handdator

Visa fullständig version : kycklingrulle hur bra är det?


Johan86
2005-07-19, 19:56
hur nyttig är en kycklingrulle?visst är det mkt kyckling och sallad.men är brödet och viklöksdressingen väldigt onyttigt?

pabb
2005-07-19, 20:00
Vafan är en kycklingrulle?

Tulork
2005-07-19, 20:01
Vafan är en kycklingrulle?

tänk kebabrulle, fast med kyckling istället. och ja, det e nyttigare. Men bröded är ju boven...

Nismo
2005-07-19, 20:02
Vafan är en kycklingrulle?
Som en kebabrulle fast med kycklingkött istället för kebabkött.
Vitt bröd...inte så jättebra...
Kyckling är bra
Dressingen är inte så himla bra
Lite sallad är bra

Johan86
2005-07-19, 20:05
det måste väl vara den nyttigaste och godaste snabbmat man kan äta.brödet är det snabba kolhydrater ni tänker på?

GymTT
2005-07-19, 20:06
Precis snabba kolhydrater, Högt GI

Nismo
2005-07-19, 20:07
det måste väl vara den nyttigaste och godaste snabbmat man kan äta.brödet är det snabba kolhydrater ni tänker på?
Ja, fast det kan ju lösas om du sväljer ner psyllliumfrö innan. Annars vet jag inte hur näringsvärdet är i sådant bröd, tror inte det är särskilt mycket nyttigt i.

Mandus
2005-07-19, 22:05
Ja, fast det kan ju lösas om du sväljer ner psyllliumfrö innan. Annars vet jag inte hur näringsvärdet är i sådant bröd, tror inte det är särskilt mycket nyttigt i.

Om man ska vara lite kritisk här, tjänar man verkligen något på att trycka i sig dylika frön i syfte att sänka GI:t på allt man käkar?

Andyh
2005-07-19, 22:17
Om man ska vara lite kritisk här, tjänar man verkligen något på att trycka i sig dylika frön i syfte att sänka GI:t på allt man käkar?

tja man får fler/längre stunder på toaletten iaf.

Metal_boy_
2005-07-19, 22:55
Som en kebabrulle fast med kycklingkött istället för kebabkött.
Vitt bröd...inte så jättebra...
Kyckling är bra
Dressingen är inte så himla bra
Lite sallad är bra


Varför är inte brödet bra? En bra sammansatt måltid innehåller ju fett också som drar ner GI värdet. Där kommer Dressingen in. Jag tippar på att den innehåller mest fett från rapsolja och då är det inte alls något fel på den.

Metal_boy_
2005-07-19, 22:57
Om man ska vara lite kritisk här, tjänar man verkligen något på att trycka i sig dylika frön i syfte att sänka GI:t på allt man käkar?


Nej jävla krimskrams bara. Dessutom så skiter du hela frön som ett jävla ärtrör efteråt.

Nismo
2005-07-19, 23:06
Varför är inte brödet bra? En bra sammansatt måltid innehåller ju fett också som drar ner GI värdet. Där kommer Dressingen in. Jag tippar på att den innehåller mest fett från rapsolja och då är det inte alls något fel på den.Därför att ett alternativt mörkare bröd förmodligen innehåller mer näring. Men visst, tycker du att en kycklingrulle är en bra sammansatt måltid så kör på.

kharon
2005-07-20, 09:38
En kycklingrulle då och då är bra!
En kycklingrulle varje dag är skit!

z_bumbi
2005-07-20, 10:08
En kycklingrulle då och då är bra!
En kycklingrulle varje dag är skit!

Typ.
Även om en rulle per dag inte behöver betyda någon katastrof och gör man av med en del energi kommer man inte märka någon större skillnad på den måltiden och något annat som innehåller lika mycket kalorier.

Eller så köper man kyckling med ris istället och får en mycket bra måltid.

MrBoris
2005-07-20, 10:23
Typ.
Även om en rulle per dag inte behöver betyda någon katastrof och gör man av med en del energi kommer man inte märka någon större skillnad på den måltiden och något annat som innehåller lika mycket kalorier.

Eller så köper man kyckling med ris istället och får en mycket bra måltid.

Det gillade jag när jag var i Australien i Perth som utbytesstudent i våras. Där hade de Kinamats snabbmatskedjor överallt, för 25kr kunde man få en stor tallrik med ris och kycklingfilé eller bläckfisk eller liknande *popcorn*

z_bumbi
2005-07-20, 10:27
Det gillade jag när jag var i Australien i Perth som utbytesstudent i våras. Där hade de Kinamats snabbmatskedjor överallt, för 25kr kunde man få en stor tallrik med ris och kycklingfilé eller bläckfisk eller liknande *popcorn*

I civiliserad städer i Sverige erbjuds kyckling som alternativ till kebabkött i vad som då blir en kycklingtallrik, ungefär som kebab med ris så kanske det sprider sig till mindre upplysta trakter med tiden.
:)

MrBoris
2005-07-20, 10:30
I civiliserad städer i Sverige erbjuds kyckling som alternativ till kebabkött i vad som då blir en kycklingtallrik, ungefär som kebab med ris så kanske det sprider sig till mindre upplysta trakter med tiden.
:)

Vadå kallar du Gävle för icke upplyst? *grr*
Sveriges Centrum ju :)

Mental
2005-07-20, 10:30
I civiliserad städer i Sverige erbjuds kyckling som alternativ till kebabkött i vad som då blir en kycklingtallrik, ungefär som kebab med ris så kanske det sprider sig till mindre upplysta trakter med tiden.
:)

Tyvär bor man i en sådan mörk håla att det inte går att få ris till kebaben, eller kyclingen för den delen, flottiga strips är vad som bjuds *cry*

Fartman
2005-07-20, 15:23
I civiliserad städer i Sverige erbjuds kyckling som alternativ till kebabkött i vad som då blir en kycklingtallrik, ungefär som kebab med ris så kanske det sprider sig till mindre upplysta trakter med tiden.
:)

å andra sidan, vem är ute efter att äta "nyttigt" när man ska käka ute? ska man käka ute ska man käka gott (nu är förvisso kyckling gott men ni förstår) .. annars kan man lika gärna åka hem

WHITEFOLKS
2005-07-20, 15:27
Det är väl iofsig inte direkt kycklingbröst det handlar om när det är kycklingrulle/kycklingtallrik. Diverse överblivet är nog närmare sanningen ;)

z_bumbi
2005-07-20, 17:59
å andra sidan, vem är ute efter att äta "nyttigt" när man ska käka ute? ska man käka ute ska man käka gott (nu är förvisso kyckling gott men ni förstår) .. annars kan man lika gärna åka hem

Håller kanske delvis med dig men det finns ju andra anledningar att man köper snabbmat, t ex att man är hungrig och behöver äta.

heljis
2005-07-20, 18:03
Håller kanske delvis med dig men det finns ju andra anledningar att man köper snabbmat, t ex att man är hungrig och behöver äta.

Eller att alla kompisar käkar ute och man blir så sabla sugen att man inte kan hålla sig. Osso tar man det nyttigaste man tycker är gott ;)

Johan86
2005-07-20, 20:06
när jag jobbar helger och inte har med matlåda så är snabbmat enda alternativet