handdator

Visa fullständig version : Tvätta kläder med rengöringsmedel


påven
2005-07-20, 11:30
jag har tvättat hela dagen och varje gång jag bytt tvätt i maskinen så har det varit en massa lödder kvar därinne. Tänkte att det är väl något nytt tvättmedlet som löddrar extra mycket så jag fortsatte o tvätta några maskiner. När jag sen hade torkat en omgång tröjor i torkrummet så luktade det nystädat därinne. Tänkte igen att det är väl det nya tvättmedlet som tjejen köpt. Sen när jag ska lägga i den sista maskinen gör jag upptäckten att det är ju förfan rengöringsmedel jag har hällt i maskien istället för sköljmedel :em: vad gör man nu? tvätten luktar ju rent o ser ren ut. kan jag komma undan med det här utan att tjejen upptäcker det?
Jag hinner inte tvätta allting igen innan hon kommer hem.

Till mitt försvar måste jag säga att det var faktist HON som lagt rengörningsmedlet i samma påse som tvättmedlet. Det brukar alltid ligga sköljmedel i den påsen så jag kollade aldrig vad det stod på flaskan...

Mental
2005-07-20, 11:31
Exakt vad menar du med rengöringsmedel?
Ajax? Klorin? WC duck? :)

påven
2005-07-20, 11:33
Exakt vad menar du med rengöringsmedel?
Ajax? Klorin? WC duck? :)

Allrent, sånt man tvättar golv med

Mental
2005-07-20, 11:37
Skulle nog fan ha tvättat om, kan vara retande och irriterande på huden, kul med kalsonger som man blir röd och kliig av :(

Prankie
2005-07-20, 13:34
Du kan ju skylla på henne att ge en tjejs jobb till mannen. :D

Mental
2005-07-20, 13:39
Du kan ju skylla på henne att ge en tjejs jobb till mannen. :D

Om han vill få någon f***a på den här sidan sekelskiftet bör han bita ihop om den kommentaren :cool:

VoDaresVins
2005-07-20, 13:52
Om han vill få någon f***a på den här sidan sekelskiftet bör han bita ihop om den kommentaren :cool:
Själv har jag tvättmaskinsförbud hemma efter jag haft för häftiga färgblandningar ett antal gånger. Men ja får fortfarande hänga tvätten på tork. (Jeesus, en sån toffelhjälte ja blivit)