handdator

Visa fullständig version : Ont i halsen


E.S
2005-07-19, 13:01
Har precis kommit tillbaka från min supa-vecka och har, som vanligt, ont i halsen. I övrigt mår jag bra, inte förkyld eller feber eller dyl. Undrar bara vad man kan göra för att bli av med halsontet/hostan? Hur är det med att ta alvendon/pencilin när man tränar, har för mig att vissa läkemedel hämmar proteinsytesen. :confused:

(Inga svar som "varmt te och halstabletter", har prövat och funkar...ICKE!)

The Ultimate Beef
2005-07-19, 15:44
Det kan väl inte vara så lätt så du är utorkad väl?

E.S
2005-07-19, 22:51
Nja, det tror jag inte. Har varit hemma i några dagar och ätit och druckit bra, men för din skull dricker jag lite extra ;) Tack.

Tolkia
2005-07-20, 06:38
Det är inte I SIG farligt att träna med pencillin i kroppen, men penicillin ger ju ofta mot rejäla bakterieinfektioner, och att träna när man har en sådan är ju inte att rekommendera - inte om man vill bli frisk och må bra och kunna träna normalt/"vettigt" igen, i alla fall.

Att träna med alvedon är inte heller FARLIGT, men om man måste ta alvedon för att träna bör man ju först fundera över VARFÖR man måste göra det. Har man ont efter att ha klämt stortån i dörren är man ju i ett annat skick än om man har en halsinfektion, t.ex.

Det vad en tråd uppe om effekterna av NSAID (typ magnecyl, ipren) och acetaminofen (alvedon) på proteinsyntesen för ett tag sedan; dock minns jag inte riktigt i vilket forum (men det kan ju vara ett bra förslag att leta här eller i träningsavdelningen). En tablett hit eller dit gör förmodligen ingen skillnad åt något håll, men det kan ju vara intressant att se vad man kan vänta sig vid mer regelbundet bruk.