?

Johan O
2005-07-25, 22:40
Fyra veckor semester kvar! :hbang:

Fatalist
2005-07-25, 22:42
Fyra veckor semester kvar! :hbang:

offtopic: jag med :(

Haha helt underbart att du länkande till Aftonbladet... behövde bara sträcka mig neråt för att se denna!

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,676011,00.html

http://www.aftonbladet.se/halsa/0507/22/kungen050624_200.jpg
KUNGLIG FORM Kungen är mycket kostmedveten, men kanske även skulle må bra av ett besök i gymmet

där förlorade han all min respekt


(älska denna tråden, slipper man gå off-topic i andra!)

Vesseldahl
2005-07-25, 22:47
Jag är mätt och har träningsvärk.

spacedog
2005-07-25, 22:48
där förlorade han all min respekt

Äh, står han sådär så är det klart att kaggen putar ut. För att snart vara 60 tycker jag han är i rätt ok form. För att vara en vanlig svensson alltså.

Edit: Off topic: Har ni tänkt på att Allan även tar sina oseriösa trådar på stort allvar? :booty:

GymTT
2005-07-25, 22:50
Gäller att ligga i med raggandet nu sista tiden i sommar.

För övrigt, vad slår en bra hemmafest ute på en ö där man inte känner några av brudarna? Tack gode gud för att det finns sånna fester, och att jag ska besöka några inom den snaraste framtid.
Gonatt kollo!

/ TT

Allan
2005-07-25, 22:51
Äh, står han sådär så är det klart att kaggen putar ut. För att snart vara 60 tycker jag han är i rätt ok form. För att vara en vanlig svensson alltså.


Du måste skriva nåt off-topic också. Marsch tillbaka.

Off-topic: Jag säger bara att Fairings WPI är såååå bra!


allan

Fatalist
2005-07-25, 22:52
Äh, står han sådär så är det klart att kaggen putar ut. För att snart vara 60 tycker jag han är i rätt ok form. För att vara en vanlig svensson alltså.

lite ot men:
tror du missade nån tråd för ett tag sen! ja det är han, helt ok, men kaggen skulle kunna åtgärdas, det är inte direkt så att det blir svårare att dieta med åren!

Fatalist
2005-07-25, 22:53
Skånska är brutalt!:thumbup: Skånska blir man grov av!

hahaha :) så stereotyp!

Grisen
2005-07-25, 22:53
Det heter väl ändå ackusativobjekt?


Off-topic: Varför har pelle pedal så många konton på Kolozzeum?


allan


Är det inte så att han driver ett företag som säljer kosttillskott?

Allan
2005-07-25, 22:56
Är det inte så att han driver ett företag som säljer kosttillskott?

Det lär det nog vara.....

Off-topic: Varför tror folk att det bara är jag som raderar trådar?


allan

Fatalist
2005-07-25, 22:57
Det lär det nog vara.....

Off-topic: Varför tror folk att det bara är jag som raderar trådar?


allan


också OT; vet inte, varför tror du själv? Kanske vore smart om du la fram din egna åsikt innan du bad om andras? För det var visst en fråga, eller hur?

Diana
2005-07-25, 22:58
Ja tror meningen me livet är saftiga AHA upplevelser i olika former? choklad är me på ett litet hörn oxå :naughty:


10 kr på att du håller dig till fredag runt kl 15.
You re ON! :D

Myten
2005-07-25, 22:59
Det lär det nog vara.....

Off-topic: Varför tror folk att det bara är jag som raderar trådar?


allan


On topic...
För att du ser mest tjurig ut irl!

Frantic
2005-07-25, 23:01
Jag har läst att kor kan gå upp för en trappa men inte ner

Myten
2005-07-25, 23:02
Jag har läst att kor kan gå upp för en trappa men inte ner

Hey Billy...you are out of line!

Fatalist
2005-07-25, 23:06
Hey Billy...you are out of line!

*väntar på att det ska raderas*

Zafer
2005-07-25, 23:14
Ja tror inte ja kommer klara denna vilovecka? återfall beräknas omkr torsdag?
vill du sexa med mig

Diana
2005-07-25, 23:17
vill du sexa med mig
Sa ja inte att de va VILOvecka :naughty: :D

Bärs
2005-07-25, 23:37
De äter dem

subjekt predikat AKUSATIVOBJEKT

ffs lär dig svenska duhhh *slap*


Strålande inlägg.

ackusativobjekt = objekt

:sleep:


Har du lust att förklara dig?

Zafer
2005-07-25, 23:45
Sa ja inte att de va VILOvecka :naughty: :D


*cry* *cry* *cry*

Olsson
2005-07-25, 23:59
Jag lyckades springa 5,5 km idag utan att få det minsta ont i smalbenen. Det var 3-4 månader sen jag sprang sist så jag är överlycklig nu.

off-topic: på torsdag börjar helsingborgsfestivalen!

chevychase
2005-07-26, 00:06
Giggity!

Fatalist
2005-07-26, 02:01
Strålande inlägg.

ackusativobjekt = objekt

:sleep:


Har du lust att förklara dig?

nej, ingen lust alls. Förklara dig själv, för fan.

drkrupp
2005-07-26, 02:08
Jag tänkte nyss plocka upp mobiltelefonen och ringa någon, när jag kom på att jag inte har någon mobiltelefon. Och hade jag haft en, hade den förmodligen ändå inte fungerat. Mobiltelefoner fungerar nämligen väldigt dåligt i den här stan, precis som i resten av världen.

Off-topic: Man kan inte påverka varken ödet eller slumpen, så det är lika bra att erkänna att man vägrar acceptera det.

Fatalist
2005-07-26, 02:13
Jag tänkte nyss plocka upp mobiltelefonen och ringa någon, när jag kom på att jag inte har någon mobiltelefon. Och hade jag haft en, hade den förmodligen ändå inte fungerat. Mobiltelefoner fungerar nämligen väldigt dåligt i den här stan, precis som i resten av världen.

Off-topic: Man kan inte påverka varken ödet eller slumpen, så det är lika bra att erkänna att man vägrar acceptera det.

OT:

Det är just det som är problemet med mobiler. Har man en mobil, fungerar den inte. Eller har man ingen att ringa, eftersom ingen har en mobil. För att de andras mobiler också är trasiga, eller helt enkelt avstängda för att de inte har någon att ringa. Chansen är stor att man inte har en mobil, eftersom man haft en. Troligtvis är den stulen, eller tappad i vatten på fyllan.

Diana
2005-07-26, 02:39
DAAMN! ja kan inte sova har ställt om dygnet totalt? går numera och lägger mej när ja en gång i tiden, på den tiden ja va en anständig individ, gick upp ffs!! :naughty:

OffT: nån mer som inte kan sova när alla jävla fiskmåsar och allt va de nu är börjar gläffsa utanför fönstret vid femsnåret på morronen? :D

Glen
2005-07-26, 02:51
DAAMN! ja kan inte sova har ställt om dygnet totalt? går numera och lägger mej när ja en gång i tiden, på den tiden ja va en anständig individ, gick upp ffs!! :naughty:

OffT: nån mer som inte kan sova när alla jävla fiskmåsar och allt va de nu är börjar gläffsa utanför fönstret vid femsnåret på morronen? :D


Det där var ju inte så bra. Du kan ju alltid låta det spåra ur helt och vips så har du vänt tillräckligt mycket på dygnet så att du är tillbaka i normal rytm igen. Min farfar går förresten och lägger sig vid 7 på kvällen och stiger upp vid 3-4 på morgonen. Jag däremot får betalt för att sitta uppe så det är jävla skönt faktiskt även om det blir lite segt mellan 3 och 5, det är då man är tacksam för att kolozzeum finns :thumbup:

Diana
2005-07-26, 03:02
Det där var ju inte så bra. Du kan ju alltid låta det spåra ur helt och vips så har du vänt tillräckligt mycket på dygnet så att du är tillbaka i normal rytm igen. Min farfar går förresten och lägger sig vid 7 på kvällen och stiger upp vid 3-4 på morgonen. Jag däremot får betalt för att sitta uppe så det är jävla skönt faktiskt även om det blir lite segt mellan 3 och 5, det är då man är tacksam för att kolozzeum finns :thumbup:

Haah jo precis de är ju de som är min plan att snart har ja vänt på skiten igen så ja är tillbax där ja började :thumbup: När ja blir gammal och grå ska ja va rebellisk och iaf se klart på bingolotto men sen, direkt i säng! :D
Usch va niice me nattjobb!! :hbang: avis som tusan! =)

Glen
2005-07-26, 03:11
Haah jo precis de är ju de som är min plan att snart har ja vänt på skiten igen så ja är tillbax där ja började :thumbup: När ja blir gammal och grå ska ja va rebellisk och iaf se klart på bingolotto men sen, direkt i säng! :D
Usch va niice me nattjobb!! :hbang: avis som tusan! =)


Det är grymt faktiskt förutom att det blir lite segt, vi gör nämligen ingenting över huvud taget

Diana
2005-07-26, 03:21
Det är grymt faktiskt förutom att det blir lite segt, vi gör nämligen ingenting över huvud taget

AAhh va är detta för drömmjobb :love: om man får fråga? =)

Glen
2005-07-26, 03:23
AAhh va är detta för drömmjobb :love: om man får fråga? =)


Rättpsykiatri. Så mycket för drömjobb, haha. Nä det är ett bra jobb

Diana
2005-07-26, 03:30
Rättpsykiatri. Så mycket för drömjobb, haha. Nä det är ett bra jobb

Trevlit trevlit! =) jo sålänge man inte gör nåt över huvud taget så kvalificerar de sej iaf som ett drömmjobb i mina ögon hehe

Jense
2005-07-26, 05:17
jag satte 500 spänn på att assyriskan skulle vinna igår. 6.60 i odds på svenska spel. tack för det mina utländska vänner. 3,3k till mig. pengar som skulle användas i stockholm för några dagar sen %¤&/(/))(P

Bärs
2005-07-26, 07:54
nej, ingen lust alls. Förklara dig själv, för fan.



Uppgift för Svante i Det Logiska Tänkandets Absoluta Grunder. Finn tönten:


Cilia: Omg, vad är det för konstigt djur som går över vägen? *spookey*

Bärs: Det är en katt.

Logik-Svante: Nej, det är en siames! Lär dig biologi *slap*


Nyckelbegrepp som kan användas i uppgiften: mängd och delmängd


Sedan skall du applicera detta tänkande på ditt, måhända smått valhänta, resonemang om "akusativobjekt". Var gick det fel? Vilken lärdom kan du ta med dig av detta in i framtiden?

jwzrd
2005-07-26, 10:02
De äter dem

subjekt predikat AKUSATIVOBJEKT

ffs lär dig svenska duhhh *slap*

Hmm, både dativ- och ackustativobjekt tom?

Off top1c11:
Jag ger dem mat / Jag äter dem. Dem är AO i första, mat DO i först, dem både DO och AO i andra?

jwzrd
2005-07-26, 10:03
Strålande inlägg.

ackusativobjekt = objekt

:sleep:


Har du lust att förklara dig?

Det är ju även ett ord. Har du lust att förklara dig?

Bärs
2005-07-26, 10:48
Det är ju även ett ord. Har du lust att förklara dig?


Lös min uppgift och se om du klurar ut det. Svaret finns där. Svantes problemlösningsförmåga har jag inte så höga tankar om, men kanske du är uppgiften vuxen?

Jo, "det" är ett ord. Helt rätt, Bravo!

jwzrd
2005-07-26, 10:50
Lös min uppgift och se om du klurar ut det. Svaret finns där. Svantes problemlösningsförmåga har jag inte så höga tankar om, men kanske du är uppgiften vuxen?

Jo, "det" är ett ord. Helt rätt, Bravo!

Du korrigerade honom genom att påpeka att det handlade om "objekt". Det är ju förvisso rätt, men att det var ackusativobjekt är mer specikt. Mer rätt om du så vill. Lika mycket som att faktumet att det är ett ord också är rätt, men mindre specifikt.

Hades
2005-07-26, 10:59
Between topic: Vad fult det är med folk som går omkring i lokalen med headsets på huvudet. Headsets som egentligen ska vara kopplade till en stationär telefon.

Tolkia
2005-07-26, 11:13
Rättpsykiatri. Så mycket för drömjobb, haha. Nä det är ett bra jobb
Gah ... jag tyckte att det sög större delen av tiden; det var ju så mycket "vaktande" då man liksom inte gjorde något (kunde i och för sig ha varit annorlunda om jag hade varit kille; så gott som alla de intagna var killar, och det lade kanske hämsko på lusten och förmågan att umgås, vad vet jag). Vill minnas att jag hoppade på alla chanser att få "gå ut med" folk för att ha något att göra.

Tolkia
2005-07-26, 11:17
Jag ger dem mat / Jag äter dem. Dem är AO i första, mat DO i först, dem både DO och AO i andra?
Något har jag uppenbarligen missat, antingen en ironisk smiley här eller också hela grammatikkursen.

Bärs
2005-07-26, 11:21
Du korrigerade honom genom att påpeka att det handlade om "objekt". Det är ju förvisso rätt, men att det var ackusativobjekt är mer specikt. Mer rätt om du så vill. Lika mycket som att faktumet att det är ett ord också är rätt, men mindre specifikt.


Tvärtom. Att vara mer specifik än nöden kräver födunklar inlärningen och är således fel pedagogiskt. En husbil är en bil, ett ackusativobjekt ett objekt. Dessutom är det totalt onödigt att skilja mellan s.k. ackusativ- och dativobjekt i detta fall eftersom pronomenet har samma form:

De ger dem dem.

S P DO AO


Vidare är själva den terminologiska korrigeringen felaktig. Öppna en modern svensk grammatik på lite högre nivå och du får söka länge innan du hittar ord som ackusativ- och dativobjekt, alternativt finner du dem i en förklarande fotnot. Vanligtvis motsvaras ackusativobjekt av objekt, vilket jag alltså skrev, och dativobjekt av objektiv. Alternativt använder man direkt och indirekt objekt. Det är helt enkelt fantastiskt töntigt att komma dragandes med ackusativ- och dativobjekt på 2000-talet. Svenska nomen kan ju inte ens böjas i nämnda kasus nuförtiden, förutom en del personliga pronomen som har kvar sina gamla ackusativformer.

Allan
2005-07-26, 11:22
Ni spelar på Bärs planhalva nu gossar.

Off-topic: Varför lägger man SM i AF under semstern?


allan

Wicked
2005-07-26, 11:27
edit: Bärs var snabbare

// Wicked

Tolkia
2005-07-26, 11:29
Öppna en modern svensk grammatik på lite högre nivå och du får söka länge innan du hittar ord som ackusativ- och dativobjekt, alternativt finner du dem i en förklarande fotnot. Vanligtvis motsvaras ackusativobjekt av objekt, vilket jag alltså skrev, och dativobjekt av objektiv. Alternativt använder man direkt och indirekt objekt. Det är helt enkelt fantastiskt töntigt att komma dragandes med ackusativ- och dativobjekt på 2000-talet.
Jag undrar om inte en del av problemet beror på att en det som skriver här fick sina (i regel ganska rudimentära om jag skall använda min egen skoltid som referens) kunskaper i svensk grammatik faktiskt pratade om dativ och ackusativ (alla lärare är som bekant inte utrustade med automatisk update-funktion). En annan del beror (återigen gissning med den egna skolgången som referens) på att många får sina grammatikkunskaper inte främst från svenskundervisningen (då den mer lindrigt intresserade kanske mest sitter i skolbiblioteket och kastar sudd på varandra under förevändningen att man skriver egna arbeten ...) utan från undervisning i andra språk, t.ex. tyska, där det ÄR viktigt att kunna skilja på dativ- och ackusativobjekt. När man sedan lärt sig det på tyskan överför man det till svenskan, eftersom man hajar att reglerna är hyfsat lika. Und so weiter ...

Bara gissningsvis.

Rambo
2005-07-26, 11:34
allt jag vill är att bli starkare än Allan

Pingu
2005-07-26, 11:58
Det var en gång och jag vaknade. Där stod dom, 4 gubbar från ok med smutsigt rena skjortor från HM. Alla 3 hade en brevbärare med sig med tillhörande slipsknut. Varpå jag fattade att det inte stod rätt till. Ner gick jag upp och till vänster jag tog bakom den 6e brevbäraren. Han hade ätit pölsa förra året, runt jul trodde han. Plötsligt antog jag att jag var buggad så i panik så släppte jag mig bredvid dansskorna och lade mig igen.
Väl nere i köket kom en av dom 2 gubbarna från ICA och bad mig, så jag skikade han till botkyrkan då hans sko var ej knuten till telefonbolagets västra flygel. Det var samma flygen Robert Welles undersökte i fjol samtidigt som han åt sallad från Orsa. Är det inte där dom finns ???
Satte mig ute på altanen för att vara inne men det kändes svårt. Håll med om att det inte är lät att steka ägg samtidigt som du ligger och funderar på gårdagens trav, varför skulle havremoppen stanna där. Slut på korn ??? Jo så var det men det årdnades med ett tryck på knappen play, nu flödar musiken på nytt. Can i play with brunsås, can i play with brunsås ....
Smäll på fingert jag fick och hur gör Dagobert sina mackor. Har försökt mig på några dubbelmackor med jag för alltid en örfil.
Nä nu ska jag se vad Tjejerna från Bodbysunds virkningskulbb egentligen ville. Anar att dom söker han den där Willer valle i söderhavet men så är dom ju lite röriga också *screwy*

raZmus
2005-07-26, 12:00
OT: Efter två veckor hemifrån och sporadiskt gymmande ska det idag bli skönt att riva av ett pass på hemmaplan innan jag drar vidare igen. *bbl*

Bärs
2005-07-26, 12:51
Jag undrar om inte en del av problemet beror på att en det som skriver här fick sina (i regel ganska rudimentära om jag skall använda min egen skoltid som referens) kunskaper i svensk grammatik faktiskt pratade om dativ och ackusativ (alla lärare är som bekant inte utrustade med automatisk update-funktion). En annan del beror (återigen gissning med den egna skolgången som referens) på att många får sina grammatikkunskaper inte främst från svenskundervisningen (då den mer lindrigt intresserade kanske mest sitter i skolbiblioteket och kastar sudd på varandra under förevändningen att man skriver egna arbeten ...) utan från undervisning i andra språk, t.ex. tyska, där det ÄR viktigt att kunna skilja på dativ- och ackusativobjekt. När man sedan lärt sig det på tyskan överför man det till svenskan, eftersom man hajar att reglerna är hyfsat lika. Und so weiter ...

Bara gissningsvis.


Visst är det så. Skoltraditionen är stark i detta avseende, mest på ont. Klart man får tala om ackusativobjekt om man vill, men man vara medveten om begreppets begränsningar i svensk grammatik innan man börjar korrigera folk.

Poängen var att hjälpa sunkan, inte förtrycka honom. Det är onödigt att folk som annars skriver hyfsat begår samma fel om och om igen. Det räcker med att tänka till ordentligt en timme och lära sig regeln, repetera några dagar och så sitter det livet ut.

Hur skall man då hitta subjekt och objekt? Här fungerar skoltraditionen faktiskt utmärkt med sina subjekts- och objektsfrågor:

Subjektsfrågan: Vad/vem + verbet

De röker --- vem + röker? Svar: de. Därför är de subjekt.


Objektsfrågan: Vad/vem + verbet + subjektet

Pelle ser dem--- Vem + ser + Pelle? Svar: dem. Därför är dem objekt.

Chris
2005-07-26, 12:59
Haha nä.... Men HULKEN!!! Åt just upp en påse chips med dip & 1.5L PEPSI!!!
Satt & kolla på min skivstång som var LADDAD med 100kg!!!!!
Helt plötsligt RYCKER JAG TILL!!! grannarna HOPPAR OXÅ TILL, tänker nog: va ska han göra NU?
??? Jag tar tog i skivstången slänger upp den till bröstet & gör 12SNABBA militärpressar!!!
Huset GUNGAR!!! Sen går jag & tar en tonfiskburk med minimjölk.....
Haha, jag har gjort likadant med 160kg i bänkpress.... Helt oupvärmd sitter i soffan.....
Sen slänger jag mig ner & reppar en 6:a på 160kg bänkpress!!! Grannarna flyger
mot väggarna för att lyssna....

jwzrd
2005-07-26, 13:00
Haha nä.... Men HULKEN!!! Åt just upp en påse chips med dip & 1.5L PEPSI!!!
Satt & kolla på min skivstång som var LADDAD med 100kg!!!!!
Helt plötsligt RYCKER JAG TILL!!! grannarna HOPPAR OXÅ TILL, tänker nog: va ska han göra NU?
??? Jag tar tog i skivstången slänger upp den till bröstet & gör 12SNABBA militärpressar!!!
Huset GUNGAR!!! Sen går jag & tar en tonfiskburk med minimjölk.....
Haha, jag har gjort likadant med 160kg i bänkpress.... Helt oupvärmd sitter i soffan.....
Sen slänger jag mig ner & reppar en 6:a på 160kg bänkpress!!! Grannarna flyger
mot väggarna för att lyssna....

Hur såg triceps ut?

mangs
2005-07-26, 13:37
Hur såg triceps ut?


http://www.photo.se/bilder/252.jpg

Gissningsvis?

Jorgen
2005-07-26, 13:38
Hur såg triceps ut?
SOM EN MÄKTIG HÄSTSKO!

jwzrd
2005-07-26, 13:40
Haha omglolwtf! :laugh:

spacedog
2005-07-26, 13:44
Hur skall man då hitta subjekt och objekt? Här fungerar skoltraditionen faktiskt utmärkt med sina subjekts- och objektsfrågor:

Ett ännu enklare sätt är att "översätta" meningen till singularis eftersom ytterst få människor klarar av att säga fel då. "De såg dem" blir "han såg honom" ("eller hon såg henne" om det nu skall vara så jävla noga. ;) ) Där man säger han/hon skall det vara de och där man säger honom/henne skall det vara dem. Lätt wie ein plätt!

(Stockholmare har förstås ovanan att säga han såg han, så de är tyvärr bortom all räddning...)

mangs
2005-07-26, 13:50
OT Måste ni diskutera svensk grammatik nu när vi diskuterar hästskor mm. ;)


Fan jag saknar den mannens inlägg om Italienaren, livet på lagret mm. Bäst var dock när han och en polare köre Marklyft i lägenheten och släppte vikterna i golvet mellan varje rep och hur de sedan stod och vrålade ut genom fönstret mellan setten. :hbang:
:laugh:

yxmannen
2005-07-26, 14:05
Det är lite 70-tal att kalla det för ackusativobjekt och dativobjekt. Numera bör man kalla det direkt objekt och indirekt objekt om man vill vara riktigt korrekt, dock förekommer de gamla formerna ännu.

Exempel: Hästen gav ryttaren en spark i baken.

Hästen=Subjekt
Gav= Finit verb
Ryttaren= Indirekt objekt och även en nominalfras om man ska gå ett steg vidare i satslösningen
En spark i baken=Direkt objekt samt nominalfras


Så bör man säga idag om rätt ska vara rätt. Man kan fortsätta med att lösa ut alla orden om man vill göra en fullständig satslösning.

Diana
2005-07-26, 14:09
Japp träningsåterfall planerat ikväll :thumbup: viloveckan sket sej tydligen totaaalt :naughty: (skyller även detta, som ALLT annat :D , på min arbetslöshet..hhrrm)

Off T 1: Påväg upp ur smörsångeträsket nu oxå, intagit steg 2, lite små RNB'aktig rap, mkt hoppfull att snart va mitt vanliga jag igen, music-wise that is *screwy*

Off T 2:
Never let me down

When it comes to being true, at least true to me
One thing I found, one thing I found
Oh no you never let me down
Get up, I get down..

[Jay-Z]
Yo, first I snatched the streets then I snatched the charts
First I had they ear, now I have their heart
Rappers came and went, I've been here from the start
I seen them put it together, watched them take it apart
Seen the rovers roll up wit ribbons
I seen them re-po'd, re-sold then re-driven
So when I reload, he holds #1 position
When you hot I'm hot
And when your feet cold, mines is sizzelin
It's plain to see, niggaz can't fuck with me
Cuz I'm a be that nigga for life
This is not an image, this is God given
This is hard livin, mixed with crystall sippin
It's the most consistent, Hov
Give you the most hits you can fit inside a whole disc and
Nigga I'm home on these charts, y'all niggaz visitin
It's Hov tradition, Jeff Gordan of rap
I'm back to claim pole position, holla at ya boy

[Kanye West]
I get down for my grandfather who took my momma
Made her sit in that seat where white folks ain't want us to eat
At the tender age of 6 she was arrested for the sit in
And with that in my blood I was born to be different
Now niggaz can't make it to ballads to choose leadership
But we can make it to Jacob's and to the dealership
Swear I hear new music and I just don't be feelin it
Racisms still alive, they just be concealin it
But I know they don't want me in the damn club
They even make me show I.D to get inside of Sam's club
I done did dirt and went to church and get my hands scrubbed
Swear I've been baptized each 3 or 4 times
But in the land where niggaz praise Yukons and getting paid
Its gon take a lot more than coupons to get us saved
Like it take a lot more than durags to get you waves
Nothing sad as that day my girl's father past away
So I promised to Mr. Rany I'm gonna marry your daughter
And you know I gotta thank you for the way that she was brought up
And I know that you were smiling when you see the car I bought her
You sent tears from heaven when you seen my car get balled up
But I can't complain what the accident did to my left eye
Cuz look what an accident did to Left Eye
First Aaliyah now romeo must die?
I know I got angels watchin me from the other side

[J.Ivy]
We are all here for a reason on a particular path
You don't need a curriculum to know that you're apart of the math

spacedog
2005-07-26, 14:09
Man kan fortsätta med att lösa ut alla orden om man vill göra en fullständig satslösning.

Off topic: Om jag tittar på underklädessidorna i Ellos-katalogen samtidigt som jag gnider mig i skrevet kan jag också göra en fullständig satslösning.

yxmannen
2005-07-26, 14:10
Off topic: Om jag tittar på underklädessidorna i Ellos-katalogen samtidigt som jag gnider mig i skrevet kan jag också göra en fullständig satslösning.

Härligt! Bara satsa på ordentligt!

jwzrd
2005-07-26, 14:12
Off topic: Om jag tittar på underklädessidorna i Ellos-katalogen samtidigt som jag gnider mig i skrevet kan jag också göra en fullständig satslösning.

Börja med att ta ut objektet för att enklare kunna identifiera andra satsdelar sen.

Bärs
2005-07-26, 14:35
Det är lite 70-tal att kalla det för ackusativobjekt och dativobjekt. Numera bör man kalla det direkt objekt och indirekt objekt om man vill vara riktigt korrekt, dock förekommer de gamla formerna ännu.

Exempel: Hästen gav ryttaren en spark i baken.

Hästen=Subjekt
Gav= Finit verb
Ryttaren= Indirekt objekt och även en nominalfras om man ska gå ett steg vidare i satslösningen
En spark i baken=Direkt objekt samt nominalfras


Så bör man säga idag om rätt ska vara rätt. Man kan fortsätta med att lösa ut alla orden om man vill göra en fullständig satslösning.


Syntaktiskt sett kommer man inte längre än till de olika satsdelarna, t.ex. indirekt objekt. Men i detta fall är det ju en nominalfras som fungerar som indirekt objekt (ryttaren), på samma sätt som det är en annan nominalfras som fungerar som subjekt (hästen). Gav är förvisso ett finit verb till sin syntaktiska kategori, men till funktionen i satsen är gav huvudord i predikatet och tar ryttaren och en spark i baken som bestämningar. Inte sant?

En spark i baken analyserar du som en konstituent. I baken är ju dock en prepositionsfras som består av preposition samt en rektion i form av en nominalfras i bestämd species. Frågan är dock om inte i baken bör betraktas som en egen konstituent och inte som prepositionsattribut till en spark. Stöd för den analysen får vi genom att ändra på ordföljden t.ex. så här:

I baken gav hästen ryttaren en spark.


Då ser vi att i baken hur bra som helst kan stå för sig själv och bör alltså därför kanske helst betraktas som ett adverbial. Håller du med mig?

jwzrd
2005-07-26, 14:38
Off topic:
Varför suger vädret kük? Jag blir så jävla less!

yxmannen
2005-07-26, 15:14
Syntaktiskt sett kommer man inte längre än till de olika satsdelarna, t.ex. indirekt objekt. Men i detta fall är det ju en nominalfras som fungerar som indirekt objekt (ryttaren), på samma sätt som det är en annan nominalfras som fungerar som subjekt (hästen). Gav är förvisso ett finit verb till sin syntaktiska kategori, men till funktionen i satsen är gav huvudord i predikatet och tar ryttaren och en spark i baken som bestämningar. Inte sant?

En spark i baken analyserar du som en konstituent. I baken är ju dock en prepositionsfras som består av preposition samt en rektion i form av en nominalfras i bestämd species. Frågan är dock om inte i baken bör betraktas som en egen konstituent och inte som prepositionsattribut till en spark. Stöd för den analysen får vi genom att ändra på ordföljden t.ex. så här:

I baken gav hästen ryttaren en spark.


Då ser vi att i baken hur bra som helst kan stå för sig själv och bör alltså därför kanske helst betraktas som ett adverbial. Håller du med mig?


Du går vidare i satslösningen. Såg du inte att jag på slutet skrev att man kan gå vidare om man vill lösa ut alla orden? Jag gjorde inte en fullständig satslösning utan enbart en primär. Visst har du rätt när du fortsätter att lösa ut orden. Jag skrev ju aldrig att min lösning var fullständig, eller hur? Men i den primära satslösningen så går man inte så långt som du har gjort, jag valde att inte göra det eftersom det är lite överkurs. Jag håller dock med dig beträffande den sista frasen, helt klart, det jag ville uppmärksamma var framförallt namnen på objekten.

Chris
2005-07-26, 16:04
Men en sak ska du veta POJKEN!!! Jag är GROV NU!!!
SÅ JÄVLA GROV SÅ DET FATTTTTTAR DU INTE!!!! Jag väger 130kg i en
form som är FIIIIN!!! Armarna mina är så att folk kör ihjäl sig i
sina bilar när dom ser mig..... Triceps är en MÄKTIG HÄSTSKO!!! &
BICEPS ÄR MIN STOLTHET!!!!!!!!

jwzrd
2005-07-26, 16:06
Men en sak ska du veta POJKEN!!! Jag är GROV NU!!!
SÅ JÄVLA GROV SÅ DET FATTTTTTAR DU INTE!!!! Jag väger 130kg i en
form som är FIIIIN!!! Armarna mina är så att folk kör ihjäl sig i
sina bilar när dom ser mig..... Triceps är en MÄKTIG HÄSTSKO!!! &
BICEPS ÄR MIN STOLTHET!!!!!!!!

Hahahah!! Jag hade svårt att förstå slutet, hur sa du att triceps var?

Jorgen
2005-07-26, 16:11
Hahahah!! Jag hade svårt att förstå slutet, hur sa du att triceps var?
SOM EN MÄKTIG HÄSTSKO!

Chris
2005-07-26, 16:11
Hahahah!! Jag hade svårt att förstå slutet, hur sa du att triceps var?

Nu DJÄVLAR har jag fixat solbrännan!!! Jag har aldrig vart så här jävla brun.
& varje dag nästan så står jag & POSERAR inne på Ica Maxis provhytter.
& DJÄVLAR säger JAG!! Jag börjar få dom mest sjuka djävla blodådror som finns
over bröst axlar men framförallt på över & underarmar!! Har väl haft ådror länge,
men det är ju nu när man kommer iform som dom syns. Men det är REJÄLT TJOCKA ådror!!!

:D

jwzrd
2005-07-26, 16:16
SOM EN MÄKTIG HÄSTSKO!

MAhahahaha jag spottade just pasta på tangentbordet! Hur fan kan det vara så jäkla roligt?! :laugh: :laugh:

Bärs
2005-07-26, 16:42
Du går vidare i satslösningen. Såg du inte att jag på slutet skrev att man kan gå vidare om man vill lösa ut alla orden? Jag gjorde inte en fullständig satslösning utan enbart en primär. Visst har du rätt när du fortsätter att lösa ut orden. Jag skrev ju aldrig att min lösning var fullständig, eller hur? Men i den primära satslösningen så går man inte så långt som du har gjort, jag valde att inte göra det eftersom det är lite överkurs. Jag håller dock med dig beträffande den sista frasen, helt klart, det jag ville uppmärksamma var framförallt namnen på objekten.

Ok, Jag förstod först bara inte vad du menade när du blandade kategorier (fras- och ordklasser) med funktioner (satsdelar). Nominalfras är ju ingen satsdel t.ex. Men om du med fullständig satslösning menar att man både analyserar satsens delar samt vad delarna utgörs av är jag helt med. Lite terminologisk förbistring bara. Inget konstigt i detta område iofs, det är ju benämningen på det kära ackusativobjektet som startade diskussionen.

Allan
2005-07-26, 16:56
Nu är det för lite off-topic här.. För mycket on.

Off-topic - blir det världsrekord på Stadion ikväll?


allan

z_bumbi
2005-07-26, 16:56
Off-topic: Varför lägger man SM i AF under semstern?


allan

För att man hade planerat att ha det i Varberg så det skulle bli ett sommarjippo i klass med Båstad, tyvärr föll det på att vissa inblandande inte är läskunniga.

OT Varför har Pellepedal så många användare?

yxmannen
2005-07-26, 17:00
Ok, Jag förstod först bara inte vad du menade när du blandade kategorier (fras- och ordklasser) med funktioner (satsdelar). Nominalfras är ju ingen satsdel t.ex. Men om du med fullständig satslösning menar att man både analyserar satsens delar samt vad delarna utgörs av är jag helt med. Lite terminologisk förbistring bara. Inget konstigt i detta område iofs, det är ju benämningen på det kära ackusativobjektet som startade diskussionen.

Nej, kanske lite onödigt att skriva ned nominalfraserna, gjorde det bara av gammal vana eftersom det var så jag lärde mig primär satslösning och att det var objekten det handlade om i dessa fall.

spacedog
2005-07-26, 17:03
Off-topic - blir det världsrekord på Stadion ikväll?

Vad händer på Stadion ikväll?

Off-topic: varför envisas Bärs och Yxmannen med att diskutera grammatik i den här tråden?

yxmannen
2005-07-26, 17:06
Vad händer på Stadion ikväll?

Off-topic: varför envisas Bärs och Yxmannen med att diskutera grammatik i den här tråden?

On: Eftersom det är intressant och för att reda ut begreppen och eventuella misstolkningar och onödigheter.

Off: Har äggen kokat för länge nu?

Jorgen
2005-07-26, 17:06
OT Varför har Pellepedal så många användare?
...............

Jorgen
2005-07-26, 17:08
On: Eftersom det är intressant och för att reda ut begreppen och eventuella misstolkningar och onödigheter.
Använd PM, or go http://bestsmileys.com/signs1/15.gif

Kjellstroem
2005-07-26, 17:08
Nu är det för lite off-topic här.. För mycket on.

Off-topic - blir det världsrekord på Stadion ikväll?


allan

Om stavhoppsbruden deltar, ja. Annars, nej.

spacedog
2005-07-26, 17:09
On: Eftersom det är intressant och för att reda ut begreppen och eventuella misstolkningar och onödigheter.

Men Bärs lever ju på misstolkningar och onödigheter! :booty:

Off topic: varför envisas tjejer med att skaffa delfin-tatueringar?

yxmannen
2005-07-26, 17:12
Använd PM, or go http://bestsmileys.com/signs1/15.gif

Hallå där! Faktiskt editerat dit ett off!

Off: Äggen var klara och jag ska ut och åka inlines nu.

Jay-Z
2005-07-26, 17:31
Snel hestsko?

OFF: Digestivekex bygger muskler.

precis
2005-07-26, 17:33
helvete vad ont det gör att göra illa höften.. haft ont i >15 timmar nu

jwzrd
2005-07-26, 18:04
Off topic: varför får vi inte veta vilka användare pellepedal har?

Jay-Z
2005-07-26, 18:19
Off topic: varför får vi inte veta vilka användare pellepedal har?

Off-topic. Vem är pellepedal?

jwzrd
2005-07-26, 18:20
Off-topic. Vem är pellepedal?

On topic: det är kosttillskottsnasarn som har många användare!

The_RobRoy
2005-07-26, 18:30
Satt och bläddrade i en gammal B&K på gymmet igår, såg att Finnpower hade vunnit typ deras motsvarighet till Bästa Fysiken.

Han och tvåan va riktigt grymma, har Finnpower vunnit något mer inom BB?

Allan
2005-07-26, 18:33
Om du klickar på länken i min signatur, till de galna styrkelyftarna, så finns det grejor om Kenta där.

Off-topic - om ni inte sett fantomböjarna är det dags. In i Träningsforumet!

allan

The_RobRoy
2005-07-26, 18:39
Fyra på FM-kval i bodybuilding -98 (+90kg)

är det ända man mer kan läsa ifrån din länk allan, ser verkar det va styrketävlingar för hela slanten

Jense
2005-07-26, 18:39
grymt som fan. köttigt

HenrY
2005-07-26, 18:40
inte konstigt att han är så jävla stark i bänken med dom här triccarna

kenta 93kg
http://home.aland.net/m03552/bilder/kenta/bilder/bra_tryck_i_tuberna.jpg

:eek:

Allan
2005-07-26, 18:41
Vaffan - håll er off-topic!

Off-topic http://home.aland.net/m03552/bilder/kenta/index.htm


allan

spacedog
2005-07-26, 18:45
Rackarns! :hbang: Man kan inte låta bli att undra vad som döljer sig under SL-procenten på nuvarande 150kg eller vad det nu är han väger...

Off topic: ett sätt att känna igen ett kvalitetskaffe är att låta det kallna. Ett kaffe som smakar bra även när det är kallt är ett bra kaffe.

Allan
2005-07-26, 18:48
Spacedog - tummen upp för att du håller stilen. Herkan och ni andra - buuu för att ni sabbar tråden. Vill ni ha ordning och reda kan ni väl ha det på Herkans egoforum.

Off-topic: Kolla in deras friidrottsbilder....


allan

Herkulez
2005-07-26, 18:55
happy?

offtopic: allan börjar bli gammal

Bärs
2005-07-26, 19:02
Men Bärs lever ju på misstolkningar och onödigheter! :booty:

OT: Är du fett psykad nu?

s_himself
2005-07-26, 19:04
off topic: jag måste diska.. jag vill inte diska.. allan, du ska diska åt mig.. så är det bara, för det är så det är och det har jarod sagt.

Frantic
2005-07-26, 19:06
Japp träningsåterfall planerat ikväll :thumbup: viloveckan sket sej tydligen totaaalt :naughty: (skyller även detta, som ALLT annat :D , på min arbetslöshet..hhrrm)



Då är väl du skyldig mig 10 kr:D?

spacedog
2005-07-26, 19:13
OT: Är du fett psykad nu?

Vet inte. Jag förstår inte riktigt vad "fett psykad" betyder.

Off topic: vad är egentligen Lunarstorm för något?

Vic_1981
2005-07-26, 19:25
Nu DJÄVLAR har jag fixat solbrännan!!! Jag har aldrig vart så här jävla brun.
& varje dag nästan så står jag & POSERAR inne på Ica Maxis provhytter.
& DJÄVLAR säger JAG!! Jag börjar få dom mest sjuka djävla blodådror som finns
over bröst axlar men framförallt på över & underarmar!! Har väl haft ådror länge,
men det är ju nu när man kommer iform som dom syns. Men det är REJÄLT TJOCKA ådror!!!

:D

Haha nä.... Men HULKEN!!! Åt just upp en påse chips med dip & 1.5L PEPSI!!!
Satt & kolla på min skivstång som var LADDAD med 100kg!!!!!
Helt plötsligt RYCKER JAG TILL!!! grannarna HOPPAR OXÅ TILL, tänker nog: va ska han göra NU?
??? Jag tar tog i skivstången slänger upp den till bröstet & gör 12SNABBA militärpressar!!!
Huset GUNGAR!!! Sen går jag & tar en tonfiskburk med minimjölk.....
Haha, jag har gjort likadant med 160kg i bänkpress.... Helt oupvärmd sitter i soffan.....
Sen slänger jag mig ner & reppar en 6:a på 160kg bänkpress!!! Grannarna flyger
mot väggarna för att lyssna....

Jorgen
2005-07-26, 19:27
Fan Vic, du får läsa tråden, den har redan varit uppe.
Men den kan gott läsas igen.

Och glöm inte: Triceps är en mäktig hästsko!

Vic_1981
2005-07-26, 19:29
Fan Vic, du får läsa tråden, den har redan varit uppe.
Men den kan gott läsas igen.

Och glöm inte: Triceps är en mäktig hästsko!

Haha jag bara skrattar!! KÄNSLAN jag har är ÅT HELVETE!!! UNDERBAR!!!
Växer något så TOKIGT!!! Haha jag är GRÖVRE än..... HAHA!!! Come on now,
come on now, you know we are FUCKING STRONG NOW!!!

z_bumbi
2005-07-26, 19:34
Varför har inte fler skickat in bidrag till Kolozzeums sommartävling (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46108)?

OT Hästskor är mäktiga

Grisen
2005-07-26, 19:37
Var det Hackstait som ledde den allvetande z_bumbi till kolozzeum:

"Hej på dig bumbi. Så du är kvar på det här forumet än? Var ett tag sedan jag var här senast, men jag minns dinna inlägg som oftast var väldigt bra. Nu har jag sedan en tid tillbaka hittat ett otroligt bra & intressant forum som heter kollozzeum.com. Du kommer dit genom nämda adress & att du senare klickar på forum. Finns du på det forumet redan? Du kanske har ett annat namn där bara? Om du inte besökt det gör det! En hel del kunnigt folk där. Enligt mig det överlägset bästa forumet. Men min fråga bumbi, finns du där redan? Isåfall vad heter du?"

http://debatt.passagen.se/archive/6500000000000045/4000000000000031/2002/2/

z_bumbi
2005-07-26, 19:42
Grisen: Det där var nostalgi, jag har iofs för mig att det var Åse som var först men jag är inte säker.

*Flash*
2005-07-26, 19:52
Jag älskar att vara ensam hemma.
Jag kan spela skyhög musik (nåja iaf tillräckligt högt för att grannarna ska hata mig)
Jag kan sova hur länge som helst utan att någon klagar
Jag kan göra precis vad jag vill helt enkelt.. :hbang:

Überbiffen
2005-07-26, 20:16
Jag är tamigfan fortfarande tunn.

*Flash*
2005-07-26, 20:20
Jag är tamigfan fortfarande tunn.
Synvilla

Diana
2005-07-26, 20:25
Då är väl du skyldig mig 10 kr:D?
*grr27*





















du får de nästa koloträff :angel:

On T?: återfallet ala benpass gick bra, har ångest nu... :D

s_himself
2005-07-26, 20:29
*grr27*


du får de nästa koloträff :angel:

On T?: återfallet ala benpass gick bra, har ångest nu... :D

jag vill också ha en 10a

Glen
2005-07-26, 20:51
Det här var en jävla bra tråd måste jag säga, konstig men bra.

Nu när det har visat sig finnas en massa språkprofeter så har jag en fråga:

Har man dåligt ordförråd om man svär mycket eller är det en lögn? jag tycker att svordomar ger en styrka till språket som "vanliga" ord inte gör, tycker jag fel då?

Jo just det, en till fråga: När använder man bindesträck?

Jense
2005-07-26, 20:53
jag och martin va nyss och åt på SubWay, innan dess hade vi snackat med Kalle lane en halvtimme, han har en väldigt söt rottistik på typ 8-12 månader

Überbiffen
2005-07-26, 21:04
Jo just det, en till fråga: När använder man bindesträck?
8-12 månader
:)

Glen
2005-07-26, 21:07
:)


Sluta nu det där duger inte som svar

spacedog
2005-07-26, 21:20
Har man dåligt ordförråd om man svär mycket eller är det en lögn? jag tycker att svordomar ger en styrka till språket som "vanliga" ord inte gör, tycker jag fel då?

Vetifan. Jag har ett jävligt bra ordförråd, men visst fan svär jag ändå med jämna jävla mellanrum. Å andra sidan finns det väl skithuvuden som måste svära för att de inte har några sätt att uttrycka sina förbannade känslor på. Det är alltså så in i helvete mycket mer komplicerat än att bara prata om bra eller pissigt ordförråd. Själv tycker jag för övrigt att svordomar är ord, så de hör väl för fan till ens ordförråd, eller?

Off topic: vem är det som har hittat på det där hästsko-uttrycket och finns det något förklarbart skäl till varför det är roligt?

AFanatic
2005-07-26, 21:25
OT: Funderar på hur många PepsiMax 1,5 L jag köpt...och hur mkt det skulle bli i PANT..

Jay-Z
2005-07-26, 21:33
OT: Funderar på hur många PepsiMax 1,5 L jag köpt...och hur mkt det skulle bli i PANT..

Jag pantade för 70 spänn häromdagen.

OT: Sanna Kallur såg ju lite plufsig ut på magen. What's up with that? :D

Vic_1981
2005-07-26, 21:36
Haha jag bara skrattar!! KÄNSLAN jag har är ÅT HELVETE!!! UNDERBAR!!!
Växer något så TOKIGT!!! Haha jag är GRÖVRE än..... HAHA!!! Come on now,
come on now, you know we are FUCKING STRONG NOW!!!


Varför fattar inte folk att dom MÅSTE äta ägg? Dom säger,
ja men jag dricker ju mjölk, äter biff, äter kesella.....
JA MEN ÄGG ÄR SÅÅÅÅ MKT BÄTTRE!!!! Man ska äta biff, kesella,
dricka mjölk & så vidare, MEN ÄGG ÄR BÄST!!!
När jag börjar KURA..... Då är det SLUT!!!!

Tolkia
2005-07-26, 21:52
OT: Är du fett psykad nu?
Hmm ... Bolio från Bärs konto? Jag anar en konspiration ... :D

Tolkia
2005-07-26, 21:57
Men Bärs lever ju på misstolkningar och onödigheter! :booty:
Äh, ni stör er bara för att ni påminns om era kunskapsluckor ... :thefinger

Grisen
2005-07-26, 21:57
Jag pantade för 70 spänn häromdagen.

OT: Sanna Kallur såg ju lite plufsig ut på magen. What's up with that? :D


Bilder?

spacedog
2005-07-26, 22:07
Äh, ni stör er bara för att ni påminns om era kunskapsluckor ... :thefinger

Hördudu, snacka inte skit om mina kunskapsluckor - dem är jag stolt över och de vårdas ömt! :booty:

OT: Vilken är egentligen den korrekta översättningen av termen 'pussyfart'?

bolt
2005-07-26, 22:15
Hördudu, snacka inte skit om mina kunskapsluckor - dem är jag stolt över och de vårdas ömt! :booty:

OT: Vilken är egentligen den korrekta översättningen av termen 'pussyfart'?

Fi##fjärt eller Mu##prutt.. Eller?

Bärs
2005-07-26, 22:16
Har man dåligt ordförråd om man svär mycket eller är det en lögn?

jag tycker att svordomar ger en styrka till språket som "vanliga" ord inte gör, tycker jag fel då?

Jo just det, en till fråga: När använder man bindesträck?

Lögn.

Nej.

Främst vid avstavning.

OffT: Vad gör Anders Järryd nuförtiden?

Kebab-Arne
2005-07-26, 23:16
Här sitter man och degar efter att ha spenderat fyra dagar i London. Fyra helt okej dagar även om det ska bli jävligt skönt att få sova ensam i ett rum inatt. Även om jag inte köpte så mkt, nu var inte det heller målet med resan. (se tråd klädbutiker i London, den orkar jag inte leta rätt på nu) Iaf blev det två t-shirts'ar, en Billafjång från Selfridges och en från ett billigare ställe som hette RiverIsland. Säkert extremt ute och loserakigt. :)

Destra
2005-07-26, 23:32
Jag vill bara passa på att gratulera ALLA som fyller år idag!!

Frantic
2005-07-26, 23:40
Susanna Kallur är snygg

Off topic - I have many leather-bound books... and my apartment smells of rich mahogany

http://www.splicedonline.com/04reviews/anchorman_.jpg

The_RobRoy
2005-07-27, 00:02
off-topic: När ni äter hamburgare, håller ni den upp och ner medans ni tuggar?

drkrupp
2005-07-27, 00:46
off-topic: När ni äter hamburgare, håller ni den upp och ner medans ni tuggar?
Ja, annars ramlar allt ur.

Off-topic: Jag glömde en sak förut, så det kan inte ha varit så viktigt.

Metal_boy_
2005-07-27, 01:17
fan vad ont jag har i nacken och ner på trapezius. Hungrig är jag också som en jävla bäver. har inte dragit ner nått mer på maten men nu tryter det i defflustarna. JAG VILL HA PIZZA!! Tjocka lager Bregott på knäckesmörgåsen, gå och halsa i mina mjölkpaket, grisa framför tv:n och datorn. Jag vill att det ska ploppa ur Cheese burgare ur cd brännaren. Jag vill ha kexchoklad, ostbågar, trocadero och efter det vill jag ha sex!

fothermucker
2005-07-27, 01:40
Jag tänkte inte skriva detta egentligen.

Diana
2005-07-27, 03:23
Gonatt på er! :love: :love: :love:

off T: Må denna tråd leva vidare i oändlighet :D

Glen
2005-07-27, 04:36
Jag kapar den här tråden lite:


Kan triceps verkligen se ut som en hästsko om man bara tränar den tillräckligt?

Jorgen
2005-07-27, 08:03
Kan triceps verkligen se ut som en hästsko om man bara tränar den tillräckligt?
Självklart.
En mäktig sådan.

Jay-Z
2005-07-27, 08:15
Självklart.
En mäktig sådan.

Är den snel också?

Off-topic: Gymmet öppnar kl 12. Så det är bara att skita i att träna idag. :D

Sjinter
2005-07-27, 08:45
Mitt armbandsur har gått sönder...useless as a cockflavoured lollipop... *grr27*

spacedog
2005-07-27, 09:36
Tjocka lager Bregott på knäckesmörgåsen, gå och halsa i mina mjölkpaket, grisa framför tv:n och datorn. Jag vill att det ska ploppa ur Cheese burgare ur cd brännaren. Jag vill ha kexchoklad, ostbågar, trocadero och efter det vill jag ha sex!

Lycka till med att hitta någon som vill ha sex med dig efter den matorgien. :thumbup:

Off topic: har ni tänkt på att Skalman, som med sin mat och sovklocka håller benhård koll på mat och vila, ändå inte blir ens nästan lika stark som Bamse eftersom Bamse preppar med dunderhonung. Vad är det för ideal vi lär ut till barnen egentligen? *grr27*

jwzrd
2005-07-27, 09:42
Jag kapar den här tråden lite:


Kan triceps verkligen se ut som en hästsko om man bara tränar den tillräckligt?

Triceps ser ut som en MÄKTIG hästsko!

Allan
2005-07-27, 09:48
Off topic: har ni tänkt på att Skalman, som med sin mat och sovklocka håller benhård koll på mat och vila, ändå inte blir ens nästan lika stark som Bamse eftersom Bamse preppar med dunderhonung. Vad är det för ideal vi lär ut till barnen egentligen? *grr27*

Nu riskerar jag nog att rasera din världsbild, men Bame och Skalman...finns inte på riktigt. De_är_tecknade!

Off-topic: Kolla trissarna på gymnasterna. Där kan man snacka hästsko!


allan

z_bumbi
2005-07-27, 09:48
Off topic: har ni tänkt på att Skalman, som med sin mat och sovklocka håller benhård koll på mat och vila, ändå inte blir ens nästan lika stark som Bamse eftersom Bamse preppar med dunderhonung. Vad är det för ideal vi lär ut till barnen egentligen? *grr27*

Skalman kan lyfta ett helt hus utan prepp, kan Bamse det? *flex*

OT(?) Men Karl-Afred är i alla fall mindre än Brutus fast Karl-Alfred preppar, generna avgör allt. http://www.blaskan.nu/Bilder/Bilder3/popeye.jpg

Snake
2005-07-27, 11:43
OT(?) Men Karl-Afred är i alla fall mindre än Brutus fast Karl-Alfred preppar, generna avgör allt. http://www.blaskan.nu/Bilder/Bilder3/popeye.jpg

Ja men han har större organ.

OT: Hur bakfull på en skala från 1-10 är Jet idag? Poll?

mangs
2005-07-27, 12:27
Var det Hackstait som ledde den allvetande z_bumbi till kolozzeum:

"Hej på dig bumbi. Så du är kvar på det här forumet än? Var ett tag sedan jag var här senast, men jag minns dinna inlägg som oftast var väldigt bra. Nu har jag sedan en tid tillbaka hittat ett otroligt bra & intressant forum som heter kollozzeum.com. Du kommer dit genom nämda adress & att du senare klickar på forum. Finns du på det forumet redan? Du kanske har ett annat namn där bara? Om du inte besökt det gör det! En hel del kunnigt folk där. Enligt mig det överlägset bästa forumet. Men min fråga bumbi, finns du där redan? Isåfall vad heter du?"

http://debatt.passagen.se/archive/6500000000000045/4000000000000031/2002/2/



Du missade bumbis svar:
">
kollozzeum.com

Antingen börjar jag bli senil på allvar eller så är det nått fel med adressen ovan...
Har varit inne där tidigare men har för mig att jag inte gillade forumets konstruktion eller någon annan petites. "


Detta är alltså skrivet för tre år sedan. :MrT:

Otto GROV
2005-07-27, 23:09
ja har jätte ont i min ena hamstrings :cryout: :cryout:

FredsAmiralen
2005-07-28, 00:07
Var ifrån kommer hästsko-citaten?! Vill sko snel hest nu!

Off T: Havregrynsgröt och fisk är gott! :hbang:

Fatalist
2005-07-28, 00:42
Uppgift för Svante i Det Logiska Tänkandets Absoluta Grunder. Finn tönten:


Cilia: Omg, vad är det för konstigt djur som går över vägen? *spookey*

Bärs: Det är en katt.

Logik-Svante: Nej, det är en siames! Lär dig biologi *slap*


Nyckelbegrepp som kan användas i uppgiften: mängd och delmängd


Sedan skall du applicera detta tänkande på ditt, måhända smått valhänta, resonemang om "akusativobjekt". Var gick det fel? Vilken lärdom kan du ta med dig av detta in i framtiden?


kanske lite offtopic men:

Uppgift för Bärs:

skaffa ett liv
:(

FredsAmiralen
2005-07-28, 01:12
kanske lite offtopic men:

Uppgift för Bärs:

skaffa ett liv
:(

o det ska komma från rätt röv! :laugh:

OT: :laugh:

Fatalist
2005-07-28, 01:15
o det ska komma från rätt röv! :laugh:

OT: :laugh:

skrev faktiskt med fingrarna, smartass(hole)

OT: LOllErzKates pwnd, comically

FredsAmiralen
2005-07-28, 01:16
skrev faktiskt med fingrarna, smartass(hole)

Och var har du dem vanligtvis?

Fatalist
2005-07-28, 01:20
Och var har du dem vanligtvis?

i "deen mah-mah", asiatisk maskin som rengör under naglarna.....

FredsAmiralen
2005-07-28, 01:26
i "deen mah-mah", asiatisk maskin som rengör under naglarna.....

Måste vara värsta goat-see experten fan, så mkt som du har i din röv, tangentbord, nagelmaskin o allt...

OT: Jag blev mätt på mcdonaldsmat... hur fan gick det till?

plutte
2005-07-28, 01:26
Jag är full..
Fy fan....

Fatalist
2005-07-28, 01:33
Måste vara värsta goat-see experten fan, så mkt som du har i din röv, tangentbord, nagelmaskin o allt...

OT: Jag blev mätt på mcdonaldsmat... hur fan gick det till?

"okej" tuff du var nu

OT: jag ska plugga i japan. najs

bosse_brutal
2005-07-28, 05:24
om man går off topic i en off topic tråd, blir det inte on topic då?

bosse_brutal
2005-07-28, 06:15
nu är det 50 min sedan någon skrev nåt i allmånt

Allan
2005-07-28, 09:59
om man går off topic i en off topic tråd, blir det inte on topic då?

Jo.


Off-topic: Hur gör man svensk plural av "Gripper"? Gripperna? Gripparna? Eller bara gripper? Jag har klämt flera grippers - men det gillar jag inte; det är inte svenska. Jag har klämt flera gripper? Hjälp!


allan

Jense
2005-07-28, 10:01
Jo.


Off-topic: Hur gör man svensk plural av "Gripper"? Gripperna? Gripparna? Eller bara gripper? Jag har klämt flera grippers - men det gillar jag inte; det är inte svenska. Jag har klämt flera gripper? Hjälp!


allan

grippers är lika svensk som gripper :D

säg då greppträningsfjädern och greppträningsfjädrarna

Frantic
2005-07-28, 10:11
Den enda internationella stången på mitt gym är felbyggd och väger inte lika mycket på båda sidorna. Lite jobbigt...

spacedog
2005-07-28, 10:34
OT: jag ska plugga i japan. najs

Najs indiid. Var, när och hur länge?

Off topic: Är det bara jag som tycker gamla klassiska rälsbussar är obeskrivligt coola?

z_bumbi
2005-07-28, 10:36
Off topic: Är det bara jag som tycker gamla klassiska rälsbussar är obeskrivligt coola?

Ja. Diesellukt är ingen höjdare när man sitter och äter frukost.

OT Varför läser jag ibland bara halva orden?

spacedog
2005-07-28, 11:06
Ja. Diesellukt är ingen höjdare när man sitter och äter frukost.

Men vi snackar ju de där läckra orange/gräddvita som bara går i museitrafik idag - hur kan man tycka illa om dem?

http://www.jarnvag.net/bild/framsida/skjmvlinje.jpg

Off topic: Jag såg tecknad långfilm igår. Madagascar. Den var riktigt rolig.

z_bumbi
2005-07-28, 11:09
hur kan man tycka illa om dem?

Man gör som emmzan, bor bredvid en museijärnväg.

Off Topic Jag fick nya grannar igår.

Hades
2005-07-28, 11:15
Off topic: Jag såg tecknad långfilm igår. Madagascar. Den var riktigt rolig.
Pingvinerna var bra. I övrigt var den kass.

Fatalist
2005-07-28, 11:17
Najs indiid. Var, när och hur länge?

Off topic: Är det bara jag som tycker gamla klassiska rälsbussar är obeskrivligt coola?

Var har vi inte fått reda på än, men i en större stad. 2006-2007 :)

kanske lite OT men men

Weird
2005-07-28, 11:18
det är ett ojämt antal trappsteg i min trapp så jag måste varje gång jag ska ut gå upp för trappan igen sen börja med andra benet så jag inte ska bli sne tränad och efter som jag gick upp också blev fel så måste jag gå upp igen sen åka hiss ner, kan intr räkna hur många gånger jag har kommit försent till skolan för att jag hat stått och funderat på hur jag ska lösa det :confused:

Bärs
2005-07-28, 12:48
Jo.


Off-topic: Hur gör man svensk plural av "Gripper"? Gripperna? Gripparna? Eller bara gripper? Jag har klämt flera grippers - men det gillar jag inte; det är inte svenska. Jag har klämt flera gripper? Hjälp!


allan

Intuitivt borde det väl bli gripprar.


Off-topic: Tränade benen just.

Allan
2005-07-28, 16:23
Intuitivt borde det väl bli gripprar.


Off-topic: Tränade benen just.

Mja, kändes helt OK att säga det. Det är i varje fall ingen anglicism.

Off-topic: Usch vad fort det skapas nya trådar nu.


allan

skaparn
2005-07-28, 17:02
OffT: Vad gör Anders Järryd nuförtiden?

Anders Järryd är ALDRIG OffT, han är det hårdaste som finns, han är Gud. Har sett honom som återkommande gästkrönikör i Friidrottskväll i SVT.

"Jag tränar bara ett pass per dag, och det är 24 timmar långt"
/Anders J

Frippe_L
2005-07-28, 17:14
jag köpte två pölser i bröd idag. :eating:

PowPow
2005-07-28, 17:43
De äter dem

subjekt predikat AKUSATIVOBJEKT

ffs lär dig svenska duhhh *slap*

De äter dem
subjekt - finit verb (predikat) - direkt objekt

Uppdatera din terminologi ffs! ;)

Ackusativobjekt är inget man talar högt om längre.

Edit: Ojsan, såg att det redan var behandlat i denna extremt långa tråd..

PowPow
2005-07-28, 17:47
DE LÅG PÅ DEM

subjekt predikat preposition rektion (rektion kallas ordet efter preposition)

Prepositionsobjekt, med andra ord.
I en fullständig satsanalys delar man iofs upp prepositionsobjektet i preposition och rektion. Men nu var det ju inte tal om någon fullständig satsanalys.

Ska folk vara petiga, så petar jag tillbaka!

Allan
2005-07-28, 17:50
Prepositionsobjekt, med andra ord.
I en fullständig satsanalys delar man iofs upp prepositionsobjektet i preposition och rektion. Men nu var det ju inte tal om någon fullständig satsanalys.

Ska folk vara petiga, så petar jag tillbaka!

Lägg ner det där. Ni är så totalt på Bärs planhalva nu så det liknar ingenting.

Off-topic; Varför kan inte folk följa reglerna i den här tråden?


allan

Myten
2005-07-28, 17:54
Varför luktar det ostbågar om tånaglar?

PowPow
2005-07-28, 17:55
Lägg ner det där. Ni är så totalt på Bärs planhalva nu så det liknar ingenting.

allan

Och det grundar du på? Vem som är på vems planhalva, menar jag..

Trance
2005-07-28, 18:12
Lägg ner det där. Ni är så totalt på Bärs planhalva nu så det liknar ingenting.

Off-topic; Varför kan inte folk följa reglerna i den här tråden?


allan

Du menar..topic i tråden?

Bärs
2005-07-28, 18:43
Prepositionsobjekt, med andra ord.
I en fullständig satsanalys delar man iofs upp prepositionsobjektet i preposition och rektion. Men nu var det ju inte tal om någon fullständig satsanalys.

Ska folk vara petiga, så petar jag tillbaka!





Jösses, det är ett adverbial lille vän. Prepositionsfraser fungerar vanligen som attribut eller adverbial.

Ligget på bilen var bra --- på bilen = prepositionsattribut

De låg med varandra på bilen = --- på bilen = rumsadverbial



Prepositionsobjekt anger alltid föremål för verbets handling, precis som andra objekt.

Han smygtittade på paret som fullbordade sin kärlek på motorhuven.

Vad smygtittade han på? Svar: på paret som etc. = (prepositions)objekt


Off-topic: Servar Järryd ännu på samma konstiga sätt?

skaparn
2005-07-28, 18:48
Off-topic: Servar Järryd ännu på samma konstiga sätt?

Jag är påverkad av valium. Jag blandade ihop Järryd och Järderud. Allt som skrivits ska bortses från.

Überbiffen
2005-07-28, 19:09
Ah.. tunn.

Bärs
2005-07-28, 19:37
Jag är påverkad av valium. Jag blandade ihop Järryd och Järderud. Allt som skrivits ska bortses från.

Ha ha, ok!

Off-topic: Hur gör man för att quota någon i signaturen?

Trance
2005-07-28, 19:40
Ha ha, ok!

Off-topic: Hur gör man för att quota någon i signaturen?

[.QUOTE=Bärs]Ha ha, ok!

Off-topic: Hur gör man för att quota någon i signaturen?[/QUOTE]

Ta bort punkten innan QUOTE så borde det fungera fint.

skaparn
2005-07-28, 19:43
Definitivt OnT:
Kan någon ge mig hela den här hästskohistorien. Jag kan inte acceptera att det sker vuxenmobbing utan att jag får vara med och bättra min självkänsla medelst att i samröre med andra förlöjliga någon.

PowPow
2005-07-28, 19:43
Jösses, det är ett adverbial lille vän. Prepositionsfraser fungerar vanligen som attribut eller adverbial.


*Skrattar* :em:

Det är självklart att "på dem" i detta fall är rumsadvl.. man kanske ska tänka innan man skriver också :)

Alltså, i primära satsdelar: subj.- fv.- advl.

Och i en fullständig satslösning:

[subj] - [fv] - [prep - rek]

Det var inte igår jag gjorde detta sist. Men det måste väl ha blivit rätt?

Tolkia
2005-07-28, 21:41
Jag är påverkad av valium. Jag blandade ihop Järryd och Järderud. Allt som skrivits ska bortses från.
Gärderud. Bara för att. :D

(Jag väntar f.ö. också med spänning på en förklaring till det här med MÄKTIGA hästskotriceps. Fast helst i en egen tråd, så att man inte riskerar att missa den bland en massa skit.)

hobbitar
2005-07-28, 21:45
Såg precis MUSSE från RALLARSVING här i stan, ska dom göra något repotage här kanske???

bosse_brutal
2005-07-28, 21:51
Varför luktar det ostbågar om tånaglar?

varför luktar du på tånaglar?

Big_Vik
2005-07-28, 22:21
Varför luktar det ostbågar om tånaglar?


HAHAHHA :laugh:

BUUMP Vill också veta :thumbup:

Frantic
2005-07-28, 22:28
Ostbågar är i vilket fall godare om de stått "ute" över natten

Offtopic: Jag ska vara med i Pussel på TV4. Hoppas jag går till final och vinner 30 000

chevychase
2005-07-28, 22:34
Jag var på Gotland förra veckan. Giggity!

Jense
2005-07-28, 22:35
Ostbågar är i vilket fall godare om de stått "ute" över natten

Offtopic: Jag ska vara med i Pussel på TV4. Hoppas jag går till final och vinner 30 000
kul, när?

Tolkia
2005-07-28, 22:35
Jag var på Gotland förra veckan. Giggity!
Jag skall till Gotland OM en vecka. Yesss!

Frantic
2005-07-28, 22:39
kul, när?
Det är inte fastställt. Får reda på det inom de närmaste dagarna. Förmodligen imorrn.

Offtopic: Batmobilen var coolare förr

Gabriel_
2005-07-28, 22:39
Såg precis MUSSE från RALLARSVING här i stan, ska dom göra något repotage här kanske???


respekt!

Diana
2005-07-28, 23:07
Är de min livsuppgift att ha sönder lårcurlar?

On T: pajjade nästan min andra ikväll :D

Off T: karate_kid din lömske fan? :laugh:

Myten
2005-07-28, 23:11
varför luktar du på tånaglar?


Vet faktiskt inte, det måste vara chimp-generna som styr!

Myten
2005-07-28, 23:13
Det är inte fastställt. Får reda på det inom de närmaste dagarna. Förmodligen imorrn.

Offtopic: Batmobilen var coolare förr


Men filmen är bättre nu, antar att du såg den idag?

PowPow
2005-07-28, 23:18
Off topic:
Jag tycker att microsofts intellimouse explorer 4 ska kunna vara programerbar så att tilthjulet kan användas till annat än att scrolla i sidled med. T.ex. back och forward. För vem fanken scrollar i sidled?

chevychase
2005-07-28, 23:29
Fyfan vad jag längtar efter Dr. Dre's Detox.

Urban
2005-07-28, 23:31
fan va skönt å vara ledig imorgon, då ska jag spela poker hela dagen :bow:

Jashguim
2005-07-28, 23:33
jag ska inte gymma imorgon...

skaparn
2005-07-29, 07:16
Off topic:
Jag tycker att microsofts intellimouse explorer 4 ska kunna vara programerbar så att tilthjulet kan användas till annat än att scrolla i sidled med. T.ex. back och forward. För vem fanken scrollar i sidled?

Jag, när jag sitter på en temporär 17" skärm och har alla program inställda i 16x1200.

Überbiffen
2005-07-29, 07:41
OMG, tog till min gröt idag mjölk istället för en proteindrink. Dra åt helvete vad gott det var... varken choklad eller vaniljsmak... bara gröt med mjölk. :eating:

Frantic
2005-07-29, 09:42
Men filmen är bättre nu, antar att du såg den idag?

Jo filmen i sig var mycket bättre än de andra och Bale var den bästa batman hittills. De borde nästan göra om alla filmer med Bale i huvudrollen och Michael Caine som Alfred.

Offtopic: Skulle Mick "Crocodile" Dundee vinna över Steve Irwin?

Jense
2005-07-29, 09:47
Offtopic: Skulle Mick "Crocodile" Dundee vinna över Steve Irwin?


hahah NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


steve irwin skulle bara:

JEAM MOY THUMB OUP HIES BUTT!


Offtopic,

jag är lite mindre sjuk nu. morsan o hennes gubbe kommer hit om ngn timme. trevligt trevligt.

AFanatic
2005-07-29, 09:48
Jag pantade för 70 spänn häromdagen.

OT: Sanna Kallur såg ju lite plufsig ut på magen. What's up with that? :D

Hade du bärhjälp? :D

jwzrd
2005-07-29, 09:49
hahah NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


steve irwin skulle bara:

JEAM MOY THUMB OUP HIES BUTT!


Offtopic,

jag är lite mindre sjuk nu. morsan o hennes gubbe kommer hit om ngn timme. trevligt trevligt.

Hahaha viktigt med JEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM Maaayyyyyyyyt i början :)

Karate_kid
2005-07-29, 10:23
varför luktar barnkiss kalas puffar ?

Myten
2005-07-29, 10:42
Jo filmen i sig var mycket bättre än de andra och Bale var den bästa batman hittills. De borde nästan göra om alla filmer med Bale i huvudrollen och Michael Caine som Alfred.

Offtopic: Skulle Mick "Crocodile" Dundee vinna över Steve Irwin?



Kände du också ciderhusreglerna vibbar över Michael Caine?

Fultjack
2005-07-29, 10:45
jag ska till luleå snart och göra ingenting, sen skynda mig hem och kolla klart in flames dvdn :hbang:

Fultjack
2005-07-29, 10:46
Fyfan vad jag längtar efter Dr. Dre's Detox.
say what niggah? nytt album på g som man har missat?

jwzrd
2005-07-29, 11:14
varför luktar barnkiss kalas puffar ?

Vem är puffar och hur luktar kalas? Varför inte stuva om orden på andra sätt för att skapa maximal sinnesförvirring? Vad sägs om: "Varför luktar barn kisskalas, puffar?"

Kebab-Arne
2005-07-29, 11:26
Efter att ha suttit på Kolozzeum har jag blivit sugen på Kalaspuffar, Köttbullar med Potatismos och neger/chokladbollar.

Synd att inget av det är direkt nyttigt. *cry*

Allan
2005-07-29, 12:04
Efter att ha suttit på Kolozzeum har jag blivit sugen på Kalaspuffar, Köttbullar med Potatismos och neger/chokladbollar.

Synd att inget av det är direkt nyttigt. *cry*

Men man blir glad av det!

Off-topic - Ser ni Kolozzeums webshopbanner överst på sidan?


allan

Jense
2005-07-29, 12:09
Men man blir glad av det!

Off-topic - Ser ni Kolozzeums webshopbanner överst på sidan?


allan


röd ruta med kolozzeum under bara

Metal_boy_
2005-07-29, 12:19
fan va skönt å vara ledig imorgon, då ska jag spela poker hela dagen :bow:


Är också ledig hela dagen. Fan vad gött *rolleyes*

Metal_boy_
2005-07-29, 12:20
Jag måsste ha bra kosthållning, och sköter nog mina mat tider utomordentligt. För nu sitter jag här, skitnödig som vanligt på samma klockslag.

chevychase
2005-07-29, 13:44
Om inte gräsklipparmannen här slutar klippa snart måste jag tyvärr avliva honom. Han har hållit på sen 9 imorse..

Myten
2005-07-29, 13:47
Om inte gräsklipparmannen här slutar klippa snart måste jag tyvärr avliva honom. Han har hållit på sen 9 imorse..


Han klipper gräset för att kunna se en skymt av din underbara barm, det är det mest diskreta sättet att kunna spana på!

jwzrd
2005-07-29, 13:49
Åff tåppick: marklyften tog hårt på latsen igår.

Myten
2005-07-29, 13:50
Åff tåppick: marklyften tog hårt på latsen igår.


Härligt, det betyder att du drar tillbaka skuldrorna ordentligt, vid den stående fasen!

chevychase
2005-07-29, 13:50
Han klipper gräset för att kunna se en skymt av din underbara barm, det är det mest diskreta sättet att kunna spana på!


:D

jwzrd
2005-07-29, 13:52
Härligt, det betyder att du drar tillbaka skuldrorna ordentligt, vid den stående fasen!

Nej. Mina skuldror dras inte någonstans i slutet, varför skulle någon vilja göra så?

Myten
2005-07-29, 13:55
Nej. Mina skuldror dras inte någonstans i slutet, varför skulle någon vilja göra så?

Dra in ska det va!

jwzrd
2005-07-29, 13:57
Dra in ska det va!

Om det är något som dras åt något håll så är det mig mot stången och skuldror och axlar rakt ner.