handdator

Visa fullständig version : London - klädaffärer


Kebab-Arne
2005-07-20, 21:50
Tjena.

Höll på att starta denna tråd i eftermiddags men jag ångrade mig. Nåväl ska åka till London på lördag. Blir där i 4 dagar, med lite saker inbokade, bla Imperial War Museum (lär man väl kunna tillbringa alla 4 dagar). Men hursomhelst, lite affärer blir det. Nån som vet nån schysst klädaffär i centrum, jävligt schysst helt enkelt. Eller typ varuhus. Som man inte bör missa. Tips?

Och ja det finns en jävla massa saker att se där så lär inte lida av behöva sitta och rulla tummarna.

Timme
2005-07-20, 21:54
Harrods är ju ett av världens populäraste köp centrum. Ligger i London. Mycket fint och ganska stort.





/Timme

Dipshit
2005-07-20, 21:54
harrods. punkt slut.

fothermucker
2005-07-20, 21:58
Topman på Oxford street är bra grejer.

Kebab-Arne
2005-07-20, 22:08
Harråds, va e dä? :D ;)
Där lär det bli ett besök, om man kommer in. Eftersom turistbroschyrerna varnar för klädselreglerna. *rolleyes* De lär ju inte leva ganska gott på turisterna annars...

Topman?
Kollade sidan precis, verkar ha en del trevliga saker.
Kan man ev. kolla vidare...

Gabriel_
2005-07-20, 22:09
köpa en burberry halsduk på harrods är väl givet :D

-xR-
2005-07-20, 22:23
Harrods har allt möjligt. På samma gata hittar du också Harvey Nichols som har mycket kläder de med.

Allra bästa när det gäller kläder skulle jag vilja säga är Selfridges på Oxford street.

Hur som helst finns mycket att kolla in och på Bond street finner du många affärer med designermärken m.m.


Något speciellt du letar efter?

Pez
2005-07-20, 23:21
Harrods är rätt kass om du ska shoppa. Onödigt dyrt, samma stuff hittar du billigare i Sverige eller typ på Oxford Street - Selfridges har det mesta.

Harrods kan vara kul att gå in på och kika runt i.. men inte handla.

n1tro
2005-07-20, 23:26
off: topman finns väl @ gallerian i stan? :D

spacedog
2005-07-20, 23:43
Vilken typ av kläder är du ute efter? Och vilken prisnivå?

fothermucker
2005-07-20, 23:48
off: topman finns väl @ gallerian i stan? :D

Ingen aning. Är oftare i London än Stockholm.

On: The Officers Club kan med vara lite billigt och bra ibland.

Gabriel_
2005-07-20, 23:56
off: topman finns väl @ gallerian i stan? :D

Den finns i gbg.

Kebab-Arne
2005-07-21, 09:08
Harrods är rätt kass om du ska shoppa. Onödigt dyrt, samma stuff hittar du billigare i Sverige eller typ på Oxford Street - Selfridges har det mesta.

Harrods kan vara kul att gå in på och kika runt i.. men inte handla.

Är precis så jag tänker.

Kan inte påstå jag är ute efter nåt speciellt, får gärna vara billigt. :D
Även om det inte lär vara speciellt billigt i centrala London. Så är mest därför jag frågar, om det finns nåt extra. Nu bör man ju kanske inte åka till London och tro man ska fynda...

MacLeod
2005-07-21, 11:36
Som jag sagt förr. Finns inte så mycket i London som inte finns här.
Finns iof lite mer pręt ā porter från de större modehusen o även en del haute couture som det är omöjligt att hitta här hemma i Sverige.
Savile Row kan vara skoj att besöka om du vill ha en kostym för runt 40k.

Jag hade satsat på vintageprylar om jag var dig.

alias_jtml
2005-07-21, 15:57
Harrods är rätt kass om du ska shoppa. Onödigt dyrt, samma stuff hittar du billigare i Sverige eller typ på Oxford Street - Selfridges har det mesta.

Harrods kan vara kul att gå in på och kika runt i.. men inte handla.

Pez, pez. du vet vad jag har sagt om shoping. Ring harvey nichs och hälsa från mig så fixar de en personal shopper åt dig. Sen är det bara att skicka in S när du ska betala så fixar han 70% rabatt...

/j

MacLeod
2005-07-21, 19:45
Pez, pez. du vet vad jag har sagt om shoping. Ring harvey nichs och hälsa från mig så fixar de en personal shopper åt dig. Sen är det bara att skicka in S när du ska betala så fixar han 70% rabatt...

/j

Hah, surprise appearance af Östermalm =)

Dipshit
2005-07-21, 20:23
off: topman finns väl @ gallerian i stan? :D
hähä.. ja, det vet tom med jag..
var där för några veckor sen.. snabbt in, snabbt ut..
blir nog bara att passera nästa gång *rolleyes*