handdator

Visa fullständig version : 25årig 1.70+ kille på 60kg vill ha diettips.


aliquis
2005-07-24, 03:20
Det rör sig om en bekant, vikt runt 60kg, ungefär samma längd som mig, han tycker att "hans mage är fet" och vill därför gå ner i vikt. Tränar thaiboxning 2-3 ggr i veckan och shootfighting 2 ggr och brazilian jiu jutsu 2 ggr á 1.5 timme. (Han har även börjat styrketräna lite men envisas med att köra typ 30 rep ;)), fast det är rätt enkelt hemma och jag vet inte hur ofta det blir av.
Han försöker gå varje dag men under senaste veckan smög det sig in både vila från det och alkohol men han tänkte skärpa till det igen.

Han äter bara/satsar bara på 1100kcal om dagen så mitt enda råd har väl varit mer mat hela tiden men han tror inte på mig.

Han har diebetes hur mycket det nu kan tänkas ställa till det. Maten är rätt ok annars tror jag, havregrynsgröt till frukost och massa sushi o fiskrätter resten av dagen ;)

aliquis
2005-07-24, 03:22
<Ann-onym> ja kör fan inte alls 30rep
<Ann-onym> ditt as :D
<Ann-onym> ja kör 12

ok då, skärpning på den fronten iaf.

Hur som helst, vad rekommenderar expertisen? :)

bubbe
2005-07-24, 07:07
vad är målet? att bli ännu smalare? fasiken 60kg är inte många kg på 1.70, skaffa större bröst och axlar, så syns inte magen....Tror inte det är hälsosamt att ligga på 1100kcal och träna så pass mycket. Känner han sig inte trött av så lite näring?

HenrY
2005-07-24, 09:26
ja vf han verkar ju inte va så fet direkt!
Han kanske har lite muskler så att han "ser" slapp ut?
Säg åt han att börja äta o bygga mukkler istället!:)

aliquis
2005-07-24, 10:48
Målet är väl helt enkelt att få rutor på magen.

mystic[-_-]
2005-07-24, 10:56
Målet är väl helt enkelt att få rutor på magen.

säg åt han att börja träna mage så han har något att se ;)

aliquis
2005-07-24, 14:15
']säg åt han att börja träna mage så han har något att se ;)Sagt det, att han kanske inte har några enorma magmuskler att få fram så det är därför de inte syns, han är ju inte "fet", bara det att han inte har markerad muskulatur, men den kanske inte riktigt finns där.
Magen borde dock vara ok tränad eftersom han kör 1.5 timme kampsport 7 dagar i veckan ;)

MrBoris
2005-07-24, 14:20
dessa rutor ställer verkligen till det för dagens män.. fasen ska tjejer gilla det för :furious:

aliquis
2005-07-24, 14:30
dessa rutor ställer verkligen till det för dagens män.. fasen ska tjejer gilla det för :furious:är ju det jag säger, bara det är lite rutor är de nöjda ;D, sämst viktuppgång om man skall gå runt med rutor, bara trams o skit ju :D
Bättre med 10cm grövre lår än rutor på magen, kan ju vilken 12åring som helst ha ;D

MrBoris
2005-07-24, 14:32
är ju det jag säger, bara det är lite rutor är de nöjda ;D, sämst viktuppgång om man skall gå runt med rutor, bara trams o skit ju :D
Bättre med 10cm grövre lår än rutor på magen, kan ju vilken 12åring som helst ha ;D

jaa exakt.. det var ju det som ställde till det när jag började styrketräna... dessa jävla rutor.. nu 2år senare har man iaf fått lite mer brain och bygger på så gott det går och äter i massor :eating:

bubbe
2005-07-24, 15:33
jaa exakt.. det var ju det som ställde till det när jag började styrketräna... dessa jävla rutor.. nu 2år senare har man iaf fått lite mer brain och bygger på så gott det går och äter i massor :eating:

dags för signaturbyte helt enkelt, -"Våga vägra tvättbräda"

eller förresten, en hemlig klubb VVT

hubbabubba
2005-07-24, 18:54
dags för signaturbyte helt enkelt, -"Våga vägra tvättbräda"

eller förresten, en hemlig klubb VVT

Tror knappast du skulle vägrat tvättbräda om det hade varit jättesuperbusenkeltdeluxe att fixa ;)

bubbe
2005-07-24, 19:11
Tror knappast du skulle vägrat tvättbräda om det hade varit jättesuperbusenkeltdeluxe att fixa ;)

haha, nej defintivt och det är ju det som är anledningen, varför sabba flera års träning bara för att man vill ha fram sexattributet tvättbrädan. Alldeles för många fastnar i tvättbrädeträsket.

MrBoris
2005-07-24, 19:14
haha, nej defintivt och det är ju det som är anledningen, varför sabba flera års träning bara för att man vill ha fram sexattributet tvättbrädan. Alldeles för många fastnar i tvättbrädeträsket.

så sant som det är sagt.. hur många där ute ökar aldrig pga att de vill "behålla" tvättbrädan.

aliquis
2005-07-24, 19:37
Tror knappast du skulle vägrat tvättbräda om det hade varit jättesuperbusenkeltdeluxe att fixa ;)Det är ju jättesuperbusenkelt att fixa, det är ju bara att man missar allt annat istället.så sant som det är sagt.. hur många där ute ökar aldrig pga att de vill "behålla" tvättbrädan.:em:

chrno
2005-07-24, 20:44
Nu är det väl kanske så att man inte vill öka om man håller på med Shootfighting/mma då det innebär att man flyttas upp i andra viktklasser och liknande. Plus att endel personer inte vill ha en milion med muskler ;)
Dessutom kan jag inte säga att jag vet många thaiboxare/shooters som är giganstiskt jättestora som byggare är.