handdator

Visa fullständig version : Vilse i kosttillskotts djungeln


LdB
2005-07-25, 02:39
Hej!

Är ny på detta trevliga forum. :bow:
Jag har tränat i snart ett år. är 20 år nu och jag har gått från 74kg 185cm till 85kg och 186cm. (Vet inte om den sista centimetern är sann men efter förnyelse av mitt pass så var jag visst en cm längre :naughty:

Har hittils använt mig av Produkter från hälsokosten, såsom Protein Super Gainer fuel och Rx Fuel.Kreatin från Twinlab . zma och ala. har fungerat superbt Bra.

jag har, som antagligen många andra, Väldigt svårt för att själv sätta ihop ett bra tränings/kost och kosttillskotts upplägg. Jag fungerar så att jag måste sätta ihop (hitta/få) ett ät/kostillskotts och träningsschema som jag då följer strikt :whipped: , annars tappar jag diciplinen direkt.

De flesta träiningspass som jag har hittat här i forumet ( jo jag läste att det fanns en sökfunktion :D ) Verkar mest vara inriktat på nybörjare. Finns det inget komplett veckoupplägg för dem som inte är nybörjare men inte heller super-elite innom området? Jag hittade diverse träningsupplägg och "hardcore program" på muskelpiratens sida men jag vet ej om dessa är av er rekomenderade. Då deras sida propaganderar ut diverse mirakelkurer och superstacks, medans eran sida fördömmer dessa uteslutande.

Läste tex om en kreatinblanding som Heter c-x3. Den innehåller enligt sidan då : "Creatine Titrate, TriCreatine Malate and TriCreatine Citrate) samt L-Tyrosine, NADH, N-Acetyl L-Glutamine,Taurine, D-Ribose, Alpha Keto Glutaric Acid, Alpha Lipoic Acid, Zinc&Magnesium, Potassium Phosphate, L-Arginine, 4-Hydroxyisoleucine."
vafan e allt detta? Behöver man det? ala:et i känner jag igen men resten e kemiskt mumbojumbo för mig iaf.


Har trott att jag hela tiden har kört rätt men när man nu hittar alla dessa sidor med nya tillskott och Träningsprogram så Känner mig helt vilsen. Hoppas att någon trevlig själ på detta forum kan hjälpa mig med att reda ut lite saker.

Finns det nån bra sida där man kan hämta hem Färdiga Träingsupplägg? hittade ett inlägg med en hel del utföranden men vilka ska man kombinera för bästa effekt osv?

Tack på förhand /j

Fettecke
2005-07-25, 09:29
hihi :D, been there...
finns många olika varainter... jag kör efter ett som Bill Starr skrivit, 5*5 varianten, 3 dagar i veckan... och bara de större övningarna är med på programmet... ska visst öka styrkan ganska bra har ajg hört...

sen finns ju DC, de kan jag inte så mkt om...
du kan ju kolla in Aliquist, Jay-Z och min träningsjournal ang. 5*5 upplägget (finns säkert fler jag inte vet om som kör detta)...

annars så har du lite info i best of...

LdB
2005-07-25, 10:36
hihi :D, been there...
finns många olika varainter... jag kör efter ett som Bill Starr skrivit, 5*5 varianten, 3 dagar i veckan... och bara de större övningarna är med på programmet... ska visst öka styrkan ganska bra har ajg hört...

sen finns ju DC, de kan jag inte så mkt om...
du kan ju kolla in Aliquist, Jay-Z och min träningsjournal ang. 5*5 upplägget (finns säkert fler jag inte vet om som kör detta)...

annars så har du lite info i best of...

jo jag läste i best of men jag tyckte inte det gav så mkt =) ah okej. Tidigare har jag kört på 3*7-9 2 uppvärmnings set på Första settet i den grupp jag tränar. 50% av arbetsvikten i första och 70% i andra. :)

Jag skulle vilja köra det där 10 veckors hardcore programmet. Men Jag vet inte om upplägget är bra. dem kör ett 2*7-9 eller 1*7-9 .. så blir det jue det där med att äta var 3dje timma. ligga på 2½-3g protein per kropps kg osv . Har du checkat in det?