handdator

Visa fullständig version : Lauryn Hill/Sthlm Jazz


MacLeod
2005-07-20, 13:17
Någon mer än jag som var där igår o såg konserten? Det var helt klart värt fem jävla år för att få höra nytt material. Hur bra som helst.
Snart är det Blacknuss oxå.

Cilia
2005-07-20, 13:19
Någon mer än jag som var där igår o såg konserten? Det var helt klart värt fem jävla år för att få höra nytt material. Hur bra som helst.
Snart är det Blacknuss oxå.
var det ni som hade allsång?
försökte sova men det var ngn som spelade så jäkla högt och publik som sjöng med och var i extas iofs trevligt tycker jag men inverkar på min skönhetssömn.

Joppe
2005-07-20, 14:12
Så du gillar också jazz? ;)

MacLeod
2005-07-20, 14:17
Jo, det var rätt bra tryck på slutet när hon körde sina gamla hits. Tyvär var dom ju tvungna att stänga av strömmen kl 24. Så du bor på Skeppsholmen tillsammans med museeintendenten alltså?

Joppe: Jag gillar jazz men är straight tyvär.

Joppe
2005-07-20, 14:46
Vill inte förstöra någons nöje, men Lauryn Hill/Blacknuss/Robyn/Timbuktu är inte jazz.

Det är inte utan att man får en viss respekt för festivalarrangörerna, de lyckas locka ut kreti och pleti från city under den finkulturella/intellektualistiska förespeglingen att de ska på jazzfestival, när de väl är där får de lyssna på sin vanliga hiphop/soul. Resultatet är ett slutsålt skeppsholmen. Och DN på stan jublar...

Pez
2005-07-20, 15:04
Vill inte förstöra någons nöje, men Lauryn Hill/Blacknuss/Robyn/Timbuktu är inte jazz.

Det är inte utan att man får en viss respekt för festivalarrangörerna, de lyckas locka ut kreti och pleti från city under den finkulturella/intellektualistiska förespeglingen att de ska på jazzfestival, när de väl är där får de lyssna på sin vanliga hiphop/soul. Resultatet är ett slutsålt skeppsholmen. Och DN på stan jublar...
Ja det är hemskt. Verkligen, att dom inte har vett att bara vara svenniga utan måste vara svenniga under jazzens pretentiösa banér.
Dom är inte äkta, du Joppe - du är äkta!

MacLeod
2005-07-20, 15:18
Vill inte förstöra någons nöje, men Lauryn Hill/Blacknuss/Robyn/Timbuktu är inte jazz.

Det är inte utan att man får en viss respekt för festivalarrangörerna, de lyckas locka ut kreti och pleti från city under den finkulturella/intellektualistiska förespeglingen att de ska på jazzfestival, när de väl är där får de lyssna på sin vanliga hiphop/soul. Resultatet är ett slutsålt skeppsholmen. Och DN på stan jublar...

Har du öht lyssnat på Blacknuss? Det finns jazz där oxå.
Det är en lysande idé att ta inte lite R`N`B, och soul för att dra mer folk.
Det finns en anledning till att Glenn Miller Café inte har Blue Moon Bars lokaler, o det är för att jazz är jävligt smalt. Det är inte omöjligt att kidsen som kommer för att höra Angie Stone eller som nu Lauryn Hill faktiskt fastnar för annan musik oxå. I grunden handlar det om nära besläktad svart musik.
Hade dom dragit dit Scooter hade jag förstått dig.

Langster
2005-07-20, 15:29
Vill inte förstöra någons nöje, men Lauryn Hill/Blacknuss/Robyn/Timbuktu är inte jazz.

Det är inte utan att man får en viss respekt för festivalarrangörerna, de lyckas locka ut kreti och pleti från city under den finkulturella/intellektualistiska förespeglingen att de ska på jazzfestival, när de väl är där får de lyssna på sin vanliga hiphop/soul. Resultatet är ett slutsålt skeppsholmen. Och DN på stan jublar...
Jag tyckte MacLeod skrev att han var straight.

MacLeod
2005-07-20, 21:18
Langster: Haha =)