Visa fullständig version : Jordgubbar!
Scratch89
2005-07-19, 19:57
Jag, som är fetto, deffar lite smått nu under sommaren.
Dock har jag det slappaste sommarjobbet någonsin, säljer jordgubbar för 65 kr i timman :D
Nu är det så att jag brukar sitta o tjuväta lite under dagen, kanske MAX en liter om dagen, dvs 400 gram.
Min fråga är väl om det finns något negativt/positivt med ämnena i jordgubbarna, samt vad det är för energimängd och sammansättning i dem. Om det är hyfsat kanske man kan lägga till detta i sin kost för att ta bort lite kolhydrater någon annanstans?
King Grub
2005-07-19, 19:59
Kolhydraterna är socker, annars är det bara nyttigheter med jordgubbar, dvs mikronutrienterna.
Scratch89
2005-07-19, 20:04
Kolhydraterna är socker, annars är det bara nyttigheter med jordgubbar, dvs mikronutrienterna.
Så det kanske är värt att lägga in ett par hundra gram i kosten?
Vad "exakt" är det för saker i jordgubbar då?
jordgubbar är fina grejer.
www.slv.se (http://www.slv.se) ;)
dunken16
2005-07-19, 21:36
65 spänn i timmen??????? JAG FÅR 35!!!! jävla lyx :D
Scratch89
2005-07-19, 21:44
Jag antar att du ligger och sliter knäskålarna av dig för kommunen?
Privat är bäst :)
Scratch89
2005-07-19, 21:45
jordgubbar är fina grejer.
Med mjölk och "lite" socker :eating:
Med mjölk och "lite" socker :eating:
Glöm inte grädden
Scratch89
2005-07-19, 21:48
Glöm inte grädden
Spyr av det tyvärr...
Vafan, nu spårar tråden ur.
Grub, vad finns det för nyttigheter däri?
http://www.recepthjalpen.se/view_ingredient.php?ingrID=358
Är du slav?
Scratch89
2005-07-19, 22:02
Är du slav?
Troligen kommunarbetare. Samma sak :D
Troligen kommunarbetare. Samma sak :D
vad säger du komunarbetare skulle varit glada om dom hade det så bra som slavarna. ;)
Jordgubbar är jättegott OCH nyttigt - riktiga C-vitaminbomber! Kolla livsmedelverkets hemsida, om du vill veta exakt vad som finns i gubbarna, som någon länkade till innan.
Det är ju inte bra att småäta av något, utan ät var tredje timme (för att hålla blodsockret på en jämn nivå) och då kan du ju ta ett jordgubbsmellanmål och en grov macka till så du håller dig lite längre...
hockeyFREAK
2005-07-19, 22:23
Det kan du anmäla, för lägsta inkomsten för en 16-17 åring får lägst vara 45. Iofs så kanske du inte är så gammal
Cidersson
2005-07-19, 22:57
Det är även bevisat att Jordubbar innehåller ämne som ökar Sexlusten :hbang:
dunken16
2005-07-19, 23:43
får man inte? men jag gör inte så mycket så det e väl ok.
King Grub
2005-07-20, 06:04
Spyr av det tyvärr...
Vafan, nu spårar tråden ur.
Grub, vad finns det för nyttigheter däri?
http://www.slv.se/templates/LDB_Search.aspx?id=6242
Scratch89
2005-07-20, 06:09
vad säger du komunarbetare skulle varit glada om dom hade det så bra som slavarna. ;)
:laugh:
Scratch89
2005-07-20, 06:09
Det är även bevisat att Jordubbar innehåller ämne som ökar Sexlusten :hbang:
He-he-hey! :thumbup:
He-he-hey! :thumbup:
tänk såhär du sitter där och svullar i dig sen så kommer det fram en ful tjej .... sen så vaknar du upp dagen efter i en främande säng.... :naughty:
Det är ju inte bra att småäta av något, utan ät var tredje timme (för att hålla blodsockret på en jämn nivå) och då kan du ju ta ett jordgubbsmellanmål och en grov macka till så du håller dig lite längre...
Äter du en gång i kvarten utspritt över hela dagen så kommer blodsockret nog vara ännu jämnare än om du äter var tredje timme.
Jordgubbar is da shit!
Det kan du anmäla, för lägsta inkomsten för en 16-17 åring får lägst vara 45. Iofs så kanske du inte är så gammal
lägsta vaddå?
vi har inga minimilöner i Sverige däremot så finns det minimilöner i kollektivavtalen men det kräver att det finns ett sånt.
Scratch89
2005-07-20, 14:05
Äter du en gång i kvarten utspritt över hela dagen så kommer blodsockret nog vara ännu jämnare än om du äter var tredje timme.
Jordgubbar is da shit!
Vad bra :D
Jag tror magen behöver tid att påbörja matsmältningen och vila lite mellan målen - inte äta konstant. Att äta varje kvart måste vara extremt jobbigt och dåligt för tänderna (syreangrepp hele tiden) och stressande för magen. Äter man varje kvart så håller man nog mer ett konstant högt blodsocker, visserligen jämnt - men högt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.