handdator

Visa fullständig version : Tempursäng? Madrass?


Axon
2005-07-25, 08:54
Nån med rygg smärta som har testat och sovit på Tempur sängar(madrasser?) Hjälpte det?


PS.
Visste inte vart den här tråden skulle platsa så jag startade den i Allmänt men Admins får gärna flytta den där de tycker den skall vara.

Action
2005-07-25, 09:03
De är sköna.. Men man hamnar lätt i en position som man sedan inte flyttar sig ifrån. Dessutom är de extremt varma då det blir så tätt mellan kropp och säng.

Köp en säng med olika zoner istället. Jensen har en till överkomligt pris. ca 28.000 för en dubbelsäng!

Allan
2005-07-25, 09:06
Nån med rygg smärta som har testat och sovit på Tempur sängar(madrasser?) Hjälpte det?




Har både släkt och arbetskamrater som fått effektiv hjälp av Tempur. Jag upplevde aldrig att de var så varma.


allan

Arne Persson
2005-07-25, 09:10
JAg tycker forfarande man sover bäst i en vattensäng, ont i ryggen eller inte.

The_RobRoy
2005-07-25, 09:22
Jag tycker dom är sköna när man har ont.

Dock håller jag med om värmen, sov på en tempur förett tag sen i ett litet rum, just när värmen var som värst.

Vaknade varje morgon med panik, kroppen va typ helt överhettad. I övrigt är dom helt okej

Axon
2005-07-25, 10:27
Har både släkt och arbetskamrater som fått effektiv hjälp av Tempur. Jag upplevde aldrig att de var så varma.


allan

Känns skönt att veta det där=)
Har otroliga problem med ryggen då jag vaknar på morgonen. Kan inte ens resa mig upp. Sen efter nån timma så försvinner smärtan helt och hållet. :confused:

Hoppas tempur hjälper mig, 13 000kr inkl 140cm medium/fast säng och Tempur bäddmadrass + Tempur kudde är allt jag hade råd med.

PS.
Tjejen får en vanlig kudde :D

Axon
2005-07-25, 10:28
Jag tycker dom är sköna när man har ont.

Dock håller jag med om värmen, sov på en tempur förett tag sen i ett litet rum, just när värmen var som värst.

Vaknade varje morgon med panik, kroppen va typ helt överhettad. I övrigt är dom helt okej


Det är just därför man skall ha en takfläkt:>

William
2005-07-25, 10:31
Känns skönt att veta det där=)
Har otroliga problem med ryggen då jag vaknar på morgonen. Kan inte ens resa mig upp. Sen efter nån timma så försvinner smärtan helt och hållet. :confused:

Hoppas tempur hjälper mig, 13 000kr inkl 140cm medium/fast säng och Tempur bäddmadrass + Tempur kudde är allt jag hade råd med.
Besök en sängbutik med kunnig personal. Där får du testa ut vilken typ av säng som passar bäst för dig. Tempur är bra för vissa men långt ifrån alla. Var själv inställd på en tempursäng men när jag testade så visade sig att den var för mjuk för mig. Jag sjönk ner i mittenpartiet så att ryggraden böjdes och den ska vara rak. Har dock en tempurkudde och den äger!

Axon
2005-07-25, 10:33
Du hade nog för mjuk säng antar jag?
Själv så har jag beställt en Medium/Fast.

William
2005-07-25, 10:49
Du hade nog för mjuk säng antar jag?
Själv så har jag beställt en Medium/Fast.

Jag testade den hårdaste varianten som fanns. Ändå för mjuk för mig. För mig blev det en Jensen Diplomat Extra hård. För övrigt var i butiken i över en timme och testade olika sängar.

Du kanske borde ha testat sängen innan du beställde den? men man brukar ju få lämna tillbaka tempursängarna om man inte är nöjd.

Mental
2005-07-25, 10:49
jag var inne på att köpa en tempurmadrass. men mina ryggproblem försvann med övervikten ;) Min rygg gillade att min mage försvann.

Axon
2005-07-26, 04:37
William, har testat sängen och tempur madrassen med tempur kudden. Kändes skönt, blir bara pissed of på leverans tiden. 5 veckor wtf *grr27*

no aim
2013-08-14, 21:08
Fin bump =)

Är det någon här inne som har testat på både tempur och dess kopior? Hur stor skillnad är det? förutom priset dvs.