handdator

Visa fullständig version : Luleåbor


Herkulez
2005-07-23, 15:19
nån här som tränar på porsöhallen eller va det nu heter? har fått en lägenhet där jag nog ska tacka ja till så jag börjar nog köra där om 2månader, bered er på att bli dwarfade era töntar.


ok var inte det jag skulle fråga utan va det kostar där när man är student :D

Cilia
2005-07-23, 15:31
har dom ingen hemsida?
sorry, inget svar på frågan

men vad ska du plugga?

Fettecke
2005-07-23, 15:34
http://www.luth.se/org/stil/Artiklar/avgifter_vt05.htm

Johan.S
2005-07-23, 15:39
Om du nu ska flytta till luleå så tycker jag att du ska träna på Impulse

Herkulez
2005-07-23, 15:40
thanks mate

Herkulez
2005-07-23, 15:41
Om du nu ska flytta till luleå så tycker jag att du ska träna på Impulse
jo men ska bo på porsön och vill ha ett gym nära lägenheten och skolan.

annars hade jag kört där

- ante
2005-07-23, 16:20
http://www.stil.lu/

Vart på porsön ska du bo?

Yankeee
2005-07-23, 16:23
Jag har nästan ett års kötid hos lulebo. Kanske dags att flytta upp :laugh:

vafan, treorna kostar lika mycket som min etta.

Herkulez
2005-07-23, 16:25
http://www.stil.lu/

Vart på porsön ska du bo?
assistentvägen, har fått den tilldelad så jag ska bara dit och kika på den innan jag tackar ja

- ante
2005-07-23, 16:25
Jag har nästan ett års kötid hos lulebo. Kanske dags att flytta upp :laugh:

Ett år är inte så mycket, jag hade nästan 2 år, och fick inte en enda lägenhet på porsön till skolstarten, jag lyckades få en i oktober dock, så slaggade på en polares soffa i ett par veckor :D

Yankeee
2005-07-23, 16:26
Ett år är inte så mycket, jag hade nästan 2 år, och fick inte en enda lägenhet på porsön till skolstarten, jag lyckades få en i oktober dock, så slaggade på en polares soffa i ett par veckor :D

Ofan, trodde man behövde typ 2 veckor för att få en lägenhet där :D

- ante
2005-07-23, 16:29
assistentvägen, har fått den tilldelad så jag ska bara dit och kika på den innan jag tackar ja

Okej, ganska bra läge då, nära till gym, skola, affärer osv.

Ofan, trodde man behövde typ 2 veckor för att få en lägenhet där :D

Inte om man vill ha en lägenhet nära skolan, men om man tycker det är okej att cykla en bit så klarar man sig med ett par veckors kötid.

nottis
2005-07-23, 16:30
1375 per år som sagt. Ska också träna där till hösten eftersom man börjar plugga igen.

- ante
2005-07-23, 16:34
Det jobbiga med gymet är att det bara finns ett ställe att köra böjjar och mark på, men eftersom majoriteten av dom som tränar där ändå inte vet vad böjjar och mark är bra för, så är grejjerna ändå oftast lediga.

Cilia
2005-07-23, 18:42
Jag har nästan ett års kötid hos lulebo.
varför då?

Yankeee
2005-07-23, 18:44
varför då?

Var sugen på att plugga där ett tag. Står fö i kö lite varstans. Västerås, örebro, uppsala, luleå, några i sthlm. Någon dag kanske det behövs :)

Cilia
2005-07-23, 18:50
Var sugen på att plugga där ett tag. Står fö i kö lite varstans. Västerås, örebro, uppsala, luleå, några i sthlm. Någon dag kanske det behövs :)
absolut.
jag pluggade i Umeå ett tag. Det är trevligt däruppe.

blekfet2
2005-07-23, 19:00
nån här som tränar på porsöhallen eller va det nu heter? har fått en lägenhet där jag nog ska tacka ja till så jag börjar nog köra där om 2månader, bered er på att bli dwarfade era töntar.


ok var inte det jag skulle fråga utan va det kostar där när man är student :D



vad ska du plugga förnå?
proktolog? :thumbup: :thumbup:

Herkulez
2005-07-23, 19:06
vad ska du plugga förnå?
proktolog? :thumbup: :thumbup:
haha närå, gymnasielärare.

Snake
2005-07-23, 21:03
Det gymmet suger svettig röv. Har tränat där några gånger, så jävla mycket folk bl.a. Och dom har utnyttjat lokalens yta på ett ytterst dåligt sätt. Många såna där "tycks va"-fjollor som är där också, står och hänger och tycks vara så jävla stora. Du kan väl iofs styra opp saker och ting kanske *flex*
Dyrt är det också.

Jag tränar nere på Pontushallen istället, jag tror de kallar sig för "Luleås atletklubb"...

*Edit: Jag räknar kallt med att få se en full Herkulez varje dag under nolleperioden på Regnbågsalén.

Herkulez
2005-07-23, 21:05
dyrt? nja tyckte det stod ca 1000 för ett år.



vet inte om jag kommer ha bil därför vill jag ha ett gym nära hemmet.haha jasså mycket muppar där, får väl ta ner dom på jorden då *flex* :D


full? nejfan, dricker mig aldrig full, bara lite salongsberusad =)

Snake
2005-07-23, 21:15
dyrt? nja tyckte det stod ca 1000 för ett år.



vet inte om jag kommer ha bil därför vill jag ha ett gym nära hemmet.haha jasså mycket muppar där, får väl ta ner dom på jorden då *flex* :D


Jo visst är det smidigt, bara ett stenkast från din lägenhet. Men under omständigheterna så valde jag Pontushallen istället, 400:- per år, de du!
Och ja, många såna där stockholmsfjollor som läser ekonomi :MrT:

full? nejfan, dricker mig aldrig full, bara lite salongsberusad =)

"ok"

Spectral
2005-07-23, 22:57
äähhh...gymmet duger, dom kommer ju att flytta det till A-hallen så det blir mindre trångt samt att dom kommer köpa mer utrustning. *flex*

blekfet2
2005-07-23, 23:01
haha närå, gymnasielärare.


ahh nice.....fan då kommer du få vara ledig en massa när du är färdig med utbildningen å fått jobb :hbang:

- ante
2005-07-23, 23:03
äähhh...gymmet duger, dom kommer ju att flytta det till A-hallen så det blir mindre trångt samt att dom kommer köpa mer utrustning. *flex*

:confused:

Saga
2005-07-24, 01:27
haha närå, gymnasielärare.

Jahaja. Me to. Fast jag börjar på öppna intagningen, har inte riktigt bestämt mig för vilken typ av lärare jag vill bli. :sleep: Måste också leta gym i Luleå, men det blir nog Step In för mig.

Snake
2005-07-24, 03:59
Jahaja. Me to. Fast jag börjar på öppna intagningen, har inte riktigt bestämt mig för vilken typ av lärare jag vill bli. :sleep: Måste också leta gym i Luleå, men det blir nog Step In för mig.

Step in är ju tramsigt ;) Om du bums ska träna på ett större gym, så kör på Inpuls, http://www.inpuls.se

Herkulez
2005-07-24, 08:38
Jahaja. Me to. Fast jag börjar på öppna intagningen, har inte riktigt bestämt mig för vilken typ av lärare jag vill bli. :sleep: Måste också leta gym i Luleå, men det blir nog Step In för mig.
allmänna inriktningen här, eller är det samma sak? maybe we börjar i samma class som det heter så fint på svengelska.
step-in suger, inpuls är väl det bästa gymmet i stan? tränar där några gånger och har trivts som fan, fast hantlarna där är nog lite lättare än va det står på dom =)

Hardcore_pb
2005-07-24, 09:19
porsöhallen är helt okej OM du tränar på dagen före 15-16 efter det så får man vänta mestadels av tiden. Men skönt med gym nära hemmet och skolan. Tycker inte det är speciellt mycket spänniga människor snarare mycket gammla rävar som verkar varit där sen dom öppnade. Inpuls och framförallt step in är ju gymmen där folk springer omkring och ser snygga ut istället för att träna.

Nu var det ett halvår sen jag tränade i Luleå men tror knappast något drastiskt har hänt.

Ps. herk old brodies är bästa matstället på porsön grym mat till vettiga priser, skippa den vanliga pizzerian.

/Hardc...

Saga
2005-07-24, 10:34
Allmän inriktning kan nog vara samma sak, ingen aning har knappt tittat på papprena. Det där med Step In stämmer nog, är både tramsig och försöker se snygg ut *rolleyes* Sen tycker jag om att försvinna i mängden lite. Sambon påstår att Impuls och Step in är samma gym??

Herkulez
2005-07-24, 10:42
Allmän inriktning kan nog vara samma sak, ingen aning har knappt tittat på papprena. Det där med Step In stämmer nog, är både tramsig och försöker se snygg ut *rolleyes* Sen tycker jag om att försvinna i mängden lite. Sambon påstår att Impuls och Step in är samma gym??
nej det är inte samma gym. Step in ligger i city, inpuls i södra hamnen.

zanzi
2005-07-24, 11:11
Från Boden till Luleå... jag ser att du jobbar dig uppåt. =P

Herkulez
2005-07-24, 12:13
Från Boden till Luleå... jag ser att du jobbar dig uppåt. =P
haha precis, snart har jag jobbat mig hela vägen till världsmetropolen UMEÅ :D

zanzi
2005-07-24, 12:43
Hehe, världsmetropolen Umeå. =)
Vad gör du av med fuckface nu då? Hänger på eller?

JAM
2005-07-24, 13:53
http://www.stil.lu/

Vart på porsön ska du bo?
".lu"? Luleås egen toppdomän? :D

Laan
2005-07-24, 14:59
Visste inte att det var så mycket luleå folk här!

Jag tycker inte att gymet som det sett ut nu innan vart ngn höjdare.. personalen har ngn form av flytt nojja och flyttar runt sakerna hela tiden.. *screwy*

men det värsta är att det är överbefolkat och att det körs mycket bänk på "podiet" då den andra jämt är upptagen..

förhoppningsvis så blir det väl bättre efter utbyggnaden..

ps. Välkomen till Luleå!

Herkulez
2005-07-24, 15:01
Hehe, världsmetropolen Umeå. =)
Vad gör du av med fuckface nu då? Hänger på eller?
jafan min lilla bejbis hänger med, pappa jobbar ju på mc norr i luleå så han kan ju alltid hämta han efter jobbet, ska dit och se på lägenheten nu, hoppas den är fiiiin.

Herkulez
2005-07-24, 15:01
Visste inte att det var så mycket luleå folk här!

Jag tycker inte att gymet som det sett ut nu innan vart ngn höjdare.. personalen har ngn form av flytt nojja och flyttar runt sakerna hela tiden.. *screwy*

men det värsta är att det är överbefolkat och att det körs mycket bänk på "podiet" då den andra jämt är upptagen..

förhoppningsvis så blir det väl bättre efter utbyggnaden..

ps. Välkomen till Luleå!thanks =)

thomast
2005-07-24, 15:07
Om du nu ska flytta till luleå så tycker jag att du ska träna på Impulse

Visst är det ett fint gym men det är inte värt 3900 kr (med studentrabatt). Hoppas jag inte blandat ihop det med Step in nu. Själv har jag hittat ett hyffsat gratisgym på hertsön :)

Laan
2005-07-24, 15:15
Det sjuka är ju att det finns ett gym inne på själva ltu, men enligt ryktet så stängdes det för några år sedan på grund av för lite besökare?!?!?!? ligger i E-huset om jag inte minns fel..

nottis
2005-07-24, 15:23
Det ligger i D-huset. Det var då öppet förra året.

- ante
2005-07-24, 15:24
Det sjuka är ju att det finns ett gym inne på själva ltu, men enligt ryktet så stängdes det för några år sedan på grund av för lite besökare?!?!?!? ligger i E-huset om jag inte minns fel..

STIL köpte det gymet, och tvingade folk att träna på det dyrare gymet i porsöhallen. Har jag för mig iaf.

mr ruhl
2005-07-24, 15:32
har aldrig varit på posöns gym men trivdes grymt bra på inpuls, mycket gamla bra byggare och många seriöst tränande där, ang hantlarna så tror jag inte att dom är lättare? däremot kan det ju vara att dom gjutna hantlarna på tex 55kg väger just 55kg och hantlarna som finns på dom flesta andra gym väger säkert 55kg + handtaget som säkert väger 1-2kg..hur som helst så kanske jag oxå flyttar tillbaks till hösten ifall jag blir av med mitt grymt bra jobb jag har nu..då får vi ta ett pass ihop! ha det!

zanzi
2005-07-24, 15:43
Lycka till med lägenheten nu!
Känns som om Herkulez kommer skrämma livet ur alla Luleåbor. =)
Ser det framför mig: Första dagen efter vinterlovet och det står en snögubbe vid huvud-ingången med rektorns ansikte utkopierat på ett blad över huvudet som välkomnar alla studenter med en sex meters lång pinne som det "tredje benet". :D

Herkulez
2005-07-24, 17:06
den var fin, tror jag tar den faktiskt, nedrevåningen så det blir till att smacka upp en fet "varning för hunden/ägaren" skylt på bakgården =)


jaa ruhl, klart vi ska köra några pass ihop.



Tittade in på porsöhallen och det såg ändå rätt ok ut så det blir väl där. Vet inte om jag kommer ha bil första 6månaderna så det blir nog lättast.


förövrigt: när lee priest och flex wheeler off-season äter på burger king och kentucky fried chicken, så kanske nån bör gå fram till dom och säga "det där är bara tomma kalorier, dom kommer inte du kunna bygga ett enda gram muskler från!" :laugh: så sant, man kan visst bli grov på skräpmat :devil:

blekfet2
2005-07-24, 17:52
Från Boden till Luleå... jag ser att du jobbar dig uppåt. =P


du menar neråt. :D


(och för er obildade så ligger luleå nedanför boden)

:D

zanzi
2005-07-24, 18:02
du menar neråt. :D


(och för er obildade så ligger luleå nedanför boden)

:D

Jag syftade egentligen på att han går mot det sämre och då ligger Boden inte speciellt långt upp på min lista. :D

kkk
2005-07-24, 20:49
På den gamla goda tiden (innan stil tog över) kostade korten 250 per termin, 2 markställningar, mindre fjantmaskiner, bodyboulders på väggarna och riktig gymmusik (bara fjant nu). Iofs ingen konditionsavdelning, men man var nästan alltid ensam på gymmet då :thumbup:

Btw kan man byta användarnamn? Kom just på att mitt slarv med nollinspirationsnamn kan förknippas med kuklös klan :(

Herkulez
2005-07-24, 21:06
haha fint namn knullkompisenskompis?


hur är det med brudar på det gymmet då :naughty:

Snake
2005-07-24, 22:14
hur är det med brudar på det gymmet då :naughty:

Nästan obefintliga, kan dock bero på att jag luktar så jävla illa.

Du får skriva upp dig på bodypump eller spinning, där finns det både en och två stringtrosor.

Markus H
2005-07-24, 22:36
Inte om man vill ha en lägenhet nära skolan, men om man tycker det är okej att cykla en bit så klarar man sig med ett par veckors kötid.


*bs*

Markus H
2005-07-24, 22:38
Jahaja. Me to. Fast jag börjar på öppna intagningen, har inte riktigt bestämt mig för vilken typ av lärare jag vill bli. :sleep: Måste också leta gym i Luleå, men det blir nog Step In för mig.


Välj Inpuls istället.... Billigare och mer "Hard core".

Snake
2005-07-24, 22:48
Välj Inpuls istället.... Billigare och mer "Hard core".

Fortfarande dyrt (men allt är ju relativt).

Börje H
2005-07-25, 06:38
Ok. Herkan skall bli LULEBO! Jag har tränat på ALLA gym i Lule så jag kan nog ge mig på en lista:
1. INPULS, obestridd etta. Grymt maskinutbud och dessutom mkt bra kvalla på desamma. Mestadels Nordic´s finfina grejer. Dessutom några riktigt härliga friviktsmaskiner. Avsaknaden av powerrack gör att det är lite mindre hardcore numera (racket + bästa smithen står numera i mitt hemgym hemma i byn :D) Negativt är alla sprättbyggare med svullen feja som tror att de äger världen... det finns många...
2. SPORTHALLEN, budgetalternativet. Luleå atletklubbs gym med pinsamt låg avgift. Stabila grejer som faan. Inget trams och flams utan vikter, magnesium och träning i all sin enkelhet.
3. PORSÖHALLEN. Många är de profiler som kommit och gått på Porsön. Profilmässigt är det nog Tonni P som utmärker sig mest. Skrikande skånska och en plötslig viktuppgång på 20 kg under senare delen av 90-talet har gjort honom mytomspunnen. Helt ok gym om man lägger bröstdagen på andra dagar än mån/tis, för då har studenterna kö där.
4. STEP IN Dyrt och en otroligt dålig gymkänsla. Tränar där på helgerna endast för att tanten jobbar där. Kommer nu under sista veckorna mot sommaren alternera gym eftersom Step In har en förmåga att formligen dränera bort all form av träningslust, du kan få trängas om uppvärmningen med en pensionär med syrgasflaska. Som tur är har jag ju möjligheten att träna under de tider som det är stängt :thumbup:

Sedan finns ju alltid Hertöhallen och Örnäset om man lyckas komma i kontakt med någon nisse som tränar där. Men det var way-back jag var där så jag har ingen anig om kostnad. Förut var det då otroligt billigt.

Välj själv....

Snake
2005-07-25, 09:52
Ok. Herkan skall bli LULEBO! Jag har tränat på ALLA gym i Lule så jag kan nog ge mig på en lista:
1. INPULS, obestridd etta. Grymt maskinutbud och dessutom mkt bra kvalla på desamma. Mestadels Nordic´s finfina grejer. Dessutom några riktigt härliga friviktsmaskiner. Avsaknaden av powerrack gör att det är lite mindre hardcore numera (racket + bästa smithen står numera i mitt hemgym hemma i byn :D) Negativt är alla sprättbyggare med svullen feja som tror att de äger världen... det finns många...
2. SPORTHALLEN, budgetalternativet. Luleå atletklubbs gym med pinsamt låg avgift. Stabila grejer som faan. Inget trams och flams utan vikter, magnesium och träning i all sin enkelhet.
3. PORSÖHALLEN. Många är de profiler som kommit och gått på Porsön. Profilmässigt är det nog Tonni P som utmärker sig mest. Skrikande skånska och en plötslig viktuppgång på 20 kg under senare delen av 90-talet har gjort honom mytomspunnen. Helt ok gym om man lägger bröstdagen på andra dagar än mån/tis, för då har studenterna kö där.
4. STEP IN Dyrt och en otroligt dålig gymkänsla. Tränar där på helgerna endast för att tanten jobbar där. Kommer nu under sista veckorna mot sommaren alternera gym eftersom Step In har en förmåga att formligen dränera bort all form av träningslust, du kan få trängas om uppvärmningen med en pensionär med syrgasflaska. Som tur är har jag ju möjligheten att träna under de tider som det är stängt :thumbup:

Sedan finns ju alltid Hertöhallen och Örnäset om man lyckas komma i kontakt med någon nisse som tränar där. Men det var way-back jag var där så jag har ingen anig om kostnad. Förut var det då otroligt billigt.

Välj själv....

Sporthallen is teh shit :cool:

J.Saarela
2005-07-25, 10:18
Ok. Herkan skall bli LULEBO! Jag har tränat på ALLA gym i Lule så jag kan nog ge mig på en lista:
1. INPULS, obestridd etta. Grymt maskinutbud och dessutom mkt bra kvalla på desamma. Mestadels Nordic´s finfina grejer. Dessutom några riktigt härliga friviktsmaskiner. Avsaknaden av powerrack gör att det är lite mindre hardcore numera (racket + bästa smithen står numera i mitt hemgym hemma i byn :D) Negativt är alla sprättbyggare med svullen feja som tror att de äger världen... det finns många...
2. SPORTHALLEN, budgetalternativet. Luleå atletklubbs gym med pinsamt låg avgift. Stabila grejer som faan. Inget trams och flams utan vikter, magnesium och träning i all sin enkelhet.
3. PORSÖHALLEN. Många är de profiler som kommit och gått på Porsön. Profilmässigt är det nog Tonni P som utmärker sig mest. Skrikande skånska och en plötslig viktuppgång på 20 kg under senare delen av 90-talet har gjort honom mytomspunnen. Helt ok gym om man lägger bröstdagen på andra dagar än mån/tis, för då har studenterna kö där.
4. STEP IN Dyrt och en otroligt dålig gymkänsla. Tränar där på helgerna endast för att tanten jobbar där. Kommer nu under sista veckorna mot sommaren alternera gym eftersom Step In har en förmåga att formligen dränera bort all form av träningslust, du kan få trängas om uppvärmningen med en pensionär med syrgasflaska. Som tur är har jag ju möjligheten att träna under de tider som det är stängt :thumbup:

Sedan finns ju alltid Hertöhallen och Örnäset om man lyckas komma i kontakt med någon nisse som tränar där. Men det var way-back jag var där så jag har ingen anig om kostnad. Förut var det då otroligt billigt.

Välj själv....




He he Tonni e bra:)

Markus H
2005-07-25, 14:13
4. STEP IN Dyrt och en otroligt dålig gymkänsla. Tränar där på helgerna endast för att tanten jobbar där. Kommer nu under sista veckorna mot sommaren alternera gym eftersom Step In har en förmåga att formligen dränera bort all form av träningslust, du kan få trängas om uppvärmningen med en pensionär med syrgasflaska. Som tur är har jag ju möjligheten att träna under de tider som det är stängt :thumbup:

Sedan finns ju alltid Hertöhallen och Örnäset om man lyckas komma i kontakt med någon nisse som tränar där. Men det var way-back jag var där så jag har ingen anig om kostnad. Förut var det då otroligt billigt.

Välj själv....


Synd att de har stäng på lördagar.....

Börje H
2005-07-25, 14:17
Synd att de har stäng på lördagar.....

Det är ju just därför det är så fint å köra då. Ingen som stör och man kan välja musiken själv :cool:

Fultjack
2005-07-25, 14:35
har tränat en gång på porsögymmet, fanns rätt så mycket nötter där =P liten lokal, brukar vara väldigt mycket folk efter kl 16 säger dom...

Jan
2005-07-26, 15:02
har tränat en gång på porsögymmet, fanns rätt så mycket nötter där =P liten lokal, brukar vara väldigt mycket folk efter kl 16 säger dom...

Gymmet ska flytta in i en del av a-hallen, så det kommer bli mer än dubbelt så stort.

TCOR
2005-08-01, 08:59
Har hört talas om att porsögymmet "ska" flyttas. Är det någon som vet när detta ska vara klart?

Snake
2005-08-01, 11:09
Har hört talas om att porsögymmet "ska" flyttas. Är det någon som vet när detta ska vara klart?

Hösten 2006 om allt går enligt planerna.

(*Edit: Till C-huset.)

Herkulez
2005-08-01, 16:22
Thans Börje men blir nog porsön, kommer nog inte ha bil första året så det blir för krångligt att åka buss till dom andra gymmen, sen kan jag alltid ta av mig tröjjan och slå en krabba med penisen hängandes utanför byxorna medans jag stöter ur mig diverse konstiga och sexistiska ljud ifrån diafragman så ska du se att jag får köra mina lutande bänkar i fred :D


sa upp min gamla lägenhet idag föresten så nu blir det definitivt en flytt dit

Fultjack
2005-08-01, 16:43
haha herkan jag varnar dig, fanns 2 st riktiga stjärnskott sist jag tränade på porsön. en av om hade korta tighta shorts, linne och bälte i varje övning, han körde latsdrag på golvet tex, under dydan som man sitter på egentligen, haha vilken lirare

- ante
2005-08-01, 16:47
Herk, töm postlådan.

Herkulez
2005-08-01, 16:47
haha herkan jag varnar dig, fanns 2 st riktiga stjärnskott sist jag tränade på porsön. en av om hade korta tighta shorts, linne och bälte i varje övning, han körde latsdrag på golvet tex, under dydan som man sitter på egentligen, haha vilken lirare
fan blev kåt :P

Gedis
2005-08-18, 18:22
Har hört talas om att porsögymmet "ska" flyttas. Är det någon som vet när detta ska vara klart?

Ja det stämmer, jag jobbar på porsögymet och det stämmer gymet ska flyttas till C-Huset till 2007.
Men eftersom att det är så FÖRBANNAT trångt där just nu så har en provisorisk lösning tagits fram, gymet ska flyttas till A-Hallen fram tills C-Huset är färdigt.
Så idag har vi just lagt färdigt golvet i A-hallen. Det beräknas vara färdigt till den första september.
Jag hoppas att det besvarade frågan.

Btw, vilka här på Kolo tränar på Porsögym?

Buckethead
2005-08-18, 20:01
haha herkan jag varnar dig, fanns 2 st riktiga stjärnskott sist jag tränade på porsön. en av om hade korta tighta shorts, linne och bälte i varje övning, han körde latsdrag på golvet tex, under dydan som man sitter på egentligen, haha vilken lirare
Hade han arbetshandskar på sig också?
Han verkar köra alla övningar på sitt eget lilla sätt.

Jag tränar på porsöhallen, men jag är så liten så ingen brukar se mig ens. Brukar försöka ta mig dit så tidigt som möjligt för att slippa trängas. Men nu så verkar dom ha förbjudit hårdrock också, tydligen så klagar folk på sådan musik. Men att köra samma skiva om och om igen verkar vara helt ok. Har hört samma cover på Waterloo varje gång jag var på gymet förra veckan. *screwy*
Sen så har vi även grabbarna grus som började köra förra halvåret. 3 killar som skriker på vartenda reps, även i magmaskinen. Men men, mig stör det inte så mycket. Var lite orolig i början men nu har man vant sig.

Herkulez
2005-08-18, 20:02
när jag börjar där ska jag utmärka mig själv genast på gymmet genom att flata till dom för din skull =)

Buckethead
2005-08-18, 20:07
när jag börjar där ska jag utmärka mig själv genast på gymmet genom att flata till dom för din skull =)
Haha...det tycker jag du ska göra. Ta tillbaks lite grottgymskänsla till gymmet, som det var när man började där *flex*

Bite
2005-08-18, 20:58
haha herkan jag varnar dig, fanns 2 st riktiga stjärnskott sist jag tränade på porsön. en av om hade korta tighta shorts, linne och bälte i varje övning, han körde latsdrag på golvet tex, under dydan som man sitter på egentligen, haha vilken lirare
Åh..han är kreativ :D ... det enda som egentligen är värt att klaga på är musiken tycker jag,waterloo,simon & garfunkel etc :( ....

Så det blir större utrymme nu, det låter ju vettigt...det var irriterande att måsta sprattla i chinsräcket hängandes precis ovanför hantelstället osv...

_luleå_
2005-08-18, 23:14
va i helvete... finns det folk hära som tränar i grottan (luleå atlethe club)....hänvisar alla killar till det gymmet btw...det är vackert!.. finns lite hårda killar kvar oxå..

Snake
2005-08-18, 23:19
va i helvete... finns det folk hära som tränar i grottan (luleå atlethe club)....hänvisar alla killar till det gymmet btw...det är vackert!.. finns lite hårda killar kvar oxå..

Oja, men nu är det en jävla röra där. De håller på att laga lite saker så det saknas sittsar till vissa bänkar och maskiner. Samt att powerracket ligger i molekyler.

kkk
2005-08-18, 23:27
haha herkan jag varnar dig, fanns 2 st riktiga stjärnskott sist jag tränade på porsön. en av om hade korta tighta shorts, linne och bälte i varje övning, han körde latsdrag på golvet tex, under dydan som man sitter på egentligen, haha vilken lirare
Åhh, iraniern som förpestar hela gymmet!? Luktar ju helt sjukt!!

_luleå_
2005-08-18, 23:40
Oja, men nu är det en jävla röra där. De håller på att laga lite saker så det saknas sittsar till vissa bänkar och maskiner. Samt att powerracket ligger i molekyler.



jeo har sett det..tränar du där ofta du?

wepp
2005-08-18, 23:41
inpuls kommer väll på 1a platsen.. fräscht bra grejjer osv

sen har vi LAK, luleå atlet klubb. riktigt hardcore och kostar 400kr/år :hbang:

_luleå_
2005-08-18, 23:43
haha herkan jag varnar dig, fanns 2 st riktiga stjärnskott sist jag tränade på porsön. en av om hade korta tighta shorts, linne och bälte i varje övning, han körde latsdrag på golvet tex, under dydan som man sitter på egentligen, haha vilken lirare


Var han stor o grov?, menar inte stark utan bara stor sett till massa..

_luleå_
2005-08-18, 23:53
Oja, men nu är det en jävla röra där. De håller på att laga lite saker så det saknas sittsar till vissa bänkar och maskiner. Samt att powerracket ligger i molekyler.



varför är powerracket i molekyler?

Snake
2005-08-18, 23:58
jeo har sett det..tränar du där ofta du?

Minst 3 gånger i veckan iaf.

varför är powerracket i molekyler?

Antar att dom håller på att byta nått, verkar vara den årliga reparationsmånaden nu. Sen varför de inte gjorde det under sommaren när det var stängt kan man ju fråga sig.

_luleå_
2005-08-19, 00:35
Minst 3 gånger i veckan iaf.



Antar att dom håller på att byta nått, verkar vara den årliga reparationsmånaden nu. Sen varför de inte gjorde det under sommaren när det var stängt kan man ju fråga sig.

Aha, då bör man ha en aning om vem du är..stor o stark som alla andra förmodar jag? :D



Dom plockade ner grejerna inför sommaren men powerracken vettefan, kanske inte tänker på samma sak, körde i den för ca 2 veckor sen..

Snake
2005-08-19, 00:41
Dom plockade ner grejerna inför sommaren men powerracken vettefan, kanske inte tänker på samma sak, körde i den för ca 2 veckor sen..

De skruvade isär den igår, för jag tränade i tisdags och då var den hel och idag var den inte det. Nåja, den som lever får se..

Boink
2005-08-19, 11:04
Btw, vilka här på Kolo tränar på Porsögym?

Jag, kolos mest aktiva medlem :)

Förresten, om du jobbar där, sluta spela så värdelös musik. Mer hårdrock :hbang:

Gedis
2005-08-19, 21:19
Jag, kolos mest aktiva medlem :)

Förresten, om du jobbar där, sluta spela så värdelös musik. Mer hårdrock :hbang:

Jag och andra anställda som tränar aktivt där har försökt driva på att byta ut skitmusiken, men än så länge har vi bara kommit så långt så att vi inte spelar lugna favoriter :hbang:

nottis
2005-08-19, 21:43
Om en vecka blir det porsöhallen för min del också. :)

Herkulez
2005-10-21, 16:54
bump!!!

va innebär det om man tar gymkort Dag, antar att man bara får träna dagtid men vilka tider är det?
hitade inget på stils hemsida?
har dom flyttat gymmet än till den andra hallen?
finns det nån (kvinnlig) playboy modell som är oskuld samt tränar på porsögymmet här som vill ligga med mig?

Kebab-Arne
2005-10-21, 17:05
Jag kommer kanske flytta till Luleå och studera nästa höst. Med tanke på vad som stod i trådens början, är det långa kötider för att få lägenhet?

thomast
2005-10-21, 17:14
Jag kommer kanske flytta till Luleå och studera nästa höst. Med tanke på vad som stod i trådens början, är det långa kötider för att få lägenhet?

Ställer du dig i kö nu har du en chans.

Gör det på www.lulebo.se och studentbo (som inte verkar ha en hemsida).

joonah
2005-10-21, 18:47
va innebär det om man tar gymkort Dag, antar att man bara får träna dagtid men vilka tider är det?


har dom flyttat gymmet än till den andra hallen?


Du får träna fram till 16:00 med dagkortet, och de har flyttat ut gymmet ja, har nyss skaffat kort där och min första uppfattning av gymmet var att det var rätt rörigt och trångt mellan maskinerna numer, samt på tok för lite utrymme för fria vikter.

Herkulez
2005-10-21, 18:48
Du får träna fram till 16:00 med dagkortet, och de har flyttat ut gymmet ja, har nyss skaffat kort där och min första uppfattning av gymmet var att det var rätt rörigt och trångt mellan maskinerna numer, samt på tok för lite utrymme för fria vikter.
ok, då är dagkort uteslutet...hur är det med dom oknullade playboy brudarna då?

Kwon
2005-10-21, 18:50
Haha, trodde det var jag som skrev det där...

Sen tänkte jag, vafasiken, jag har ju inte skrivit något om dagkort...wtf? Snurrig t det blev! Men KUL! Först och främst KUL! (jag kan ju ingenting om Luleå)

*garvisar* :laugh:

Herkulez
2005-10-21, 18:57
haha, bytte till ett annat av dina alster nyss :laugh:

Kwon
2005-10-21, 19:05
Den där e mysig! :)

Trevligt att du sparat mina gamla godingar :D

A.Pahkamaa
2005-10-21, 20:46
bump!!!

va innebär det om man tar gymkort Dag, antar att man bara får träna dagtid men vilka tider är det?
hitade inget på stils hemsida?
har dom flyttat gymmet än till den andra hallen?
finns det nån (kvinnlig) playboy modell som är oskuld samt tränar på porsögymmet här som vill ligga med mig?

Jo, gymet är flyttat.
Är lite besviken över att dom "utlovade" extra fria vikter bestod av en till bänkpress. Istället för att tex sätta in ett extra lyftarflak så har dom ansvariga genierna bland annat stoppat in 3 st bensparksmaskiner. Och av någon anledning så dom trängt ihop området för fria vikter i ett av hörnen, är en jävla utmaning att ta sig fram där alltså...
Nästa år byter iaf jag gym.

På brudfronten har det blivit lite bättre än förra året iaf. Måste vara dom enorma mängder nya maskiner som lockat dit dom.

A.Pahkamaa
2005-11-25, 12:32
Bump!

Polare blev dopingtestad på STIL i onsdags.
Tror det var 4 st sammanlagt som fick pissa i burken.

:thumbup:

hejhopp
2005-11-25, 17:23
Ser dom om man har rökt cannabis på ett sådant test också? (jag har inte gjort det bara undrar)

Fultjack
2005-11-25, 17:38
Bump!

Polare blev dopingtestad på STIL i onsdags.
Tror det var 4 st sammanlagt som fick pissa i burken.

:thumbup:

en snubbe från hockeylaget åkte också på att pissa :thumbup:

slobban
2005-11-25, 17:44
Bump!

Polare blev dopingtestad på STIL i onsdags.
Tror det var 4 st sammanlagt som fick pissa i burken.

:thumbup:

Hur ofta gör dom dopingster där? Och hur väljer dom vilka dom ska testa?

Btw: Dom som håller i det där gymet är ju en bunt ägg, dumt att omstrukturera hela lokalen och kasta ut en den där förbannande vattenmasniken som man måste ha muggar till. Sen kan dom ju börja fila lite på sin artighet där med.

Ps. Benpressen, smithen, t-bar och hacksquaten kommer nog aldrig att skruvas fasst, men dom maskinerna använder ju endå ingen........ *rolleyes* Ds.

Boink
2005-11-25, 19:14
Bump!

Polare blev dopingtestad på STIL i onsdags.
Tror det var 4 st sammanlagt som fick pissa i burken.

:thumbup:

Var vi bara 4 st? Varför kunde jag inte vinna på lotteri istället... Just det. Jag köper inte lotter.

Vafan, jag ser ju så långt från dopad ut man bara kan.

slobban
2005-11-25, 19:17
Var vi bara 4 st? Varför kunde jag inte vinna på lotteri istället... Just det. Jag köper inte lotter.

Vafan, jag ser ju så långt från dopad ut man bara kan.

Tränar du på stil och fick pissa i burken? Berätta, feed me with facts.

A.Pahkamaa
2005-11-25, 19:18
en snubbe från hockeylaget åkte också på att pissa :thumbup:

Micke R? :)

A.Pahkamaa
2005-11-25, 19:24
Hur ofta gör dom dopingster där? Och hur väljer dom vilka dom ska testa?


Vet inte hur ofta, men det är första gången jag hört talas om det sen jag började studera här förra hösten.

Polaren som blev testad ser verkligen inte ut som någon som går på AAS, så vet inte riktigt vad dom tänker med.

slobban
2005-11-25, 19:26
Vet inte hur ofta, men det är första gången jag hört talas om det sen jag började studera här förra hösten.

Polaren som blev testad ser verkligen inte ut som någon som går på AAS, så vet inte riktigt vad dom tänker med.

När jag skaffade mitt träningskort på stil fick jag aldrig skriva på något papper där jag godkänner att dom testar mig. Fick du det? Isf har dom väl ingen rätt att testa en?
Hur som hellst är det ju bra att dom gör tester.

Boink
2005-11-25, 19:30
Tränar du på stil och fick pissa i burken? Berätta, feed me with facts.

Jag stod och gjorde skivstångscurls, så kom en gubbe upp mellan ett set och sa att jag skulle dopingtestas. Tydligen måste man gå med på det för att stil är med i RF eller nåt sånt. Han drog på sig en gummihandske där mitt i gymet, tog en stor klick glidmedel på den och sa åt mig att... ok, jag var tvungen att vänta till jag var pissnödig, så jag gjorde typ 15 fler set av diverse övningar och väntade en kvart efter det. "bla bla dina rättigheter bla bla skriv på här." Så fick jag gå i på dass med en annan gubbe som stod och tittade på när jag urinerade i en plastburk. Sen fick jag hälla över det i två glasflaskor stoppa dom i en liten frigolitkartong.

Jag glömde skaka hand med dom innan jag tvättade händerna.

A.Pahkamaa
2005-11-25, 19:31
Kommer inte ihåg att jag skrev på något papper förra hösten, och när jag förnyade årskortet i år så tog dom bara emot pengarna och tackade för sig.

Boink
2005-11-25, 19:31
Vet inte hur ofta, men det är första gången jag hört talas om det sen jag började studera här förra hösten.

Polaren som blev testad ser verkligen inte ut som någon som går på AAS, så vet inte riktigt vad dom tänker med.

Verkligen inte jag heller.

A.Pahkamaa
2005-11-25, 19:33
Jag stod och gjorde skivstångscurls, så kom en gubbe upp mellan ett set och sa att jag skulle dopingtestas. Tydligen måste man gå med på det för att stil är med i RF eller nåt sånt. Han drog på sig en gummihandske där mitt i gymet, tog en stor klick glidmedel på den och sa åt mig att... ok, jag var tvungen att vänta till jag var pissnödig, så jag gjorde typ 15 fler set av diverse övningar och väntade en kvart efter det. "bla bla dina rättigheter bla bla skriv på här." Så fick jag gå i på dass med en annan gubbe som stod och tittade på när jag urinerade i en plastburk. Sen fick jag hälla över det i två glasflaskor stoppa dom i en liten frigolitkartong.

Jag glömde skaka hand med dom innan jag tvättade händerna.

Var du en av dom 4 starkaste/största personerna på gymet när dom valde ut dig? Eller var det helt random? Hörde att en av personerna som fick pissa i burken var en tjej.

thomast
2005-11-25, 19:33
en av om hade korta tighta shorts, linne och bälte i varje övning, han körde latsdrag på golvet tex, under dydan som man sitter på egentligen, haha vilken lirare


Har han en rätt stor överkropp och små ben? Såg honom idag i så fall. :hbang:

Det ska bli kul med dopingtester när man börjar träna på porsön. Var håller Luleå Atletklubb till?

Boink
2005-11-25, 19:37
Var du en av dom 4 starkaste/största personerna på gymet när dom valde ut dig? Eller var det helt random? Hörde att en av personerna som fick pissa i burken var en tjej.

Tror jag knappast, jag väger bara lite över 80...

Jo, jag såg en tjej på väg in i rummet där dom gjorde kollen, när jag gick därifrån.

twilightzone
2005-11-25, 20:01
vad tror du hekulez om att ge upp det där med porsön och komma in till stan och slita vikter istället, med oss små pojkar ;)

Snake
2005-11-25, 23:14
Det ska bli kul med dopingtester när man börjar träna på porsön. Var håller Luleå Atletklubb till?

Vi, eliten, håller till i källaren på Pontushallen.

slobban
2005-11-26, 03:11
Jag ska prata med personalen på gymet imorgon eller på måndag om det här med dopingtester, ingen ska ju få testa mig utan att jag ger mitt medgivande. Inte för att jag är dopad men jag tycker inte personalen där verkar bry sig speciellt mycket om sina kunder. Plus att jag tycker dom är cp och fula åsså kommer dom aldrig att skruva fasst benpressen, vi får leva med att den viker sig när man ska träna iden... fan... piss... längtar hem!

Snake
2005-11-26, 10:47
Jag ska prata med personalen på gymet imorgon eller på måndag om det här med dopingtester, ingen ska ju få testa mig utan att jag ger mitt medgivande. Inte för att jag är dopad men jag tycker inte personalen där verkar bry sig speciellt mycket om sina kunder. Plus att jag tycker dom är cp och fula åsså kommer dom aldrig att skruva fasst benpressen, vi får leva med att den viker sig när man ska träna iden... fan... piss... längtar hem!

Vilken hårding du är!!!!!
*yourock* *yourock* *yourock*

slobban
2005-11-26, 12:05
Vilken hårding du är!!!!!
*yourock* *yourock* *yourock*

Inget går upp mot fylleposter..... *slap*

Jan
2005-11-26, 12:40
Förövrigt har det väl ingen betydelse om benpressen är fastskruvad, eller inte. När jag kört på den, har den inte rört sig 1 mm iaf..

slobban
2005-11-26, 13:10
Förövrigt har det väl ingen betydelse om benpressen är fastskruvad, eller inte. När jag kört på den, har den inte rört sig 1 mm iaf..

Nej det spelar inte nån roll egentligen, men har du inte kännt hur den lixom viker sig när man pressar upp vikterna?

nottis
2005-11-26, 14:12
Jepps, störigt är vad det är.

Jan
2005-11-27, 00:01
När vi ändå är inne på benpressar, så kan jag inte förstå varför dom bytte ut en fullt fungerande, mot en ny. Den gamla var mycket skönare och hade dessutom betydligt större fotplatta.

slobban
2005-11-27, 00:54
Ja den som dom har nu tycker jag faktist suger. Det där gymet har inte många rätt när man tänker efter, framförallt inte omklädningsrummen, för att inte tala om skåpen....

slobban
2005-11-28, 19:32
Ny platta på benpressen på stil, det tar sig med den där förbannade benpressen endå.