handdator

Visa fullständig version : Modigrator tränar också.


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Jorgen
2005-07-20, 00:03
Den första journalen hittas här. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=20174&page=1&pp=50)
Dags för comeback. Frisk från alla skador, inte huvudet *screwy* eller armbågarna, men dom räknas inte. ;)
I dag så blev det tutt-träning med fulla vikter. Wohoo. Sååååå svag man har blivit, men det var ju väntat. Ge mig 1-2 månader så är jag tillbaka.

Bröst:
Rotatorcuffuppvärmning och stretching.

Bänkpress:
60*12.
60*10.
60*10.
80*7.
90*5.
90*4.
80*5.
Fanns ingen som kunde passa så jag vågade inte testa riktigt max. Det märks att man är ovan vid pressandet, triceps och axlar hängde inte med och allt kändes bara jobbigt. Men det var ändå jäkligt skönt att pressa lite tyngre.

Lutande hantelpress:
20*10.
27,5*6. Blev förbannad för att det kändes så tungt, så jag ökade lite.
30*5.
30*5.

Lutande flyes:
12,5*10.
17,5*10.
17,5*10.
17,5*10.
17,5*10.
Lätt.

Overall ett bra pass. Men det är väldigt frustrerande att träna på sådana skitvikter.

Klo
2005-07-20, 00:10
Hej och välkommen till kollozzzzeum. Lite mått & PB:s vore väldigt kul.












































:D
Redo att köra bänk den 29:e?

Jorgen
2005-07-20, 00:13
Hej och välkommen till kollozzzzeum. Lite mått & PB:s vore väldigt kul.
:D
Redo att köra bänk den 29:e?
Asså, jag har typ bara mätt armen och den är 34 cm. Skall man mäta spänd eller ospänd? :em: Bänkpress, 35 kg, det är det enda jag vet. Måste man träna benen?


Ja, för fan. Bring on the bänkpress. Men det blir till att skyffla rejält med vikter som du förstår.

Diana
2005-07-20, 00:48
KUL me ny journal!! riktigt starka vikter du kört på,, tillbax där på nolltid! :hbang: :) skönt att ha vilat bort alla skador oxå:thumbup:

Klo:heh :D

Cilia
2005-07-20, 07:53
akta dig med för tunga vikter på bröstpressen för då har du snart tuttar i min klass.

skönt att du känner dig skadefri.
fast läste just att du hade abstinens och var tvungen att skada dig själv igen.
hur är det med knogarna?
behöver dom blåsas på? *g*

Jorgen
2005-07-20, 09:33
Diana: Det kändes tyngre än vad det skulle, men får jag bara köra ordentligt ett tag så dröjer det inte länge innan man är där man skall vara igen.

Cilia: Det hade väl inte varit fel kanske. :D
Hehe, tror inte det hjälper att blåsa på dom tyvärr. Lite svullna är dom allt och det gör förbaskat ont när man stöter vid något. Men det är smällar man får ta.

mystic[-_-]
2005-07-20, 09:36
Nice to have you back *yourock*

Jorgen
2005-07-20, 09:43
Thanks man.

HenrY
2005-07-20, 09:45
Gooo Jorgen, snart eru uppe i vikter som på dina gamnla dar! :thumbup:
Iof, du blir ju inte yngre om man säger så....Så kanske inte, men men kämpa på iaf! :hbang:

Jorgen
2005-07-20, 09:49
Jag skall såklart bli starkare än innan. Ungjäkel. *slap*

MrBoris
2005-07-20, 09:52
hur länge var du skadad?
vet hur det känns att göra comeback efter månader av uppehåll pga skada/sjukdom.. det är ett helvete (gör comeback atm efter 1.5månads sjukfrånvaro:))

Hades
2005-07-20, 09:54
Kör hårt nu Jorgen! :thumbup:

Chris
2005-07-20, 09:54
Skynda inte för fort bara så du skadar dig igen! Rock on :hbang:

Håller tummarna för det ska gå bra nu!

Jorgen
2005-07-20, 10:03
Jag skadade min vänstra infraspinatus i början av mars detta året. Det uteslöt alla typer av pressövningar, således kunde jag inte köra någon bröst eller axelträning, även triceps blev lidanade för min del då jag baserar min tricepsträning på smalbänk pga skadade armbågar. Bänkpress med bara stången gjorde ont, axelpressar med 10kgs-hantlar var omöjligt pga smärtan. Rygg, biceps och ben kunde jag köra på som vanligt, men motivationen blir lidande när man inte kan träna hela kroppen ordentligt.
Gårdagens pass var det första bröstpasset jag vågade köra tyngre på, har testat lite lättare under två pass förra veckan, eller förra veckan igen var det kanske för att känna efter hur det var. Axelpressar har jag inte testat än, men det bör inte vara några problem. Har tänkt att skippa dom under en tid och lägga fokus på rotatorcuffarna under axelpassen istället.

Jorgen
2005-07-20, 10:05
Hades: Will do.

Chris: Det är lugnt, jag kommer att lyssna väldigt noga på kroppen. Iallafall en stund. ;)

AFanatic
2005-07-20, 12:27
Kör på nu och ta det vackert.

Cilia
2005-07-20, 13:23
det gör förbaskat ont när man stöter.
du får väl låta bli att stöta så mycket då!
prova med en charmerande flört istället *w*

/från swesserwissern med svar på allt.

p.s du kan säkert öva på trearmade Afan *nickar* d.s

Yankeee
2005-07-20, 13:26
Ah, comeback. Då blir det självklart ett par posebilder på lördag? ;)

Hoppas det går bra nu, och att du håller dig relativt skadefri *screwy*

Herkulez
2005-07-20, 13:27
Asså, jag har typ bara mätt armen och den är 34 cm. Skall man mäta spänd eller ospänd? :em: Bänkpress, 35 kg, det är det enda jag vet. Måste man träna benen?

.
:laugh:

good luck fittskalle :thumbup:

Jorgen
2005-07-20, 19:29
Cilia: Den var bara dålig. Bättre kan du. *slap*

Yankeee: Här posas inget. Och fotas än mindre.

Herk: Tack. *insert random mean thing*

Yankeee
2005-07-20, 19:38
Då kommer kameran med, kan inte finnas för några där :D

Cilia
2005-07-20, 20:01
Cilia: Den var bara dålig. Bättre kan du. *slap*
förstår du vad det där gör med mitt självförtroende?
jag bara undrar?!?!? *hurt*


Då kommer kameran med, kan inte finnas för några där :D
håller med Spankee att lite mer bilder är på plats även om jag har förståelse för att alla inte kan vara lika fåfänga som han

Jorgen
2005-07-20, 20:03
förstår du vad det där gör med mitt självförtroende?
jag bara undrar?!?!? *hurt*
Men seriöst. Tyckte du själv att det var bra?

http://bestsmileys.com/hugging/2.gif på dig. :)

Cilia
2005-07-20, 20:06
Men seriöst. Tyckte du själv att det var bra?

http://bestsmileys.com/hugging/2.gif på dig. :)
lite fyndig tyckte jag nog att den var *g*
värre har jag allt sett.

men du är förlåten *W*

no1fitness
2005-07-21, 05:42
Har tänkt att skippa dom under en tid och lägga fokus på rotatorcuffarna under axelpassen istället.

Marcus fick detta tips/råd av JP att börja med rotatorcuffen varje träningspass. Han har precis också börjat köra lite tyngre.
Skador är så segt. *grr*
Hoppas allt känns bra nu.

Välkommen. :love:

Lasse Kongo
2005-07-21, 06:27
Jag har själv haft rejäla problem med supraspinatus och det tog mig ungefär 2 år att komma tillbaka på banan, men skadan har fört med sig en hel del gott faktiskt, tänker mkt mer på HUR jag tränar nu och måste köra väldigt strikt, dock kommer man ju aldrig mer kunna köra sina favoritövningar, typ sneda bänkpressar i smithen.

Jag är större nu än innan skadan så det går åt rätt håll iallafall, hoppas det kommer göra det för dig nu med Jurgen, jag kunde knappt träna med 10kgs hantlarna i hantelpressar i början av min rehab, men nu är man uppe på +50kgshantlarna igen :whipped:

Kör hårt.

Ironbabe
2005-07-21, 07:33
Marcus fick detta tips/råd av JP att börja med rotatorcuffen varje träningspass.
Efter min axeloperation så börjar jag alltid mina överkroppspass med rotatorcuffsövningar! Tror inte att jag skulle ha återhämtat mig så bra utan det *flex*

Jorgen
2005-07-21, 08:41
Tack för tipsen. :love: Numer så värmer jag faktiskt upp cuffarna varje bröst/ryggpass och jag kör dom rejält på axelpasset.
Och som Lasse skriver så är man mer medveten om hur man tränar och tänker på tekniken ännu mer än innan. Smithen har jag inte vågat ge mig på än och jag tror inte att jag gör det på ett tag än. Det går ju bra utan också. :)
Det hände i stort sett inget med min axel förrän jag började träna rotatorcuffarna och stretcha ut pec minor och trapsen, det påskyndade läkningsprocessen rejält.

Cilia
2005-07-21, 09:33
till en annan person med en jobbig axel kan ni vara vänliga och beskriva hur en rotatorcuffsövning utförs?

Jorgen
2005-07-21, 09:37
Jag har gjort en superbra övningsbank bara för din skull.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071
Jag kör stående rotation med hantel, sittande utåtrotation i cable och sittande innåtrotation i cable.

Cilia
2005-07-21, 09:41
Jag har gjort en superbra övningsbank bara för din skull.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071
Jag kör stående rotation med hantel, sittande utåtrotation i cable och sittande innåtrotation i cable.
aahhh änglar finns iaf.
vilken bra länk, den har jag bookmarked

den jag får ondast av med min axel är peckdeck.
Så den kör jag aldrig för jag kan knappt lägga på ngn vikt alls innan den säger ifrån totalt. Annars funkar alla övningar. Gör bara ont konstant när jag inte tränar istället.

Jorgen
2005-07-21, 09:45
:)

Du har inte funderat på att kolla upp det? Det är inte direkt rätt när man har ont i axlarna sådär. Dom skall man vara väldigt rädd om.

Cilia
2005-07-21, 09:56
:)

Du har inte funderat på att kolla upp det? Det är inte direkt rätt när man har ont i axlarna sådär. Dom skall man vara väldigt rädd om.
jo, jag tänker men som du påpekade i en annan tråd.
Jag är inte så snabb!!!!
nämen jag ska gå till vår sjukgymnast när hon är tillbaka och jag är tillbaka.
får se vad hon säger annars får jag söka mig vidare. Men jag trodde det skulle gå över. Det knakar lite kul i axeln när jag rullar den.

vänta det var nog trög du kallade mig *S* men samma sak

Chandler
2005-07-21, 09:59
Jag skadade min vänstra infraspinatus i början av mars detta året. Det uteslöt alla typer av pressövningar, således kunde jag inte köra någon bröst eller axelträning, även triceps blev lidanade för min del då jag baserar min tricepsträning på smalbänk pga skadade armbågar. Bänkpress med bara stången gjorde ont, axelpressar med 10kgs-hantlar var omöjligt pga smärtan. Rygg, biceps och ben kunde jag köra på som vanligt, men motivationen blir lidande när man inte kan träna hela kroppen ordentligt.
Gårdagens pass var det första bröstpasset jag vågade köra tyngre på, har testat lite lättare under två pass förra veckan, eller förra veckan igen var det kanske för att känna efter hur det var. Axelpressar har jag inte testat än, men det bör inte vara några problem. Har tänkt att skippa dom under en tid och lägga fokus på rotatorcuffarna under axelpassen istället.


Riktigt surt med skador. Kämpa på och våga lyfta lätt! :thumbup:

Jag har själv problem med vänster armbåge (om det nu undgått någon, jag försöker spamma min omgivning med det :D ). Berätta mer om dina! Hur har du lyckats förstöra dem?

Ofta inser man ju inte sina misstag förrän efteråt, men för en gångs skull tänkte jag försöka ligga steget före. Jag har tränat i ca. 5 år nu och tränat rotatorcuffarna två gånger. :em: Ge mig litet tips! Jag har testat den här (http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/DBUprightExternalRotation.html) , men kanske det borde kompletteras med ytterligare en övning? Vad tror du om den här (http://www.exrx.net/WeightExercises/Infraspinatus/CBStandingExternalRotation.html) som komplementövning? Ser iaf trevlig ut. :) Dra så långt man slipper eller stanna på vägen?

Nåja, det blev några frågor, men som sagt, kämpa på!

Jorgen
2005-07-21, 10:14
Cilia: Det blir lätt så att man skjuter upp att kolla sina smärtor. Men det skall man ju absolut inte göra.
Trög? Låter inte som något jag har sagt, jag är ju så snäll hela tiden. :D

Chandler: Mina armbågar har gått sönder pga jobbet till största delen. Jag är överrörlig i alla leder och har burit en masssa gips (jag arbetar som snickare) (hårdgips) med översträck armbåge utan att tänka på det. Det har resulterat i kroniska inflamationer i båda armbågarna. Det är ingen som riktigt vet var, varför eller hur man skall få bort inflamationerna så jag tränar runt dom istället (jag kan tex inte köra några tricepsövningar där jag bckar armbågen maximalt) och tänker mer på hur jag lyfter på jobbet. Detta har jag haft i många år tyvärr.
Jag kör som sagt stående rotation med hantel, sittande utåtrotation i cable och sittande innåtrotation i cable. Man bör få med både innåt och utåtrotation tycker jag. Jag kör mina rotatorcuffar först på axeldagen, just för att dom prioriteras just nu. Jag har ju nu insett att inte träna dom är bara dumt. Det är ju tur att man kan lära av sina misstag. :)

Jay-Z
2005-07-21, 10:19
Väldigt informativt att läsa om dina axelproblem och hur verkar komma ifrån de så sakteliga. Jag ska ta åt mig uppvärmning, stretch och rotatorcuffbiten.

Lycka till med framtida tränandet! :thumbup:

Chandler
2005-07-21, 10:30
Synd bara att man alltid brukar lära sig först efteråt. *rolleyes* "Kantapään kautta" som man brukar säga på finska. Men det här med rotatorcuffarna är något som jag helt klart kommer att ta till mig! Annars är det väl bara en tidsfråga innan axlarna ger efter för tunga pressar.

Verkligt synd med armbågarna; de begränsar så mycket. Som tur är så känner jag sällan av dem annat än vid tricepsövningar mera. Vilka tricepsövningar brukar du förresten köra? Smal bänk är väl just en av de skonsammare. Dips har jag nyligen börjat köra på nytt. Pushdowns (speciellt med rep) är inte heller alltför illa. Den ända extensionsövningen som är aktuell med några vikter att tala om är sittande med hantel; av någon anledning gör den inte ont. Det knakar något helt otroligt i armbågarna, men det låtsas vi inte om. *rolleyes*

Jorgen
2005-07-21, 12:31
Jay-Z: Jag har själv alltid slarvat med rotatorcufftränandet, men nu har man ju lärt sig den jobbiga vägen att man inte skall göra det.
Tack för det, nu är det bara fullt ös som gäller igen. :hbang:

Chandler: Jag kommer att skippa pressarna helt från min axelträning, iallafall under ett bra tag.
Jag baserar mina tricepspass på smalbänk, men av förklarliga skäl så har jag inte kunnat göra det dom senaste månaderna. Annars så är det pushdowns och dips som gäller. Jag kan inte göra några typer av extentions eller frenchpresses utan att det gör ont. Så variationen i tricepsträningen blir minimal. Att triceps släpar ordentligt i styrka märks ffa när man kör tyngre bänk då det är triceps som sätter stopp för högre vikter. Jag orkar helt enkelt inte efterpressen. Men det kommer att lösa sig i framtiden hoppas jag.

Jorgen
2005-07-22, 00:01
I dag, äcklig BENträning. *spy*

Ben:

Benpress:
80*12.
80*12.
160*12.
210*8.
230*6.
230*4. Fy vad jobbigt.
210*6.

Sittande lårcurl:
30*12.
60*10.
60*10.
60*10.
Fick lite ont i knäna så jag ville inte köra tyngre.

Raka marklyft med hantlar:
35*12.
45*10. Fö dom hantlarna jag släppte på knogarna i tisdags. Ashantlar.
57,5*10. Lätt.
57,5*10. Lätt.
57,5*10. Lätt.
Vi har för lätta hantlar. *grr27* Och jag pallade inte mekka med stänger, vikter och skit.

Benspark:
50*10.
100*12.
100*10.
120*8.
Avslutar som vanligt med fullt mag. :hbang:

Jäkla skitpass var det. Kändes inget vidare. Men hoppas att ta igen det på lördag då det kanske blir lite träning på Delta. Rygg isåfall.
Jag har fö en sådan hemsk träningsvärk i pattarna att det gör ont att gå ner för trappor. Gött.

Pez
2005-07-22, 00:33
Jäkla skitpass var det. Kändes inget vidare. Men hoppas att ta igen det på lördag då det kanske blir lite träning på Delta. Rygg isåfall.
Jag har fö en sådan hemsk träningsvärk i pattarna att det gör ont att gå ner för trappor. Gött.
Vila din bleka polselekamen nu danskjävel - på lördag ska vi smeka loss med ett finfint pass på Delta.
Ta med vinkelhaken och vattenpasset också - du ska döma arnedips vettu.. :D

Jorgen
2005-07-22, 00:41
Håll truten, jävla nollåtta. Visst skall vi träna, nu sysslar jag fortfarande med min mysträning, men det får ni ta. :D

Vinklehake? Skall det vara Arnedips så skall det minsann gås längre ner än 90 grader.

no1fitness
2005-07-22, 03:20
Efter min axeloperation så börjar jag alltid mina överkroppspass med rotatorcuffsövningar! Tror inte att jag skulle ha återhämtat mig så bra utan det *flex*

Låter jättebra !
Han tycker det är segt att köra dessa övningar innan själv passet, men jag tvingar honom till det ! :whipped:

Cilia
2005-07-22, 07:58
I dag, äcklig BENträning. *spy*

Vi har för lätta hantlar. *grr27*

Jag har fö en sådan hemsk träningsvärk i pattarna att det gör ont att gå ner för trappor. Gött.
benträning är ju kul ju, problemet är att passa in det så det inte påverkar andra pass (=cardio). Annars är ju ben passet man känner att man gör ngt.

alterntivet till att hantlarna är för lätta är att du är för stark!
(vilket smör *g*)

Skaka lite på pattarna så blir det bättre, det brukar jag göra *w*

Jorgen
2005-07-22, 08:13
benträning är ju kul ju, problemet är att passa in det så det inte påverkar andra pass (=cardio). Annars är ju ben passet man känner att man gör ngt.

alterntivet till att hantlarna är för lätta är att du är för stark!
(vilket smör *g*)

Skaka lite på pattarna så blir det bättre, det brukar jag göra *w*
Nej, det är inte kul med benträning. Så är det bara. ;)

Hantlarna är för lätta. Man kan inte vara för stark.

Haha, hade jag gjort det så hade det gjort o n t .

AFanatic
2005-07-22, 20:30
Intressanta tips, ja. Hmm...ska nog se till att köra rot.cuffen innan axelpasset. Inte för att jag har ont men det skadar ju aldrig att "värma upp" lite extra.

Jorgen
2005-07-24, 10:07
Ryggträning på Delta med Allan och Bucyrus. :hbang:

Stångrodd:

60*12.
60*10.
100*10.
105*8.
120*7.
100*10.

Pulldown (Nordic):
30*10.
70*10.
70*10.
70*8.

Sittande rodd (Nordic):
Tre set, kommer inte ihåg vikterna.

Sen blev det visst dipstävling. Pez vann med 28 riktigt strikta dips, Lange och Jarre 24 och 23 (eller 23 på båda, kommer inte ihåg), jag slutade efter 20, hade aldrig orkat fyra till. Allan klämde iväg 10 men Bucyrus vågade inte testa för han var rädd att ha sönder ställningen. :D

Allan och Bucyrus körde vidare med ryggträningen, jag halkade efter.

Lite hantelrodd, typ tre set på 50.

Pez och Jarod mestränar bara men "gubbarna" kör h å r t . :hbang:

Snart dags för axlar på Delta, sen blir det hemfärd.

Jorgen
2005-07-24, 23:38
Dagens axelpass (Allan körde ben) var på Delta, tack för gratisträningen Dimman. :thumbup:

Axlar:

Shurgs med hantlar (uppv):
30*12.
30*12.

Shurgs i Smith:
70*10.
110*10.
130*10.
150*10.
150*10.
150*10.
150*10.

Hantellyft åt sidan:
10*12.
12,5*10.
15*10.
15*8.
15*8.

Baksida i Nordic:
30*12.
60*10.
60*8.
60*8.
60*6.

Lite magtjafs (nordic sittande mage):
30*12.
40*10.
50*10.
50*10.
50*8.
40*12.

Förutom en förbenad träningsvärk i hela ryggen så kändes det bra.
En kille pressade en riktigt lätt singel på 200 i bänken. :hbang:
Och Brandts vader är fan helt sjuka, snart Dorianklass på dom. :hbang: igen.

Klo
2005-07-24, 23:49
Bra att axeln funkar igen. Spara nu lite kraft till på fredag *flex*

no1fitness
2005-07-25, 02:16
Välkommen till ryggträningsvärkklubben. :D
Känns skönt att verkligen få kontakt med ryggen. :thumbup:
Du/ni verkar ha haft en trevlig helg med träning och mat. Lyllos dig som fick träffa Tinus. *cry*
Ses till helgen. :)

Krampus
2005-07-25, 02:28
Synd att jag aldrig hann snacka mer med dig.
Jag blev lite rädd där när ni började snacka FN-tjänster och krigstrauman...
Får ta igen det nästa träff istället!
Man ångrar sig att man aldrig kom till Dleta när man läser här.
Ni verkar at ha haft kul som fan! :)

Jorgen
2005-07-25, 10:19
Klo: Det är lugnt. Jag har ju kört ett bröstpass nu på fyra månader, jag kan knappt bli mer utvilad än så. ;)

Anna: Rygg är ju det bästa som finns att träna. I love it.
Ja, det var verkligen skitroligt. Tinus gick det inte att prata med, hon trånade ju bara efter Jarod hela tiden. :D

Krampus: Jag kommer att komma upp fler gånger, så vi får fler chanser. :)
Jupp, rolig träning var det minsann. Synd att du inte var där och dwarfade Pez i dipsen på lördagen. I söndags var du kanske inte riktigt på G vid 12 tiden gissar jag. :cool:

Bucyrus
2005-07-25, 10:43
Dagens axelpass (Allan körde ben) var på Delta, tack för gratisträningen Dimman. :thumbup:

Axlar:

Shurgs med hantlar (uppv):
30*12.
30*12.

Shurgs i Smith:
70*10.
110*10.
130*10.
150*10.
150*10.
150*10.
150*10.

Hantellyft åt sidan:
10*12.
12,5*10.
15*10.
15*8.
15*8.

Baksida i Nordic:
30*12.
60*10.
60*8.
60*8.
60*6.

Lite magtjafs (nordic sittande mage):
30*12.
40*10.
50*10.
50*10.
50*8.
40*12.

Förutom en förbenad träningsvärk i hela ryggen så kändes det bra.
En kille pressade en riktigt lätt singel på 200 i bänken. :hbang:
Och Brandts vader är fan helt sjuka, snart Dorianklass på dom. :hbang: igen.
Schysst axelpass :thumbup: ..........apropå Brandts vader...som ett par julskinkor..galet stora.................(dips...är inte det lite AF? :D )

Jorgen
2005-07-25, 11:01
Schysst axelpass :thumbup: ..........apropå Brandts vader...som ett par julskinkor..galet stora.................(dips...är inte det lite AF? :D )
Jag har ju inte kört axlar på, tja, fyra månader. Men shurgs är skoj. :)
Brandts vader är helt jäkla sjuka. Ett par julskinkor är en bra liknelse.
Pfffff, riktiga män kör dips. Så det så. :D

Det var väldigt trevligt att träffa dig Big B. *yourock*

Bucyrus
2005-07-25, 11:05
Jag har ju inte kört axlar på, tja, fyra månader. Men shurgs är skoj. :)
Brandts vader är helt jäkla sjuka. Ett par julskinkor är en bra liknelse.
Pfffff, riktiga män kör dips. Så det så. :D

Det var väldigt trevligt att träffa dig Big B. *yourock*
Tack detsamma! *flex* ...

Jorgen
2005-07-29, 09:25
Med Brandts vader etsade på hornhinnan stack jag till gymmet för att träna mina pinnar.

Vader:

Stående vadpress i Smith:
70*10.
110*10.
150*15.
150*15.
190*10.
220*8.
220*8.
220*6.
190*10.
190*10.

Vadpress i benpress:
150*12.
250*10.
280*10.
310*9.
310*9.
310*8.
310*6.
250*10.
250*8.

Sen fick det minsann räcka för den gången. Kändes relativt lätt faktiskt, iofs vilade jag bitvis lite väl länge mellan seten.
Senare i dag blir det bröstträning med Klo i Malmö.

Cilia
2005-07-29, 10:53
Med Brandts vader etsade på hornhinnan stack jag till gymmet för att träna mina pinnar.

Vader:

Stående vadpress i Smith:
70*10.
110*10.
150*15.
150*15.
190*10.
220*8.
220*8.
220*6.
190*10.
190*10.

Vadpress i benpress:
150*12.
250*10.
280*10.
310*9.
310*9.
310*8.
310*6.
250*10.
250*8.

Sen fick det minsann räcka för den gången. Kändes relativt lätt faktiskt, iofs vilade jag bitvis lite väl länge mellan seten.
Senare i dag blir det bröstträning med Klo i Malmö.
åsså kallar dom mig för högrepare, pfftt
300+ kg det är inte illa det för en sån liten pojke.....

Jorgen
2005-07-29, 11:05
åsså kallar dom mig för högrepare, pfftt
300+ kg det är inte illa det för en sån liten pojke.....
Jag håller på med mysträning ©, inget annat.

Tja, är det så jäkla bra egentligen?

Jorgen
2005-07-29, 20:03
En snabbt men effektivt pass med den Store Klo på Athletic i dag.

Bröst och lite triceps:

Bänkpress:
50*12.
50*12.
80*10.
100*3.
100*3.
100*3.
80*8.
80*8.
80*6.
Klo skulle göra treor på 130, men stången var dålig *rolleyes* så det bidde inget av det. :D Blev femmor (?) på 110 istället. Lätta sådana.

Lutande flyes:
12,5*10.
20*10.
25*6.
25*6.
25*6.

Plana flyes:
20*10.
25*8.
25*8.
25*8.

Smal bänkpress i Smith:
70*8.
70*8.
70*8.
70*8.
70*6.

Pushdown:
30*10.
50*8.
50*8.
50*6.
50*6.
Typ, kommer inte ihåg exakt, men det är inte långt ifrån sanningen.

Bra pass, bra tempo och varmt som f a n på gymmet. Denna gången höll vi inte på i 2,5 timma som vi gjorde sist iallafall. :D

Tack för passet kompis. *yourock*

mystic[-_-]
2005-07-29, 20:17
fint pass det där! cu tomorrow *popcorn*

Jorgen
2005-07-29, 20:19
']fint pass det där! cu tomorrow *popcorn*
Yes.

Kom fram och sparka till mig, jag kommer att lulla runt i mitt vanliga förvirrade tillstånd.
Eller gör som Tinus lovade göra, kasta bars på mig. :eating:

mystic[-_-]
2005-07-29, 20:23
Yes.

Kom fram och sparka till mig, jag kommer att lulla runt i mitt vanliga förvirrade tillstånd.
Eller gör som Tinus lovade göra, kasta bars på mig. :eating:

Hehe hugger tag i dig när jag ser dig :D Om du känner igen mig så skrik till :cool:

AFanatic
2005-07-29, 22:15
']Hehe hugger tag i dig när jag ser dig :D Om du känner igen mig så skrik till :cool:


Då biter jag han i rumpan så länge...då lär han skrika iaf.

Jorgen
2005-07-29, 23:47
Då biter jag han i rumpan så länge...då lär han skrika iaf.
Då biter jag tillbaka. *flex*

Klo
2005-07-30, 10:09
Klo skulle göra treor på 130, men stången var dålig *rolleyes* så det bidde inget av det. :D Blev femmor (?) på 110 istället. Lätta sådana.

Bra pass, bra tempo och varmt som f a n på gymmet. Denna gången höll vi inte på i 2,5 timma som vi gjorde sist iallafall. :D

Tack för passet kompis. *yourock*

Aaargh du skulle ju inte säga ngt (var iofs 2:or jag skulle göra)

Tack själv *kissass*

Cilia
2005-07-30, 10:12
Då biter jag han i rumpan så länge...då lär han skrika iaf.
Då biter jag tillbaka. *flex*
kan ingen sätta munkorg på dom här?

Jorgen
2005-07-30, 19:45
kan ingen sätta munkorg på dom här?
Bli inte avis nu. När jag ser dig skall jag minsann bita dig i rumpan också. *kissass*

Cilia
2005-07-30, 19:53
Bli inte avis nu. När jag ser dig skall jag minsann bita dig i rumpan också. *kissass*
då får du allt ha en stor mun!!

Jorgen
2005-07-30, 21:46
Behöver väl inte bita om hela heller. *popcorn*

Diana
2005-07-30, 22:06
Bra pass, bra tempo och varmt som f a n på gymmet. Denna gången höll vi inte på i 2,5 timma som vi gjorde sist iallafall. :D


AAaaaaaah 2,5- timmars passen dom ända rätta :hbang: :D

Stark som ett jeefvla djur förövrigt! =)

Jorgen
2005-07-30, 22:21
AAaaaaaah 2,5- timmars passen dom ända rätta :hbang: :D

Stark som ett jeefvla djur förövrigt! =)
Roliga är dom iallafall. :hbang:

Stark? Eru knäpp eller? Jag har tappat 15 kg i bänken sen skadan. Och i dag har jag träningsvärk i triceps, axlar och tuttarna. Gött.

Jorgen
2005-07-30, 22:23
Aaargh du skulle ju inte säga ngt (var iofs 2:or jag skulle göra)

Tack själv *kissass*
Jag sa ju att stången var dålig ju. Den var faktiskt det. Really. Kass.

The Wolf
2005-07-31, 22:10
Går träningen bra Jorgen? *popcorn*

Cilia
2005-07-31, 22:11
Jag sa ju att stången var dålig ju. Den var faktiskt det. Really. Kass.
hur tusan kan en stång vara dålig?
var den skev eller?

Jorgen
2005-07-31, 22:35
Går träningen bra Jorgen? *popcorn*
Hey man. Välkommen.

Tja, nu kommer jag att vara i Gbg några dagar så det blir ingen träning alls. Men jag börjar komma igång så smått igen. Motivationen börjar komma tillbaka iallafall.

Edit: Nu vet jag vilket ditt förra användarnamn var också. Finns sina fördelar med att vara moderator. Något för dig att fundera på R. :D

Jorgen
2005-07-31, 22:36
hur tusan kan en stång vara dålig?
var den skev eller?
Den var dåligt lättrad, ordentligt dåligt tom, nästan blank. Kändes dessutom lite konstig (svårt att beskriva) att pressa med. Vet inte om den var skev eller inte, kan så vara.

The Wolf
2005-07-31, 22:42
Hey man. Välkommen.

Tja, nu kommer jag att vara i Gbg några dagar så det blir ingen träning alls. Men jag börjar komma igång så smått igen. Motivationen börjar komma tillbaka iallafall.

Edit: Nu vet jag vilket ditt förra användarnamn var också. Finns sina fördelar med att vara moderator. Något för dig att fundera på R. :D

Tackar :D
Haha, jag förstod att du skulle se det i vilket fall som hellst så det kändes som en onödighet att yttra sig om en sådan småsak. ;)

Ett par vilodagar gör dig säkert gott. :D

Jorgen
2005-07-31, 22:49
Tackar :D
Haha, jag förstod att du skulle se det i vilket fall som hellst så det kändes som en onödighet att yttra sig om en sådan småsak. ;)

Ett par vilodagar gör dig säkert gott. :D
Tänkte mer på dig som mod på Halsa. :thumbup:

Vila och vila, jag skall riva lite väggar hos en kompis här.
Funderade lite på att sticka ner och köra ett pass på Jupiter (jag är i krokarna nämligen), men jag har inga träningskläder med mig. Och så är jag lite lat. :D

The Wolf
2005-07-31, 22:57
Tänkte mer på dig som mod på Halsa. :thumbup:

Vila och vila, jag skall riva lite väggar hos en kompis här.
Funderade lite på att sticka ner och köra ett pass på Jupiter (jag är i krokarna nämligen), men jag har inga träningskläder med mig. Och så är jag lite lat. :D

Haha, ok. :)

Människan är av naturen lat, om inte skulle aldrig tekniken gå framåt. :D

Men lycka till med träningen och fortsätt pumpa, måste snart hoppa till kojs, ett tungt pass imorgon stundar nämligen. :whipped:

Jorgen
2005-08-03, 19:17
*uppdate*
Efter att ha varit i Gbg i dagarna fem, dömt AF SM och hjälpt en kompis att renovera lite på hans lägenhet så börjar jag nu bli förkyld.
Å vilken lycka. *grr27*
Jag skulle dra igång med lite rejäl träning nu hade jag tänkt.

Jag säger. Bajs. *grr*

Pinglan
2005-08-03, 19:28
Åhhh en ny, fin träningsjournal har du skaffat dig Jörgen, detta hade jag minsann missat :em: Verkligen bajs med förkylning det håller jag med dig om :( Krya på dig!

Cilia
2005-08-05, 19:04
Sänder en kryapådighälsning utan #2 inblandat.
(jag har fobi för det)

Åkte själv på en men det tog bara 2 dagar att bli kvitt.
Hoppas din är lika lindrig.

Jorgen
2005-08-05, 20:18
Pinglan: Ja, det var lika bra att starta en ny journal. Dags att ta tag i det här med träningen igen när man har blivit skadefri.

Cilia: Tack. :) Tyvärr så verkar det inte som om min förkylning ger med sig lika lätt som din. Men den släpper väl förr eller senare.


Känner mig rejält motiverad iallafall. Kommer förhoppningsvis kunna dra igång lite rejäl träning snart.

Diana
2005-08-05, 20:47
Usch me förkylning du åkt på, ansluter mej till krya-på-dej-skaran :thumbup: lite vila får du ju om inte annat =) Ja har lyckats klara mej konstigt länge undan förkylning nu *screwy* men peppar peppar ta i TRÄÄ........... :devil:

Jorgen
2005-08-05, 20:56
Tack Diana. :) Vila är dock det sista jag behöver, har inte tränat sen i fredags förra veckan. Var inte hemma på fem dagar och nu så blev jag förkyld. Nåja, life goes on.

Diana
2005-08-05, 21:05
Tack Diana. :) Vila är dock det sista jag behöver, har inte tränat sen i fredags förra veckan. Var inte hemma på fem dagar och nu så blev jag förkyld. Nåja, life goes on.

Fyy fasen, de vart en redig vila! men allt händer ju för en anledning :thumbup: så brukar ja tänka, de tar en igenom de mesta :D på gott och ont hehe =)

Jorgen
2005-08-05, 21:08
Ja för tusan. Har jag inte kunnat träna ordentligt sen i mars så gör dessa dagarna ingen skada direkt. Jag har blivit sjuk för att jag har jobbat för mycket nu under min "semester". Mycket jobb och lite sömn kombinerat med dålig mat gör inga underverk direkt.

Cilia
2005-08-05, 21:10
Känner mig rejält motiverad iallafall. Kommer förhoppningsvis kunna dra igång lite rejäl träning snart.
ibland kan det t o m vara så att man kommer bättre laddad och får bättre resultat direkt efter en sjukdom. Ja inte lunginflamation då *s*

Jorgen
2005-08-05, 21:18
ibland kan det t o m vara så att man kommer bättre laddad och får bättre resultat direkt efter en sjukdom. Ja inte lunginflamation då *s*
Ja absolut.
Hehe, jag skall börja träna lite med Roger Lineau, han har punkterat sin ena lunga tre gånger på ett år nu. Planen är väl att han skall tävla på SM nästa år. Kan han komma i form så kan minsann jag också.

Diana
2005-08-05, 21:21
Oj ja fy fan för jobb på semestern:nono: (Cilia hör du de oxå??!! :whipped: :Dhehe) Man tror ju allti att man klarar sej trots självplågeri av alla de sorter, men så rätt va de är så halkar man dit på nån form av sjuka och sen blir man 'duktig' en tid efter det, på att sköta sömn mm. sen går de utför och man halkar igen *grr27* the circle of life :D

Cilia: Eller hur!! de där fenomenet upplever ja oxå =)

AFanatic
2005-08-05, 21:21
Krya på dig! And drive hard later ;)

Cilia
2005-08-05, 22:02
Ja absolut.
Hehe, jag skall börja träna lite med Roger Lineau, han har punkterat sin ena lunga tre gånger på ett år nu. Planen är väl att han skall tävla på SM nästa år. Kan han komma i form så kan minsann jag också.
vad tusan gör killen?
Leker med en stoppnål eller?
jag får ont i rumpan bara jag läser det där.

Oj ja fy fan för jobb på semestern:nono: (Cilia hör du de oxå??!! :whipped: :Dhehe)
sshhhhhh, jag vet att jag inte lever som jag lär men ibland måste man göra vad man måste göra helt enkelt.
Nu tror jag iofs att Jörgen här hade det lite trevligt när han hjälpte sin kompis om du vet vad jag menar? hehehehehe
(för vi vet ju inte könet på kompisen)

Jorgen
2005-08-05, 22:11
vad tusan gör killen?
Leker med en stoppnål eller?
jag får ont i rumpan bara jag läser det där.
Det är en bra fråga vad han har sysslat med. Lungan (som vi numer kallar honom :D) har punkterats när han har varit på gymmet och tränat faktiskt, alla tre gångerna. Men han är opererad nu så det skall inte hända igen.
Roger i storform:
http://www.parkyourpic.com/uploads/27fb2bdde8.jpg (http://www.parkyourpic.com/)

sshhhhhh, jag vet att jag inte lever som jag lär men ibland måste man göra vad man måste göra helt enkelt.
Nu tror jag iofs att Jörgen här hade det lite trevligt när han hjälpte sin kompis om du vet vad jag menar? hehehehehe
(för vi vet ju inte könet på kompisen)
Visst hade jag trevligt, men inte på det sättet du antyder. ;) HAN behövde hjälp med att riva lite väggar i sin lägenhet nämligen.

mystic[-_-]
2005-08-05, 22:18
Roger i storform:
http://www.parkyourpic.com/uploads/27fb2bdde8.jpg (http://www.parkyourpic.com/)


Fett :hbang: That's me in 10-15 years ;)

Jorgen
2005-08-05, 22:21
']Fett :hbang: That's me in 10-15 years ;)
Det är just fett där är lite av. :D

Om inte förr så. *flex* Bara att träna hårt och äta ordentligt. Roger är dessutom 100% ren.

mystic[-_-]
2005-08-05, 22:22
Det är just fett där är lite av. :D

Om inte förr så. *flex* Bara att träna hårt och äta ordentligt. Roger är dessutom 100% ren.

Så ska det vara då kan man vara nöjd över sitt bygge :thumbup: Ska du dömma på SM i byggning?:)

Jorgen
2005-08-05, 22:41
']Så ska det vara då kan man vara nöjd över sitt bygge :thumbup: Ska du dömma på SM i byggning?:)
Det är en självklarhet.

Vet inte. Men jag kommer att vara där i vilket fall som helst.

Cilia
2005-08-06, 08:42
Det är en bra fråga vad han har sysslat med. Lungan (som vi numer kallar honom :D) har punkterats när han har varit på gymmet och tränat faktiskt, alla tre gångerna. Men han är opererad nu så det skall inte hända igen.
jobbigt, hoppas det inte händer igen.
fin form hade han iaf tidigare.
Med en sån träningskompis är du nog snart i din livs form. *s*

Visst hade jag trevligt, men inte på det sättet du antyder. ;) HAN behövde hjälp med att riva lite väggar i sin lägenhet nämligen.
hhmmm men spela med lite då! =)
dessutom antydde jag ingenting. Jag bara noterade att vi inte hade alla detaljer *w*

Jorgen
2005-08-08, 19:33
*uppdate*

Planen är att det skall bli träning i morgon.
Och tanken är att det skall bli några singlar på 200 i mark. Vi får se om jag orkar med det.

Cilia: Han har blivit opererad nu så det kan inte hända igen, iallafall inte på samma lunga. ;)

Cilia
2005-08-09, 19:34
*uppdate*

Planen är att det skall bli träning i morgon.
Och tanken är att det skall bli några singlar på 200 i mark. Vi får se om jag orkar med det.

Cilia: Han har blivit opererad nu så det kan inte hända igen, iallafall inte på samma lunga. ;)
hur gick det med dina planer?

ja, man får väl hoppas att det inte händer igen. Det verkar otäckt det där.
du får väl gå en första hjälpen kurs innan du börjar träna med honom.

Jorgen
2005-08-09, 19:53
hur gick det med dina planer?
Det gick väl sådär. Jag fick upp 200, men det var t u n g t som fan rent.
Rapport kommer.

Rygg:

Mark:
60*12.
100*10.
100*10.
140*4.
180*1.
200*1. Urk, vad tungt.
160*8.

Latsdrag bak nacke:
60*10.
90*7.
90*8.
90*6.

Bredd sittande rodd:
70*10.
100*8.
100*8.
100*8.

Körde väldigt lugnt i dag. Känner fortfarande av förkylningen och orken fanns inte alls. Men det är iofs inte så konstigt. Det var skönt (inte 200 i marken) att lyfta lite igen iallafall. Ganska taggad nu, förfallet har varit enormt och jag har bestämt mig att jag skall vara tillbaka i gammal god storlek till SM i BB i slutet av okt.

mystic[-_-]
2005-08-09, 19:56
Bra pass! Rotatorproblemen är bättre?:)

Jorgen
2005-08-09, 19:58
']Bra pass! Rotatorproblemen är bättre?:)
Blä pass.

Japp, har inga känningar alls nu. Jag har iofs inte vågat mig på några axelpressar än, men jag hoppas och tror att det inte skall vara några problem. Nu är det fullt ös mot nya mål. :thumbup: Har inte klarat av årets mål än, men det kommer, det kommer.

AFanatic
2005-08-09, 20:05
Körde väldigt lugnt i dag. Känner fortfarande av förkylningen och orken fanns inte alls. Men det är iofs inte så konstigt. Det var skönt (inte 200 i marken) att lyfta lite igen iallafall. Ganska taggad nu, förfallet har varit enormt och jag har bestämt mig att jag skall vara tillbaka i gammal god storlek till SM i BB i slutet av okt.

Ah vilken press du sätter på oss nu...Mystic...vi måste börja träna seriöst nu :D

mystic[-_-]
2005-08-09, 20:06
Ah vilken press du sätter på oss nu...Mystic...vi måste börja träna seriöst nu :D

It's on now :devil: We will be at SM *flex*

Jorgen
2005-08-09, 20:13
AFanatic och mystic: Det var inte den normala storleken på Jörgen ni träffade på SM i AF kan jag säga. ;) Något lite större än dagen maratonlöparfysik kan jag nog lyckas prestera tills oktober. +5 kg minst. Alltså kommer jag att komma upp i 65 kg tills dess. :D

Cilia
2005-08-09, 20:14
200 kg SKA vara tungt för tusan!!!!

men latsdrag bakom huvudet låter väldigt tungt.
visst måste det vara tyngre än framför?
och varför kör man bakom?

AFanatic
2005-08-09, 20:17
Med andra ord så dwarfar jag dig MUAHAHA :D

Jorgen
2005-08-09, 20:21
200 kg SKA vara tungt för tusan!!!!

men latsdrag bakom huvudet låter väldigt tungt.
visst måste det vara tyngre än framför?
och varför kör man bakom?
Nej, det skall det inte. Inte om man har orkat mer innan. ;)

Jag föredrar latsdrag bakom, tycker att det känns bättre och jag kan hantera en tyngre vikt utan att fuska. Den där berömda skaderisken vissa ylar om tror jag inte ett skvatt på, när det rör sig om pressar bakom nacken så är det en annan femma däremot. När jag hade problem med min infraspinatus så kunde jag endast köra drag bakom utan att få ont, framför och smalt gick bort.

Jorgen
2005-08-09, 20:21
Med andra ord så dwarfar jag dig MUAHAHA :D
Du också skulle jag vilja säga. *cry*

Cilia
2005-08-09, 20:24
Nej, det skall det inte. Inte om man har orkat mer innan. ;)

Jag föredrar latsdrag bakom, tycker att det känns bättre och jag kan hantera en tyngre vikt utan att fuska. Den där berömda skaderisken vissa ylar om tror jag inte ett skvatt på, när det rör sig om pressar bakom nacken så är det en annan femma däremot. När jag hade problem med min infraspinatus så kunde jag endast köra drag bakom utan att få ont, framför och smalt gick bort.
men 200 kg är ändå 200 kg, det är mycket vikt

hur kan man fuska i latsen?
jag är mästare i att fuska i allt så jag vill gärna lära mig *eg*

Jorgen
2005-08-09, 20:28
men 200 kg är ändå 200 kg, det är mycket vikt

hur kan man fuska i latsen?
jag är mästare i att fuska i allt så jag vill gärna lära mig *eg*
Tja, kanske det. Eftersom jag är övertygad om att jag är skitsvag och jag orkar lyfta det så kan det inte vara tungt. Min logik. :D

När man kör framför så kan man, hmmm hur förklara på ett bra sätt, sjunka ihop i bottenläget för att få ner stången. Sitter man korrekt så sitter man lätt svankad och ut med bröstet. Gör man en halv crunch i bottenläget för att orka få ner stången så fuskar man. Förstår du något av mitt svammel? Knappt jag själv gör det. ;) Så kan man iallafall inte göra om man kör drag bakom nacken.

Cilia
2005-08-09, 20:36
Tja, kanske det. Eftersom jag är övertygad om att jag är skitsvag och jag orkar lyfta det så kan det inte vara tungt. Min logik. :D
men det där är ju bara dåligt självförtroende.
sen är det ju alltid så att ju bättre man blir på ngt ju mer förstår man hur lite man eg kan och ser alla svagheter.

Tja, kanske det. Eftersom jag är övertygad om att jag är skitsvag och jag orkar lyfta det så kan det inte vara tungt. Min logik. :D

När man kör framför så kan man, hmmm hur förklara på ett bra sätt, sjunka ihop i bottenläget för att få ner stången. Sitter man korrekt så sitter man lätt svankad och ut med bröstet. Gör man en halv crunch i bottenläget för att orka få ner stången så fuskar man. Förstår du något av mitt svammel? Knappt jag själv gör det. ;) Så kan man iallafall inte göra om man kör drag bakom nacken.
men jag är en smart kvinna så jag fattar *S*
bra förklaring, ska öva på det där *w*

Jorgen
2005-08-09, 20:41
men det där är ju bara dåligt självförtroende.
sen är det ju alltid så att ju bättre man blir på ngt ju mer förstår man hur lite man eg kan och ser alla svagheter.


men jag är en smart kvinna så jag fattar *S*
bra förklaring, ska öva på det där *w*
Till viss del ja. Jag skippar att gå in på en djupare analys varför. ;)
Visst är det så, man inser allt som oftast hur okunnig man är när det kommer till styrketräning.

Visst är du det. Både smart och kvinna. :)

Klo
2005-08-09, 20:55
Ganska taggad nu, förfallet har varit enormt och jag har bestämt mig att jag skall vara tillbaka i gammal god storlek till SM i BB i slutet av okt.

Haha du får köpa kostym på polarn & pyret tills dess *the finger*


:D

Jorgen
2005-08-09, 20:59
Haha du får köpa kostym på polarn & pyret tills dess *the finger*


:D
Nja, magen har av någon märklig anledning inte blivit mindre.

Fast, rannsaka dig själv, TJOCKIS ! :whipped:






:D

Klo
2005-08-09, 21:00
Nja, magen har av någon märklig anledning inte blivit mindre.

Fast, rannsaka dig själv, TJOCKIS ! :whipped:


Det är gulligt med vita sälar *flex*

Jorgen
2005-08-09, 21:02
Det är gulligt med vita sälar *flex*
Jaja, fortsätt du att intala dig det kompis.
:D

Pinglan
2005-08-09, 21:15
Ganska taggad nu, förfallet har varit enormt och jag har bestämt mig att jag skall vara tillbaka i gammal god storlek till SM i BB i slutet av okt.
Ska du tävla i BB Jörgen, vad kul :thumbup: Då måste jag åka och heja på dig :hbang: :D
Bra marklyft tycker jag även om du tydligen inte håller med :thumbup:

Jorgen
2005-08-09, 21:21
Ska du tävla i BB Jörgen, vad kul :thumbup: Då måste jag åka och heja på dig :D
Bra marklyft tycker jag även om du tydligen inte håller med :thumbup:
NEJ. Är du knäpp eller? *screwy* Man måste ha muskler på kroppen då. 180 lång och -70 kg i form ser inget vidare ut va? Att jag valde SM är mest en slump, jag måste ju ha lite tidspress på mig tycker jag. :D

Rent tekniskt var lyftet värdelöst och det kändes skittungt. Så nej, det kan inte räknas som ett bra lyft. Men visst kom stången upp, det gjorde den. Och det var rätt bra för egot om inte annat.

Pinglan
2005-08-09, 21:27
NEJ. Är du knäpp eller? *screwy* Man måste ha muskler på kroppen då. 180 lång och -70 kg i form ser inget vidare ut va? Att jag valde SM är mest en slump, jag måste ju ha lite tidspress på mig tycker jag. :D

Rent tekniskt var lyftet värdelöst och det kändes skittungt. Så nej, det kan inte räknas som ett bra lyft. Men visst kom stången upp, det gjorde den. Och det var rätt bra för egot om inte annat.
Jag förstod allt att du inte skulle tävla (det borde man ju ha hört något om tidigare menar jag ;) ) retas lite med dig bara :thumbup:

Cilia
2005-08-10, 12:39
Till viss del ja. Jag skippar att gå in på en djupare analys varför. ;)
Visst är det så, man inser allt som oftast hur okunnig man är när det kommer till styrketräning.
Det behöver du inte heller, det var inte det jag var ute efter.
Jag tycker det gäller nästan allt inte bara styrketräning.
När jag bodde en säsong i alperna tyckte jag att jag var skitduktig på skidor när jag åkte ner. Efter 5 måndader där var jag säkert 10 ggr bättre och förstod att jag eg inte kunde åka skidor alls!

Visst är du det. Både smart och kvinna. :)
*kastar bak huvudet, smeker håret från ansiktet med ena handen och fnittrar*
visst är jag? *blink*











*två fingrar i halsen*

Jorgen
2005-08-10, 15:47
Jag förstod allt att du inte skulle tävla (det borde man ju ha hört något om tidigare menar jag ;) ) retas lite med dig bara :thumbup:
Om jag skulle få för mig att tävla i något så hade jag faktiskt inte berättat om det här innan. Jag får vänta tills jag kan tävla i veteraner +50 först. :D

Cilia
2005-08-10, 16:31
Om jag skulle få för mig att tävla i något så hade jag faktiskt inte berättat om det här innan. Jag får vänta tills jag kan tävla i veteraner +50 först. :D
nästa år då eller?

sunkan
2005-08-10, 16:37
nästa år då eller?

trodde jörgen redan var över 50 *innocent*

Jorgen
2005-08-10, 16:40
Mental note: Banna cilia och sunkan. :whipped:

Jay-Z
2005-08-10, 16:41
Om jag skulle få för mig att tävla i något så hade jag faktiskt inte berättat om det här innan.

Ah, +165 hägrar? :D

Jorgen
2005-08-10, 19:57
Jay-Z: Japp. Tänkte försöka deffa ner mig till -165, men det kan bli svårt.

I dag, lite lätt teknikträning i böj. Och då menar jag lite, alltså väldigt lite. Ont som fan i höger knä bara, har haft det hela dagen, får det ibland ffa om jag inte tränat ben på länge.

Lite benspark som uppvärmning.

Böj:
60*10.
60*10.
100*3.
100*3.
100*3.
100*4.
100*4.
Stannade någon sekund i bottenläget vid varje rep, ja, jag går djupt.. Måste få rätt teknik att sitta i ryggmärgen. Vikterna är ju lätta, men tillräckligt tunga för att det skall kännas att man har något på axlarna.

Provade sittande lårcurl, men knät sade ifrån.

Körde några set benspark, avslutade (som vanligt) med fullt mag, blev en femma på 120.

Sen sket jag på det och körde hem. Blev lite sne för att jag hade ont i knät.
Vila imorgon och rotatorcuffar/axlar/traps på fredag är det tänkt.
Domarmöte i Göteborg på söndag. Skall bli skojigt.

Stumpis
2005-08-10, 21:37
Tradigt med ont i knät... :(
Tror ändå du kommer att känna av träningen på ett positivt sätt imorgon! :)

Cilia
2005-08-10, 21:57
akta knät men det vet du nog redan men jag kan som vanligt inte hålla käft.

Jorgen
2005-08-11, 15:38
Knät är bättre i dag. Allt tack vare några djupa böj. Vet inte varför det blir på detta viset, men ibland så får jag förbaskat ont helt utan vidare.

Börjar kanske bli gammal. ;)

HenrY
2005-08-11, 16:21
Knät är bättre i dag. Allt tack vare några djupa böj. Vet inte varför det blir på detta viset, men ibland så får jag förbaskat ont helt utan vidare.

Börjar kanske bli gammal. ;)

Börjar.....Kanske.....?! :D

Cilia
2005-08-11, 16:32
Börjar kanske bli gammal. ;)
inte förrens nästa år har vi ju fastslagit 's*

Jorgen
2005-08-11, 16:35
Jag blir 22 i år. Känns inte så gammalt.

HenrY är ute på lite djupt vatten. :devil:

Klo
2005-08-12, 08:49
Jag blir 22 i år. Känns inte så gammalt.


:confused:

:MrT:

:)

:laugh:

HenrY
2005-08-12, 08:52
Jag blir 22 i år. Känns inte så gammalt.

HenrY är ute på lite djupt vatten. :devil:

Sant??!

Fan trodde du var iaf runt 30-35!:D
Aja, TRICEPS ÄR EN MÄKTIG SEMLA! Så du ska vara glad iaf!:D

Klo
2005-08-12, 08:59
Fan trodde du var iaf runt 30-35!:D


Det är han ju också *duckar*



:D

mystic[-_-]
2005-08-12, 09:14
Det är han ju också *duckar*



:D

Jag får hålla med klo ;)

Jorgen
2005-08-12, 15:32
Bah, ni vet inte vad ni pratar om.
Jag blir 22, så är det slutsnackat om det. :booty:

AFanatic
2005-08-12, 15:40
Bah, ni vet inte vad ni pratar om.
Jag blir 22, så är det slutsnackat om det. :booty:

Återigen blir du dwarfad av moi? :D

Jorgen
2005-08-12, 15:42
Återigen blir du dwarfad av moi? :D
*cry* Det är fan inte lätt alltså. *cry*

Skulle inte förvåna mig om du är starkare också.

AFanatic
2005-08-12, 15:45
*cry* Det är fan inte lätt alltså. *cry*

Skulle inte förvåna mig om du är starkare också.

Ok så du vill testa?


Styrkemoment - alternativ:

1. Bryta arm eller förvirring
2. En match i kickboxning
3. Kladdkakeätning

Cilia
2005-08-12, 15:45
Bah, ni vet inte vad ni pratar om.
Jag blir 22, så är det slutsnackat om det. :booty:
klart du blir 22 gubben

22++++, inget fel med det. *blink*


Ok så du vill testa?


Styrkemoment - alternativ:

1. Bryta arm eller förvirring
2. En match i kickboxning
3. Kladdkakeätning
som oberoende utomstående person kan jag välja på ett objektivt sätt.
Gissa vad?

Jorgen
2005-08-12, 15:47
Ok så du vill testa?


Styrkemoment - alternativ:

1. Bryta arm eller förvirring
2. En match i kickboxning
3. Kladdkakeätning
Hmmm, låt oss analysera.
1: Bryta arm är jag kass på, men jag kan vara rätt förvirrad.
2: Hur mycket jag än skulle njuta av att få spö av en tjej så, nja, jag vet inte det jag.
3: Står du för kladdkakan så äter jag inget på några dagar, sen är det match. :eating:

Jorgen
2005-08-12, 15:48
klart du blir 22 gubben

22++++, inget fel med det. *blink*
*grr27* Förstör inte illusionen. *grr27*

AFanatic
2005-08-12, 15:54
Hmmm, låt oss analysera.
1: Bryta arm är jag kass på, men jag kan vara rätt förvirrad.
2: Hur mycket jag än skulle njuta av att få spö av en tjej så, nja, jag vet inte det jag.
3: Står du för kladdkakan så äter jag inget på några dagar, sen är det match. :eating:

1. Bra för det är jag med...bortsett fr vad alla mina offer har sagt. *rolleyes*
2. Inser här att du inte är hemma i kampsport.
3. Kladdkakan...syftar du här på en enda? Det var väl lite väl tunt i sådana fall...men om vi delar på utgifterna för en sådär tjugo st så kan vi börja snacka.

Jorgen
2005-08-12, 15:57
1. Bra för det är jag med...bortsett fr vad alla mina offer har sagt. *rolleyes*
2. Inser här att du inte är hemma i kampsport.
3. Kladdkakan...syftar du här på en enda? Det var väl lite väl tunt i sådana fall...men om vi delar på utgifterna för en sådär tjugo st så kan vi börja snacka.
1: Du kan inte räkna med yngre syskon eller dagisbarn, dom är alltid svagare.
2: Tittar gärna på, utövar inte själv.
3: Det beror välan på hur stor den är. Ja, va fan. Bring on the kladdkaka säger jag.

AFanatic
2005-08-12, 16:04
1: Du kan inte räkna med yngre syskon eller dagisbarn, dom är alltid svagare.
2: Tittar gärna på, utövar inte själv.
3: Det beror välan på hur stor den är. Ja, va fan. Bring on the kladdkaka säger jag.

1. ...jag som spenderade en hel vecka på det lokala dagiset. Ungarna flydde! :D
2. Det går det med.
3. Ska vi fixa ihop allt innan SM i BB börjar...så kan vi ta med oss det och äta i pauserna? Den som ger upp först (eller bli påhoppad av frustrerade tävlande och ej kan fortsätta) förlorar.

mystic[-_-]
2005-08-12, 16:07
3. Ska vi fixa ihop allt innan SM i BB börjar...så kan vi ta med oss det och äta i pauserna? Den som ger upp först (eller bli påhoppad av frustrerade tävlande och ej kan fortsätta) förlorar.

Akta er för Gumse han ser hungrig ut redan nu :D

Jorgen
2005-08-12, 16:12
Göra kladdkaka? Jag? Ingen bra idé. *screwy*

Gumse må vara hungrig, men jag är snabb. :D

Stumpis
2005-08-12, 18:20
Vääääldigt lite träning i den här tråden just nu... :D

Fast förbannat roligt att läsa! ;)

Cilia
2005-08-12, 18:37
Göra kladdkaka? Jag? Ingen bra idé. *screwy*
du är väl man?????????

Jorgen
2005-08-12, 20:21
du är väl man?????????
Därom tvistar di lärde.
Men jag tror det iallafall.

Jorgen
2005-08-12, 20:40
Vääääldigt lite träning i den här tråden just nu... :D
Fast förbannat roligt att läsa! ;)

Bara för din skull kommer här ett purfärskt axelpass. :)

Axlar:

Shurgs:
60*15.
60*15.
100*10.
140*8.
170*8.
180*5. PB :hbang:
170*6.
170*5.
Gött!

Rotatorcuff, innåtrotaion superset med utåtrotation i cablecross:
10*15.
15*12.
15*12.
15*12.
15*12.
Förklaring: Kör innåtrot på höger följt av utåt på vänster, bytar sida och kör utåt med höger, innåt med vänster utan vila mellan. Det blir då ett set.

Hantelpress:
12,5*15.
20*10.
25*6.
25*6.
25*5.
Första gången på fem månader jag testar hantelpressar. Helt utan smärta, jag var faktiskt lite orolig. Har tappat 10 kg per hantel sen sist, men det är smällar man får ta. Nu vet jag att övningen funkar iallafall. Dock så kommer jag inte att köra den som förstaövning mer utan lägga in den i mitten av passen, dels för att minska vikterna (hur tråkigt det nu än är) och dels för att vara riktigt uppvärmd ffa i rotatorcuffarna innan jag kör.

Hantellyft åt sidan:
10*12.
12,5*12.
15*10.
15*10.
15*10.
Mest för att det var roligt.

Äntligen vågade jag mig på hantelpressar, och det gick bra. http://bestsmileys.com/signs1/11.gif Ett PB i en av mina favoritövningar är inte så tokigt det heller.

Stumpis
2005-08-12, 20:45
Wihoo!
PB + en brytning av en negativ axel-onts-trend! Vad mer kan man önska så här inför helgen?
Härligt jobbat, du starke skåning! *flex* :D

Jorgen
2005-08-12, 20:48
Wihoo!
PB + en brytning av en negativ axel-onts-trend! Vad mer kan man önska så här inför helgen?
Härligt jobbat, du starke skåning! *flex* :D
Tja, jag kan nog komma på något. :D

Alla skåningar är starka. Eller hur? *yourock*

mystic[-_-]
2005-08-12, 20:53
Vilka jäkla shrugs du gör Jörgen! Mycket imponerande! Bra att axeln känns bättre :)

Jorgen
2005-08-12, 22:25
']Vilka jäkla shrugs du gör Jörgen! Mycket imponerande! Bra att axeln känns bättre :)
Började dagen med att rulla ut 4 kbm betong med skottkärra (en kbm betong väger ca 2300kg) så trapsen var redan uppvärmda. :D

Japp, äntligen säger jag. Nu är det hårdkörning som gäller. Om två veckor så är det dags för kreatin.

Edit: Snügg avatar du har skaffat. :thumbup:

mystic[-_-]
2005-08-12, 22:34
Började dagen med att rulla ut 4 kbm betong med skottkärra (en kbm betong väger ca 2300kg) så trapsen var redan uppvärmda. :D

Japp, äntligen säger jag. Nu är det hårdkörning som gäller. Om två veckor så är det dags för kreatin.

Edit: Snügg avatar du har skaffat. :thumbup:

Huhu inget stillasittande jobb :)

Nice! Tänkte också testa lite kreatin har inte svarat på det förut men ska överdosera!

Thx :) Bilden finns i journalen :naughty:

AFanatic
2005-08-12, 22:37
Fint PB. Bara axel är fortsatt snäll nu när det går bra.

AFanatic
2005-08-12, 22:39
']

Nice! Tänkte också testa lite kreatin har inte svarat på det förut men ska överdosera!



Då blir vi tre nu då.

Cilia
2005-08-13, 11:52
håller med dom andra om att det var ett starkt pass
nu vill vi inte höra ngt mer gnäll om att du är så svag och ynklig!!!

får dåligt samvete varje gång jag ser att ngn kör rotatorcuff.
jag förtränger den övningen varje pass *suck*

Jorgen
2005-08-13, 11:55
håller med dom andra om att det var ett starkt pass
nu vill vi inte höra ngt mer gnäll om att du är så svag och ynklig!!!

får dåligt samvete varje gång jag ser att ngn kör rotatorcuff.
jag förtränger den övningen varje pass *suck*
Det är inte gnäll, det är ren och skär fakta. ;)

Kör den som jag gör då. Tar ingen tid att hinna med både innåt och utåtrotation då. Superset is the shit. :thumbup: (iallafall när det kommer till rotatorcuffarna)

Cilia
2005-08-13, 12:00
Det är inte gnäll, det är ren och skär fakta. ;)

Kör den som jag gör då. Tar ingen tid att hinna med både innåt och utåtrotation då. Superset is the shit. :thumbup: (iallafall när det kommer till rotatorcuffarna)
*host* *host* flt måste ha misstagit mig då *eg*

jag vet.
jag har det som plan varje pass och vips så är passet över och ingen rotatorcuff.
Hur kom det sig????
jag kanske börjar bli gammal och minnet är inte det bästa *visslar*

Jorgen
2005-08-13, 12:03
jag vet.
jag har det som plan varje pass och vips så är passet över och ingen rotatorcuff.
Hur kom det sig????
jag kanske börjar bli gammal och minnet är inte det bästa *visslar*
Börja passet med det då. Det är aldrig fel att vara varm i cuffarna innan man kör i gång på riktigt.

Jorgen
2005-08-15, 19:58
Todajs trajning wass tittis.

Bröst:

Uppv av rotatorcuffarna.

Bänkpress:
60*12.
60*12.
60*12.
90*8.
100*5.
100*5.
90*7.

Lutande hantelpress:
25*7.
30*5.
30*5.
30*5.
30*6.
Toppstyrkan är totalt borta. Hantlarna är för lätta i botten, men jag orkar inte pressa upp dom hela vägen. Svaga triceps nån?

Lutande flyes:
15*10.
20*8.
20*8.
20*6.
20*7.
Uthålligheten är inte 100 den heller. ;)

Gårdagen började med revelj kl 04:30. Efter det färd till Göteborg för domarmöte. Mycket givande och intressant och vi kom fram till flera skojiga regeländringar för AF-folket.
Dagens pass kändes väldigt bra, har fortfarande känningar av förkylningen, märker det ffa på flåset och som sagt så släpar styrkan i triceps än mer nu än innan. Jag måste mao ta tag i den biten ordentligt.

Cilia
2005-08-15, 21:07
Gårdagen började med revelj kl 04:30. Efter det färd till Göteborg för domarmöte. Mycket givande och intressant och vi kom fram till flera skojiga regeländringar för AF-folket.
Dagens pass kändes väldigt bra, har fortfarande känningar av förkylningen, märker det ffa på flåset och som sagt så släpar styrkan i triceps än mer nu än innan. Jag måste mao ta tag i den biten ordentligt.
vid den tiden på dygnet så lever inte ens jag.

jag undrar vad ni kom fram till för skojiga saker.
det där kan tolkas på flera sätt.
typ romerska ringar istället för däcken i hinderbanan och sånt.

tinus
2005-08-16, 07:31
04.30?? :MrT: Du ÄR inte frisk människa!

Bra pass! :thumbup:

Jorgen
2005-08-16, 19:45
Jag hade inte så mycket val. Skulle vara i Gbg kl 9 och var på 30års fest på lördagen, kunde mao inte köra upp då. Kan ju säga som så att jag var ganska seg när klockan ringde. ;) Men va fan, man ställer ju upp för förbundet. :thumbup:

Har varit och fått mina ben masserade i dag. Gör skönt ont nu och min massör blev som vanligt jätteglad över att få ett par hårda ben att massera sist på dagen. :D

Stumpis
2005-08-16, 19:47
Det är fullständig tabu att säga att man är svag i triceps när man är en äkta skåning, för alla skåningar är starka eller hur var det nu?? *slap*

Fast för att vara klen i triceps tycker jag att du gör rätt bra ifrån dig ändå! :D :thumbup:

Jorgen
2005-08-16, 19:50
Det är fullständig tabu att säga att man är svag i triceps när man är en äkta skåning, för alla skåningar är starka eller hur var det nu?? *slap*

Fast för att vara klen i triceps tycker jag att du gör rätt bra ifrån dig ändå! :D :thumbup:
Svag i triceps i jämförelse med dom andra muskelgrupperna såklart. Överlag är jag ju vrålstark. *rolleyes*

Pffff, jag ligger fortfarande en bra bit ifrån där jag var i våras, men jag har oas bara kört tre bröstpass sen dess så det kommer.

Stumpis
2005-08-16, 19:55
Svag i triceps i jämförelse med dom andra muskelgrupperna såklart. Överlag är jag ju vrålstark. *rolleyes*

Pffff, jag ligger fortfarande en bra bit ifrån där jag var i våras, men jag har oas bara kört tre bröstpass sen dess så det kommer.

Jepp, vrålstark är mellannamnet på en skåning! :D
Självklart kommer styrkan tillbaka, muskelminne är en bra uppfinning!

Jorgen
2005-08-18, 20:45
I dag var det beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen. *spy*

Böj:
50*12.
60*12.
60*12.
100*7.
100*7.
100*7.
Alla set med riktigt markerat stopp (upp till 2 sek) i botten. Tekniken börjar sitta lite bättre nu, snart så kan jag öka vikterna lite och köra ordentliga böjar. Men jag väntar ett tag till, tar det mest som uppvärmning just nu.

Benpress:
140*10.
220*5.
220*7.
220*6.
220*6.
Trodde att jag hade 200 på, det hade jag visst inte. ;)

Raka marklyft med hantlar:
40*9.
57,5*8.
57,5*8.
57,5*8.
57,5*8.
Lätta som vanligt. Powerracket var upptaget så jag kunde inte köra med stång.

Sen blev det inte mer, benspark är inte roligt och bencurlarna gör ont i knät. Jag var ju trött också. :em: Det är löparknä jag har skaffat mig förresten. Måste stretcha tensor faciea lata så kommer det att försvinna.
Imorgon, armar. :thumbup:

Cilia
2005-08-18, 20:59
Jag hade inte så mycket val. Skulle vara i Gbg kl 9 och var på 30års fest på lördagen, kunde mao inte köra upp då. Kan ju säga som så att jag var ganska seg när klockan ringde. ;) Men va fan, man ställer ju upp för förbundet. :thumbup:
du är en lojal och hängiven medlem!
det hade varit värre om du skippat festen *s*

Har varit och fått mina ben masserade i dag. Gör skönt ont nu och min massör blev som vanligt jätteglad över att få ett par hårda ben att massera sist på dagen. :D
min massös får inte röra min vader för jag bara skriker.
antagligen borde jag förstå att det är ett tecken på ngt men jag förtränger det *L*

Jorgen
2005-08-18, 21:05
du är en lojal och hängiven medlem!
det hade varit värre om du skippat festen *s*


min massös får inte röra min vader för jag bara skriker.
antagligen borde jag förstå att det är ett tecken på ngt men jag förtränger det *L*
Inte bara medlem, domare och medlem i domarkomitten också.

När Berra gick över baksida lår på vänster sida så blev det märken i bänken från mina naglar. Satan vad ont det gjorde, men det är bara att bita ihop.

Cilia
2005-08-18, 21:34
Inte bara medlem, domare och medlem i domarkomitten också.
jag har förstått det utifrån dina kommentarer *s*
men trots det lojal...

När Berra gick över baksida lår på vänster sida så blev det märken i bänken från mina naglar. Satan vad ont det gjorde, men det är bara att bita ihop.
höll på att skriva en mer olämplig kommentar till den där beskrivningen men jag är en duktig flicka och håller mig ifrån det.

seriöst så gillar jag den där smärtan för jag vet att det är en bra smärta.
annars är jag kinkig just när det gäller smärta.

Jorgen
2005-08-18, 21:39
jag har förstått det utifrån dina kommentarer *s*
men trots det lojal...
Ja, självfallet. Jag älskar den här sporten.

höll på att skriva en mer olämplig kommentar till den där beskrivningen men jag är en duktig flicka och håller mig ifrån det.

seriöst så gillar jag den där smärtan för jag vet att det är en bra smärta.
annars är jag kinkig just när det gäller smärta.
Det förvånar mig inte, men det var skönt att du besparade mig det. Jag har dåligt hjärta, man får det i min ålder. ;)
Lite ont är bara skönt. :D

vildängel
2005-08-18, 22:13
Fan vilken brutal journal. Jag kommer inte våga hälsa på dig nästa gång heller när jag är på en tävling där du dömer. Inte förrän jag har skaffat lite egna muskler så jag slipper skämmas alltför mycket. Dvs ungefär när du går i pension.

Trevligt förresten med en till som hatar benpassen :thumbup:

AFanatic
2005-08-18, 22:48
vildängel: Jorgen är mostly harmless...

vildängel
2005-08-18, 22:52
vildängel: Jorgen är mostly harmless...
Mjo, han såg faktiskt rätt snäll ut... Men man vet ju aldrig. Nog bäst att göra som han ber om, dvs muta honom med bars.

The Wolf
2005-08-18, 23:03
Snygga bänkpressar samt hantelpressar Jörgen! :cheers:

Stumpis
2005-08-19, 08:00
Ser fram emot att få läsa om dina framgångar i böjen, nu när tekniken börjar sitta! :)
Men :smash: på dig för att du hoppade benspark och lårcurl... :D

Jorgen
2005-08-19, 15:26
vildängel: Jag har inte några muskler heller, så vi sitter i samma båt. Man kan jämföra min kroppsform med en maratonlöpares. ;) Och som fröken AFanatic påpekar så är jag rätt snäll. :)

The Wolf: Kompis, jag är på väg tillbaka, det var tredje bröstpasset sen mars. Det kommer att bli mycket bättre.

Stumpis: Det börjar kännas rätt bra i böjen faktiskt. Jag har alltid slarvat med tekniken där, men det är slut med det.
Bah, benspark är fjolligt och lårcurlen gör ont. :D

Cilia
2005-08-19, 16:17
Det förvånar mig inte, men det var skönt att du besparade mig det. Jag har dåligt hjärta, man får det i min ålder. ;)
Lite ont är bara skönt. :D
hhhhmmmmm jag som trodde jag gett intrycket av att vara en ordenligt, blyg och pryd flicka???

och apropå ditt dåliga hjärta och höga ålder!
så kommer jag ihåg en annan tråd (tror det var förolämpningstråden) där du försökte få fram en beskrivning av *****. Då hade du helt plötsligt yberkrafter och ingenting kunde döda dig? Du får väl bestämma dig vad du är pojk! *suck* män *rme*




*skrattar*

Cilia
2005-08-19, 16:19
vildängel: Jorgen är mostly harmless...
harmless to death *L*



observera hur snäll jag var och inte kommenterade fjolligheten *visslar*

Jorgen
2005-08-19, 16:26
hhhhmmmmm jag som trodde jag gett intrycket av att vara en ordenligt, blyg och pryd flicka???

och apropå ditt dåliga hjärta och höga ålder!
så kommer jag ihåg en annan tråd (tror det var förolämpningstråden) där du försökte få fram en beskrivning av *****. Då hade du helt plötsligt yberkrafter och ingenting kunde döda dig? Du får väl bestämma dig vad du är pojk! *suck* män *rme*


*skrattar*
Njae, inte direkt.

Dåligt hjärta och hög ålder är inget som dödar en übermoderator fattar du väl. *slap*


:D

Jorgen
2005-08-19, 16:27
harmless to death *L*



observera hur snäll jag var och inte kommenterade fjolligheten *visslar*
Pfffff, hade du vågat dig ner till koloträffen och träffat mig så hade du också vetat att jag är en snäll pojk. Fjollig eller ej. ;)

Cilia
2005-08-19, 16:58
Njae, inte direkt.
hhmmm, jag har alltså misslyckats?

Dåligt hjärta och hög ålder är inget som dödar en übermoderator fattar du väl. *slap*
aahhh så det var det du syftade på när det gällde lite härlig smärta? *eg*

Pfffff, hade du vågat dig ner till koloträffen och träffat mig så hade du också vetat att jag är en snäll pojk. Fjollig eller ej. ;)
som om det skulle vara en motsättning där?
snarare tvärtom hurru *wink*


men det finns väl fler år?
jag har inte tänkt dö än på en 3-5 år så................................................ .......... be afraid ....

The Wolf
2005-08-19, 18:26
The Wolf: Kompis, jag är på väg tillbaka, det var tredje bröstpasset sen mars. Det kommer att bli mycket bättre.


På så sätt, körde faktiskt hantelpressar igår efter bänkandet och körde lite på 30+, bör väl tilläggas att det också var ett tag sedan, haha, gick bra tills maskineriet plötsligt lade av, återhämtningsträning all the way! :hbang:

Blir dock inget gym nästa vecka, måste repa som ett as innan spelning den 28:e. :whipped:

Nåväl, lycka till med träningen och med det vardagliga livet. :)

Jorgen
2005-08-19, 19:49
På så sätt, körde faktiskt hantelpressar igår efter bänkandet och körde lite på 30+, bör väl tilläggas att det också var ett tag sedan, haha, gick bra tills maskineriet plötsligt lade av, återhämtningsträning all the way! :hbang:

Blir dock inget gym nästa vecka, måste repa som ett as innan spelning den 28:e. :whipped:

Nåväl, lycka till med träningen och med det vardagliga livet. :)
Hehe, visst blir man förvånad. Helt plötsligt blir det skittungt och man orkar inte få upp dessa vikter som egentligen skall vara lätta.

Spelning? http://bestsmileys.com/music1/4.gif eller?

Tack det samma. Du skall väl inte försvinna för gott heller. :)

Jorgen
2005-08-19, 19:57
Nå, ett armpass var utlovat. Och ett armpass kommer här nedan.

Triceps/biceps:

Pushdown i cc:
40*15.
40*15.
Lite uppvärmning bara.

Pushdown i latsdrag:
30*12.
40*10.
45*8.
50*5. Huva, jag klarade inte av att stå kvar på golvet. För tungt. ;)
45*7.
45*7.
Första gången jag kör här. I liked it.

Sittande pushdown med rep i cc.
40*7.
50*8.
60*8.
70*7.
70*6.

Frenchpress med hantel:
25*8.
30*6.
Ont i armbågarna.

Dips:
Kv*10.
Kv*12.
:em:

Ez curl:
30*17.
40*15.
40*15. PUMP!
50*12.
60*7.
60*6.
60*5.
50*10.
Trots min ringa rondör så visade sig en hel del ådror. Man skulle kanske deffa. NOT!

Koncentrationscurl:
15*7.
20*10.
20*9.
20*9.
Dropset: 20*9+15*9.

Sisådär ja, sen var det klart. Armpassen kommer nog att se ut såhär ungefär ett tag framöver. Focus på triceps och mer underhållsträning på biceps. Jag hade hyfsat tempo under tricepsdelen, det tog 20 min att köra triccorna klart. Betyg 4,5 fjärrkontroller av 5. :thumbup:

The Wolf
2005-08-19, 20:41
Hehe, visst blir man förvånad. Helt plötsligt blir det skittungt och man orkar inte få upp dessa vikter som egentligen skall vara lätta.

Spelning? http://bestsmileys.com/music1/4.gif eller?

Tack det samma. Du skall väl inte försvinna för gott heller. :)

Japp! *screwy*

En sådan spelning ja! :hbang:
Nej, ja försvinner lite dunkelt i en vecka och smyger mig väldigt tyst fram i skräpmatens djungler så att ingen ser mig, men det blir nog bara så en vecka när jag behöver äta ute. ;)

AFanatic
2005-08-19, 22:44
Och som fröken AFanatic påpekar så är jag rätt snäll. :)


Ja det bara skiner om dig. :D


Jösses vad många set du kör på armar...hade ju varit död efter halva passet :hbang:

Klo
2005-08-19, 23:11
Dips:
Kv*10.
Kv*12.
:em:



Ja guuuud vad klent (med 15 set tric innan) *screwy*


Skönt att du är på g grötkäft *kissass*

Jorgen
2005-08-20, 06:56
En sådan spelning ja! :hbang:
Nej, ja försvinner lite dunkelt i en vecka och smyger mig väldigt tyst fram i skräpmatens djungler så att ingen ser mig, men det blir nog bara så en vecka när jag behöver äta ute. ;)
Najs. :hbang:

Bulkpower. :D

Jorgen
2005-08-20, 06:58
Ja det bara skiner om dig. :D


Jösses vad många set du kör på armar...hade ju varit död efter halva passet :hbang:
http://bestsmileys.com/sun/3.gif

Många set? Neeeee, det var väl inte så många set heller?

Jorgen
2005-08-20, 06:59
Ja guuuud vad klent (med 15 set tric innan) *screwy*


Skönt att du är på g grötkäft *kissass*
Jamendetvardetju. ;)

Japp, det känns faktiskt riktigt bra nu. Skall bara hålla mig undan förkylningar, skador och annat skit nu.





Förresten.





Du är tjock.















:D

The Wolf
2005-08-20, 10:37
http://bestsmileys.com/sun/3.gif

Många set? Neeeee, det var väl inte så många set heller?

Märk väl att Jörgens set på armpassen är minimalt för att vara optimal. ;)

Skämt åsido, verkar vara bra setantal tycker jag, var själv mycket trött igår på armpasset efter att bara kört runt 20 set triceps. :em:

AFanatic
2005-08-20, 15:32
Märk väl att Jörgens set på armpassen är minimalt för att vara optimal. ;)

Skämt åsido, verkar vara bra setantal tycker jag, var själv mycket trött igår på armpasset efter att bara kört runt 20 set triceps. :em:


Ojoj...för att vara riktigt optimal måste jag alltså öka setantalet på armpasset helt enkelt. :thumbup:

Cilia
2005-08-20, 16:58
trodde alla moderatorer alltid måste vara 100% optimala för att behålla trovärdigheten *nickar*

Jorgen
2005-08-20, 17:08
trodde alla moderatorer alltid måste vara 100% optimala för att behålla trovärdigheten *nickar*
Vi är alltid optimala. Oavsett hur vi är/gör. :smokin:

Cilia
2005-08-20, 17:14
Vi är alltid optimala. Oavsett hur vi är/gör. :smokin:
aahh men då hade jag ju nästan rätt då? *grin*
ser att du adderade en cigarett till imagen för att göra den totaloptimal!
Antar att det är Pez som har influerat er där *visslar*

The Wolf
2005-08-21, 19:50
Ojoj...för att vara riktigt optimal måste jag alltså öka setantalet på armpasset helt enkelt. :thumbup:

Absolut inte, att säga att alla växer bäst av att köra högsets är bara töntigt eftersom det verkligen inte passar alla i och med att en sådan sak är ganska individuell, men det är helt klart värt att testa öka setantalet, det funkar fint för mig i varje fall och skulle tro att det funkar finfint för Jörgen också! :)

AFanatic
2005-08-21, 21:37
Absolut inte, att säga att alla växer bäst av att köra högsets är bara töntigt eftersom det verkligen inte passar alla i och med att en sådan sak är ganska individuell, men det är helt klart värt att testa öka setantalet, det funkar fint för mig i varje fall och skulle tro att det funkar finfint för Jörgen också! :)

...som tur är så var jag inte speciellt allvarlig i det jag skrev :D ;)

The Wolf
2005-08-21, 22:06
...som tur är så var jag inte speciellt allvarlig i det jag skrev :D ;)

Haha, man vet ju aldrig. *grr27* ;)

Jorgen
2005-08-22, 20:30
Äh, många set är katabolt. :D

I dag blev det vader. Wohooo!
Gick upp till gymmet. Jätteuppförsbacken innan man kommer fram är bra uppvärmning.

Vader:

Stående vadpress i Smith:
100*12.
150*10.
190*10.
220*8.
220*6.
220*6.
220*6.
220*6.
190*9.
Skulle kört några set till, men ynklig som jag är så fick jag ont där stången ligger på trapsen.

Vadpress i benpressen:
150*10.
250*9.
290*8.
290*7.
290*6.
290*6.
290*6.
290*6.
250*7. Långsamma reps.

Riktigt skönt pass med rejält tryck i vaderna. I love it.
Började med kreatin i dag. 40gr/dag på träningsdagar och 30gr/dag dom andra. Vi får se vad som kommer att hända.

sunkan
2005-08-22, 20:32
grymmt pass, men jag att du ligger i lä efter Allan när det gäller antal set;)

Jorgen
2005-08-22, 20:33
grymmt pass, men jag att du ligger i lä efter Allan när det gäller antal set;)
Allan är dubbelt så gammal som mig. Det är därför.

Cilia
2005-08-22, 20:42
Vader är tråkigt!


Allan är dubbelt så gammal som mig. Det är därför.
så hur gammal gör det dig?
21?

Jorgen
2005-08-22, 20:43
Vader är tråkigt!



så hur gammal gör det dig?
21?
Vader är skitroligt att träna. Därmed basta.

21,5 faktiskt.

Cilia
2005-08-22, 20:52
Vader är skitroligt att träna. Därmed basta.

21,5 faktiskt.
basta och basta!
det tappar du väl bara vatten på?

hhmmm då är du ju nästan lovlig ju *blink*

Jorgen
2005-08-22, 20:55
hhmmm då är du ju nästan lovlig ju *blink*
Nästan?

mystic[-_-]
2005-08-22, 20:56
Blir alltid galen på mig själv när jag läser dina vadpass jag behöver också köra sånna :D Stabila vikter!

Jorgen
2005-08-22, 20:58
']Blir alltid galen på mig själv när jag läser dina vadpass jag behöver också köra sånna :D Stabila vikter!
Det är bara att komma hit så skall vi :whipped: vaderna. :)

The Wolf
2005-08-22, 21:04
Det är bara att komma hit så skall vi :whipped: vaderna. :)


Ähh, träna vaderna, vad är det för trams... *whatever* *rolleyes* :D

Jorgen
2005-08-22, 21:06
Ähh, träna vaderna, vad är det för trams... *whatever* *rolleyes* :D
*host* DISCO *host*

The Wolf
2005-08-22, 21:15
*host* DISCO *host*


Haha, ja fy jag har ju faktiskt inte tränat vader på ett bra tag...







...kan iof bero på att jag inte tränat ALLS på ett bra tag! :D
Annars är det inget disco här. :)
förresten, redan denna helgen har jag lyckats trycka i mig hamburgare, kebabtallrik, kycklingrulle och jorv med bröd, haha, väntar in fettet! :hbang:

Jorgen
2005-08-22, 21:22
Haha, ja fy jag har ju faktiskt inte tränat vader på ett bra tag...







...kan iof bero på att jag inte tränat ALLS på ett bra tag! :D
Annars är det inget disco här. :)
förresten, redan denna helgen har jag lyckats trycka i mig hamburgare, kebabtallrik, kycklingrulle och jorv med bröd, haha, väntar in fettet! :hbang:
Du får komma igång då för tusan. Loss med tummarna bara.

Åååå, anabol mat. :eating: :eating:

no1fitness
2005-08-23, 04:42
Ha ha, Jörgen har passerat lovlighetsgränsen för länge sedan ju. :D Han är ju lika gammal som jag snart. :naughty:

Häftigt vadpass. :hbang:

Jorgen
2005-08-23, 20:18
Anna: Shhhhhhh. Det är en hemlis.

I dag var jag inte alls laddad och det som var ryggdag och allt. Men det ändrades när jag hade kommit igång.

Rygg:

Latsdrag bak nacke:

60*10.
60*10.
80*10.
80*10.
100*9.
110*6.
110*5.
100*7.

Stångrodd:
60*12.
90*8.
100*8.
100*7.
100*7.
100*7.

Hammerstrength Iso Row (en arm i taget):
50*12.
75*12.
90*12.
90*11.
90*11.
PUMP ! !

Inte så många set i dag, men jäklar vad det tog ändå. Var tvungen att dra av mig tröjan och *flex* . Alltid kul när man har pump i ryggen. :D
I morgon är det vila och Robyn på malmöfestivalen. :thumbup:

Cilia
2005-08-23, 20:27
Ha ha, Jörgen har passerat lovlighetsgränsen för länge sedan ju. :D Han är ju lika gammal som jag snart. :naughty:
men jag är ändå 1000 ggr äldre så det gör ingen skillnad, juuu


morgon är det vila och Robyn på malmöfestivalen.
tyst med dig!
jag vill också se Robyn *pout*

Jorgen
2005-08-23, 21:00
tyst med dig!
jag vill också se Robyn *pout*
Det är bara att komma ner hit och titta. Stora scen kl 21:30. Gratis. :)
Slå en signal innan bara.

HenrY
2005-08-23, 21:08
Ha ha, Jörgen har passerat lovlighetsgränsen för länge sedan ju. :D Han är ju lika gammal som jag snart. :naughty:


Börjar Jörgen närma sig 50 redan?? :confused:

Tycker du Robyn e bra jörgen?

Cilia
2005-08-23, 21:34
Det är bara att komma ner hit och titta. Stora scen kl 21:30. Gratis. :)
Slå en signal innan bara.
en signal till Robyn? *eg*
men jag har ju ett arbete att sköta.
tror dom skulle märka om jag var borta men vem vet. Dom kanske bara är glada.

Stumpis
2005-08-24, 09:03
Gött pass, Jörgen! :thumbup:
Visst känns det fin-fint när man är omotiverad före passet men sen lever upp under det? Man känner sig oövervinnerlig, på nåt sätt..? *flex* :confused:

Ha det så skoj på festivalen ikväll! :cheers:

Jorgen
2005-08-24, 15:26
Börjar Jörgen närma sig 50 redan?? :confused:

Tycker du Robyn e bra jörgen?
Jag närmar mig 50 varje dag. Men än är det lååååååååååååååååååååååååååångt kvar.

Japp, jag tycker Robyn är bra. Jättebra tom. Min musiksmak är ganska bred. :)

Cilia
2005-08-24, 19:35
Jag närmar mig 50 varje dag. Men än är det lååååååååååååååååååååååååååångt kvar.

Japp, jag tycker Robyn är bra. Jättebra tom. Min musiksmak är ganska bred. :)
det går fortare än vad du tror. Så mycket har jag fattat iaf

jag tycker också Robyn är skitbra!

Jorgen
2005-08-24, 22:32
det går fortare än vad du tror. Så mycket har jag fattat iaf

jag tycker också Robyn är skitbra!
Icke då. Det går inte fortare än vad man tillåter.

Mycket bra konsert faktiskt.
Nu skall jag i säng, klockan ringer strax efter 05 i morgon. Då studsar man ur sängen med ett glatt vrål. ;)

tinus
2005-08-25, 07:29
Anna: Shhhhhhh. Det är en hemlis.

I dag var jag inte alls laddad och det som var ryggdag och allt. Men det ändrades när jag hade kommit igång.

Rygg:

Latsdrag bak nacke:

60*10.
60*10.
80*10.
80*10.
100*9.
110*6.
110*5.
100*7.

Stångrodd:
60*12.
90*8.
100*8.
100*7.
100*7.
100*7.

Hammerstrength Iso Row (en arm i taget):
50*12.
75*12.
90*12.
90*11.
90*11.
PUMP ! !

Inte så många set i dag, men jäklar vad det tog ändå. Var tvungen att dra av mig tröjan och *flex* . Alltid kul när man har pump i ryggen. :D
I morgon är det vila och Robyn på malmöfestivalen. :thumbup:

Nämen Jörgen..strippa sådär på allmän plats!! :naughty:

Jag bara äääälskar den sista övningen du körde..Hammerstrenght maskinerna är bäst! (sorry Arne :) )

Bra pass!

Ironbabe
2005-08-25, 09:26
Anna: [SIZE=1]
Latsdrag bak nacke:
100*9.
110*6.
110*5.
100*7.

Stångrodd:
100*8.
100*7.
100*7.
100*7.

Hammerstrength Iso Row (en arm i taget):
90*12.
90*11.
90*11.
PUMP ! !

*host* *host* SURE..





:D

Cilia
2005-08-25, 09:44
Icke då. Det går inte fortare än vad man tillåter.

Mycket bra konsert faktiskt.
Nu skall jag i säng, klockan ringer strax efter 05 i morgon. Då studsar man ur sängen med ett glatt vrål. ;)
Det är säkert sant.
Jag har en tendens att springa igenom livet i 180

Kul att konserten var bra. Man får en kick av sånt och man behöver lite kickar ibland och för oss som inte använder droger måste hitta substitut.
5!!!! du är ju galen. Jag vaknar medvetslös vid 7 numer

Diana
2005-08-25, 11:52
SAFTIGA pass du kör herr ubermoderator! :bow: Ansluter mej till discoligan som inte pysslar me nån form av vadträning :MrT: :D

man behöver lite kickar ibland och för oss som inte använder droger måste hitta substitut.

Japp!! därför gud uppfann den där underbara bruna sörjan vi kallar kladdkaka :naughty: :angel:

Jorgen
2005-08-25, 16:00
Nämen Jörgen..strippa sådär på allmän plats!! :naughty:

Jag bara äääälskar den sista övningen du körde..Hammerstrenght maskinerna är bäst! (sorry Arne :) )

Bra pass!
Allmän plats? Det var inte direkt så att jag slet av mig tröjan när jag gick över torget utan det var på en avskild plats på gymmet. Är där för mycket folk så blir det inget posernade.
Man vill ju inte skrämmas heller. *flex*

Jag är lite för lång för dom flesta av hammers maskiner, men iso rowen är grymt skön. :thumbup:

Jorgen
2005-08-25, 16:03
Det är säkert sant.
Jag har en tendens att springa igenom livet i 180

Kul att konserten var bra. Man får en kick av sånt och man behöver lite kickar ibland och för oss som inte använder droger måste hitta substitut.
5!!!! du är ju galen. Jag vaknar medvetslös vid 7 numer
Just chill ! :)

Mhm, finns ingen bättre kick. Ett dansgolv och en grym DJ som levererar brutal techno är inte tokigt det heller. :hbang:

Tja, jag börjar ju jobba kl 7, måste hinna äta och ta mig dit också.

Jorgen
2005-08-25, 16:04
SAFTIGA pass du kör herr ubermoderator! :bow: Ansluter mej till discoligan som inte pysslar me nån form av vadträning :MrT: :D
YES! Jag är på G igen. :D

:nono: Varför inte då? Vadträning är ju bland det roligaste man kan göra.

Diana
2005-08-25, 16:12
:nono: Varför inte då? Vadträning är ju bland det roligaste man kan göra.

Självväxande vadisar :angel:
Måste säga ja vart frestad nu iaf så ikvällens benpass ska de lata vadfanskapen få känna att de lever :naughty: :D

Cilia
2005-08-25, 16:23
Tja, jag börjar ju jobba kl 7, måste hinna äta och ta mig dit också.
jag är inte avis
men var det inte du som skrev att du levde på ärvda pengar? hehehehehe

Självväxande vadisar :angel:
Måste säga ja vart frestad nu iaf så ikvällens benpass ska de lata vadfanskapen få känna att de lever :naughty: :D
gud, vad du är lättfrestad!
du måste jobba med din självdiciplin tjejen!

Jorgen
2005-08-25, 16:29
Självväxande vadisar :angel:
Måste säga ja vart frestad nu iaf så ikvällens benpass ska de lata vadfanskapen få känna att de lever :naughty: :D
Mina växer inte själv, men relativt lätt.

Det är rätt. :hbang:

Jorgen
2005-08-25, 16:31
jag är inte avis
men var det inte du som skrev att du levde på ärvda pengar? hehehehehe
Tur att man tjänar halvbra med pengar iallafall.

Jo, men inte allt jag skriver är av sanning. ;)

Cilia
2005-08-25, 16:37
Tur att man tjänar halvbra med pengar iallafall.

Jo, men inte allt jag skriver är av sanning. ;)
absolut, skulle du inte göra det vore det skam på torra land!!!

precis, vilket stöder mitt påstående i den där konstiga tråden i allmänt (kommer inte ens ihåg vad den heter) *ler*

tinus
2005-08-26, 07:17
Allmän plats? Det var inte direkt så att jag slet av mig tröjan när jag gick över torget utan det var på en avskild plats på gymmet. Är där för mycket folk så blir det inget posernade.
Man vill ju inte skrämmas heller. *flex*

Jag är lite för lång för dom flesta av hammers maskiner, men iso rowen är grymt skön. :thumbup:

Tur det! Man vet aldrig med dig.. :D

Jag har det omvända problemet..jag är lite för kort för Hammer maskinerna..men det löser man med en "bilkudde" och vikta mattor :laugh:

Diana
2005-08-26, 14:04
gud, vad du är lättfrestad!
du måste jobba med din självdiciplin tjejen!
Hahaha så sant så, därför caféer, kök där bak förekommer och kebabberier är strängt förbjuden mark för mej vid deff *cry* :angel:

Vill tacka Jorgen för min fyllo-liknande gång dagens morronprommenix till ära :laugh: Saftiga vadpass äger :hbang: :D

Jorgen
2005-08-26, 15:24
Vill tacka Jorgen för min fyllo-liknande gång dagens morronprommenix till ära :laugh: Saftiga vadpass äger :hbang: :D
Det var så lite så. Jag är en snäll själ som gärna ställer upp. :)

Cilia
2005-08-26, 17:51
Det var så lite så. Jag är en snäll själ som gärna ställer upp. :)
*host* *host*
hhmmmm .................................................. ................................................ äsch, glömde bort vad jag skulle säga *g*

Jorgen
2005-08-26, 20:03
I dag tränade en trött jag axlar. Inget ös i kroppen, jag har sovit för lite dom senaste dagarna och det visar sig direkt på gymmet. Nåja, man måste ändå dit och få det gjort.

Axlar:

Shrugs:
60*14.
60*20.
100*12.
140*10.
170*8.
170*8.
170*7.
170*6.
140*9.

Rotatorcuffarna. Innåt och utåtrotation i superset i cablecrossen
10*15.
15*12.
15*12.
Supersetade supersetet så att säga ;) 15*12+15*12.
PUMP i cuffarna. Skum känsla.

Hantellyft åt sidan:
10*15.
15*12.
15*10.
15*10.
15*8.

Hantelpress:
15*10.
20*10.
25*6.
25*6.
25*5.

Sen var passet till ända. Nu skall jag dricka en gainer och äta glass. :eating:

Powerbear
2005-08-26, 21:02
Nu skall jag dricka en gainer och äta glass.

:thumbup: Det är gott särskilt om man mixar gainern och glass tillsammans. Annars tror jag du är i rätt god form så det är bara att ladda in.
Min form är... :cool:

Kanske jag tittar ner på Sm i år och kollar om du sitter som dommare. :)

Jorgen
2005-08-26, 21:06
Åååå, storbesök. :)

Nja, min form har aldrig varit sämre, är väl kanske inte fet än, men det börjar gå åt det hållet iallafall. Fast det är medvetet så jag klagar inte.
Tror nog inte att din form är så tokig den heller. Hur går det med träningen?

Det tycker jag att du skall göra. Jag kommer att vara där oavsett vilket.

mystic[-_-]
2005-08-26, 21:17
Tunga shrugs *flex* Trapz är en mäktig kulle? :MrT:

Cilia
2005-08-26, 21:28
I dag tränade en trött jag axlar. Inget ös i kroppen, jag har sovit för lite dom senaste dagarna och det visar sig direkt på gymmet. Nåja, man måste ändå dit och få det gjort.
jag är också en sömnmänniska.
oerhört beroende av sömn för att inte bli kinking (läs kinkigare)

Passet var säkert bra men jag kan inte relatera till dom där övningarna *S*

Powerbear
2005-08-26, 21:32
Tror nog inte att din form är så tokig den heller. Hur går det med träningen?

Har tränat på som vanligt, bara lite lugnare då jag har haft besvär med i höft. Får skylla mig själv då jag var tjurig och lät bli gå till kotknackare i tid.
Tycker ändå att jag är nöjd med form och träning så här långt. Är väl bara rygg och lite ben som ej riktigt sitter där.
Vikten ser bra ut i dagsläget så det är bara att köra på. :thumbup:

Jorgen
2005-08-26, 21:38
Har tränat på som vanligt, bara lite lugnare då jag har haft besvär med i höft. Får skylla mig själv då jag var tjurig och lät bli gå till kotknackare i tid.
Tycker ändå att jag är nöjd med form och träning så här långt. Är väl bara rygg och lite ben som ej riktigt sitter där.
Vikten ser bra ut i dagsläget så det är bara att köra på. :thumbup:
Låter bra det, allt utom höften såklart. Det blir lätt så att man skjuter på att gå och kolla sådant.
Ja, du brukar väl inte bulka upp dig rent för mycket, finns ingen anledning till det heller. Blir ju bara mer att skala av sen när man skall upp på scen.
Finns det några tävlingsplaner i framtiden eller du har blivit "pensionär" nu?