handdator

Visa fullständig version : för mkt protein ???


yeyoya
2005-07-19, 17:05
om man äter för mkt protein hur mkt sänks tesosteron nivåeerna och innebär de non märkbar skillnad på muskle tillväxten eller fett förbränningen ?

yeyoya
2005-07-19, 20:12
grub kom igen svara nu plz :P

Nismo
2005-07-19, 20:15
om man äter för mkt protein hur mkt sänks tesosteron nivåeerna och innebär de non märkbar skillnad på muskle tillväxten eller fett förbränningen ?
Var har du läst om att för mkt protein sänker testosteronnivåerna?

När du säger för mkt protein är min första tanke att du kommer få i dig för mkt energi, och därmed öka i fett.

Vad innebär för mycket protein för dig?

yeyoya
2005-07-19, 20:17
enligt grubs deff guide så säger han att man ska ligga på 2 g per kg och att för mkt protein sänker tesoteronnivåerna ja ligger nu på de dubbla typ mellan 3-4 g per kg undara om de blir non negativ effekt me muskle ökningen eller fettförbränningen pga av de ???

Nismo
2005-07-19, 20:22
Tror bara det kommer bli onödigt dyr energi, ät hellre mer kolnydrater och sänk proteinet.
3 är nog okej...blir det över 4 kan du nog börja dra ner.
Fast jag är ingen expert, så lite ej på mig ;)

yeyoya
2005-07-19, 20:24
k men kesella e så jävla gott :P

aja ska dra ner lite på protein då då

men har de non negativ effekt så att säga ?

King Grub
2005-07-19, 20:30
grub kom igen svara nu plz :P

Jag svarar inte på befallning och jag sitter inte framför datorn hela kvällen. Faktiskt. Det där uppskattas inte, och gör inte att du lättare får svar.

Det är för många faktorer som spelar in för att någon gramsiffra skall kunna ges.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15532008&query_hl=26

Smail
2005-07-19, 20:58
[QUOTE=King Grub]Jag svarar inte på befallning och jag sitter inte framför datorn hela kvällen. Faktiskt. Det där uppskattas inte, och gör inte att du lättare får svar.QUOTE]

Mycket bra Grub... Visa var skåpet ska stå... *yourock*

yeyoya
2005-07-19, 21:31
sry

men sänkta tesoteron nivåer sänker de muskel tillväxten eller fettförbränningen märkbart ?