handdator

Visa fullständig version : Hur tränade moderatorerna?


aliquis
2005-07-21, 12:28
Tyckte det kunde vara kul att veta när moderatorerna började träna, vilka förutsättningar de hade, sporter de hade sysslat med förut osv.
Hur de tränade säg de fem första året, vilka resultat de fick och hur de står sig idag :)

Allan
2005-07-21, 12:43
Jag har inte pysslat med nån annan idrott, förutom lite hockey och friidrott på pojknivå. Men det har alltid varit styrketräning i nån form sen 1975. Under de första åren tränade jag teknik tills jag nästan spydde på det, gjorde småtävlingar och ökade i vikt och styrka. Och sen blev det större tävlingar och mer vikt och styrka, tills jag nådde en matchvikt av 112 kilo.
Under den här tiden har jag inte själv tränat byggning i så stor omfattning, men jag umgicks ju i stort sett bara i såna kretsar, så man snappade upp en hel del. Och läste, gick utbildningar och kompletterade sin övriga träning med sånt som kunde vara nyttigt. Biceps var inte nyttigt, ej heller smal midja - och det syns ju idag, när man ska försöka "klä" om eländet.
Jag är inte i närheten av mina toppresultat idag, vilket jag är glad för, men jag är fortfarande rätt stark för min kroppsvikt. Det sliter på kroppen att arbeta med få reps på maxvikter, vilket diverse kroniska småskador är bevis på. Jag väger mindre än på många år, och mår bra av det. Fet är INTE samma sak som grov.
Men oavsett hur jag mår, är jag i varje fall i avsevärt bättre skick än mina jämnåriga arbetskamrater, med allt vad arbetsskador de har.


allan

sunkan
2005-07-21, 12:47
kan man inte för höra lite stats...svårt att ihtta nått p.g.a att jag inte vet vad du heter, har för mig att du postat lite stats här förut men hittade det inte

Allan
2005-07-21, 12:52
kan man inte för höra lite stats...svårt att ihtta nått p.g.a att jag inte vet vad du heter, har för mig att du postat lite stats här förut men hittade det inte

Jag har aldrig mätt mig och kommer inte att göra det. Jo, armen en gång. 44 cm vid kroppsvikt 96 kg. Idag väger jag under 90.

allan

sunkan
2005-07-21, 12:53
Jag har aldrig mätt mig och kommer inte att göra det. Jo, armen en gång. 44 cm vid kroppsvikt 96 kg. Idag väger jag under 90.

allan

tänkte mer på styrkestats

Allan
2005-07-21, 12:54
Böj 255. mark 272,5, bänk 170 (med regler 157,5)


allan

Pez
2005-07-21, 12:56
Zoot zoot.. kan ju börja, även om min "karriär" inte sträcker sig så länge när det kommer till styrketräning.

Nåt jag märkt är att väldigt många som börjar träna på gym gör det pg av att de antingen är feta/slappa alt. tunna/klena. Jag började pg av det förra - jag var redigt slappfet. I högstadiet så låg jag på ca. 90kg på 165-170cm, det säger inte så mycket egentligen, men i mitt fall var det som totalt otränad - har aldrig sysslat med nån organiserad idrott under nån längre tid. Började iallafall lira badminton runt 13-14 års ålder, körde på med det fram till gymnasiet men var fortfarande relativt otränad, klen men slapp kan man väl kalla det. Fick ett ryck och började träna på den lokala F&S-anläggningen med ett par polare när jag var 18, körde ett halvår med obefintliga resultat då kunskapen om kost och träningslära i stort sett var obefintlig. La ner allt som kunde räknas som träning ett par år och satsade stenhårt på att festa och leva om istället. I feb 2000 så insåg jag att nåt måste göras så jag köpte gymkort på SATS. Fick hyfsade resultat de första åren, hade börjat läsa på internet (BBMag, MAXX osv) om träning och kost redan då och lärt mig lite grunder.. Blev medlem här när forumet drog igång typ (april 2001). Lärde mig mer och mer och i aug 2002 blev jag mod här. Under 2003 och 2004 spenderade jag i runda slängar mer än halva tiden som skadad och hade klippkort hos allt och alla som kunde tänkas ordna det (nap, kiro, läkare). Under den här perioden så tappade jag en jävla massa, men det fick mig också att inse att träning ska vara kul för att det ska vara värt att syssla med, jag rannsakade mig själv och efter en tids egenrehabilitering (träna "runt" skadan) så kan jag gå på mer eller mindre full fart (en del övningar är no-nos) sen lite mer än ett år tillbaka - nu med en förhoppningsvis lite mer "laid back" attityd till hela klabbet.

Om jag ska se till resultat så fick jag bäst resultat innan min skada.. dvs efter ett par års träning... det var först då som baskunskaper, konsekvent tränande och vilja konvergerade och gav mig förutsättningarna att utvecklas. Samtidigt så gick det för bra och jag gick "sönder". Försöker nuförtiden att gå lite mer på "Skynda långsamt"-tänket.

En massa rappakalja.. men det var fanimej lite kul att plita ner. :)

Dagsformen är "trivselvikt", har droppat från 94 till 85 på 6 månader..får se om det kommer lite bilder på dagsformen framöver.

sunkan
2005-07-21, 12:58
Böj 255. mark 272,5, bänk 170 (med regler 157,5)


allan

starka ben :bow:

tack

spacedog
2005-07-21, 13:32
Hur långa är ni? Tänkte det kunde vara intressant med tanke på kroppsvikt/styrka. Tack för inläggen - mycket intressant. :thumbup:

MAXX
2005-07-21, 14:18
man kan inte tro att Allan är så brutalstark när man ser bilder på honnom. imponerande!

aliquis
2005-07-21, 15:17
man kan inte tro att Allan är så brutalstark när man ser bilder på honnom. imponerande!Han skrev ju att han hade vägt 112 men att han väger under 90, då är inte nu.

Allan
2005-07-21, 16:00
man kan inte tro att Allan är så brutalstark när man ser bilder på honnom. imponerande!

Man tenderar till att se ganska klen ut om man är på bild bredvid en snubb på 118 kg

allan

Timme
2005-07-21, 16:05
Hur långa är ni? Tänkte det kunde vara intressant med tanke på kroppsvikt/styrka. Tack för inläggen - mycket intressant. :thumbup:


Jo det skulle jag också vilja vete :) själv så är jag inte alls lång :(

edit: Allan, tar du 255 iböj och 272.5 i mark nu? Isåfall :bow:

/Timme

Allan
2005-07-21, 16:07
Jag är ca 177 cm lång.


allan

Allan
2005-07-21, 16:08
Jo det skulle jag också vilja vete :) själv så är jag inte alls lång :(

edit: Allan, tar du 255 iböj och 275 i mark nu? Isåfall :bow:

/Timme


Nej. Jag har inte en aning om vad jag maxar numer - känns totalt oviktigt.


allan

Timme
2005-07-21, 16:09
Nej. Jag har inte en aning om vad jag maxar numer - känns totalt oviktigt.


allan

Men vad brukar du reppa på? Och vilket repsintervall brukar du normalt ligga på när du tränar?


/Timme

Nismo
2005-07-21, 16:15
Böj 255. mark 272,5, bänk 170 (med regler 157,5)


allan
Imponerande! :thumbup:

Allan
2005-07-21, 16:21
Men vad brukar du reppa på? Och vilket repsintervall brukar du normalt ligga på när du tränar?


/Timme

För tillfället är jag inne i en lättare period. Det innebär att jag ligger mellan 2-15 reps per set (det blev du mycket klokare på eller hur?) och att tempot är det avgörande. Jag tränar i snitt 15 set per muskelgrupp, men senast på vaderna vart det 24.
Senaste tunga ryggpasset drog jag en åtta på 130 i skivstångsrodd, enarms hantelrodd på 62 kgs hanteln. Senaste tunga benpasset gjorde jag en elva på 280 kilo i benpressen på Delta (den har brantare lutning än en vanlig). Senaste tunga knäböjspasset gjorde jag ett par reps på 160, men sen fick jag ont i knät.

Bänkpress kör jag inte alls men idag gjorde jag en 8 på 100 i snedbänk. Som sagt - jag ger mig inte på så tungt som möjligt längre. Det sliter i onödan på kroppen och det är roligare att hitta en pumpnivå där det känns bra, oavsett vikt.
Idag tränade vi samtidigt som Tor Lundsten. Han använde inga märkvärdiga vikter, men jäääävlar vilket tryck han fick.


allan

Timme
2005-07-21, 16:33
För tillfället är jag inne i en lättare period. Det innebär att jag ligger mellan 2-15 reps per set (det blev du mycket klokare på eller hur?) och att tempot är det avgörande. Jag tränar i snitt 15 set per muskelgrupp, men senast på vaderna vart det 24.
Senaste tunga ryggpasset drog jag en åtta på 130 i skivstångsrodd, enarms hantelrodd på 62 kgs hanteln. Senaste tunga benpasset gjorde jag en elva på 280 kilo i benpressen på Delta (den har brantare lutning än en vanlig). Senaste tunga knäböjspasset gjorde jag ett par reps på 160, men sen fick jag ont i knät.

Bänkpress kör jag inte alls men idag gjorde jag en 8 på 100 i snedbänk. Som sagt - jag ger mig inte på så tungt som möjligt längre. Det sliter i onödan på kroppen och det är roligare att hitta en pumpnivå där det känns bra, oavsett vikt.
Idag tränade vi samtidigt som Tor Lundsten. Han använde inga märkvärdiga vikter, men jäääävlar vilket tryck han fick.


allan


Låter mycket bra :cool: En heldel set på vaderna blev det visst ser jag, 24st! :whipped:

Du kör ju inte bänkress så istället så blir det väl hantelpressar för dig men vilka vikter rör det sig om på hantlarna där?

/En nyfiken Timme

Allan
2005-07-21, 16:36
Låter mycket bra :cool: En heldel set på vaderna blev det visst ser jag, 24st! :whipped:

Du kör ju inte bänkress så istället så blir det väl hantelpressar för dig men vilka vikter rör det sig om på hantlarna där?

/En nyfiken Timme


Från 30 till 55kgs hantlar. Sen kan vi ju skoja till det - för en vecka sen körde vi fyrtioreppare i snedbänken på sextio kilo. Produktivt? Tja, roligt var det och jäklar vad det kändes.


allan

Allan
2005-07-21, 16:40
Och nej, jag har inget "program" eller "schema". Jag vet vilka muskelgrupper som ska köras men sen får det bli övningar efter vad som är ledigt eller efter vad som känns roligt. Inget pass är likadant


allan

Timme
2005-07-21, 16:43
Från 30 till 55kgs hantlar. Sen kan vi ju skoja till det - för en vecka sen körde vi fyrtioreppare i snedbänken på sextio kilo. Produktivt? Tja, roligt var det och jäklar vad det kändes.


allan


hehe Uthålligheten var det ju inget fel på :thumbup:
Om man inte har kul när man tränar så är det ju inte så mycket att ha


/Timme

Fettecke
2005-07-21, 19:46
Från 30 till 55kgs hantlar. Sen kan vi ju skoja till det - för en vecka sen körde vi fyrtioreppare i snedbänken på sextio kilo. Produktivt? Tja, roligt var det och jäklar vad det kändes.

Och nej, jag har inget "program" eller "schema". Jag vet vilka muskelgrupper som ska köras men sen får det bli övningar efter vad som är ledigt eller efter vad som känns roligt. Inget pass är likadant


Jajävlar, jag ska bli som dig när jag blir gammal :D
fast... nu när min kropp är ung och till för att tuktas så skall så ske :D

Herkulez
2005-07-21, 19:50
Och nej, jag har inget "program" eller "schema". Jag vet vilka muskelgrupper som ska köras men sen får det bli övningar efter vad som är ledigt eller efter vad som känns roligt. Inget pass är likadant


allan
som mig då =)


föresten: måste du träna vaderna för att dom ska växa? :D

Allan
2005-07-21, 20:03
som mig då =)


föresten: måste du träna vaderna för att dom ska växa? :D

Jag har inte anlag för grofva vader; jag får ta i som en dåre för varje millimeter.


allan

- ante
2005-07-21, 23:27
Allan

Ålder och vikt då du satte dina personbästa?

JAM
2005-07-21, 23:53
allan i all ära, men ni andra moderatorer då?

Sverker
2005-07-22, 06:42
Grilla ni Allan, så håller vi andra låg profil :D



Nää, Spelade handboll tidigt i livet.
Spelade på relativt hög ungdomnsnivå och fick slita varg hela tiden eftersom jag låg alltid låg närmast till att bytas ut. Jag blev helt enkelt en träningsprodukt där brister i begåvning ersattes med beslutsamhet och envishet på handbollsplanen och i löparspåret.
Jag var relativt tunn och började träna nere i styrketräningslokalen för att bli lite starkare i närkamperna och bättre i handboll. Detta skedde när jag var 14 år ( 1982 ). Med stark envishet la jag in styrketräning ovanpå all annan träning.

Bättre i handboll ?... Nää men jag fann att det var kul att styrketräna och började att läsa allt som fanns skrivet om träning på gym.

Hittade Kolozzeum i Juli 2001 och tillslut kliade så mycket i fingrarna att jag blev medlem aug 2001 :D

Chandler
2005-07-22, 07:24
Inget pass är likadant


allan

Då har du något gemensamt med finske tungviktsmästaren i BB. :thumbup:

Vesseldahl
2005-07-22, 07:39
Nää, Spelade handboll tidigt i livet.
Spelade på relativt hög ungdomnsnivå och fick slita varg hela tiden eftersom jag låg alltid låg närmast till att bytas ut. Jag blev helt enkelt en träningsprodukt där brister i begåvning ersattes med beslutsamhet och envishet på handbollsplanen och i löparspåret.


En handbollare i moderatorstaben! Trevligt! :)

Lite OT dock, men var spelade du?

Herkulez
2005-07-22, 10:00
Jag har inte anlag för grofva vader; jag får ta i som en dåre för varje millimeter.


allan
är inte vader nästan en sån muskel som man antingen har eller inte har. Hur många har du sett genom tiderna som du följt som har haft riktigt dåliga anlag för vader träna till sig ett par riktiga klossar?

Allan
2005-07-22, 10:08
Rätt många faktiskt - Fredrik Age är väl den jag tänker på först. Där var det inga enorma grejjer i början inte. Annars håller jag med dig - men om man skulle ge sig för genetiken fick jag börja med bordshockey istället.


allan

Herkulez
2005-07-22, 10:13
Rätt många faktiskt - Fredrik Age är väl den jag tänker på först. Där var det inga enorma grejjer i början inte. Annars håller jag med dig - men om man skulle ge sig för genetiken fick jag börja med bordshockey istället.


allanja klart, tänkte mer på att den är en muskelgrupp som man måste kämpa som fan med och länge för att få den att växa mycket.


hey bordshockey är kul

spacedog
2005-07-22, 10:19
...men om man skulle ge sig för genetiken fick jag börja med bordshockey istället.

Jaså, har du bra gener för det?

(kunde inte låta bli :D )

z_bumbi
2005-07-22, 10:51
Träning fram till 16 års ålder, inte mycket även om jag var aktiv inom friluftsfrämjandet fram till ca 14-15 års ålder.

Första året på gymnasiet började jag peta lite på vikterna men fick samtidigt förklaringen på varför jag varit sjuk av och till från mellanstadiet, Crohns sjukdom slog till för fullt och jag låg efter operation och sjukhusvistelse på den massiva vikten av 57 kg på 178 cm. *flex*
Efter en uppgång till 87 kg och 181,5 cm på mindre än 6 månader utan att träna, kroppen tog för första gången på länge upp näring för fullt plus en liten släng av tonårstillväxt, så följde jag med en kompis och tränade några gånger och fick ett bra program att följa.
Tränade sen några utan någon annan kunskapskälla än vad man läste i byggartidningarna men utan att ens tänka på att sköta kosten, pasta med ketchup efter träningen var det bästa jag jag åstadkom som återhämtningskäk och det blev det inte varje gång. Inte helt oväntat så blev det ganska blygsamma framsteg även om man även då blev lite starkare vartefter.

Efter ca 3 år så växte operationsärret ihop och efter 6 månaders utredningstid så blev det balongspränging av sammanväxten i tarmen, då bestämde jag mig för att försöka sköta kosten lite bättre och se till att träna på för att ta igen det jag tappade. Konditionsträning dök också upp under perioder.
Sen rann det på och jag blev bättre och bättre på både kost och träningsidan även om jag alltid varit relativt svag jämfört med min kroppsvikt/volym.

För 4 år sedan vägde jag ca 112 kg och bestämde mig för att tappa lite fett, gick under ett halvår ner till runt 100 kg utan större problem och petade även dit lite mer styrka och en gnutta med volym under tiden. (Äter man 4 proppade matlåder plus en frukost på över 1200 kcal varje dag är det inte så svårt att plocka bort lite mat. :D )
Målet var att ligga still på den låga vikten för att under ett år bygga upp mer muskler för att se om jag kunde bli så stor att scenen var ett alternativ (Hade AF som backup-plan och började t o m köra dips vilket är en övning jag tidigare hatat.).
Sen slog Crohn till igen och jag vägde som minst en bra bit under 80 kg och det kändes som jag inte hade en muskel på hela kroppen.

Sen dess har jag bara haft kortare perioder där jag kunnat träna regelbundet men viktmässigt är jag uppe i runt 112-115 kg då jag periodvis inte alls har kunnat sköta kost eller någon som helst träning. Massiva doser av kortison gör inte saken lättare heller.
Jag ser numera ut som en styrkelyftare i 125+ där man plockat bort tillräckligt med musklelmassa så man hamnar runt min nuvarande vikt, iofs ser jag inte det som något större problem utom de långsiktiga hälsoeffkterna som det har på kroppen att vara så pass otränad och överviktig.

Jag glad så länge jag i alla fall inte är riktigt dålig och jag tar ut mitt träningsintresse här på forumet och genom att försöka hjälpa andra så gott jag kan IRL.

Kunskapskurvan för min del går väldigt skarp uppåt från år 5-6 av min träningstid, innan det hade jag ingen aning om något men sen började jag plocka upp mer och mer och jag har även planer på att fortsätta plugga in mer kunskap på högskolenivå.

T-800
2005-07-22, 10:58
Jag har inte pysslat med nån annan idrott, förutom lite hockey och friidrott på pojknivå. Men det har alltid varit styrketräning i nån form sen 1975. Under de första åren tränade jag teknik tills jag nästan spydde på det, gjorde småtävlingar och ökade i vikt och styrka. Och sen blev det större tävlingar och mer vikt och styrka, tills jag nådde en matchvikt av 112 kilo.
Under den här tiden har jag inte själv tränat byggning i så stor omfattning, men jag umgicks ju i stort sett bara i såna kretsar, så man snappade upp en hel del. Och läste, gick utbildningar och kompletterade sin övriga träning med sånt som kunde vara nyttigt. Biceps var inte nyttigt, ej heller smal midja - och det syns ju idag, när man ska försöka "klä" om eländet.
Jag är inte i närheten av mina toppresultat idag, vilket jag är glad för, men jag är fortfarande rätt stark för min kroppsvikt. Det sliter på kroppen att arbeta med få reps på maxvikter, vilket diverse kroniska småskador är bevis på. Jag väger mindre än på många år, och mår bra av det. Fet är INTE samma sak som grov.
Men oavsett hur jag mår, är jag i varje fall i avsevärt bättre skick än mina jämnåriga arbetskamrater, med allt vad arbetsskador de har.


allan

Skulle du kunna lägga upp lite bilder från tiden då du tävlade?

aliquis
2005-07-22, 11:00
Träning fram till 16 års ålder, inte mycket även om jag var aktiv inom friluftsfrämjandet fram till ca 14-15 års ålder.

Första året på gymnasiet började jag peta lite på vikterna men fick samtidigt förklaringen på varför jag varit sjuk av och till från mellanstadiet, Crohns sjukdom slog till för fullt och jag låg efter operation och sjukhusvistelse på den massiva vikten av 57 kg på 178 cm. *flex*
Efter en uppgång till 87 kg och 181,5 cm på mindre än 6 månader utan att träna, kroppen tog för första gången på länge upp näring för fullt plus en liten släng av tonårstillväxt, så följde jag med en kompis och tränade några gånger och fick ett bra program att följa.
Tränade sen några utan någon annan kunskapskälla än vad man läste i byggartidningarna men utan att ens tänka på att sköta kosten, pasta med ketchup efter träningen var det bästa jag jag åstadkom som återhämtningskäk och det blev det inte varje gång. Inte helt oväntat så blev det ganska blygsamma framsteg även om man även då blev lite starkare vartefter.

Efter ca 3 år så växte operationsärret ihop och efter 6 månaders utredningstid så blev det balongspränging av sammanväxten i tarmen, då bestämde jag mig för att försöka sköta kosten lite bättre och se till att träna på för att ta igen det jag tappade. Konditionsträning dök också upp under perioder.
Sen rann det på och jag blev bättre och bättre på både kost och träningsidan även om jag alltid varit relativt svag jämfört med min kroppsvikt/volym.

För 4 år sedan vägde jag ca 112 kg och bestämde mig för att tappa lite fett, gick under ett halvår ner till runt 100 kg utan större problem och petade även dit lite mer styrka och en gnutta med volym under tiden. (Äter man 4 proppade matlåder plus en frukost på över 1200 kcal varje dag är det inte så svårt att plocka bort lite mat. :D )
Målet var att ligga still på den låga vikten för att under ett år bygga upp mer muskler för att se om jag kunde bli så stor att scenen var ett alternativ (Hade AF som backup-plan och började t o m köra dips vilket är en övning jag tidigare hatat.).
Sen slog Crohn till igen och jag vägde som minst en bra bit under 80 kg och det kändes som jag inte hade en muskel på hela kroppen.

Sen dess har jag bara haft kortare perioder där jag kunnat träna regelbundet men viktmässigt är jag uppe i runt 112-115 kg då jag periodvis inte alls har kunnat sköta kost eller någon som helst träning. Massiva doser av kortison gör inte saken lättare heller.
Jag ser numera ut som en styrkelyftare i 125+ där man plockat bort tillräckligt med musklelmassa så man hamnar runt min nuvarande vikt, iofs ser jag inte det som något större problem utom de långsiktiga hälsoeffkterna som det har på kroppen att vara så pass otränad och överviktig.

Jag glad så länge jag i alla fall inte är riktigt dålig och jag tar ut mitt träningsintresse här på forumet och genom att försöka hjälpa andra så gott jag kan IRL.

Kunskapskurvan för min del går väldigt skarp uppåt från år 5-6 av min träningstid, innan det hade jag ingen aning om något men sen började jag plocka upp mer och mer och jag har även planer på att fortsätta plugga in mer kunskap på högskolenivå.
Låter riktigt jobbigt, sjukdomen påverkar inte jämt? Eller är det bara att den inte påverkar konstant? Uppenbarligen händer det ju mycket mer då och då
? Använder kroppen mer kortision eller injicerar du det själv för att motverka någonting?

Sverker
2005-07-22, 11:39
En handbollare i moderatorstaben! Trevligt! :)

Lite OT dock, men var spelade du?

Vikingarnas IF, Helsingborg.



Har aldrig i mitt liv mött ett lag från Vadstena :D :confused:

spacedog
2005-07-22, 12:08
Z, mycket imponerande att du lyckats komma tillbaka och att du fortsätter trots motgångar. Tydligen inte bara i kroppen du är stark. :thumbup:

Timme
2005-07-22, 12:31
Skulle du kunna lägga upp lite bilder från tiden då du tävlade?

Jo det vore trevligt Allan :)

/Timme

Allan
2005-07-22, 12:35
Byggare tar kort. Jag har aldrig tävlat byggning, bara i SL och OL.


allan

Sverker
2005-07-22, 12:39
Byggare tar kort. Jag har aldrig tävlat byggning, bara i SL och OL.


allan

Den dagen kommer, den dagen kommer... :devil:

Tricklev
2005-07-22, 12:54
Hejja bumbi :bow:

JAM
2005-07-22, 15:49
Träning fram till 16 år[...] på högskolenivå.Intressant läsning! Du gör det bra som lever och mår och tränar trots sjukdomen, det måste jag säga. Läsning om detta kan säkert sporra andra som har det tungt av någon anledning. :thumbup:

Vesseldahl
2005-07-22, 17:42
Vikingarnas IF, Helsingborg.



Har aldrig i mitt liv mött ett lag från Vadstena :D :confused:

Finns bara ett lag här i stan och det brukar sällan åka till Skåne och spela. Får en spontan tvångstanke att alltid fråga var folk spelat om de nämner att de lirat handboll. :)

Sen tror jag inte att vi hade mötts på planen ändå. -82 hade jag fullt sjå med att ta mig ur blöjorna så handboll var inte aktuellt för min del vid den tidpunkten :D

Nog om det, intressant att "höra" om moderatorernas träningsbakgrund.

Olsson
2005-07-22, 18:16
Vikingarnas IF, Helsingborg.

De va som fan, där spelade jag oxå i 3 veckor när jag var i 7-8 år åldern ;) Sen tröttna jag och hade fullt upp med orientering, fotboll och tennis på samma gång.

Sverker
2005-07-22, 19:18
Sen tröttna jag och hade fullt upp med orientering, fotboll och tennis på samma gång.

HSOK ?

Jag kommer precis från O-Ringen. Nej ! Jag orienterar inte själv seriöst men jag blev possitivt överaskad av HSOK, Helsingborgs Skid och orinterings Klubb. Så många aktiva och så bra resultat bland både ungdomar och äldre, trots att träningsmöjligheterna ligger flera mil bort ( i Örkelljunga vad jag minns ).

Olsson
2005-07-22, 22:22
HSOK ?

Jag kommer precis från O-Ringen. Nej ! Jag orienterar inte själv seriöst men jag blev possitivt överaskad av HSOK, Helsingborgs Skid och orinterings Klubb. Så många aktiva och så bra resultat bland både ungdomar och äldre, trots att träningsmöjligheterna ligger flera mil bort ( i Örkelljunga vad jag minns ).

Japp minsann! HSOK har jag varit medlem i drygt 15 år nu. Fast de senaste 2-3 åren har jag inte varit aktiv. Vi har ju pålsjö skog i Helsingborg precis vid klubbgården, men det är snarare en park. Perfekt för nybörjarträning är det ialla fall. Sen har vi en klubbgård i koarp på hallandsåsen också, där en del träning bedrivs.

Hur gick det på O-ringen då? Jag var på väg att åka upp och springa en etapp, men det blev aldrig av. Himmla trevligt arrangemang brukar det vara i alla fall. Ibland ett väldigt lerigt sådant också. Tror det var O-ringen i Hallsberg 2000 som det regna konstant hela veckan, och tältet flöt omkring i leran på campingplatsen. Det är inte utan att man blir lite härdad då :)

- ante
2005-07-23, 03:17
Allan

Ålder och vikt då du satte dina personbästa?

Allan?

Sverker
2005-07-23, 07:07
Hur gick det på O-ringen då? Jag var på väg att åka upp och springa en etapp, men det blev aldrig av. Himmla trevligt arrangemang brukar det vara i alla fall. Ibland ett väldigt lerigt sådant också. Tror det var O-ringen i Hallsberg 2000 som det regna konstant hela veckan, och tältet flöt omkring i leran på campingplatsen. Det är inte utan att man blir lite härdad då :)


Jag springer inte själv. Jag har följt en av pojkarna i skogen.
Annars så har jag varit coach, fotograferat, jagat tält i hård blåst, tvättat kläder, sanerat skor och allt annat som hör till det ljuva campinglivet :D



Resten av familjen gjorde mycket bra resultat :thumbup:

Pudzianovski
2005-07-23, 12:22
Allan?

Pm?


Jag var i Hallsberg det året det regnade. Mindre kul.

- ante
2005-07-23, 13:41
Pm?


Varför? Tror inte jag är ensam om att vilja veta hur mycket han vägde och hur gammal han var då han satte sina personbästa. Har han sagt A får han lov att säga B också.

emmzan
2005-07-23, 16:36
Inte varit aktiv i ngt idrott som yngre, något jag ångrar idag men inte så mkt att göra åt. Överviktig tidigare, tappade ner från 85+ till ca 72kg på runt 10 månader. Började sedan styrketräna (3.5 år sedan), deffade ner till 67 på 180cm och har sedan byggt på istället. Väger idag 88-89 på gymet.

Började iochmed samröre med herr z_bumbi komma i kontakt med styrkelyft och skaffade licens för ca 1.5 år sedan. Genomfört 2 rena bänktävlingar och 3 SL-tävlingar hittils. Bästa serie 82.5-52.5-130.

Konditionsträningen består av cykling (inne och ute), promenader, lätt jogging och lite roliga maskiner ibland på gymet när andan faller på :)

Allan
2005-07-23, 19:16
Har han sagt A får han lov att säga B också.

Varför det?????
:confused:

Det var för länge sen hur som helst. Nån gång mellan 1980 och 1988, i viktklasser från -75 till -100. Jag orkar inte rota upp de exakta viktklasserna eller datum.


allan

- ante
2005-07-23, 19:26
Varför det?????
:confused:

Det var för länge sen hur som helst. Nån gång mellan 1980 och 1988, i viktklasser från -75 till -100. Jag orkar inte rota upp de exakta viktklasserna eller datum.


allan

25 kg hit och dit spelar ju absolut ingen roll, skit i det då.