handdator

Visa fullständig version : shaolinmunkar


kalle_banan
2005-07-21, 13:01
jag vet inte om tråden är placerad rätt, men den är inriktad på kost iaf...

jag läste lite lätt om shaolinmunkar nyss, och det stog att de tränade varje dag och hela tiden (i princip)
med tiden blir de sjukligt viga, explosiva och mycket mer. men hur funkar det? här på forumet sägs det hela tiden att man inte kan bygga muskler om man inte ligger på kaloriöverskott, men munkar får inte äta efter en viss tidpunkt, tror det är på hela eftermiddagen det är förbjudet, förutom vissa speciella saker.
så jag tvivlar starkt på att de ligger på kaloriöverksott, men ändå kan de rekrytera nya muskelfibrer och bli helt grymma på sin kampsport. hur funkar det?

MrBoris
2005-07-21, 13:03
har du en bild på en biffig shaolinmunk då?

Matte_Maiden
2005-07-21, 13:05
har du en bild på en biffig shaolinmunk då?
I'm with you.

Hades
2005-07-21, 13:15
Trodde tråden skulle handla om doughnuts.

Shaolinmunkar bygger knappast muskler i några större mängder. Det går att bli starkare/explosivare/smidigare utan att lägga på sig mer muskler.

spacedog
2005-07-21, 13:26
Först och främst kan du nog räkna med att 75% av allt du läser om "shaolin-munkar" är påhittat. Resterande 25% är överdrifter. ;) Jag vet inte hur gymnaster tränar/äter, men det är nog den grupp som är bäst att jämföra med.

F ö äter sumobrottare bara en gång om dagen, men de lyckas ju ligga på ett hyffsat kaloriöverskott...

kalle_banan
2005-07-21, 15:25
har du en bild på en biffig shaolinmunk då?
nepp, aldrig sett
men man föds inte med starka/explosiva muskler. nånstans ifrån måste de få sin styrka, nu menar jag inte på nått sätt att de kan lyfta hus och liknande saker, men de blir starkare.
de sägs ju hela tiden på forumet att om man inte ligger på kaloriöverskott så kan man inte bygga muskler, shaolinmunkar måste ju onekligen mer eller mindre bygga upp sina muskler, men jag kan inte tänka mig att de ligger på kaloriöverskott nån gång med tanke på hur mycket de rör på sig och hur lite de äter.

hur funkar det?

MrBoris o matte: jag påstod inte att de var biffiga nån gång
Hades: du säger att de bli starkare utan att lägga på sig muskler, det är ingen logik i det, erklären sie bitte :)
spacedog: sumobrottare är inte shaolinmunkar. inte gymnaster heller.

MrBoris
2005-07-21, 15:35
nepp, aldrig sett
men man föds inte med starka/explosiva muskler. nånstans ifrån måste de få sin styrka, nu menar jag inte på nått sätt att de kan lyfta hus och liknande saker, men de blir starkare.
de sägs ju hela tiden på forumet att om man inte ligger på kaloriöverskott så kan man inte bygga muskler, shaolinmunkar måste ju onekligen mer eller mindre bygga upp sina muskler, men jag kan inte tänka mig att de ligger på kaloriöverskott nån gång med tanke på hur mycket de rör på sig och hur lite de äter.

hur funkar det?

MrBoris o matte: jag påstod inte att de var biffiga nån gång
Hades: du säger att de bli starkare utan att lägga på sig muskler, det är ingen logik i det, erklären sie bitte :)
spacedog: sumobrottare är inte shaolinmunkar. inte gymnaster heller.

A. Man måste inte ligga på kaloriöverskott för att bygga muskler.
B. Någon gång lär de ligga på kaloriöverskott eller åtminstone på sin dagliga förbrukningsnivå annars skulle de väl bara gå ner i vikt varje dag och tillslut försvinna? :)

spacedog
2005-07-21, 18:45
spacedog: sumobrottare är inte shaolinmunkar. inte gymnaster heller.

Nej, du har helt rätt i att sumobrottare varken är shaolinmunkar eller gymnaster. ;)

Däremot är shaolinmunkar mer gymnaster än något annat. Möjligen cirkusartister.