Visa fullständig version : proteinet i tonfisk
kalle_balle
2005-07-21, 16:27
eldorados tonfisk i olja innehåller 26g protein/100g.
jag häller ut det mesta av oljan och undrar om soja olja innehåller protein eller är det tonfisken i sig som innehåller 26 g protein?
Det är tonfisken som innehåller proteinet, men varför inte köra med tonfisk i vatten?
Jakobbus
2005-07-21, 16:33
Det är tonfisken i sig.
King Grub
2005-07-21, 16:41
Olja är fett.
Jakobbus
2005-07-21, 16:42
men varför inte köra med tonfisk i vatten?
Varför tycker du det, Prankie?
blekfet2
2005-07-21, 17:35
för att det är godare :thumbup:
Jakobbus
2005-07-21, 17:39
för att det är godare :thumbup:
Don´t eat for pleasure, eat for att bli stor och stark *flex*
Tonfisk i olja är ofta billigare = mer protein per peng.
Puss
Highlander
2005-07-21, 17:46
Tonfisk i olja är ofta billigare = mer protein per peng.
Puss
inte där jag handlar, sedan så förstår jag inte tillverkarens marknadsförings-strategi om man säljer tonfisk med tillsatt olja billigare än bara tonfisk i vatten.
vatten är ju billigare råvara än olja.. om man säger så ;) , i regel innehåller ju tonfisk i olja lika mycket tonfisk som tonfisk i vatten
Spannmål
2005-07-21, 18:05
Men man måste väl ha räknat med oljan när man skrev näringsdeklarationen?
Jakobbus
2005-07-21, 18:10
Men man måste väl ha räknat med oljan när man skrev näringsdeklarationen?
Ja... Och?
Puss
Tänkte om han häller bort oljan så han kanske inte vill ha olja i tonfisken. Där jag handlar är tonfisk i olja och vatten lika dyra, iofs har jag aldrig kört med tonfisk i olja så jag vet inte om det är godare.
MyungChul
2005-07-22, 02:53
sen är det ju, vad jag vet ingen höjdarolja heller
vad kan det skilja, 50 öre/burken?
och sen som sagt, olja är bara fett
inte där jag handlar, sedan så förstår jag inte tillverkarens marknadsförings-strategi om man säljer tonfisk med tillsatt olja billigare än bara tonfisk i vatten.
vatten är ju billigare råvara än olja.. om man säger så ;) , i regel innehåller ju tonfisk i olja lika mycket tonfisk som tonfisk i vatten
Smakar bättre och säljer bättre till "vanliga" konsumenter kanske.
Tekniskt kanske man kan tjäna någon krona i energikostnader när man tillverkar 25 miljoner burkar eller så ;)
Olja kräver betydligt mindre energi än vatten att bli varmt när man kokar/autoklaverar tonfiskburkarna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.