handdator

Visa fullständig version : ingen volym


lappenking
2002-05-24, 06:10
kan inte få någon större volym på benen då menar jag övre/framsida,
det blir liksom ingen bredd på det utan det går mer på höjden om ni förstår.
kör ben press/ben spark och i hacsquat eller hur det nu stavas. :confused:
har provat att köra knä böj men fick riktigt ont i knäna utav detta så det vet jag inte om jag "vill" köra riktigt,
baksidan växer som fan så det börjar nästan se lustigt ut.
har alltid varit svag i bena om det nu kan hjälpa i svaret och så har jag tränat i 2år nu 4-6X/veckan
tack på förhand jonte :D

Gladiatorerna
2002-05-24, 07:48
Det du ska träna upp är "svepet" och detta kan du göra bäst genom att köra benspark med fötterna inåtvända, då tar det på "svepet"!
Kör strikt och stenhårt så ska du se att benen växer. Tänk på att det sista en muskel vill är att växa, därför är det mycket viktgt att ta ut sig till absolut 100%.

Petrus
2002-05-24, 08:07
Jag kan rekomendera en kärringövning om det är bredd på benen du är ute efter...
Adductor-övningar där du sitter och stretar med benen för att sedan dra ihop dom mot varandra.. Tar bra på insidan av låret och är mer uppbyggande än man tror...
Körde den själv i ca 2 månader med bra resultat.
Vänligen,,,

Petrus

JP
2002-05-24, 08:18
Akta knäna bara. Den ovanstående varianten av benspark/leg extension, om jag tolkar den rätt, ger en brytning i knäleden som inte är helt kul om man heter Herr Menisk eller Fru Sidoligament. Trolig lösning på ditt problem; Hårda pass med mycket knäböjliknande övningar en till två gånger per vecka i tre till fyra månader. Har det inte "rört på sig" rejält rekommenderas ett återbesök. ;)

PK
2002-05-24, 08:25
hacklift är mer negativt för kännsliga knän än knäböj. visst kan du få ressultat av att tex köra benspark, men aldrig som om du kört knäböj. visst kan det göra lite ont första gången du kör övningen, men jag tror att det kommer att släppa efterhand.
kom ihåg att djupa knäböj tränar även leden såväl som muskeln förutsatt att de görs djupt. ge övningen en chans och kör lätt en månad så ska du se att det släpper ;)

dared
2002-05-24, 08:49
Benspark är ju en mördare för knäna..

lappenking
2002-05-24, 08:58
Ursprungligen skickat av Gladiatorerna:
<STRONG>Det du ska träna upp är "svepet" och detta kan du göra bäst genom att köra benspark med fötterna inåtvända, då tar det på "svepet"!
Kör strikt och stenhårt så ska du se att benen växer. Tänk på att det sista en muskel vill är att växa, därför är det mycket viktgt att ta ut sig till absolut 100%.</STRONG>
tackar som fan bar tips av er alla .,.,.,.,.,.,.,jag är er evigt tacksama!

Warrior
2002-05-24, 09:36
Frontböjar är kung ifall man inte vill köra vanliga knäböjar.

Dasse
2002-05-24, 14:33
Kan bara hålla med MR JP. Även om man inte har problem med knäna bör man undvika att vrida fötterna inåt eller utåt då man lätt kommer att få problem med knäna om man kör på detta sätt. Man kan dock utan att vrida fötterna få samma effekt genom att liksom tänka,känna och spänna mot ena eller andra sidan när man kör benspark. Hoppas jag gör mig förstådd.

fiddebeast
2002-05-24, 16:16
[QUOTE]Ursprungligen skickat av Gladiatorerna:
[QB]Det du ska träna upp är "svepet" och detta kan du göra bäst genom att köra benspark med fötterna inåtvända, då tar det på "svepet"!

Tjenare!
Man ska absolut inte vrida knäna i en koncentrations övning eller i någon annan övning heller för den delen!!!!

Och du kan inte specifikt träna just svepet!
Det har med dina anlag att göra hur låret e skapt.
Kunde man träna svepet så skulle t.ex Dorian Yates, Nasser mm ha bra svep med eller hur!?
Antingen e muskeln skapt med ett svep just som jag har ...
eller så har man typ som Yates...
Visst kan man hjälpa till att få upp bättre svep, men det e en liten del då .
Den enda övning som brukar kunna hjålpa till att skapa en illusion av större svep e att få upp insidan plus baksidan på låret.
Och försöka att undvika övningar som tar mycket på droppen!!