handdator

Visa fullständig version : Önskar hjälp med synpunkter

diceman
2005-07-23, 19:28
Hej! Jag har spånat lite på ett kostschema och önskar synpunkter! Mitt mål är att gå ner lite i vikt (fett) utan att tappa för mycket av mina muskler jag har kvar . Väger idag ca 104 är ca 194cm vägde 152 kg för ca 1år sedan, men nu har jag börjat träna styrketräning en hel del kör 2-1-2 med morgonpromenad på på min aktiva vilodag annars ca 30 min cykling efter varje pass. Jag har räknat ut att mitt energibehov ligger runt 3000 kcal.

Frukost
2 port Havregrynsgröt (gjord på 2 dl havregryn)
Minimjölk
Krossade linfrö
2 äggvitor kokta

Träning

Proteindrink 40 g whey-80 blandat med vatten + banan

Lunch
200g Kycklingfile, pasta, grönsaker

Mellanmål
250g kvarg milbona + 35g rostade havregryn + funlight

Middag
Omelett (3 ägg 1 gula 2 vitor) 170g tonfisk + ajvar dill och oregano

Mellanmål
200g nötfärs med lök och blandade grönsaker

Kvällsmål

Kosttillskott
5g omega3 och 2 st mittval sport

Ca 2300 kcal 273g protein 132g kolhydrater och 75g fett

före och efter (http://hem.passagen.se/erixon36/foreefter.jpg)

Tack på förhand!

MyungChul
2005-07-24, 00:31
ser ju inte så dumt ut, starkt jobbat de där :thumbup:

MrBoris
2005-07-24, 07:44
Hej! Jag har spånat lite på ett kostschema och önskar synpunkter! Mitt mål är att gå ner lite i vikt (fett) utan att tappa för mycket av mina muskler jag har kvar . Väger idag ca 104 är ca 194cm vägde 152 kg för ca 1år sedan, men nu har jag börjat träna styrketräning en hel del kör 2-1-2 med morgonpromenad på på min aktiva vilodag annars ca 30 min cykling efter varje pass. Jag har räknat ut att mitt energibehov ligger runt 3000 kcal.

Frukost
2 port Havregrynsgröt (gjord på 2 dl havregryn)
Minimjölk
Krossade linfrö
2 äggvitor kokta

Träning

Proteindrink 40 g whey-80 blandat med vatten + banan

Lunch
200g Kycklingfile, pasta, grönsaker

Mellanmål

Middag
Omelett (3 ägg 1 gula 2 vitor) 170g tonfisk + ajvar dill och oregano

Mellanmål
200g nötfärs med lök och blandade grönsaker

Kvällsmål

Kosttillskott
5g omega3 och 2 st mittval sport

Ca 2300 kcal 273g protein 132g kolhydrater och 75g fett

före och efter (http://hem.passagen.se/erixon36/foreefter.jpg)

Tack på förhand!

Lika imponerad varje gång jag ser den där bilden :thumbup:
Annars ser det väl bra ut!

Lizzie
2005-07-24, 09:41
Ja, verkligen en imponerande bild! Din kost ser bra ut, det enda jag tänkte på var att du kan nog äta ett helt kokt ägg med gulan och allt, istället för 2 vitor. Varför äter du inte gulan?

diceman
2005-07-24, 09:58
Godmorgon! Tack för synpunkterna! Önskar att jag var lika imponerad själv men det är väl så att man "aldrig" blir nöjd..Försökt knåpa ihop mitt kostprogram med hjälp av den samlade kunskapen här på forumet som alla står för, och det utmärkta "exel dokumentet" . Tack!! Skall fortsätta att "forma kroppen" opps! glömde att nämna att gulan och jag inte är bästa vänner men jag jobbar på det :eating:

Tolkia
2005-07-24, 11:27
... glömde att nämna att gulan och jag inte är bästa vänner men jag jobbar på det.
Välkommen i klubben ... äggula behöver helt klart förädlas för att vara njutbar - äggmacka med mycket grönsaker och salt går bra, men helst bör den "uppgå i helheten" tillräckligt för att inte kunna urskiljas, typ som i omelett eller sockerkakssmet. Löskokt ägg respektive stekt ägg "sunny side up" måste vara bland de vidrigaste maträtter som uppfunnits ... *spy*