handdator

Visa fullständig version : Gå upp i massa!


råkkare
2005-07-22, 08:23
Trots att jag ligger på ca 3600 kcal om dagen så ökar jag inget i massa denna bulk period,andra perioder har jag ökat bra,min fråga lyder har detta något att göra med att jag har kanske för mkt konditionsträning inlagt nu? ca5 ggr iveckan hade ca 2-3 andra bulk perioder,brukar köra kondition i anlutning till styrkepassen,

Slartibartfast
2005-07-22, 08:27
har detta något att göra med att jag har kanske för mkt konditionsträning inlagt nu? ca5 ggr iveckan hade ca 2-3 andra bulk perioder

Självklart.

Kalori in - kalori ut.

King Grub
2005-07-22, 08:29
Ju mer du rör på dig, oavsett om det är planerad träning eller vardagsaktivitet i form av fysiskt arbete, ökar din energiförbrukning, och för att gå upp i vikt måste du ligga på energiöverskott. Går du inte upp, gör du av med all energi du stoppar i dig, och måste alltså äta mer energi för att ändra på den saken, om du vill fortsätta med all fysisk aktivitet du håller på med.

råkkare
2005-07-22, 08:41
Ju mer du rör på dig, oavsett om det är planerad träning eller vardagsaktivitet i form av fysiskt arbete, ökar din energiförbrukning, och för att gå upp i vikt måste du ligga på energiöverskott. Går du inte upp, gör du av med all energi du stoppar i dig, och måste alltså äta mer energi för att ändra på den saken, om du vill fortsätta med all fysisk aktivitet du håller på med.


Tack skall du ha grub
:)