handdator

Visa fullständig version : Ge fan i att skjuta upp saker..


Snake
2005-07-19, 16:05
Jag är mästare på att lägga saker på hög, jag tänker alltid "jamen det kan jag göra någon annan gång/senare". Det är ett otyg.

Och oftast så ju mer jag har att göra, desto mindre gör jag. Ibland har jag lyckats att komma in i rytmen, dvs. det har känts naturligt att inte ha en ledig stund dagarna i ända, men sen allt som oftast så glider jag tillbaka till latheten och skiter i allt.

Vad gör ni som känner igen er? Enklaste vore ju att bara ta sig i kragen och sluta vara en sån jävla lök, men det är inte så lätt *grr*

Cilia
2005-07-19, 16:14
Jag är mästare på att lägga saker på hög, jag tänker alltid "jamen det kan jag göra någon annan gång/senare". Det är ett otyg.

Och oftast så ju mer jag har att göra, desto mindre gör jag. Ibland har jag lyckats att komma in i rytmen, dvs. det har känts naturligt att inte ha en ledig stund dagarna i ända, men sen allt som oftast så glider jag tillbaka till latheten och skiter i allt.

Vad gör ni som känner igen er? Enklaste vore ju att bara ta sig i kragen och sluta vara en sån jävla lök, men det är inte så lätt *grr*
jag hade en period då det var ett projekt att bara gå till posten på en hel dag.
då bodde jag ändå tvärsöver gatan från den.
de dagar jag var ledig kunde jag inte motivera mig till att göra ngnting.
tror man går igenom faser i livet men jag har fortfarande svårt att få tummen ur när det är tråkiga saker.

Snake
2005-07-19, 16:17
jag hade en period då det var ett projekt att bara gå till posten på en hel dag.
då bodde jag ändå tvärsöver gatan från den.
de dagar jag var ledig kunde jag inte motivera mig till att göra ngnting.
tror man går igenom faser i livet men jag har fortfarande svårt att få tummen ur när det är tråkiga saker.

Ja är det tråkigt gör det ju inte saken lättare direkt. Än fast jag f.n. vet att jag måste göra en sak annars kommer jag få ett helvette framöver, så gör jag ändå det inte. Jag är en sån som alltid levt på "det ordnar sig alltid..". Men nu har det gått för långt.

MilkmaN
2005-07-19, 16:20
Jag har inte lagat min cykel på 4 månader. Istället har jag cyklat runt en med icke-fungerade växlar och bromsar. Nu har styret lossnat också.

Jorgen
2005-07-19, 16:21
Japp, jag är kung på det hemma. På jobbet så är det precis tvärtom. Där får jag saker och ting gjorda direkt.

Gabriel_
2005-07-19, 16:23
Har en spillrans ny dator som står och samlar damm.. men windows har crashat på det.. tänker at tjag ska fixa den nästa dag hela tiden.. den har stått där i 1 månad nu :D

JustinCredible
2005-07-19, 16:24
Jag ska lämna in det där att jag vill gå i skolan jag har kommit in på. Men jag gör det inte. Fast jag vill och borde. Jag ska bara fylla i mitt namn, sätta det i ett kuvert och posta.. Fast jag gör det inte.. Vafan.. man kan göra det över internet också men jag gör inte det heller.. Jag kommer sega med det tills dagen innan.. Faaaan. Varför gör jag det inte nu? Varför gjorde jag det inte istället för att skriva det här inlägget.. Vad är det för fel på mig..

Diana
2005-07-19, 16:27
Den här tråden ger mej ångest :laugh: har så j-vla mycke saker på hög just nu som ska göras dittan och dattan att ja inte ens har koll, och ändå sitter ja här? hmm nåt är allvarlit fel........... :D

Snake
2005-07-19, 16:32
Jaaa, vi är alla dåliga människor. Men kom nu för faen med en trollformel som löser allt då. Annars får jag tälta, alternativt sova på gatan, resten av året ;)

MilkmaN
2005-07-19, 16:36
Stäng av datorn är mitt tips, om du lovar dig själv att inte sitta där så får du fett tråkigt och då gör du nog saker. Eller så tittar du på TV istället.

Griip
2005-07-19, 16:36
Jag är nog den lataste personen jag känner, och 90% av alla jag umgås med är lata. Var en skåning, nånstans i skåne, som var känd för detta också.. min farfar berättade bara lite smått om honom, men iaf: på gravstenen fick där stå:

Här vilar han som alltid sköt upp allting till morgondagen, men..

eller nåt sånt

Trance
2005-07-19, 16:37
Jag är så jävla kass på det också. Helt sjukt, nu förtiden fungerar inte ens kniven mot strupen. Som t.ex. jag har förlorat flera tusen på flera månaders uteblivet bostadsbidrag eftersom det inte blev av att jag skickade in de papper som krävdes. Skolan går uppriktigt sagt kasst, och det är rätt tragiskt eftersom det är en sak som jag tycker är rätt skoj och jag är en av de som har lättast för det just nu.

Det är jobbigt att vara en värdelös människa.

Griip
2005-07-19, 16:39
Det är jobbigt att vara en värdelös människa.

Njae, skaffa dig vänner som är mer misslyckade än dig själv så mår man faktiskt bra, fram tills man träffar en normal person dvs och inser hur jevla värdelös man är ;)

King Grub
2005-07-19, 16:40
Jag är tvärtom: jag blir vansinnig om jag har något liggande som hänger över mig. Jag måste ordna allt omedelbart, vad det nu är.

Snake
2005-07-19, 16:44
Jag är tvärtom: jag blir vansinnigt om jag har något liggande som hänger över mig. Jag måste ordna allt omedelbart, vad det nu är.

Varför är jag inte förvånad?

Läste om vissa som satte upp post-it-lappar över hela huset/lägenheten om saker som de skulle göra. Så de hela tiden blev påminda, ska tydligen fungera bra.
Men jag skulle garanterat lära mig ignorera dem också, eller ge fan i att skriva dem.

Snake
2005-07-19, 16:47
Stäng av datorn är mitt tips, om du lovar dig själv att inte sitta där så får du fett tråkigt och då gör du nog saker. Eller så tittar du på TV istället.

Hihi, jo eller hur. När jag har viktiga saker som ska göras, då bara MÅSTE jag ju se det där grymma programet på TV - t.ex. Lilla huset på prärien som jag aldrig ser, det får man ju absolut inte missa.

Schture
2005-07-19, 16:47
bara måste få den där medaljen i battlefield ? :)

MilkmaN
2005-07-19, 16:55
Jag är nog den lataste personen jag känner, och 90% av alla jag umgås med är lata. Var en skåning, nånstans i skåne, som var känd för detta också.. min farfar berättade bara lite smått om honom, men iaf: på gravstenen fick där stå:

Här vilar han som alltid sköt upp allting till morgondagen, men..

eller nåt sånt

Det var Fritjiof Nilsson Piraten

"Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrades han på sitt yttersta och dog verkligen den 31 januari 1972."

William
2005-07-19, 16:55
bara måste få den där medaljen i battlefield ? :)

Det är mitt problem...

Har skitmycket att göra men allt jag gjort den senaste veckan är spelat Bf2 :em: Måste växa upp snart! Hela första terminen i ettan gick åt skogen pga Americas Army blev beroendeframkallande.

Garnax
2005-07-19, 16:57
Senare är alltid bättre än nu, senare så hade dock då vart bättre...

spacedog
2005-07-19, 16:59
Jag är tvärtom: jag blir vansinnig om jag har något liggande som hänger över mig.

Kruxet för mig är i alla fall att jag också blir vansinnig av att ha något liggande, men jag gör det ändå inte. Vilket förstås gör mig dubbelt så vansinnig. Träningen blir dock av någon anledning alltid av... :)

zanzi
2005-07-19, 17:00
Tvångstankar (om man nu kan kalla dom tvångstankar) låter mig inte skippa nått.
Får det riktigt jobbigt på kvällarna när jag ska sova och vet att jag skjutit upp något.

Megatuttarna
2005-07-19, 17:01
Jag kan inte skjuta upp saker. Ibland blir jag t o m helt galen av att bara vänta på saker som inte kan tas itu med.

Loke
2005-07-19, 17:02
Jo det är så... Som min bror sa "det är ju så att gå i skolan, man spenderar mer tid på att ha ångest över saker man borde göra, än man gör på att faktiskt göra skolarbete". För inte fan är det så mycket som ska göras. Men ändå gör man det inte. Och så gör man en massa saker som varken är speciellt kul eller givande, bara för att försöka glömma att man inte har gjort allt man borde. Och ändå är det inte mycket man borde göra... Men det är ju det att man måste göra det, och då tar det emot.

Griip
2005-07-19, 17:06
Jo det är så... Som min bror sa "det är ju så att gå i skolan, man spenderar mer tid på att ha ångest över saker man borde göra, än man gör på att faktiskt göra skolarbete". För inte fan är det så mycket som ska göras. Men ändå gör man det inte. Och så gör man en massa saker som varken är speciellt kul eller givande, bara för att försöka glömma att man inte har gjort allt man borde. Och ändå är det inte mycket man borde göra... Men det är ju det att man måste göra det, och då tar det emot.


så sant så sant, livet suger.. ska vi bli fulla istället? *popcorn* :hbang: :thumbup:

spacedog
2005-07-19, 17:15
så sant så sant, livet suger.. ska vi bli fulla istället? *popcorn* :hbang: :thumbup:

Ok. Imorgon. :D

Baha
2005-07-19, 17:39
Känns skönt att se att man inte är den enda med det här "syndromet"

skjuter upp o skjuter upp, enkla saker med som att posta ett brev ringa ett samtal tex. sen får jag panik i slutet o mår dåligt pga av det.

Cilia
2005-07-19, 18:03
jag ska precis ner till tvättstugan och boka en tredje tid eftersom jag inte orkat ner och tvättat när jag har bokat.

Snake
2005-07-19, 18:05
jag ska precis ner till tvättstugan och boka en tredje tid eftersom jag inte orkat ner och tvättat när jag har bokat.

Du ska ner på torsdag säger du och boka en fjärde tid? ;)

Cilia
2005-07-19, 18:06
Du ska ner på torsdag säger du och boka en fjärde tid? ;)
ertappad *hänger med huvudet och rodnar*

Genesis
2005-07-19, 18:15
Jag blir också galen av att ha saker liggandes. Om jag exempelvis måste uträtta något på stan och inte hinner med det samma dag kan det störa mig i timmar. Värst är när jag är beroende av någon annan och den personen förslår att skjuta upp gällande sak. *grr27*

cjs
2005-07-19, 18:23
Mitt problem är att diska. Jag har nästan alltid vasken full med disk, slut på bestick nästan jämt, brer mackor med sked pga odiskade knivar etc etc.

Glas är jobbiga att diska så jag köper alltid plastmuggar nuförtiden pga alla proteindrinkar. Det är först när man ska ha besök som man får tummen ur arslet och sätter fart med disk och städning.

GymTT
2005-07-19, 18:33
Jag är tvärtom: jag blir vansinnig om jag har något liggande som hänger över mig. Jag måste ordna allt omedelbart, vad det nu är.

Bra egenskap!..

Herkulez
2005-07-19, 18:34
jag hade en period då det var ett projekt att bara gå till posten på en hel dag.
då bodde jag ändå tvärsöver gatan från den.
de dagar jag var ledig kunde jag inte motivera mig till att göra ngnting.
tror man går igenom faser i livet men jag har fortfarande svårt att få tummen ur när det är tråkiga saker.
tog mig 3månader att gå till arbetsförmedlingen....ändå bor jag i samma trappuppgång :laugh:

Daniel_S
2005-07-19, 19:41
Ja, jag undrar var det har gått fel nånstans? Känner igen mig själv på alla punkter. Det lustiga är om man får en dag när man uträttar mycket, går och lägger sig med gott samvete samtidigt som man tänker att så här ska det fortsätta - så på morgonen när man vaknar så faller man direkt in i gamla mönster igen...

Lasse Kongo
2005-07-19, 19:43
tog mig 3månader att gå till arbetsförmedlingen....ändå bor jag i samma trappuppgång :laugh:

HAHAHA :laugh:

Bjorne
2005-07-19, 20:02
Kommer det en uppgift som jag har möjlighet att göra direkt, då jäklar går det undan.

Men när det där emot handlar om saker som måste göras i etapper, ex till den 29:e agusti ska jag har gått igenom två hela läroböcker (BB2/1), ska då skriva två stora prova på dom. Har inte ens öppnat böckerna...

Skjuter på det för att jag underskattar arbetsuppgiften, tror att man är så jäkla talangfull och lär in de båda böckerna på ett par dagar, när man i själva verket inte ens hinner läsa igenom 50% av en av de på två dagar...


*slap* *slap* *slap* *slap* hjälper heller inte...

s_himself
2005-07-19, 20:30
Hemma är det någ så att det ligger på hög.. ivf vad gäller städning, diskning ;)

Men jobbet så ska det ordnas så snabbt som möjligt.

The_RobRoy
2005-07-19, 23:47
Så skönt att höra att andra har samma problem

Men samtidigt väcktes ju ångesten igen, den jag hade lyckats förtränga av att sitta och pilla med helt onödiga saker framför datorn, ska nog gå och lägga mig och må dåligt *grr*

MilkmaN
2005-07-19, 23:55
Fan, är alla såna här? :D Då är man ju inte ensam!

Frippe_L
2005-07-20, 00:10
Trodde det var nån "ner med alla rymdprogram"-tråd först sen såg jag att det var mig den syftade på, disken idag tog mig ca en timme att få klar. men träna i 1,5h var inga problem att göra först, men sen kom jag igång och putsade hela köet och dammsugade och svabbade golven. får se hur trött jag är på städning i morron annars blir det resten av lyan med så man kan känna sig duktig i ett halvår till! :cool:

Diana
2005-07-20, 00:14
tog mig 3månader att gå till arbetsförmedlingen....ändå bor jag i samma trappuppgång :laugh:
:laugh:



försöker knäcka de där me 5 månader och två busshållsplatser bort :D :thumbup:

Diana
2005-07-20, 00:16
Ni som är duktiga på att inte skjuta upp saker lär upp oss??? ge oss vägledning i livet?

balder
2005-07-20, 00:18
Jag är rätt seg på att få saker gjorda också, men ser det inte som något problem.

ArooN
2005-07-20, 00:38
Varför är jag inte förvånad?

Läste om vissa som satte upp post-it-lappar över hela huset/lägenheten om saker som de skulle göra. Så de hela tiden blev påminda, ska tydligen fungera bra.
Men jag skulle garanterat lära mig ignorera dem också, eller ge fan i att skriva dem.
Eller så tar bläcket slut och manorkar inte köpa 50 pennor för 50spänn på Biltem?

:D

Endumen
2005-07-20, 01:44
Själv har jag en rätt god självdiciplin, när det gäller enkla saker som att städa, laga mat och så. För att inte tala om att träna. Jag missar inte gärna ett träningstillfälle, för då blir jag sur och grinig efteråt :devil: .
Men när det kommer till skoljobb (går ju fortf i skolan:D) så är man rätt va det är inte lika självdiciplinerad, då skjuter man alltid upp saker till absolut sista stund. Det jävliga är att man istället för att plugga (eller göra något annat) inte gör ett förbannade skit. Jag har kommit på mig själv flera gånger med att sitta och lusläsa dagstidningar på nätet klockan 5 på morgonen dan innan ett prov. Blir som en mani, jag läser tillochmed damsidorna :hbang:.
Slutsats: Finns ingen, men man borde dra arslet ur vagnen o göra lite vettiga saker istället för att sitta här mitt i natten.


Tack för mig!

Fartman
2005-07-20, 01:59
Jag är precis likadan, det går nog åt helvete för mig :furious:

*Flash*
2005-07-20, 02:03
Jag borde gått och lagt mig för flera timmar sedan och innan dess ha städat rummet och duschat, det var likadant igår.

Jag är mästare på att skjuta upp saker *grr27* *cry*

perarvid
2005-07-20, 03:09
Haha, jag tänkte faktiskt svara som första person när tråden var helt ny, men jag orkade inte :D

Mina bedrifter är följande:

Diskar ungefär 1 gång i månaden (äter mest ute iofs), tvättar ännu mer sällan då jag har kläder för två månader i sträck utan att tvätta, brukar dock vara ganska jobbigt att tvätta ALL tvätt på en gång sen. ;) I gymnasiet gjorde jag ca 10 läxor under hela 3 år, varav 6 av läxorna var uppgifter jag blev tvungen att göra under sommarlovet för att inte få streck i ett kärnämne. Fick ändå hyfsade betyg till slut.

Skulle skrivit längre, men inspirationen tog slut.