Logga in

Visa fullständig version : Kostschema med 2gram protein/kilo kroppsvikt

Spiffy
2005-07-24, 13:32
Tänkte jag skulle testa vara seriös och peta ihop ett kostprogram med det rekomenderade 2gram protein och 1 gram fet per kilo kroppsvikt.
Men jag märkte ju snabbt att det är fan omöjligt :MrT:
Innan jag ens tagit med lunch, middag och kvällsmat så hade jag 20gram mer protein än jag skulle ha totalt. Alltså han jag med frukost, mellanmål*2, föredrink och efterdrink.

Ni som lyckats med denna bedriften. Hur har ni gjort? kan ni äta något normalt överhuvudtaget?

MrBoris
2005-07-24, 13:34
Tänkte jag skulle testa vara seriös och peta ihop ett kostprogram med det rekomenderade 2gram protein och 1 gram fet per kilo kroppsvikt.
Men jag märkte ju snabbt att det är fan omöjligt :MrT:
Innan jag ens tagit med lunch, middag och kvällsmat så hade jag 20gram mer protein än jag skulle ha totalt. Alltså han jag med frukost, mellanmål*2, föredrink och efterdrink.

Ni som lyckats med denna bedriften. Hur har ni gjort? kan ni äta något normalt överhuvudtaget?

Om du är över 2gram protein spelar absolut ingen roll, kan till och med vara bra, så länge du inte kommer upp i ALLT för höga mängder, dvs 5g/kg kroppsvikt eller nåt

King Grub
2005-07-24, 13:34
Är det negativt att du får mer än 2 gram per kilo? 3 gram är alldeles utmärkt, t ex, även om det inte finns några bevis för att det bygger mer än 2.5.

Spiffy
2005-07-24, 13:40
låter ju bra det där. Tyckte jag läste någonstans att det blev negativt när man kom över 2 gram.
Gör det mest för att det skulle vara en skoj grej att testa. Men låter bra att man inte behöver vara så noga.