handdator

Visa fullständig version : På ett ungefär...

P3trus
2005-07-23, 00:04
Ungefär hur många kalorier innehåller en mindre basmåltid? Innehållande det "vanliga"..potatis, ris, pasta, kött, fisk. Ungefär hur många kcal blir det, om portionen är aningen mindre än vad den "ska" vara.

Säg inte hur stora portioner ni äter, utan mellanstor:P hoppas ni fattar

super_sorken
2005-07-23, 00:17
det bästa är om du tar reda på det själv :D

Bara o räkna ut (http://www.slv.se/templates/LDB_Search____6242.aspx) *popcorn*

P3trus
2005-07-23, 00:23
Men hur vet man hur stor portionen är?Alltså i gram? :S

aliquis
2005-07-23, 00:31
Ja du lär ha lättare att lista ut det än vi ;D
Väg råvarorna?

mangemani
2005-07-23, 00:31
Men hur vet man hur stor portionen är?Alltså i gram? :S

en våg löser dina problem :thumbup:

P3trus
2005-07-23, 00:33
Jo, men nu har jag ju ingen (för att väga livsmedel iaf). Men om man säger en mellan liten port spaghetti tex..? hur många g? .

mangemani
2005-07-23, 01:11
rätt så omöjligt att säga=/...men en normal portion för mej är typ 200 gr spaghetti,samt 200 gr köttfärs(beroende på vad det är för slags köttfärs).
men det är ju jag,jag vet inte hur mycket du vräker på i dina portioner=/.
införskaffa en våg,behöver inte vara nån special tillverkad eller nått som väger minsta lilla milligram,utan en helt vanlig..kostar uppåt 50 nått :thumbup:

King Grub
2005-07-23, 05:08
Jo, men nu har jag ju ingen (för att väga livsmedel iaf). Men om man säger en mellan liten port spaghetti tex..? hur många g? .

Det kan du nog inte uppskatta; en matvåg är en vettig investering, om du är intresserad.

P3trus
2005-07-23, 13:27
Jo, blir nog till att köpa en. Vill hålla reda på min kost, så man kan känna sig säker att man får i sig tillräckligt..

Klo
2005-07-23, 13:31
Jo, blir nog till att köpa en. Vill hålla reda på min kost, så man kan känna sig säker att man får i sig tillräckligt..

Onödigt att väga om du vill gå upp, ät MKT bra mat och träna hårt :thumbup:

P3trus
2005-07-23, 13:35
Onödigt att väga om du vill gå upp, ät MKT bra mat och träna hårt :thumbup:

Jag kände så innan.."Varför ska man kolla sitt kcal intag osv osv.."
Men nu vill jag verkligen vara 100% säker på att jag får i mig den energin jag behöver, eftersom jag tränar hårt nu och vill bygga mycket muskler.. :)

Klo
2005-07-23, 13:37
Jag kände så innan.."Varför ska man kolla sitt kcal intag osv osv.."
Men nu vill jag verkligen vara 100% säker på att jag får i mig den energin jag behöver, eftersom jag tränar hårt nu och vill bygga mycket muskler.. :)

Hur har du tänkt ligga på kcal/kolhydrat/protein/fett då?

P3trus
2005-07-23, 14:02
Hur har du tänkt ligga på kcal/kolhydrat/protein/fett då?

Alltid på överskott. jag tror inte jag kommer hålla reda på kollisar och protein jag får i mig, jag tror det kommer vara tillräckligt ändå. Dock tänker jag äta så mycket jag bara kan och försöka bara äta nyttiga saker.

En fråga bara...jag dricker min gainer efter varje träning..är det att rekommendera att dricka det även innan man lägger sig? isåfall, bara de kvällar man tränat, eller alla kvällar?

Klo
2005-07-23, 14:07
Alltid på överskott. jag tror inte jag kommer hålla reda på kollisar och protein jag får i mig, jag tror det kommer vara tillräckligt ändå. Dock tänker jag äta så mycket jag bara kan och försöka bara äta nyttiga saker.

En fråga bara...jag dricker min gainer efter varje träning..är det att rekommendera att dricka det även innan man lägger sig? isåfall, bara de kvällar man tränat, eller alla kvällar?

Varför väga maten då?

Nä gainer ska du dricka i samband med träning. Kolla i kollos webshop så hittar du "nattprotte"

P3trus
2005-07-23, 14:13
Varför väga maten då?

Nä gainer ska du dricka i samband med träning. Kolla i kollos webshop så hittar du "nattprotte"

som jag sa, för att vara helt säker på att jag ligger på energiöverskott