handdator

Visa fullständig version : Hur mycket förbränner man?


Frippe_L
2005-07-21, 09:11
Ja nu kommer en liten fråga:
Hur mycket förbränner jag när jag GÅR runt och letar efter min MTB som blev någon annans inatt?
Hade tänkt leta runt i byn och se om den finns här nånstans, och sen om jag ser den som stal den så blir det ant. ett kombinerat Löp/brottar/box-pass tills det känns bra igen......

Vart lite förvirrad nu i morse när jag skulle cykla (indraget körkort) till konsum och min cykel inte stod i stället och tänkte ifall morsan körde mig igår å den stod där men då ser jag att låset ligger så fint där i två korta delar istället för en lång. Finns ett par grejer som jag kan känna igen den på om de hävdar den är deras egen som tur är.
Såja nu har jag fått lite av min ilska ur mig iaf.... :devil:

Mitt är mitt och tydligen någon annans också.

Cilia
2005-07-21, 09:14
Ja nu kommer en liten fråga:
Hur mycket förbränner jag när jag GÅR runt och letar efter min MTB som blev någon annans inatt?
Hade tänkt leta runt i byn och se om den finns här nånstans, och sen om jag ser den som stal den så blir det ant. ett kombinerat Löp/brottar/box-pass tills det känns bra igen......

Vart lite förvirrad nu i morse när jag skulle cykla (indraget körkort) till konsum och min cykel inte stod i stället och tänkte ifall morsan körde mig igår å den stod där men då ser jag att låset ligger så fint där i två korta delar istället för en lång. Finns ett par grejer som jag kan känna igen den på om de hävdar den är deras egen som tur är.
Såja nu har jag fått lite av min ilska ur mig iaf.... :devil:

Mitt är mitt och tydligen någon annans också.
hemskt med människor som begår olagliga handlingar eller hur?
min syrra fick sin cykel stulen förra veckan och skulle få låna hennes ohängda pojkväns cykel (vars fel det var att hennes blev stulen) och då var hans stulen med. Numera går han i familjen under namnet bonden eftersom han inte förstår hur man kan ställa och inte ställa cyklar i storstan.

och apropå att begå olagliga handlingar!
hur kommer det sig att du har indraget körkort?
eller kan man välja vilka lagar man ska följa? *visslar*

Frippe_L
2005-07-21, 09:23
hemskt med människor som begår olagliga handlingar eller hur?
min syrra fick sin cykel stulen förra veckan och skulle få låna hennes ohängda pojkväns cykel (vars fel det var att hennes blev stulen) och då var hans stulen med. Numera går han i familjen under namnet bonden eftersom han inte förstår hur man kan ställa och inte ställa cyklar i storstan.

och apropå att begå olagliga handlingar!
hur kommer det sig att du har indraget körkort?
eller kan man välja vilka lagar man ska följa? *visslar*

Nu bor jag iofs inte i en stad utan en by i norra skåne med ca. 4000 pers.
Körkortet blev indraget för jag hade för mycket pengar kvar efter löningen så jag tyckte jag kunde stödja polismyndiheten med 1800kr genom att köra i horribla 121km/h på en 2+1 väg med 90-begränsning. Om fler följer mitt exempel har de råd med fler poliser i tjänst. Dessutom så bojkottar jag genom mitt tilltag de korrupta oljebolagen i världen, senaste bensinräkningen låg på 0 kr och det kommer nästa med göra ;)

Mental
2005-07-21, 09:25
Är det värt en 10-12 tusen och ett par månader i kurran för att få boxa av dig lite?

Cilia
2005-07-21, 09:32
Nu bor jag iofs inte i en stad utan en by i norra skåne med ca. 4000 pers.
Körkortet blev indraget för jag hade för mycket pengar kvar efter löningen så jag tyckte jag kunde stödja polismyndiheten med 1800kr genom att köra i horribla 121km/h på en 2+1 väg med 90-begränsning. Om fler följer mitt exempel har de råd med fler poliser i tjänst. Dessutom så bojkottar jag genom mitt tilltag de korrupta oljebolagen i världen, senaste bensinräkningen låg på 0 kr och det kommer nästa med göra ;)
och sen när gick böterna direkt tillbaka till polisen?

Jorgen
2005-07-21, 09:33
och sen när gick böterna direkt tillbaka till polisen?
Ironi?

Frippe_L
2005-07-21, 09:40
Ironi?
Jäss korrekt uppfattat.

Sen är jag ingen aggressivt lagd person heller och kommer nog inte slå nån för att han snodde min 1500krs mtb. (jag vet, skitdyr eller hur ;) )
Tycker bara det är synd att folk måste stjäla MINA grejer för att ha råd med sitt knark (ant.) eller så är det nån yngre kille som fått en bultsax av sin far i present och skulle kolla hur effektiv den var, kan informera om att den funkar skitbra, rent snitt tvärsöver kardelerna, inte segat sig igenom precis!

Frippe_L
2005-07-21, 09:42
Är det värt en 10-12 tusen och ett par månader i kurran för att få boxa av dig lite?

Nej det är det inte värt, men nu sitter jag på internet och här ska man vara jättehäftig och säga att man ska mörda folk eller misshandla till invaliditet annars är man mesig, kan ju hoppas killen har en bil så jag kan repa den, det har ju gjorts förr *host* *innocent*

Cilia
2005-07-21, 09:50
Ironi?
Jäss korrekt uppfattat.

Sen är jag ingen aggressivt lagd person heller och kommer nog inte slå nån för att han snodde min 1500krs mtb. (jag vet, skitdyr eller hur ;) )
Tycker bara det är synd att folk måste stjäla MINA grejer för att ha råd med sitt knark (ant.) eller så är det nån yngre kille som fått en bultsax av sin far i present och skulle kolla hur effektiv den var, kan informera om att den funkar skitbra, rent snitt tvärsöver kardelerna, inte segat sig igenom precis!
äähhhh menar ni?
faan och jag som inte uppfattade det *dduuhh*

pssttt, min post var också ironi .....

men jag försökte ändå säga i min första tråd att jag förstår hur arg du är.
men sen kunde jag inte låta bli att notera att du själv skrev att du just begått ett brott. Jag kan villigt erkänna att jag inte är den som alltid håller hastigheterna i traffiken även om jag försöker ligga under att bli av med körkortetgränsen

Frippe_L
2005-07-21, 10:03
äähhhh menar ni?
faan och jag som inte uppfattade det *dduuhh*

pssttt, min post var också ironi .....

men jag försökte ändå säga i min första tråd att jag förstår hur arg du är.
men sen kunde jag inte låta bli att notera att du själv skrev att du just begått ett brott. Jag kan villigt erkänna att jag inte är den som alltid håller hastigheterna i traffiken även om jag försöker ligga under att bli av med körkortetgränsen

Ok, den uppfattades inte som ironi av mig men men, må så vara!
de flesta bryter hastighetsgränserna (att köra för fort anser inte jag vara samma sak), under den tiden (ca 10min)jag snackade med polisen och blåste alkotest tog de två st till som blev av med lappen, dessa var två familjefäder i V70 med resten av familjen med sig :thumbup:
Rv23 är ingen favoritsträcka för mig numera........
Får väl sticka och köpa en cykel till och ett MC-lås som inte är så lätt att få upp. Polisanmäla känns ju inte så lönt precis men det borde man väl göra. Polisen har semsterstängt i byn i 4v, lämpligt?

Cilia
2005-07-21, 10:08
Får väl sticka och köpa en cykel till och ett MC-lås som inte är så lätt att få upp. Polisanmäla känns ju inte så lönt precis men det borde man väl göra. Polisen har semsterstängt i byn i 4v, lämpligt?
polisanmälan ska du göra för att få ut pengar på försäkringen
MC lås är kanon.
min syrras lås hängde kvar i stället och cykeln var borta.
det är lättare att såga upp ramen i lättmetal än att bryta de moderna låsen

Frippe_L
2005-07-21, 10:26
polisanmälan ska du göra för att få ut pengar på försäkringen
MC lås är kanon.
min syrras lås hängde kvar i stället och cykeln var borta.
det är lättare att såga upp ramen i lättmetal än att bryta de moderna låsen
får göra det sen idag, ant. är självrisken högre än de 1500 cykeln kostade, men det ska ju göras ändå.
MC-låset är en bra ide men man får ju köpa sån kedja isf eller nåt och det är inte gratis det heller, farsan har ett hemma men det är sånt man bara låser skivbromsen med.

aliquis
2005-07-21, 12:34
hemskt med människor som begår olagliga handlingar eller hur?
min syrra fick sin cykel stulen förra veckan och skulle få låna hennes ohängda pojkväns cykel (vars fel det var att hennes blev stulen) och då var hans stulen med. Numera går han i familjen under namnet bonden eftersom han inte förstår hur man kan ställa och inte ställa cyklar i storstan.

och apropå att begå olagliga handlingar!
hur kommer det sig att du har indraget körkort?
eller kan man välja vilka lagar man ska följa? *visslar*Varför var det hans fel? Visst om det var polare eller dylikt, men om han nu bara har låst fast den på fel ställe vettefasiken om man kan kalla det hans fel ;)

Hur folk gör med cyklar är minst sagt beklagligt, har haft flera bekanta som har tagit ett gäng cyklar på fyllan, bara för att eventuellt lämna dem någonstans eller hoppa sönder dem när det inte passar sig längre / de inte klarar av att cykla / något. En gång åkte en fräsh mountainbike i svartån efter att ha tagits i en trappuppgång uppe på stan bara för att ägaren såklart var "överklass" eller "moderat" eller dylikt.
Uppfattade det en gång som att en annan bekant ibland brukade "låna" cyklar, någon gång när vi var på väg hem dyrkade han upp något lås och tog cykeln, men sedan kom han på att han kunde gå eller ta bussen eller vad det var och gick därför tillbaka och låste den ;)
Något bättre iaf :)
Personen som har haft sämst inflytande på de andra personerna brukade även roa sig med att kasta iväg locken till papperskorgarna på stan (undra vad ett sådant kostar? tror en del är typ gjutjärn), slet ner/sönder parasoll på någon uteservering osv.

Sådana individer förtjänar ju ett och annat, synd att ingen kommer på dem under tiden bara.

aliquis
2005-07-21, 12:37
polisanmälan ska du göra för att få ut pengar på försäkringen
MC lås är kanon.
min syrras lås hängde kvar i stället och cykeln var borta.
det är lättare att såga upp ramen i lättmetal än att bryta de moderna låsenVad gör man med en söndersågad ram då? Snor hjulen, sadeln och växlarna?

Riktiga lås är väl dyra? ABUS dyraste betalar väl iofs självrisken om man skulle bli av med cykeln? Borde ju gälla något liknande om man har ett mc-lås på en cykel, vad vet jag. Beklagligt att folk inte kan låta bli andra grejer hur som helst, oftast skall de ju inte ens ha dem till något som sagt (många cyklar får nog fungera som transportfordon på vägen hem från stan och tja, sedan hamnar de hos någon annan)

Cilia
2005-07-21, 12:38
Varför var det hans fel? Visst om det var polare eller dylikt, men om han nu bara har låst fast den på fel ställe vettefasiken om man kan kalla det hans fel ;)
för att han lånade den och ställde den utanför Debaser och när han skulle hem var det ett lätt sommarregn så han lät cykeln stå och ta taxin. Man låter inte en cykel stå utanför Debaser (Slussen) över en natt för då är det samma sak som att be om att cykeln ska bli stulen oavsett hur låst den är. Det vet man om man bor i Stockholm. Cyklar man så cyklar man och då cyklar man hem även en varm sommarnatt i lite lätt sommarregn särskilt om man har lånat cykeln.

Frippe_L
2005-07-21, 13:53
Vad gör man med en söndersågad ram då? Snor hjulen, sadeln och växlarna?

Riktiga lås är väl dyra? ABUS dyraste betalar väl iofs självrisken om man skulle bli av med cykeln? Borde ju gälla något liknande om man har ett mc-lås på en cykel, vad vet jag. Beklagligt att folk inte kan låta bli andra grejer hur som helst, oftast skall de ju inte ens ha dem till något som sagt (många cyklar får nog fungera som transportfordon på vägen hem från stan och tja, sedan hamnar de hos någon annan)

ABUS gör ju MC-lås också.
Ska kolla upp vad hemförsäkringen täcker och sånt nu i em. Sen om den stått vid en busshållsplats eller liknande är ju en annan sak, nu stod den utanför lägenheten bortom alla bussförbindelser, visserligen bor det en liten knarkare i trappen bredvid, han kanske behövde lite cash till röka eller sprutan va vet jag, skumt folk är där hela tiden, även mina bästa vänner polisen hälsar på ibland.
Ne nu ska jag käka pasta å köttfärs och sen träna lite ben istället för att klaga på världen!