handdator

Visa fullständig version : En snabb fråga!


Jonna
2005-07-19, 22:53
Funkar "Gott&blandat" som snabba kollisar efter träningen?
Om inte vet någon något godis som inte innehåller gelatin som är bra just efter träningen?
Mvh/ jonna

Razamanaz
2005-07-19, 23:01
Varför inte köpa billiga snabba kolhydrater i form av tex dextropur och ta efter träningen? Dextropur kan du hitta i vanliga mataffärer, hellst borde du blanda det med protein.

Jonna
2005-07-19, 23:35
Varför inte köpa billiga snabba kolhydrater i form av tex dextropur och ta efter träningen? Dextropur kan du hitta i vanliga mataffärer, hellst borde du blanda det med protein.
Jag har testat dextro, men det ska ju blandas med så mycket vatten, 1liter till 60g, och sen 3 dl till proteinet=1,3 liter vatten efter träningen och det får jag inte i mig, och om jag skulle lyckas klämma i mig det får jag definitivt inte i mig mat nån timma senare... därför tänkte jag att godis vore smidigare?

King Grub
2005-07-20, 06:23
Smidigare och sämre.

Vill du nödvändigtvis ha godis efter träningen (som inte innehåller gelatin) finns det Snören.

http://www.malacoleaf.com/files/images/products/kids_candy/big/DK%20Sn%F8re%20Karamel%20stor.gif

Maltodextrin är ett bättre val än dextopur.

MrBoris
2005-07-20, 07:53
krävs mindre vatten till maltodextrin så det skulle jag ha satsat på istället.

Jonna
2005-07-20, 11:20
Smidigare och sämre.

Vill du nödvändigtvis ha godis efter träningen (som inte innehåller gelatin) finns det Snören.

http://www.malacoleaf.com/files/images/products/kids_candy/big/DK%20Sn%F8re%20Karamel%20stor.gif

Maltodextrin är ett bättre val än dextopur.
Åh! snören, det är ju jätte gott! det var evigheter sen jag åt!
Jag vet att malto är bättre på alla sätt&vis, men det går ju inte att få tag i nu verkar det som, iom att humle.se är stängt och det finns inte i någon butik nära mig...
Det får bli snören ett tag framöver :thumbup:
*yourock*

Lizzie
2005-07-20, 18:05
Är inte det bara ett svepskäl för att få käka lite godis?? ;)

Winternal
2005-07-20, 19:48
Hm.. KRÄVS 1 liter? Jag blandar iaf ½ dl dextropur med em dryg ½ dl av mitt Exell vassle i 4 dl vatten efter varje träning. Funkar bra att dricka, sen om jag sabbar upptaget på något sätt vet jag inte..?

King Grub
2005-07-20, 19:59
Hm.. KRÄVS 1 liter? Jag blandar iaf ½ dl dextropur med em dryg ½ dl av mitt Exell vassle i 4 dl vatten efter varje träning. Funkar bra att dricka, sen om jag sabbar upptaget på något sätt vet jag inte..?

Du får inte gainer isoton, och är den inte isoton töms inte magsäcken lika fort, och därmed är din snabba gainer inte så snabb som du trodde att den var.

Winternal
2005-07-20, 20:06
Du får inte gainer isoton, och är den inte isoton töms inte magsäcken lika fort, och därmed är din snabba gainer inte så snabb som du trodde att den var.

Tack Grub, men hur stor skillnad tror du det gör på ett ungefär?
Om man jämför med att göra som jag gör, och att dricka samma "drink" med 1,3 l vatten i stället.. Är skillnaden knappt märkbar, väldigt stor eller någonstans där emellan? :confused:

King Grub
2005-07-20, 20:06
Där emellan. ;)

Winternal
2005-07-20, 20:09
Argh.. Om du gissar procentuellt då? ;)

Attans, ska man behöva börja plåga i sig såna mängder med vatten...? Jag gillar dextropur.. :cool:

Max
2005-07-20, 20:12
Jag har testat dextro, men det ska ju blandas med så mycket vatten, 1liter till 60g, och sen 3 dl till proteinet=1,3 liter vatten efter träningen och det får jag inte i mig, och om jag skulle lyckas klämma i mig det får jag definitivt inte i mig mat nån timma senare... därför tänkte jag att godis vore smidigare?Äter du godis lär ju inte det bli isotont heller ;-) Däremot smakar det ju bra och är en bra "belöning"

King Grub
2005-07-20, 20:19
Argh.. Om du gissar procentuellt då? ;)

Attans, ska man behöva börja plåga i sig såna mängder med vatten...? Jag gillar dextropur.. :cool:

Byt till maltodextrin. ;) Det ger snabbare glykogeninlagring också.

Winternal
2005-07-20, 20:21
Har väl funderat på att gå ihop med nån kompis och köpa en säck. Men det verkar ju plötsligt så svårt att få tag på också..

GymTT
2005-07-20, 20:21
Håller med Grub, byt till Maltodextrin eller Vitargo. Jag körde dextropur förut, blev bara risig i kistan *grr27*
Har börjat med malto nu, funkar hur bra som helst, går fortare, och smakar ingenting = Skönt.

MVH TT

MrBoris
2005-07-20, 20:23
jag bara längtar tills jag käkat upp mitt dextros och kan beställa maltodextrin från humle :) har ca 8kg kvar...

z_bumbi
2005-07-20, 20:27
Är inte det bara ett svepskäl för att få käka lite godis?? ;)

Om så vore är det väl ett utmärkt tillfälle att äta godis?

King Grub
2005-07-20, 20:28
Om så vore är det väl ett utmärkt tillfälle att äta godis?

Beror på vad man sätter främst: tillfredsställa smaklökarna eller muskelcellerna. :D

Jonna
2005-07-21, 12:11
Är inte det bara ett svepskäl för att få käka lite godis?? ;)
haha, neej, faktiskt inte! :D Jag har redan provat med riskakor, men det blev så många :eating: , har testat med vitt bröd, det är inget jag rekomenderar, och så har jag ju även provat druvsocker *spy* , så det här med godiset är bara ännu ett famlande steg i sökandet efter vad som passar mig...Men det slutar nog med malto så småningom *flex*