handdator

Visa fullständig version : Triset - kombos och tankar


Bjorne
2005-07-19, 15:17
Allan gav mig idéen till tråden.

* Vad anser ni om Triset för att bygga volym?
* Hur brukar de se ut för er själva?
* Vilka kombinationer anser ni funka bra? (inte bra biceps/triceps)

Söker speciellt kombos att köra i dessa två pass:

Rygg/Biceps/Posterior & Bröst/Triceps/Anterior/Lateral

Benen blir nog lite svårt att köra sådär.

Ett förslag på treset för:
Triceps - Anterior/lateral

Dips
Hantellyft framåt
Pushdowns

och sedan

Drag till hakan
Frenchpress med rep
Hantellyft åt sidorna

Alla övningar med 7-11 reps - med ~35 sek vila mellan cyklerna

RobbeliRobban
2005-07-19, 19:59
* Vad anser ni om Triset för att bygga volym?
Alldeles för jobbigt att köra pass ut och pass in, vikterna blir för låga, pulsen för hög, tekniken blir dålig, min kropp får inte tid att "transportera" bort laktat emellan seten. Med de premisserna måste jag säga dåligt. Men har man psyke att träna triset på allvar (Vilket är jävligt jobbigt-extremt jobbigt både fysiskt och mentalt) är det säkert bra, når man inte riktigt ända fram blir det mest bodypump, och då tror jag att man hade byggt mer på "traditionell" träning.


* Vilka kombinationer anser ni funka bra?

Alla kombinationer där det är små muskelgrupper, lite lättare belastningar, och leder o dyl. pallar ev. kass teknik.

Allan
2005-07-19, 20:04
Mja - när det gäller rygg, bröst och ben skulle nog jag nöja mig med supersets. Mest för att den tredje övningen annars skulle bli nån mesvariant. Man kan ju även kombinera tre tricepsövningar efter varandra, eller tre bicepsövningar. Vader är det en fantastisk smärtaccelerator för kan jag berätta.
Axlar? Tja, sittande hantelpress och drag till hakan borde ju ingå. Koppla det med t ex alternerande hantelcurl borde ju funka.


allan

pellepedal
2005-07-20, 08:21
Jag tror inte det är nån hit för att bygga volym.
Allt du får är lite extra pump och mjölksyra...
Det är bara den första övningen du kan ta ut dig till 100% på. Resten blir lidande, hur hårt du än tycker dig köra.

Bjorne
2005-07-20, 14:42
Jag tror inte det är nån hit för att bygga volym.
Allt du får är lite extra pump och mjölksyra...
Det är bara den första övningen du kan ta ut dig till 100% på. Resten blir lidande, hur hårt du än tycker dig köra.Jag kunde köra ordentligt på alla övningar.

Körde så igår:
Pushdowns
Hantellyft åt sidan
Frenchpress med rep

3 cykler, med 30sek vila mellan varje cykel. Efter allt var avslutat vila jag någon minut och körde:

Drag till hakan
Dips
Hantellyft framåt

Lika många cykler med samma vilotid.
Kunde köra väldigt hårt i alla övningar, även om hantellyften framåt blev lite väl kassa och ostrikta. Trotts att jag i förgår körde 9 set triceps i form av triset och innan triset'et igår körde jag både bänk och uppåtlutande bänk. Handlar nog mycket om hur ens kondition är...