handdator

Visa fullständig version : Pipande ljud i hörlurarna... (datorproblem)


Frantic
2005-07-22, 18:51
Jag har alltid haft min datormus inkopplad där bak på datorn men nu har den slutat fungera av någon anledning. Jag provade då att sätta in den i USB-porten där fram på datorn men nu hör jag ett pipande ljud i hörlurarna hela tiden då jag inte rör musen och det är riktigt irriterande.

Hur kan jag åtgärda detta?

Frantic
2005-07-23, 11:53
Testar att bumpa en gång

Johan_P
2005-07-23, 11:54
Har ingen aning om vad som orsakar det, men testa att använda en usb-konverterare till musporten på moderkortet, kanske fungerar. Jag har inte haft en bra erfarenhet med usb-möss i usb-portar.

Frantic
2005-07-23, 11:57
Det var den funktionen som pajade. Min förklaring var kanske intye så bra dock:D
Jag har provat med två olika konverterare utan lycka

JAM
2005-07-23, 12:57
Jag har alltid haft min datormus inkopplad där bak på datorn men nu har den slutat fungera av någon anledning. Jag provade då att sätta in den i USB-porten där fram på datorn men nu hör jag ett pipande ljud i hörlurarna hela tiden då jag inte rör musen och det är riktigt irriterande.

Hur kan jag åtgärda detta?
Vad det beror på vet jag inte, men prova att öppna ljudmixern och klicka för mute på allt utom main och wav. CD kan du eventuellt behöva om du gillar att spela vanliga CD-skivor i datorn, men normalt kan du stänga av även den.

Axon
2005-07-23, 13:28
De här killarna kan säkert hjälpa dig. :thumbup:

http://www.sweclockers.com/

Frantic
2005-07-23, 14:51
JAM - Det har jag provat


Axon - Jo jag får nog regga mig på Sweclockers...