handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni kommer att upptäckas inom forskning av kost i framtiden?


Metal_boy_
2005-07-19, 12:34
Jag tror att dom kommer upptäcka att tex härdat fett är bra för kroppen av nån anledning.

Officer
2005-07-19, 12:36
De kommer nog upptäcka att folk är för noggranna för deras egna bästa med rocket science när det gäller träning och kost ;)

spacedog
2005-07-19, 12:57
De kommer nog upptäcka att folk är för noggranna för deras egna bästa med rocket science när det gäller träning och kost ;)

Redan upptäckt. Forskningen arbetar nu på högvarv med att försöka förstå varför folk envisas med rocket science. Arbetshypotesen är att majoriteten helst förnekar vikten av att ta i som fan år efter år efter år och hellre vill hitta förklaringar som inte gör lika ont. ;)

Sverker
2005-07-19, 14:05
Jag tror att dom kommer upptäcka att tex härdat fett är bra för kroppen av nån anledning.


Härdat fett är helt mättat. Däremot innehåller ju delvis härdat fett olika mängder CLA ;)

Effekten av CLA kan man ha olika åsikt om men det mest intressanta är ju att det verkar vara anticancerogent.

tinkerbell
2005-07-19, 14:06
Härdat fett är helt mättat. Däremot innehåller ju delvis härdat fett olika mängder CLA ;)

Effekten av CLA kan man ha olika åsikt om men det mest intressanta är ju att det verkar vara anticancerogent.

Då ska jag käka kex varje dag, för de är de bästa jag vet :eating: MUMS! :D

Om de nu har "delvis" :em: Hitta en gång 3-pack mariekex, läste på förpackningen, hittade inget "härdat fett" hoppas verkligen på att de inte finns något =)

Herkulez
2005-07-19, 14:09
De kommer nog upptäcka att folk är för noggranna för deras egna bästa med rocket science när det gäller träning och kost ;)
sing halfordeluja :thumbup:

Sonny
2005-07-19, 14:25
De kommer nog upptäcka att folk är för noggranna för deras egna bästa med rocket science när det gäller träning och kost ;)Ram it down, ram it down!

påven
2005-07-19, 14:41
Jag joppas dom upptäcker att flottiga pizzor och hamburgare är den ultimata kosten

skaparn
2005-07-19, 14:45
Jag joppas dom upptäcker att flottiga pizzor och hamburgare är den ultimata kosten

Det vore gött.
Men det man borde kunna hoppas på är att forskningen strävar efter substitut som smakar precis som en pizza med banan, curry, kyckling och ett ton ost men inte innehåller de mängder fett och vetemjöl förknippat med en sådan. Antingen helt kalorifri eller så full av nyttigheter.

Griip
2005-07-19, 15:57
att socker är bra
att cola är nyttigt
och att hamburgare är bäst


drömma kan man ju..

Metal_boy_
2005-07-19, 15:59
Fan va gött det vore. Varför är det inte så? Att det som mest gynnar vår smak är bra för oss? FAN!

z_bumbi
2005-07-19, 16:02
Jag tror inte att det kommer att dyka på någon sensationellt, det har det inte gjort de senaste 20 åren så varför skulle det helt plötsligt göra det nu?

Däremot kommer man förhoppningvis komma längre med att se vad kostanpassning kan göra för vissa sjukdomar och även få ut den information som redan finns till berörda människor på ett mer effektivt sätt.

Kebab-Arne
2005-07-19, 18:34
Helst vill man ju se smaker gjorda på kemisk väg som smakar likadant som de äkta sakerna. Tex kalorifria (iaf nästan) chips. Vilket jag tror kan utvecklas mer iom att vi blir mer kostmedvetna. Vilket sätter fart på utvecklingen.

Preparat som bygger stora muskler utan biverkningar. :devil:

Metal_boy_
2005-07-19, 18:39
Helst vill man ju se smaker gjorda på kemisk väg som smakar likadant som de äkta sakerna. Tex kalorifria (iaf nästan) chips. Vilket jag tror kan utvecklas mer iom att vi blir mer kostmedvetna. Vilket sätter fart på utvecklingen.

Preparat som bygger stora muskler utan biverkningar. :devil:

och nått som smakar fet jävla grädde fast det endast innehåller typ 1% fett :hbang:

Lasse Kongo
2005-07-19, 19:15
och nått som smakar fet jävla grädde fast det endast innehåller typ 1% fett :hbang:

Havregrädden finns ju, använder ja säkert 3-4 ggr i veckan, precis nyss för den delen med, SÅ JÄVLA FINT!

Guds gåva till alla byggare, kommer fan ha havregrädde i min framtida diet :hbang:

Prankie
2005-07-19, 21:01
Nån forskare kommer upptäcka mat är helt onödig, LEVE luftarianer!

Tolkia
2005-07-20, 07:11
Är inte det redan upptäckt (http://susning.nu/Lufterian)? Fast jag vet inte om jag tycker att det verkar funka så bra ... (fast det kanske bara är för att vi inte är tillräckligt "andligt utvecklade ...?)

zanzi
2005-07-20, 08:12
Är inte det redan upptäckt (http://susning.nu/Lufterian)? Fast jag vet inte om jag tycker att det verkar funka så bra ... (fast det kanske bara är för att vi inte är tillräckligt "andligt utvecklade ...?)

Sverker spräckte den bubblan för ett tag sen...

grisbil3n
2005-07-20, 08:34
Helst vill man ju se smaker gjorda på kemisk väg som smakar likadant som de äkta sakerna. Tex kalorifria (iaf nästan) chips. Vilket jag tror kan utvecklas mer iom att vi blir mer kostmedvetna. Vilket sätter fart på utvecklingen.

Preparat som bygger stora muskler utan biverkningar. :devil:

Fyfan vad kungligt det vore.

Johan_P
2005-07-20, 08:38
Nån forskare kommer upptäcka mat är helt onödig, LEVE luftarianer!

De använder extra syrgas när de ska gå på bulk.

aliquis
2005-07-20, 10:55
Havregrädden finns ju, använder ja säkert 3-4 ggr i veckan, precis nyss för den delen med, SÅ JÄVLA FINT!

Guds gåva till alla byggare, kommer fan ha havregrädde i min framtida diet :hbang:Vilken av dem? Oatly eller benevita eller vad den heter? Vill minnas att ena har typ solrosolja och rätt mycket mättat fett (oatly?) och den andra rapsolja. Inte 100 på det där, samma sak gäller olika sojagräddetjosan. Benevita kanske är sojagrädde till att börja med? Nåja, kika båda förpackningarna så ser du =P

Har köpt Oatlys havremjölk ett par gånger nu eftersom de HAR TAGIT BORT SOJAMJÖLKEN PÅ WILLYS. Sedan behöver jag väl inte riktigt komplementera proteinet ur havregröten med sojamjölk ändå eftersom jag tar sojaprotein till.
Hur som helst, havremjölken var ju riktigt god, tofuline/benevitas sojamjölk har ju alltid smakat skabb, provamel/alpro soja har gått ner, men havremjölken från oatly är som sagt god.